تاجرنيا: روحاني محصول اصلاح طلبان است نه طرف ائتلاف آنها

خبر ويژه 
تاجرنيا: روحاني محصول اصلاح طلبان است نه طرف ائتلاف آنها 2 دی – 94
سربازجو شریعت نداری اینا عتراف را تبدیل به چماق کرده است تا  درراستای ا هداف مشخص و شیوه بازجویی  مدعیان اصلاح طلب وروحانی را زیر سئوال ببرد ومتهم کند.
عضو مرکزيت حزب منحله مشارکت گفت روحاني محصول جريان اصلاح طلبي است نه محصول ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرايان.
    
علي تاجرنيا در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ اين سوال که آقاي روحاني نيز در شرايط غيرقابل پيش بيني در انتخابات رياست جمهوري پيروز شد، آيا وي موفق شد مديريت مناسبي در اين زمينه داشته باشد؟ اظهار داشت: آقاي روحاني اين شرايط را مديريت نکرده است. اين جريان هاي سياسي حامي آقاي روحاني بودند که نشان دادند به درجه اي از رشد و بلوغ سياسي رسيده اند که بتوانند فضاي سياسي کشور را به صورت مثبت و مفيد اداره کنند.
    
وي اضافه کرد: من اعتدال را يک جريان يا گفتمان سياسي قلمداد نمي کنم و اعتقاد دارم اعتدال فاقد هارموني و تاثيرگذاري يک گفتمان است. اعتدال يک مشي فکري و رفتاري است که با رفتار برخي از شخصيت هاي اصولگرا و اصلاح طلب همخواني دارد. آقاي روحاني و نزديکان ايشان داراي تشکيلات و حزب مشخصي نبوده و در شرايط کنوني نيز فاقد چنين مسئله اي هستند. آقاي روحاني محصول جريان اصلاح طلبي است. ايشان محصول ائتلاف جريان اصلاحات و جريان اعتدالگرايي نيست. برخي از اين مسئله برداشت اشتباهي دارند و گمان مي کنند آقاي روحاني محصول ائتلاف جريان اصلاحات و جريان اعتدالگرايي است. اين در حالي است که اصلاً چنين ائتلافي شکل نگرفته و آقاي روحاني محصول مستقيم جريان اصلاح طلبي است.
    
وي همچنين با انکار حزب اعتدال و توسعه گفت: شايد برخي گمان کنند حزب اعتدال و توسعه خاستگاه آقاي روحاني بوده و ايشان با کمک اين حزب به قدرت رسيده اند. اين در حالي است که حزب اعتدال و توسعه تا پيش از انتخابات رياست جمهوري عملاً تعطيل بود و پس از پيروزي آقاي روحاني نيز موفق نشده از نظر گفتماني و برنامه ريزي به آقاي روحاني کمک کند و همه حمايت ها و برنامه ريزي ها توسط اصلاح طلبان به شکل هاي مختلف انجام شده است.
    
تاجرنيا تصريح کرد: «بنده معتقدم حزب اعتدال و توسعه فاقد دو عنصراصلي حزبي است. نخست اينکه در شرايط کنوني اعتدال و توسعه فاقد تشکيلات سازمان يافته در استان هاي کشور است. مسئله ديگر اينکه حزب اعتدال و توسعه فاقد گفتمان خاص و مشخص و تاثيرگذار است. اين حزب فاقد برنامه جامع، مدون و کاربردي در حوزه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي است. به همين دليل هم من معتقدم بايد مرزهاي هويتي اصلاح طلبي و اعتدالگرايي مشخص شود. تداخل بين جريان هاي سياسي سبب بي اعتمادي مردم و افکار عمومي نسبت به جريان هاي سياسي خواهد شد. در چنين وضعيتي مردم احساس بلاتکليفي مي کنند و گمان مي کنند عده اي براي رسيدن به قدرت و منفعت حاضر هستند از بسياري از مرزبندي هاي خود عدول کنند
    
وي در ادامه گفته است: آقاي روحاني نقش يک فيزيوتراپيست را براي جريان اصلاحات بازي کرد. در شرايط کنوني آقاي روحاني سبب فربه شدن جريان اصلاح طلبي شده است. اين در حالي است که خود ايشان نيز دچار يک دگرديسي سياسي شده و فارغ از خاستگاه اصولگرايي که داشتند در شرايط کنوني در گفتمان اصلاحات مستحيل شده اند. مواضع آقاي روحاني در شرايط کنوني با مواضع ايشان در چهار سال گذشته تفاوت هاي زيادي پيدا کرده است. اغلب مواضع ايشان مواضع اصلاح طلبان است و نزديکي ايشان به اصلاح طلبان بيش از گذشته مشهود و چشمگير شده است.