گزیده ها 9 بهمن – 95 قسمت -2

گزیده ها 9 بهمن – 95 قسمت -2
 
بارندگي 43 ميليارد ريال زيان به خراسان جنوبي وارد كرد
مديرکل مديريت بحران استانداري خراسان جنوبي گفت: در اثر بارندگي و جاري شدن سيلاب و رواناب در تعدادي از مسيل هاي فصلي و برخي نقاط ، 43ميليارد و 300ميليون ريال خسارت به استان وارد شده است.    سيد ابوالحسن ميرجليلي افزود: خسارت وارده مربوط به راه، ابنيه فني، مزارع و باغ هاي کشاورزي و هفت رشته قنات در شهرستان هاي درميان، سربيشه، نهبندان و زيرکوه است.    وي افزود: خراسان جنوبي از استان هاي حادثه خيز کشور است و از 34 حادثه طبيعي که در ايران رخ مي دهد، 26 مورد از مهم ترين آنها در استان رخ داده و يا احتمال وقوع آن وجود دارد.    وي مهم ترين اين حادثه ها را زلزله، سيل، توفان، خشکسالي، ريزگردها و ... ذکر کرد.    به گفته ميرجليلي تداوم 18سال خشکسالي در استان نه تنها موجب فقر پوشش گياهي شده بلکه ميزان نفوذ پذيري خاک هم کم شده است و بارندگي در حد 20ميلي متر هم سبب جاري شدن رواناب در استان مي شود.    وي يادآور شد: خراسان جنوبي با توجه به وجود عرصه هاي بياباني با بارندگي رگباري و آني رو به روست و ظرف چند دقيقه باراني که در طول ماه بايد ببارد اتفاق مي افتد.
دستگيري 13 نفر در مهماني شبانه در انزلي
سخنگو و معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گيلان از دستگيري 13 نفر در مهماني شبانه در شهرستان انزلي خبر داد.    به گزارش واحد اطلاع رساني پليس گيلان به ايرنا، سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه گفت: چهارشنبه هفته گذشته در پي گزارش هاي مردمي مبني بر سلب آسايش توسط افرادي در يک جشن شبانه، موضوع در دستور کار ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان بندرانزلي قرار گرفت.    وي ادامه داد: با حضور ماموران نيروي انتظامي، 7 مرد و 6 زن در محل دستگير شد.    معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي گيلان افزود: يکي از اين متهمان نيز که مردي 52 ساله بود و قبل از حضور ماموران موفق به فرار شده بود، بعد از 2 روز دستگير شد.    به گفته سرهنگ جعفري خيرخواه، افراد دستگير شده با تشکيل پرونده به مقام قضايي معرفي شده اند.
تخريب يك شهر در آتش سوزي هاي شيلي
تشديد و گسترش آتش سوزي هاي جنگلي در شيلي منجر به تخريب کامل يک شهر شد.    به گزارش ايسنا، موارد بيشتري از کمک هاي بين المللي با هدف مهار شعله هاي سرکش آتش و مقابله با حريق گسترده که در روزهاي اخير شيلي را با بحران مواجه کرده در اختيار اين کشور قرار گرفته است.    در همين رابطه روسيه يک فروند هواپيماي سوپر تانکر با قابليت حمل چندين تُن آب در اختيار اين کشور قرار داده است.    به گزارش بي بي سي، شهر «سانتا اولگا»ي شيلي در اين حادثه آتش سوزي به طور کامل تخريب شده است.    در اين آتش سوزي ۱۰۰۰ خانه در شهر سانتا اولگا با خاک يکسان شده اند. تاکنون ۶۰۰۰ نفر از سکنه اين شهر بدون آسيب ديدگي از خانه هاي خود گريخته اند. برخي رسانه ها نيز تعداد تلفات اين حادثه را تاکنون ۱۰ تن اعلام کرده اند.    روزنامه گاردين نيز گزارش داده که بيش از ۱۰۰۰ ساختمان شامل مدارس، آسايشگاه ها، فروشگاه ها و يک اداره پليس در اين حادثه تخريب شده اند.    مجموعه اي از آتش سوزي هايي که به سرعت گسترش يافته و عمدتا مناطق مرکزي شيلي را درگير کرده اند با عواملي چون وزش بادهاي شديد، افزايش دما و خشکسالي طولاني مدت تشديد شده است.
دختر جواني كه عروس مرد 92 ساله شد
عروس جواني که با يک مرد 92 ساله ازدواج کرده مدعي است که 63 سال فاصله سني اصلامهم نيست و او عاشق شوهرش است.    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ازدواج دختر 29 ساله با يک پيرمرد 92 ساله ثروتمند خشم عده زيادي را در زامبيا برانگيخت. عروس جوان مدعي است که 63 سال فاصله سني اصلامهم نيست و او عاشق شوهرش است اما از نظر دوستان فقر و طمع به اموال پيرمرد باعث شده تا او به اين کار تن دهد.     «ابرو» اهل زامبيا بوده و به تازگي به آفريقاي جنوبي مهاجرت کرده، کاري که دختران زيادي در زامبيا براي رسيدن به موقعيت هاي بهتر زندگي انجام مي دهند. حالابه گفته کاربران فضاي مجازي، او «پيتر» ثروتمند را فريب داده و اموال و املاک او را تصاحب کرده، عده اي هم اين عروسي را يک رسوايي در تاريخ زامبيا مي دانند. فحش، ناسزا و تحقير تنها چيزي است که پس از ازدواج به اين عروس و داماد تقديم شده است. در اين بين يکي از کاربران گفته آن ها خاص هستند چون هر دو اعداد مشابهي در رقم سن خود دارند.
    گفتني است؛ 78 درصد جمعيت زامبيا زير خط فقر زندگي مي کنند و اين کشور يکي از فقيرترين مناطق جنوب آفريقا است.
تصادف در گردنه
    اروميه - خبرگزاري فارس: رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي اظهار داشت: براثر سانحه رانندگي در گردنه قوشچي اروميه، 6 نفر مجروح و کشته شدند.    سرهنگ عباس فرماني تصريح کرد: در اين سانحه سه خودرو پرايد با هم برخورد کردند که براثر آن چهار نفر مصدوم و دو نفر در دم جان خود را از دست دادند.    رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي با بيان اينکه مجروحان اين سانحه توسط امدادگران به بيمارستان هاي اروميه منتقل شدند، ادامه داد: علت اين سانحه در دست بررسي است.
    
    
گرگ به گله زد

    خرم آباد - ايرنا: چهار قلاده گرگ گرسنه به گله گوسفندان 2 دامدار در يکي از روستاهاي پلدختر حمله کردند.    دهيار روستاي چغا سامان معمولان گفت: اين دامداران گله گوسفندان خود را براي چرا به خارج از محدوده روستا برده بودند که با حمله گرگ ها مواجه شدند.محمود شاکرمي افزود: گرگ هاي گرسنه نخست سه راس گوسفند دريدند و 2 راس ديگر را زخمي کردند.وي اظهار کرد: گرگ ها سپس به گله يک دامدار ديگر در اين منطقه حمله کردند که او با چوب دستي به جدال با گرگ ها پرداخت و مانع از تلف و زخمي شدن گوسفندان خود شد.