زارعی : ایران از بازی در پازل آمریکا بپرهیزد

زارعی در گفت‌وگو با فارس:
ایران از بازی در پازل آمریکا بپرهیزد/ طرح‌های واشنگتن، ریاض و آنکارا در سوریه به بن‌بست رسیده است15 خرداد -95
همکار وهم قلم یادداشت روز نویس اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری در گفت وگو با خبرگزاری پاسداران که  همقطار اوین نامه ی کیهان است همچون ولی فقیه ازموضع ضدآمریکایی توصیه کرده دولت روحانی دربازی پازل آمریکا به پرهیزد. مسخره تر اینکه مدعی شده که به دلیل حضور پاسداران وحزب الشیطان وروس ها درسوریه، موجب شده تاریاض وآنکارا وواشنگتن در سوریه به بن بست برسند.
خبرگزاری فارس: ایران از بازی در پازل آمریکا بپرهیزد/ طرح‌های واشنگتن، ریاض و آنکارا در سوریه به بن‌بست رسیده است 
یک کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به اتهام آمریکا مبنی بر حمایت ایران از تروریسم گفت: ایران باید سیاست‌های فعلی خود منطقه را بدون توجه به این هیاهوها ادامه دهد و از بازی در پازل آمریکایی‌ها، پرهیز کند.
سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا که در آن ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها بعد از توافق هسته‌ای و با توجه به عقب‌نشینی‌های ایران در بحث هسته‌ای و تن دادن به یک توافق یک‌طرفه به این جمع‌بندی رسیدند که آنچه که ایران را در بحث هسته‌ای وادار به عقب‌نشینی کرد آنقدر ظرفیت دارد که بتواند در سایر پرونده‌های مهم هم ایران را به عقب‌نشینی وادار کند.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدون درنگ بعد از امضای برجام به سمت مسئله اقتدار منطقه‌ای ایران رفتند، ادامه داد: اگر دقت کنیم می‌بینیم که مهم‌ترین پرونده چالشی بین ما و آمریکا و کشورهای وابسته به آمریکا در منطقه، مسئله قدرت نفوذ منطقه‌ای ایران است.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: این قدرت، نفوذ جغرافیایی با وسعت از دریای عمان تا دریای مدیترانه را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.
زارعی با اشاره به اینکه هدف اصلی پرونده تروریسم، جبهه متحد و منسجمی است که با محوریت جریان‌های مقاومت در منطقه شکل گرفته است، تصریح کرد: غربی‌ها از طرفی این جریان‌های مقاومت را مصداق تروریسم می‌دانند و از طرفی کمک ایران به این جریان‌های مقاومت از فلسطین تا یمن را حمایت از تروریسم معرفی می‌کنند.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در سخنرانی سالگرد ارتحال امام (ره) با صراحت هرگونه گفت‌وگو با آمریکا در مسائل منطقه‌ای را خسارت‌بار دانستند و قویا نهی کردند.
این تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به وضعیت منطقه و بیان اینکه طرح‌های آمریکا، عربستان و ترکیه درباره کشورهایی نظیر سوریه به بن‌بست رسیده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها احساس می‌کنند در این زمینه‌ هیچ دستاوردی ندارند و هیچ چشم‌اندازی هم برای رسیدن به دستاورد پیش رو ندارند.
زارعی با اشاره به گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا و متهم کردن ایران در این گزارش به حمایت از تروریسم گفت: فشار آنها در این شرایط ضمن اینکه نوعی اعتراف به ناکامی است، نوعی پشت گرمی به گروه‌های تروریستی نیز هست که این روزها در سوریه و عراق در فشار جبهه مقاومت هستند. 
وی تصریح کرد: بیانیه آمریکایی‌ها خود یک بیانیه تروریستی است که با هدف حفظ گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق صادر شده است. 

این کارشناس با تاکید بر اینکه ایران باید سیاست‌های فعلی خود در عرصه مسائل منطقه‌ای را بدون توجه به این هیاهوها ادامه دهد، خاطرنشان کرد: ایران باید از بازی در پازلی که آمریکایی‌ها تنظیم‌کننده آن هستند، پرهیز کند.