کشف 465 تن انواع مخدر در 7 ماه امسال

 کشف 465 تن انواع مخدر در 7 ماه امسال 8 آبان – 96
گفته نشده این کشفیات مواد مخدر کجا رفته و چگونه از سوی باندهای مافیایی مواد مخدر سپاه ونیروی انتظامی  و حمایت قوه فاسد قضاییه توزیع شده است؟
تهران- ایرنا- معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از 465 تن انواع مواد مخدر در کشور از ابتدای سال 1396 تاکنون خبر داد.
اسدالله هادی نژاد روز یکشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این میزان کشفیات نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل 12 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه بیشترین کشفیات مواد مخدر امسال مربوط به استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد است، اظهار داشت: 75 درصد میزان کشفیات مربوط به موادمخدر در این استانها صورت گرفته و بیشترین کشفیات نیز از نوع تریاک، حشیش و هروئین بوده است.

**
افزایش 9 هزار تنی تولید تریاک در افغانستان
هادی نژاد در ادامه به افزایش تولید تریاک در افغانستان اشاره کرد و گفت: براساس برآورد اولیه، تولید امسال تریاک در افغانستان حدود 9 هزار تن است.
وی تصریح کرد: افغانستان در سال 2001 که آمریکاییها و نیروهای ناتور وارد این کشور شدند 200 تن تولید تریاک داشت و 2014 که آمریکاییها که از این کشور خارج شدند (به جز 10 پایگاه نظامی)، تولید تریاک 6 هزار و 400 تن و 32 برابر شده است و اکنون به رقم حدود 9 هزار تن رسیده است.
وی درعین حال خاطرنشان کرد: وقتی افزایش تولید اتفاق می افتد باید قیمت کاهش یابد اما این موضوع هم رخ نداده است.
اجتمام ** 7268**1055
خبرنگار: مهناز بیرانوند**انتشار: زینب کارگر