صدها مخالف دولت روسیه در مسکو تظاهرات کردند

صدها مخالف دولت روسیه در مسکو تظاهرات کردند 9اسفند-95
مسکو - ایرنا - صدها مخالف دولت روسیه در سالروز قتل بوریس نمتسوف فعال سیاسی در مسکو تظاهرات کردند.
به گزارش ایرنا، تظاهرات امروز (یکشنبه) با حضور دهها نفر از ماموران امنیتی عضو گارد ملی روسیه که مسئولیت تامین امنیت و نظم تظاهرات را برعهده داشتند، برپا شد.
تظاهرکنندگان با حضور در میدان پوشکین در مرکز مسکو و سپس راهپیمایی در خیابان های استراسنوا، پتروفسکی، راژدستونسکی و سرتنسکی بلوار در خیابان ساخاروف اجتماع کردند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا شمار شرکت کنندگان در این تظاهرات را بیش از پنج هزار نفر اعلام کرد که بیشتر از احزاب راستگرا و لیبرال شامل پابلوکا، پارناس و جنبش سالیدارنستی تشکیل شده بودند.
راهپیمایان با در دست داشتن شعار نوشته هایی در حمایت از این احزاب که غربگرا شناخته می شوند و همچنین سردادن شعارهای ضدحکومتی، تصاویر نمتسوف را با خود حمل می کردند.
میخائیل کاسیانوف رهبر حزب پارناس که در این تظاهرات شرکت داشت از سوی فردی ناشناس مورد حمله قرار گرفت و مایعی سبز رنگ (ویژه پانسمان زخم) به صورت وی پاشیده شد.
همزمان نیز گروهی دیگر با اجتماع در محل قتل نمتسوف روی پل مقابل کاخ کرملین نزدیک میدان سرخ، یاد وی را گرامی داشتند.
نمتسوف رهبر مخالفان دولت و معاون نخست وزیر اسبق روسیه هشتم اسفند ماه 1393 نزدیک کاخ کرملین هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد.
به گزارش رسانه ها، پنج فرد چچنی تبار در این رابطه دستگیر شدند که اعتراف کرده اند با دریافت 15 میلیون روبل (حدود 250 هزار دلار) مرتکب این اقدام شده اند.
اروپام*391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا