كيهان و خوانندگان

دروغ نامه ی کیهان 9 مهر -94
    كيهان و خوانندگان
پیام های قلابی و ساختگی اوین نامه ی کیهان

    * وقتي چند نفر خارجي در قالب تاجر يا نماينده مجلس با کوله پشتي و بعضا با لباس راحتي به ملاقات رئيس جمهور مي روند و نام آن را ارتقاي سياست خارجي مي گذارند و وقتي به خاطر فقدان ده ها نفر و مفقود شدن صدها نفر در منا 3 روز عزاي عمومي اعلام مي شود، نه رياست جمهور و نه وزير امور خارجه سفر به نيويورک را ترک نمي کنند، آن وقت انتظار داريم که کشور دون پايه آل سعود ويزا براي وزيرانمان صادر کند؟ بدتر آنکه وزير خارجه همان کشور، وزير امور خارجه کشورمان را به حضور نمي پذيرد. درد اين توهين و تحقير تحمل درد شهادت حجاجمان را سخت تر مي کند. اگر برجام و پسابرجام اين قدر مهم است که همه گونه بي قانوني وعبور از خطوط قرمز را شاهد باشيم که هم بر مشکلات اقتصاديمان افزوده شود و هم عزت و کرامت کشورمان زير سوال برود به نظر نمي آيد فتح الفتوح کرده باشيم. اگر تدبير در کار بود اين همه تحقير در کار نبود.    نراقي
    * ديدار دکتر ظريف با کري و دست دادن با اوباما که اتفاقي بودنش در هفته قبل مورد تاکيد روزنامه هاي زنجيره اي قرار گرفته بود! و توجيه وزارت امور خارجه در اين مورد توهين آشکار به شعور ملت است!    
مظلومي
    * آقاي روحاني يک روز پس از انتخاب شدن به رياست جمهوري اعلام کردند که با عربستان روابط گرمي برقرار مي کنم! حالاپس از 2 سال از شروع کار دولت، روابط که خوب نشد هيچ، وهابيون فاجعه منا را طراحي و اجرا کردند، به وزير دولت ويزا ندادند، و حتي وزير خارجه آل سعود به خود رئيس جمهور هم توهين کرد!

      * گستاخي هاي آل سعود تعرض به دو نوجوان ايران در جده، حوادث فجيع مسجدالاحرام و منا، عدم صدور رواديد براي مسئولين ايراني، کاهش شديد قيمت نفت و .... همه نتيجه تساهل و ضعف سياست خارجي دولت ماست، آيا دولت تدبير باز هم در تلاش براي ارتباط و التماس به امثال اين جرثومه هاي فساد و تباهي است؟!

       * به کساني که مي خواستند ارزش عزت پاسپورت ايراني را بالاببرند عرض مي کنم آن پيشکش. لااقل در قبال جان چندصد ايراني عزتمندانه عمل کنيد.

      * آقاي روحاني در وعده انتخاباتي خود قول برگرداندن اعتبار و عزت به پاسپورت ايراني را داد. اما عدم صدور رواديد آن هم براي وزيران رئيس جمهور، حکايت از مطلبي ديگر دارد، ايشان در سياست مسامحه با شيطان تجديدنظر نمايند.    
چوپاني-ساري
    * حق اين بود که سفير عربستان در ايران به دليل ندادن ويزا به مسئولان ما از کشور اخراج مي شد و معلوم نيست چرا دولت تا اين حد روحيه انفعال پيدا کرده است؟

     * رئيس جمهور ما پس از زائران و حجاج ايراني و پس از فاجعه منا وارد کشورمان شد. اين رفتار هيچ گاه از حافظه تاريخي ملت پاک نخواهد شد.

       * آقاي رئيس جمهور مثل کسي که دير از خواب بلند شده باشد خودش را به کشور رسانده که چه بگويد؟ شش روز از اقدام وحشيانه دولت عربستان سپري شده بالاي 400 نفر از حجاج ما کشته شده اند و ميليون ها ايراني عزادار گشته اند چرا يک رفتار عزتمندانه از دولت ديده نمي شود. آياحوزه انفعال سياست خارجي دولت بايد به تعاملي اين چنين ضعيف با دولت آلزايمري و فکسني آل سعود کشيده شود؟
    قلي زاده
    * ما زماني به رئيس جمهور ومقامات دولتي و التيام آنها نياز داريم که دچار چنين فاجعه خونيني هستيم. آقايان نمي توانستند جان ملت و التيام دردهاي وارده را بر برنامه هاي خود در اين سفر ترجيح دهند؟ پس معلوم مي شود مردم براي آنها مهم نيستند اولويت فقط اهداف خودشان است. گويا هنوز تبليغات انتخاباتي سال 1392 ادامه دارد!

