گزیده ها 11 مهر - 96

گزیده ها 11 مهر - 96
منشی مطب دندانپزشکی که خودش را دکتر دندانپزشک معرفی کرده و در خیابان مدائن نازی‌آباد اقدام به طبابت می‌کرد با زیرکی یکی از مراجعان و شکایت وی به پلیس، دستگیر شد.
22
شهریور 1396 خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 130 نازی‌آباد اعلام کرد که جهت ترمیم دندانش به یک دندانپزشکی در نازی‌آباد – خیابان مدائن رفته است اما بواسطه نوع رفتار این خانم دندانپزشک، بدون آنکه اجازه کار بر روی دندان‌هایش را بدهد از مطب خارج شده و گمان می‌کند که این خانم اصلا هیچگونه تخصصی در زمینه دندانپزشکی ندارد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع غصب عناوین و جعل عنوان پزشکی، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با مراجعه به مطب دندانپزشکی مورد نظر در طبقه دوم یک ساختمان تجاری، از خانم دندانپزشک که خودش را بنام دکتر عاطفه.الف معرفی می‌کرد، درخواست پروانه مطب دندانپزشکی و در ادامه مدارک هویتی کردند.
در بررسی دقیق مجوز مطب دندانپزشکی و مدارک هویتی ارائه شده ازسوی خانم عاطفه.الف و در ادامه انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان پایگاه هفتم اطلاع پیدا کردند که مجوز و مدارک ارائه شده به آنها واقعا متعلق به یک پزشک خانم بنام عاطفه.الف است که توسط خانم حاضر در مطب شخصی بنام سمیه.ع (35 ساله) جعل شده است.
با احراز موضوع غصب عناوین و جعل مدارک پزشکی، خانم سمیه.ع دستگیر و در بازرسی از مطب دندانپزشکی محل فعالیتش تعداد زیادی سربرگ‌های پزشکی مسروقه متعلق به خانم دکتر عاطفه.الف بهمراه تصاویر مدارک هویتی و همچنین مهر پزشکی تهیه شده بنام ایشان، کشف و توقیف شد.
با شناسایی خانم دکتر عاطفه.الف که متهم پرونده با سوء استفاده از مدارک پزشکی ایشان اقدام به تاسیس مطب برای خودش کرده بود، تحقیقات از ایشان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
خانم دکتر عاطفه.الف پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با متهم (سمیه.ع) بلافاصله وی را مورد شناسایی قرار داد و عنوان داشت: خانم سمیه.ع پیس از این به عنوان منشی و دستیار پزشک، نزد بنده کار می‌کرد.
خانم دکتر در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در طول مدت چند ماهی که تحت مراقبت‌های پزشکی جهت تولد فرزندم قرار داشتم، به پیشنهاد پزشک و اعضای خانواده‌ام قرار بر آن شد که تا زمان تولد فرزندم استراحت نمایم؛ پس از تولد فرزندم و به جهت مراقبت از وی، این روال همچنان ادامه پیدا کرد؛ طی این مدت بنده هیچگونه فعالیت در زمینه دندانپزشکی نداشته‌ام.
متهم پرونده (سمیه.ع) که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: با همدستی همسرم و پس از سرقت مجوز پزشکی، مدارک هویتی و سربرگ‌های پزشکی خانم دکتر، اقدام به تهیه یک مهر پزشکی بنام ایشان کرده و در ادامه مطب دندانپزشکی را در نزدیکی محل سکونتمان براه انداختیم؛ طی این مدت از افرادی که به مطب مراجعه می‌کردند، مبالغ مختلفی از 200 تا 700 هزار تومان را به بهانه‌های مختلف دریافت می‌کردم.
سرهنگ کارآگاه "شمس‌الدین میرزکی"، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی با اشاره به دستگیری همسر متهم بنام محمود.ص (40 ساله) عنوان داشت: در ادامه تحقیقات، تعدادی از شکات پرونده شناسایی و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند؛ همچنین شکایت خانم دکتر عاطفه.الف نیز به همراه شکایت وزارت بهداشت اخذ شد و متهمین با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

خبر ويژه 
كارشناس آمريكايي: سني هاي عراق از حضور ايران راضي هستند
کارشناسان ارشد آمريکايي نسبت به گسترش نفوذ ايران در غرب آسيا ابراز نگراني کردند.
    
