نامه‌ها وصدای شما

چرا قانون صدور برچسب قیمت بر روی کالاها اجرا نمی‌شود؟!
قیمت مصرف‌کننده همراه با اطلاعات مورد نیاز بر روی کالاها و مایحتاج ارزاق عمومی براساس قانون بایستی درج شده و قیمت‌ها برمبنای حاشیه سود متعارف اعلام شود اما متاسفانه تاکنون اجرای این قانون جدی نشده و اغلب به طور مقطعی و گذرا از این یاد شده و کوتاهی‌های موجود در اجرای این قانون به بهانه پرداخت مالیات، ارزش افزوده، عوارض و غیره موجب شده که روش غیراخلاقی و غیراصولی و اجحاف در حق مصرف‌کنندگان روز به روز افزایش یابد.
اکنون با توجه به تغییر و تحولات جدید در وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار بر این است که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، موضوع درج مشخصات فنی کالا، تاریخ تولید و انقضا و قیمت کالا با سود متعارف به‌طور جدی نظارت و اجرایی شود.
همچنین بازرسان تعزیرات حکومتی در سطح کشور نسبت به اجرای صحیح قانون در تمامی مشاغل، بازرگانی و بازار نظارت دقیق و شفاف داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفات با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد تا به بهانه‌های واهی از جمله مالیات، غیره و اجاره بها شاهد اجحاف بر مصرف‌کنندگان و قشر کم‌درآمد جامعه به‌ویژه حقوق‌بگیران و کارگران زحمتکش روزمزد نباشیم!!
محمد کاظمی - تهران
 *اکبر بزرگمهر از خرم‌آباد: من یک کارگر حداقل‌بگیر هستم. به آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی بگویید این نجومی‌بگیران هستند که همچنان حقوقشان از تورم پیشی می‌گیرد. ما با یک میلیون تومان حقوق چگونه می‌توانیم به گرد تورم برسیم؟ لطفاً شعور سیاسی، اجتماعی 12 میلیون کارگر را در نظر بگیرید.
*
یک بازنشسته فرهنگی از تهران: از آقای نوبخت تقاضا دارم صداقت بیشتری به خرج دهند، ایشان چند ماه پیش در یک نشست خبری از انجام مرحله اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و اعلام کرد که مرحله دوم این همسان‌سازی در اردیبهشت‌ماه انجام خواهد شد. به ایشان بگویید الان به ماه شهریور رسیده‌ایم و خبری از اجرای مرحله دوم همسان‌سازی نیست کمی به فکر وعده‌هایی که به مردم می‌دهید، باشید.
*
یک شهروند خُمامی: دولت و قوه ‌قضاییه چندین و چند سال است که می‌خواهند اسامی مفسدان اقتصادی را برای تنویر افکار عمومی مردم منتشر کنند، اما نمی‌دانم چرا هیچ وقت این اتفاق رخ نداده است! محاکمه آنان که رمزی و فقط با حروف است، چرا نباید اینگونه افراد با نام و نشان کامل شناسایی شوند؟