حدود 3 هزار خانه حاشیه تبریز روی گسل است

حدود 3 هزار خانه حاشیه تبریز روی گسل است  9 اسفند - 95
 چرا  به جای پیشبرد سیاست موشکی تصمیم جدی ومسئولانه محور این خطر جدی اتخاذ نمی شود؟
تبریز- ایرنا - معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اغلب حاشیه نشینان تبریز بر روی گسل زندگی می کنند، گفت: حدود سه هزار واحد از این خانه ها باید جابه جا شود و تعدادی از واحدها نیز نیازمند بهسازی و مقاوم سازی با دریافت پروانه از شهرداری است.
محمدصادق پورمهدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آمار و تعاریف حاشیه نشینی و بافت فرسوده، حدود 350 تا 400 هزار نفر در حاشیه شهر و بافت های فرسوده این کلانشهر زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه کلانشهر تبریز بیشترین حاشیه نشین را در استان و حتی کشور دارد، ادامه داد: برای واحدهایی که نیاز به جابه جایی دارند برنامه ریزی شده و دیگر شهروندان نیز باید جهت بهسازی و نوسازی و اخذ پروانه منازل خود به شهرداری ها مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: اگر این خانه ها نوسازی نشود در صورت وقوع زلزله ساکنان آنها جان خود را ازدست خواهند داد.
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: شهر تبریز یکی از شهرهای مهم و پرجمعیت کشور است که بیشترین حاشیه نشین را به خود اختصاص داده و براساس طرح تهیه شده سه هزار خانه جابه جا می شود که در این راستا یک هزار واحد جایگزین شده است.
وی گفت: با همکاری شهرداری و دیگر نهادها بقیه واحدها نیز جابه جا خواهد شد و فضای موجود هم به فضای سبز تبدیل می شود.
پورمهدی با تاکید بر اینکه دولت برای کمک به حاشیه نشینان اقدام خوبی انجام داده است، گفت: ضروری است مالکان و صاحبان خانه ها در حاشیه شهرها و بافت های فرسوده نیز همت کنند.
کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و 800هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده:محمد رستگار