مقابله با گسترش نفوذ تهران در خاورميانه، موضوع بحث و بررسي يک نشست کارشناسي بود که روز جمعه در انديشکده هادسن در شهر واشنگتن پايتخت ايالات متحده برگزار شد.
    
به گزارش صداي آمريکا در اين نشست، مايکل پريجنت کارشناس ارشد انديشکده هادسن که پيش تر به عنوان مامور سازمان سيا انجام وظيفه کرده بود؛ با توضيحاتي در مقابل نقشه عراق گفت، ايران توانسته از سه مسير خود را به سوريه برساند. دو مسير از بغداد، و سومي از طريق موصل به تازگي آزاد شده از اشغال داعش، در شمال عراق است.
    
به گفته اين مامور پيشين امنيتي آمريکا، نيروي پليس تحت امر وزارت کشور عراق و نيروي ارتش آن کشور، در کنار شبه نظاميان شيعه حشدالشعبي، در نقل و انتقال نيروهاي سپاه پاسداران براي رساندن تجهيزات و پرسنل به سوريه نقشي حياتي دارند.
    
پريجنت گفت: من به تازگي از سفر چند هفته اي از عراق برگشتم. با تعدادي از روساي قبايل عرب سني صحبت کردم، به ويژه در اطراف شهر موصل، اميدوار بودم که آنها براي انجام اقدامات تلافي جويانه عليه ايران آماده باشند. اما آنها به نوعي از وضع موجود يعني حضور ايران به عنوان قويترين نيرو در عراق راضي هستند.
    
صداي آمريکا در گزارش خود افزود: به گفته برخي از مقامات کشورهاي عرب عمدتا سني، ايران در کشورهاي يمن، لبنان، سوريه و عراق يک کنترل کننده کامل است.
    
ايلان برمن کارشناس ارشد امور استراتژيک در انديشکده شوراي روابط خارجي نيز که در اين نشست شرکت داشت، معتقد بود ايران در حال تقويت «امپراتوري شورش» است.
    
به گفته اين کارشناس که تاکنون چندين کتاب در مورد بسط نفوذ جمهوري اسلامي ايران در منطقه نوشته، جهان هم اکنون شاهد به واقعيت پيوستن ادعاي برخي مقامات تهران در مورد نفوذشان در چهار کشور عرب، يمن، سوريه، لبنان و عراق است.
    
برمن گفت «فعلا ما شاهد افزايش به مراتب بيشتر نفوذ ايران در منطقه هستيم. تهران براي پايداري و ادامه امپراتوري شورش خود، نياز به خطوطي ارتباطي و امدادي دارد که هم اکنون به آنها دست يافته است. تهران براي اينکه بتواند جاي پاي خود را در شامات تقويت کند، علاوه بر مسير زميني که همکارم بدان اشاره کرد، مسيرهاي هوايي نيز ايجاد کرده که با بهره گيري از شرکت هاي هواپيمايي خود مانند ماهان، نيرو و تجهيزات اعزام مي کند
خبر ويژه 
گزارش گلوبال ريسرچ از نقش آمريكا و اسرائيل در طرح تجزيه عراق
پس از برگزاري همه پرسي اقليم کردستان عراق و وجود تنها حمايت خارجي از سوي اسرائيل از اين اقدام، گمانه زني ها در اين باره که آيا قدرت هاي خارجي در حال اجراي برنامه اي از پيش تعيين شده براي تجزيه منطقه خاورميانه و ايجاد دولت هاي کوچک تر با هدف تضعيف کشورها و جلوگيري از قدرتمندتر شدن آنان هستند را افزايش داده است
    