    * چرا رئيس جمهور کشورمان در قبال کشته شدن زائران بيت الله الحرام کوتاهي کرد؟ چرا در بدو بروز حادثه از مسئولان سازمان ملل که داعيه حقوق بشر دارند تقاضاي رسيدگي فوري به اين مسئله را نکرد؟

        * چطور آقاي روحاني دلش آمد با ديدن صحنه هايي از کشتار صدها تن از زائران ايراني در فاجعه منا سفرش را ترک نکند. واقعا چه توجيهي براي ادامه يافتن سفر آقاي رئيس جمهور به نيويورک تا آخرين ساعات وجود دارد؟

    عزيز حسن پور    * آقاي رئيس جمهور و همکارانشان آنچنان عليه جنگ سخن مي گويند که گويي در اين سالها مردم دنبال جنگ بوده اند! جنگ 8 ساله هم بر ملت ايران تحميل شد. باعث تاسف است که بعضي دانسته يا ندانسته با شعار اعتدال به سرمايه هاي اين کشور چوب حراج مي زنند.

        * آقاي رئيس جمهور در سخنراني خود در سازمان ملل گفته توافق هسته اي جلوي جنگ ديگر در منطقه را گرفته ولي واقعيت اين است که مذاکره براي لغو تحريم ها صورت گرفته است. تکيه گاه تحليل بايد اطلاعات باشد نه توهمات. البته همين برجام هسته اي داراي بخش هايي است که نتايج خطرناکي مثل ترغيب دشمن به حمله نظامي مي تواند داشته باشد.    *
رئيس جمهور در ابتداي مهر در جمع دانش آموزان اين سوال را مطرح کرد: «بعد از توافق چه فرصت هاي تازه اي به وجود مي آيد؟» به نظر بنده بهتر بود که سوال بدين شکل مطرح مي شد: «درصورت تصويب برجام در مجلس چگونه مي توان با تهديدهاي ناشي از آن مقابله کرد؟»    عسگري
    * وقتي از موگريني از وضعيت برجام سوال مي شود، اعلام مي دارد که منتظر نظر مجلس ايران هستيم. ظاهراً خارجي ها به مجلس ما بيشتر اهميت مي دهند و مجلس ما را قبول دارند تا حتي خود نمايندگان مجلس چه رسد به دولت که بي اعتنا به لزوم تصويب برجام در مجلس از آغاز اجراي آن سخن مي گويد. اين بي اعتنايي به مجلس بي اعتنايي به مردم است.

    عشقي    * آقاي رئيس جمهور اگر معتقدند با زور نمي شود کسي را به بهشت برد پس چرا با زور برجام را به اجراء گذاشته و نظر کارشناسي مجلس و نمايندگان براي او مهم نيست.

      * به عنوان يک ايراني وقتي برخي از قسمت هاي متن برجام را مي خوانم يا از رسانه ها مي شنوم احساس شرم مي کنم
    شبيري
    * تکيه بيش از حد رئيس جمهور به ارزش تحريم ها و عدم توجه کافي به توان داخلي و اقتصاد مقاومتي، دشمن را به ادامه تحريم ها و افزايش دامنه و شدت رکود در داخل ترغيب کرده است.

     * مجلس به نمايندگي ملت درخصوص برجام بر سر دوراهي ذلت و عزت قرار گرفته است. بدانند و هوشيار باشند چه سرنوشتي را براي کشور و ملت رقم مي زنند. فردا هر اتفاقي بيفتد از هيچ کس هيچ عذري پذيرفته نيست.

      * از کسبه بازار هستم مدتي پيش فرم هايي بين ما کسبه توزيع کردند و گفتند قصد دارند روزنامه رايگان اهدا نمايند. درحال حاضر معلوم شده که تبليغات انتخاباتي بوده چراکه هر روز دو روزنامه بهار و اقتصاد پويا رايگان در بين کسبه توزيع مي کنند. عرض بنده اين است که اين پول ها از کجا مي آيد؟
    غياثي
    * آقاي رئيس جمهور در سخنان خود در سازمان ملل به چه حقي هويت ويژه کشورمان يعني جمهوري اسلامي برآمده از انقلاب اسلامي را ناديده گرفت و صرفاً با اکتفا به نام «ايران» سخن گفت؟

     * کشتار فجيع حجاج در مراسم حج توسط عربستان حادثه غمبار بمباران حلبچه توسط صدام را در اذهان زنده کرد. چرا بايد اجازه بدهيم مقدرات مسلمانان به دست عده اي شاهزاده عياش وهابي بيفتد تا بتوانند چنين خسارت سنگيني به جهان اسلام و مسلمانان جهان وارد کنند. شوخي نيست پنج هزار زائر بيت الله در يک نصف روز کشته شده اند.