ري چند رزمايش تخصصي در ماه جاري

فرمانده نيروي دريايي ارتش از برگزاري چند رزمايش تخصصي در ماه جاري خبر داد 2آذر- 94
معلوم نیست چه خبر است که ارگان های نظامی وشبه نظامی زمینی وآبی و حتی هوایی برای برگزاری رزمایش وهمایظ  درحال سبقت گرفتن ازهمدیگر اند؟

فرمانده نيروي دريايي ارتش از برگزاري رزمايش هاي تخصصي موشکي، هوادريا، زيردريايي و عمليات ويژه در ماه جاري خبر داد.
    به گزارش فارس، امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران صبح ديروز در آستانه 7 آذر (روز نيروي دريايي)، در نشست خبري با حضور خبرنگاران با اشاره به عمليات مرواريد اين نيرو در 7 آذر 1359، افزود: در اين عمليات نيروي دريايي دشمن بعثي به صورت کامل منهدم و بزرگترين ضربه به اقتصاد دشمن وارد و عراق محاصره دريايي شد و اگر به عراق کمک مالي و تجهيزاتي نمي شد، بعد از اين عمليات بيشتر از 6ماه نمي توانست به جنگ ادامه دهد.

    وي خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس، نداجا 150 عمليات اسکورت کشتي ها را انجام داد.

    سياري ادامه داد: از سواحل جنوبي تا مدار 10درجه، به عنوان منطقه ماموريت نداجا تعيين شده و ما در هر کجاي اين منطقه بايد از منافع کشورمان دفاع کنيم.

    فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: تا امروز براي حفظ خطوط مواصلاتي ايران، 36 ناوگروه اعزام کرديم که الان جماران و بوشهر در خليج عدن و باب المندب هستند وناوگروه 37 (شامل ناوهاي تنب و الوند) نيز دهم آذرماه اعزام مي شود.

    سياري اظهار داشت: تا کنون 700 هزار کيلومتر دريا نوردي،2500 روز دريانوردي در آبهاي آزاد،3325 مورد اسکورت کشتي و 200 مورد درگيري با دزدان دريايي داشتيم اما هدف دستگيري دزدان دريايي نيست. هرچند 3مرتبه آنها را دستگير کرديم الان روي دستمان مانده اند. 22 مورد به کشتي هاي خارجي کمک کرديم.

    وي خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا الان 12 مورد رزمايش تخصصي داشتيم که از جمله آنها پرتاب اژدر و موشک از زير سطحي و عمليات ويژه دريايي بوده است. 2 مورد هم تمرين يک روزه با کشورهاي خارجي هند و روسيه داشتيم.

    فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين گفت: چند رزمايش تخصصي ازجمله رزمايش هاي موشکي، هوادريا، زيردريايي و عمليات ويژه در آذرماه و رزمايش بزرگ ولايت نيز در سه ماهه چهارم سال برگزار خواهد شد.

    وي گفت: حوض شناور 2هزار تُني در 16 آذر افتتاح مي شود.

    فرمانده نيروي دريايي ارتش در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور هميشگي ايران در آبهاي آزاد تاکيد کرد: با توجه به بحث هاي يمن، خيلي ها مي خواستند ما در خليج عدن نباشيم اما ما حضور داريم و خواهيم داشت.

    سياري افزود: علاوه بر اين، 2 مسير دور «زدن قاره آفريقا از جنوب و ورود به اقيانوس اطلس» و يا «جنوب شرق آسيا و سواحل چين» در دستور کار اعزام ناوگروه هاست.

    وي در پاسخ به سوالي درخصوص شليک موشک هاي کروز روسيه از شمال ايران به سمت مواضع داعش در سوريه خاطرنشان کرد: منطقه سهم 20درصد ايران در درياي خزر را کاملاتحت کنترل داريم و اخيرا هيچگونه پرتاب موشکي از اين منطقه به سمت سوريه نبوده و شايد اين پرتاب ها از آب هاي شمال درياي خزر بوده است.

    فرمانده نيروي دريايي ارتش اضافه کرد: اعزام ناوجنگي ايران به بندر طرطوس را در برنامه نداريم.

    سياري همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص سطح همکاري هاي دريايي ايران با روسيه با بيان اينکه ما همه نيازهايمان را در داخل تامين مي کنيم، گفت: ما دنبال روابط متقابل -و نه خريد صرف- هستيم.