از جمله تحليلي از پايگاه تحليلي کانادايي «گلوبال ريسرچ» با انتشار گزارشي تحليلي از نقشه جديد آمريکايي- اسرائيلي براي تجزيه کشورهاي خاورميانه و تشکيل خاورميانه اي جديد خبر داده بود
    
به گزارش آفتاب، گلوبال ريسرچ تصريح مي کند که اصطلاح خاورميانه جديد براي اولين بار توسط کاندوليزا رايس در ماه ژوئن سال ۲۰۰۵ ميلادي مطرح شده بود. طبق اين طرح پروژه «خاورميانه جديد» ايجاد دامنه اي از بي ثباتي، هرج ومرج و خشونتي امتداديافته از لبنان، فلسطين و سوريه تا عراق، خليج فارس، ايران و مرزهاي تحت تصرف پادگاني افغانستان توسط ناتو را در برمي گرفت. «اشغال آنگلو - آمريکايي کشور عراق و بطور خاص کردستان عراق، به نظر مي رسد که مقدمه اي براي بالکانيزه نمودن (تجزيه و تقسيم) و فنلانديزه کردن (پس از تجزيه برقراري پيمان صلح) خاورميانه باشد». 
    
در اين مقاله اشاره مي شود که هدف آمريکا و اسرائيل ايجاد سه کشور از دل عراق کنوني است
    
همچنين به نقشه اي اشاره شده که در آن خاورميانه به صورت تجزيه شده نشان داده شده و نخستين بار توسط «رالف پيترز»، سرهنگ بازنشسته ارتش آمريکا تهيه شده و در نشريه نيروهاي مسلح آمريکا در ژوئن سال 2006 به چاپ رسيده است. او معتقد است که «طراحي دوباره مرزهاي خاورميانه» و «تجزيه خاورميانه به کشورهاي کوچکتر» و «تغيير مرزها»، همانگونه که در نقشه آورده شده است، راه حل اساسي مشکلات خاورميانه معاصر خواهند بود.
    
اين سرهنگ آمريکائي، مرزبندي مجدد خاورميانه از سوي آمريکا را به نفع اقليت هاي قوميتي و مذهبي مي داند و معتقد است که تنها راه حل خاورميانه پاره پاره شدن اين منطقه است.
    
نقشه حاضر در مورد «خاورميانه جديد» بخش کليدي کتاب اين سرهنگ بازنشسته است که تحت عنوان «ترک ميدان نبرد، هرگز» در 10 جولاي 2006 منتشر شد. نقشه طراحي مجدد خاورميانه، مجددا تحت عنوان «مرزهاي خونين: چگونه خاورميانه اي بهتر ممکن خواهد بود؟» در نشريه نيروهاي مسلح ايالات متحده آمريکا با يادداشتي تفصيلي از رالف پيترز به چاپ رسيده است.
    
آخرين سمت سرهنگ پيترز معاونت کارکنان بخش اطلاعاتي در دپارتمان دفاعي ايالات متحده بوده است. او همچنين از پژوهشگران پنتاگون بوده و از وي مقالات متعددي در حوزه استراتژي در نشريات معتبر نظامي و سياست خارجي آمريکا منتشر شده است.
    
به نوشته گلوبال ريسرچ، طراحان پروژه «خاورميانه جديد» مدعي اند که تجزيه خاورميانه گرچه ممکن است تبعاتي به همراه داشته باشد اما اين آسيب ها درد «ضروري» و «اجتناب ناپذير» هستند.
    
