ظريف منتقدان به دست دادن با اوباما را به خدا حواله كرد! به جاي پاسخ دادن

    ظريف منتقدان به دست دادن با اوباما را به خدا حواله كرد!
به جاي پاسخ دادن  15 مهر- 94
دجال گری ووارونه گویی سربازجو شریعت نداری  پایانی ندارد چون تیتر خبری زده است  که ظریف منتقدانش نسبت به دست دادن ا وباما را به خدا حواله  داده است  به جای پاسخ دادن .انگاری این شیوه تاریخچه 37 ساله در رژیم وارونه ی ولایت فقیه ندارد وازخمینی گرفته  تاخامنه ای جانشین وی و سایر رهبران نهاد ها وامام جمعه ها پاسخ مطالبات مادی ودنیوی  مردم را به ۀان دنیا و روز رستاخیر حواله نداده اند و فقط ظریف اینگونه گفته است.

وزير خارجه کشورمان تاکيد کرد: در دو ديدار دوجانبه با همتاي آمريکايي خود فقط مذاکراتم درباره برجام بود .
    
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه درآخرين ساعات حضور بيست روزه خود در نيويورک در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تشريح دستاوردهاي سفر خود به هفتادمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت: وظيفه وزير امور خارجه، حضور در مشورت هاي بين المللي و بهترين فرصت براي کشور است که با استفاده از حضور سران و مقامات عاليرتبه کشورهاي جهان در مجمع عمومي سازمان ملل، ديدگاه هاي خود را مطرح کند.
    
وي در واکنش به برخي منتقدان داخلي از اين سفر و موضوعات آن، با بيان اينکه اميدواريم از اين فرصت بهترين استفاده را کرده باشيم، افزود: دوستاني نيز که تهمت زدند يا توهين کردند، آنها هم حساب کار خود را ان شاءالله با خداوند خواهند کرد.
    
ظريف به فشردگي اين سفر و تعداد زياد ديدارها اشاره کرد و گفت: برغم آنکه سفري طولاني بود، هر روز بيش از 10 ديدار داشتيم و جلسات متعددي را مانند جنبش عدم تعهد و وزيران خارجه عضو اکو با رياست ايران، برگزار کرديم.
    
وزير امور خارجه درباره حادثه منا در عربستان تاکيد کرد: بعضي از اقدامات در اين مدت اجرا و باعث شد که گشايش هايي صورت گيرد و حرکت هاي مثبتي در اين زمينه شروع شود که متاسفانه هنوز کافي نيست، اما قدري از روزهاي اول بهبود پيدا کرده است، مخصوصا با پيام مقام معظم رهبري و اظهاراتي که توسط رياست محترم جمهور صورت گرفت .
    
وي به پيگيريهاي اجراي برجام نيز اشاره کرد و گفت: درباره ضرورت اجراي دقيق برجام توسط طرف غربي و برداشتن تحريم ها صحبت شد که پس از اجرايي شدن برجام و اجراي مراحل قانوني در ايران که هنوز ما به آن مرحله نرسيده ايم، ضرورت دارد که طرف مقابل آماده اجراي تعهداتش شود.
    
ظريف به بحران هاي منطقه مانند يمن و سوريه نيز اشاره کرد و ابراز داشت: وضعيت منطقه و به ويژه بحران هاي يمن و سوريه و اينکه متاسفانه برخي همسايگان ما به دنبال راه حل سياسي نيستند و تلاش مي کنند که نيات سياسي و اهداف منطقه ايشان را به مردم سوريه و يمن تحميل کنند و متاسفانه در يمن مردم را به خاک و خون بکشند و به دنبال پيروزي بي معني و غيرممکن نظامي هستند نيز در بحث هاي ما مطرح شد.
    
وزير امور خارجه در پاسخ به اين سوال که آيا در دو ديدار دوجانبه با همتاي آمريکايي خود، علاوه بر موضوع برجام، درباره ساير موضوعات مانند سوريه نيز صحبت شد، تاکيد کرد: خير، موضوع همه جلسات ما برجام بود.
    
ظريف ادامه داد: اما درجلساتي که با آمريکايي ها داشتيم، دو جلسه اي که با آقاي کري بود، هر دو جلسه درمورد مشکلاتي که ممکن است در مسير اجراي برجام ايجاد شود، مخصوصاً نحوه اجراي تعهدات اجرايي آمريکا، چه از سوي دولت مرکزي و چه از سوي ايالت ها و چه از سوي دستگاه هاي مختلف آمريکايي بحث کرديم و در اين زمينه گفت وگوهاي جدي داشتيم.
        
ديدار ظريف با بان کي مون
    
به گزارش فارس وزير امور خارجه کشورمان که جهت شرکت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک بسر مي برد با بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد ديدار کرد.
    
در اين ديدار همچنين بحرانهاي منطقه اي سوريه؛ يمن؛ عراق و لبنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دبير کل با توجه به جايگاه منطقه اي جمهوري اسلامي ايران خواستار همکاري نزديک تر کشورمان با سازمان ملل براي حل اين بحرانها شد.
    
ظريف در پاسخ ضمن رد راه حل نظامي خاطر نشان کرد: ايران همواره براي راه حل سياسي اين بحرانها تلاش کرده است و همچون گذشته به همکاري خود با سازمان ملل متحد و کشورهاي منطقه براي پايان بخشيدن به بحرانهاي منطقه اي از طريق مذاکرات سياسي ادامه خواهد داد.