زندگی ما پس از برجام متفاوت شده

روحانی در افتتاحیه نمایشگاه کتاب:
زندگی ما پس از برجام متفاوت شده/ سرازیر شدن اعتبارات بانکی خارجی به کشور نشانه موفقیت مذاکرات  14 اردیبهشت - 94
خبرگزاری فارس: زندگی ما پس از برجام متفاوت شده/ سرازیر شدن اعتبارات بانکی خارجی به کشور نشانه موفقیت مذاکرات 
رئیس‌جمهور گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم زندگی و دنیای ما قبل از برجام با پسابرجام به طور کامل متفاوت است.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهارداشت: چه بخواهیم چه نخواهیم زندگی و دنیای ما قبل از برجام نسبت به پسابرجام کاملاً متفاوت است.
وی تصریح‌کرد:‌ ملت ما در این واقعه تاریخی و در مذاکرات پیچیده در برابر قدرت‌های جهانی به موفقیت بزرگی دست یافت که به نفع ما، طرف مقابل، منطقه و جهان بود.
روحانی ادامه داد: این همه شرکت‌های خارجی که به ایران مراجعه می‌کنند و این همه اعتبارات بانکی خارجی که به سمت ایران سرازیر شده نشان می‌دهد که این موفقیت مذاکرات به نفع همه بوده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه فضای پسا برجام با تفکر و فرهنگ به مقصد نهایی می‌رسد، گفت:‌هدف ما بعد از برجام تنها اقتصاد و دنیای سیاست نیست.
.روحانی ادامه داد: اگر کشوری در ایران یک کار عظیم زیربنایی را انجام می‌دهد هم او نفع می‌برد و هم ما نفع می‌بریم؛ برخی از پروژه ها اگر ورود سرمایه و حضور شرکت خارجی نباشد زمان بر است و ورود آنان باعث می شود پروژه ای که اگر خودمان می خواستیم آن را اجرا کنیم 40 سال زمان می برد طی چهار یا پنج سال به آن برسیم ، این اهمیت دارد، همان است که گفته شد پایان مذاکرات برد ـ برد خواهد بود.
روحانی افزود: البته در منطقه ما برخی ها هستند که خیلی احساس ضرر می کنند، به هر حال در دنیایی که این چنین 188 کشور نفع می برند دو کشور هم ممکن است ضرر کنند و این طبیعت دنیا است، البته آنها خیلی عصبانی هستند و هر روز به دنبال کارشکنی در این زمینه هستند اما من مطمئن هستم ملت بزرگ ایران که این موفقیت را به دست آورد در ادامه مسیر نیز با همان توان و قدرت کار را ادامه خواهد داد.
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود تصریح‌کرد:‌ ما فکر می‌کنیم اقتصاد فقط در صنعت به معنای مصطلح و در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، کشائرزی و خدمات، بانک و بیمه و امثال این‌هاست در حالی که فرهنگ و صنایع مربوط به فرهنگ می‌تواند یک بازار اقتصادی مهم برای یک کشور باشد.
وی با بیان اینکه من بارها در دولت گفتم به وزیر ارشاد هم گفتم نظر من این است باید کارها را به صاحبنظران واگذار کنیم این کتاب خوب است یا بد قابل چاپ هست یا نیست به انجمن نویسندگان و ناشران واگذار کنیم.
روحانی ادامه داد: امروز زمانی است که ما باید به مؤلفین‌مان امنیت و آزادی بدهیم و به ناشرانمان فضای رقابت آزاد و شفاف بدهیم.
رئیس‌جمهور همچنین گفت: آن کسی که دلسوزانه نقادی می‌کند نباید در پیچ و خم کتابش و نوشتارش و شعرش گرفتار شود.

رئیس جمهوری همچنین در ابتدای سخنان خود از این که در جمع اصحاب قلم، فرهیختگان، اندیشمندان و ناشران حضور دارد و این رویداد مهم پس از 29 سال همچنان ادامه دارد ، ابراز خرسندی کرد.
روحانی همچنین از نمایندگان کشورهای خارجی به ویژه رئیس جمهور روسیه که به عنوان کشور دوست و همسایه ما ایران نماینده ویژه خود را اعزام کرده و این کشور مهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی تهران است تشکر کرد.
وی ادامه داد: همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار تهران و اعضای شورای شهر تشکر و قدردانی می کنم و خوشحالم از این که نمایشگاه کتاب به سرمنزل نهایی رسید و بعد از دو مکان خود را به مقصد نهایی رساند.
رئیس جمهوری گفت: از شهردار و تمامی مسوولان که این بنای (نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب) مهم و بسیار بزرگ و زیبا را برای برگزاری نمایشگاه در کنار حرم امطهر امام (ره) به وجود آورده اند تشکر می کنم و امیدوارم این اقدام قدم خیر و مبارکی برای کشور ما باشد.