اسرائيل شاهاک از پژوهشگران منتقد اسرائيل مي گويد تجزيه منطقه در راستاي منافع اسرائيل است چرا که اسرائيل بزرگ تنها در صورت تجزيه و تضعيف کشورهاي عربي منطقه امکان پذير خواهد شد.
خبر ويژه 
واگذاري نقش بغدادي به بارزاني و تحريفگري دوباره روزنامه غربگرا
يک روزنامه زنجيره اي ضمن استقبال از تجزيه کردستان عراق که نقشه اي صهيونيستي و آمريکايي- انگليسي است مدعي شد کشتار کردهاي حلبچه براي اين بود که نيروهاي ايراني در آنجا بودند.روزنامه شرق نوشت: بمباران شيميايي حلبچه اتفاق افتاد براي آنکه نيروهاي ايراني در آن موقع در شهر حلبچه بودند. آنها براي همکاري و هم فکري و هم دلي با ايراني ها تاوان سنگيني دادند. سوال اين است با اين پشتوانه تاريخي ايراني ها چگونه مي توانند به آنها کمک کنند؟ اگر کشوري در آنجا باشد، واسطه اي نيرومند خواهد بود ميان ايران و آن افراطي گري و وحشيگري داعش و ديگران و در درازمدت نيز در تامين امنيت منطقه و روابط حسنه با ايران مثمرثمر خواهد بود.
    
اين روزنامه زنجيره اي مي افزايد: همه قدرت هاي منطقه بالاخره بايد بپذيرند واقعيت انکارناپذيري وجود دارد و کردها مردماني هستند رنجديده و مبارز با تفکر و اقتصاد و فرهنگي متفاوت؛ مردمي صلح طلب که به هيچ کشوري حمله و دست درازي نمي کنند و فقط مي خواهند آب و خاک و لباس و فرهنگ و زبان شان را حفظ کنند. ما به عنوان ايرانيان بايد بتوانيم پشتيبان قلبي و فکري و روحي آنها باشيم.
    
شرق با ادعاي اينکه ماجراي کردستان عراق، يک ماجراي طبيعي براي تعيين حق سرنوشت خود است، ادامه مي دهد:
    
کردها براي هميشه بر واژه عراق در اوراق هويتي شان خط قرمز کشيدند تا بار ديگر شاهد بمباران شيميايي، انفال 182 هزار نفر، زنده به گور کردن هشت هزار بارزاني و پنج هزار نفر از کردهاي شيعه فيلي و قتل عام شنگال نباشند و از روزگار تراژيک گذشته خداحافظي کردند تا وارد دنياي دموکراسي و همزيستي با همسايگان شوند.
    
يادداشت تحريف آميز شرق در حالي است که صدام به عنوان عامل سرکوب کردهاي عراق، مورد حمايت آمريکا و انگليس قرار داشت و تسليحات شيميايي را نيز از همين کشورهاي غربي دريافت کرد. در جنايت يکي دو سال اخير داعش عليه کردها در شمال سوريه و عراق نيز، بايد رد پاي حاميان صهيونيستي و آمريکايي داعش را رديابي کرد چنان که ترامپ به صراحت گفت داعش را اوباما و کلينتون تاسيس کردند.
    
اما واقعيت انکارناپذيري که شرق از آن سخن مي گويد نقشه تجزيه کشورهاي اسلامي منطقه در پوشش «خاورميانه جديد» است که 17 سال پيش از سوي مثلث صهيونيسم مسيحي مطرح شد و در اين نقشه امثال مسعود بارزاني در نقش سربازان نيابتي صهيونيسم مسيحي عمل مي کنند، چنان که ابوبکر بغدادي بازيگر ديگر آنها بود. در اين ميان هم آوايي نويسنده شرق با امثال بارزاني نشان مي دهد که صهيونيسم مسيحي در ايران نيز از برخي عناصر سربازگيري کرده است.
    
يادآور مي شود روزنامه غربگرا شرق، در ماجراي مذاکرات ايران و غرب نيز به تحريف واقعيات و بزک آمريکا مشغول بود چنان که مدير مسئول اين روزنامه بعدها مجبور شد بگويد براي عملي شدن توافق، مجبور به اغراق هايي در روزنامه خود شده اند!