واردات 2ميليارد و 500 ميليون دلار پوشاك به كشور

واردات 2ميليارد و 500 ميليون دلار پوشاك به كشور 2 آذر- 94
تولیدهای داخلی پوشاک این چنین از طریق واردات چندین میلزارددلاری پوشاک خارجی ورشکسته و تعطیل وکارگران واحدهای تولیدی پوشاک بیکار می شوند!
مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش واردات رسمي پوشاک در کشور پنج ميليون دلار است اما اين رقم بر اساس آمارهاي غيررسمي به دو ميليارد و 500 ميليون دلار مي رسد.
    به گزارش ايرنا، «محمدرضا مودودي» در آيين تجليل از 6 صادرکننده برتر خراسان جنوبي و دستگاه هاي اجرايي حامي حوزه تجارت خارجي استان در بيرجند افزود: واردات پوشاک را در تمامي بخش ها شاهديم که مسئله اي آزاردهنده است.

    وي گفت: امسال براي نخستين بار سهم صادرات ايران 55 ميليون دلار بيشتر از ميزان واردات است که ارزش آن 24 ميليارد و 131ميليون دلار برآورد مي شود.

    مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح کرد: ايران در بخش صادرات کشوري جوان است. از اين رو، صادرکننده ما هنوز فن مذاکره را به درستي فرا نگرفته و اين مسئله نقش ما را دچار مشکل کرده است.

    مودودي تاکيد کرد براي رسيدن به سهم ايران در تجارت جهاني بايد شيوه مديريت بازاريابي، تبليغات، بسته بندي و... را بازنگري کرد.

    مودودي گفت: بر اساس يک تحقيق، 85 درصد صادرات کشور در اختيار کمتر از 800 شرکت و 70 درصد اين رقم از صادرات در اختيار 50 شرکت ملي است. 

    وي با بيان اينکه براي حضور نيرومند در بخش صادرات به تدوين راهبرد نياز است اظهار داشت: در اين ارتباط براي 60 کشور و بازار هدف، نقشه راه تهيه شده است.