گزیده خبرهای 6 آذر -96 قسمت -4

گزیده خبرهای 6 آذر -96 قسمت -4
 
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری از ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم به مردم توسط رئیس جمهوری خبر داد. پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در صفحه خود در توئیتر نوشت: «‏گزارش رییس جمهور از عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم، در یک برنامه زنده تلویزیونی به مردم ارائه می شود. این برنامه سه‌شنبه ۷ آذر ۹۶ پس از خبر ۲۱ از شبکه اول سیما، شبکه خبر و رادیو سراسری پخش می شود. اقتصاد و بویژه اشتغال، دیپلماسی، فرهنگ، جامعه و مسائل مهم روز، محورهای این گفت‌وگو است.»
دیدار احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی، وزیر تجارت قطر با محمدجواد ظریف،وزیر امور خارجه .شیخ احمد بن جاسم آل ثانی وزیر اقتصاد و تجارت قطر که در ایران حضور دارد، صبح امروز با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایسنا، در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور و راه‌های گسترش آن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. تاکید بر رفع موانع تجاری و تسهیل شرایط برای تبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور از دیگر محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.
سال 94 مرد ثروتمندی ضمن شکایت به پلیس گفت: در حال رانندگی بودم که در ترافیک دو مرد و یک زن ناگهان سوار خودرویم شدند و با تهدید سرنگ حامل ویروس ایدز از من خواستند آنها را به خانه‌ام ببرم تا بتوانند هر چه می‌خواهند سرقت کنند. به گزارش روزنامه ایران، وی افزود: حتی وقتی فهمیدند یکی از دوستانم در خانه است از من خواستند به بهانه‌ای او را بیرون بکشم تا مزاحمی نداشته باشند. من هم از ترس جانم هر چه آنها خواستند انجام دادم.» پس از طرح شکایت این مرد سالخورده طراحان نقشه سرقت تحت تعقیب قرار گرفتند و همگی دستگیر شدند. آنها پس از محاکمه در شعبه هشتم دادگاه کیفری به صد ضربه شلاق تعزیری و شش تا سه سال حبس محکوم شدند. این حکم با اعتراض متهمان به دیوان عالی ارسال شد اما قضات این دیوان اعتراض را وارد ندانسته و احکام سه متهم را تأیید کردند.
نماینده پاوه و جوانرود در تذکری شفاهی در جلسه امروز مجلس، به سخنان اخیر مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل تسنن زاهدان که در کلیپی علت زلزله کرمانشاه را گناه مردم آن منطقه خوانده بود، اعتراض کرد. به گزارش خبرآنلاین، شهاب نادری خطاب به وی گفت: به جای پاک کردن اشک کودکان زلزله زده و کمک به مردم آسیب دیده، این چه حرفی است که شما گفتهاید؟ در طول جنگ تحمیلی مردم کرمانشاه 9800 شهید داده و 900 تن مواد منفجره بر سر آنان ریخته شد. 
اینها به جرم کدام گناه بود؟
 او که از مولوی عبدالحمید میخواست در حیطه مسجد محل خودش سخن بگوید تا امثال ریگی از آن محل در نیایند، ادامه داد: سخنان شما نه ریشه کارشناسی دارد نه ریشه دینی. در بیانات خود دقت کنید تا موجب آزار مردم نشوید. اگر علت زلزله گناه مردم باشد، پس مردم بم و ورزقان و رودبار و.... هم گناهنکار بودند که زلزله آمد؟پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت خطاب به نادری گفت: نمایندگان سیستان گفتند که مولوی این کلیپ را تکذیب کرده است. باید این موضوع را مجددا بررسی کنیم.گفتنی است نماینده پاوه و جوانرود در بخشی از نطقش خطاب به تابش رییس بنیاد مسکن خواستار تسریع در اسکان زلزله زدگان و تامین وسایل گرمایشی آنان شد و از وزیر نیرو هم خواست قیمت برق در این منطقه را ارزان کند تا مردم بتوانند از وسایل گرمایشی برقی استفاده کنند.
رئیس‌جمهوری مخلوع زیمبابوه و همسرش طبق بسته «بدرود طلایی» ۷.۵ میلیون پوند به علاوه مصونیت قضایی دریافت خواهند کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری ۹۳ ساله زیمبابوه که نهایتا زیر فشارها برای استعفا از قدرت پس از ۳۷ سال سر خم کرد، می‌گوید به توافقی با ارتش دست یافته که به او و همسرش گریس اجازه می‌دهد دوران بازنشستگی لوکسی را در همین کشور داشته باشند و به تبعید نروند.گرچه موگابه با کودتای نظامی نرم برکنار شد، اما رسانه‌های محلی گزارش دادند او همچنان از امتیاز حفاظت به عنوان رئیس سابق کشور برخوردار می‌شود و علاوه بر این، حقوق کامل ریاست جمهوری معادل ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ پوند را به صورت سالیانه تا زمان مرگ دریافت خواهد کرد.گریس موگابه هم که ۴۰ سال از همسرش کوچکتر است و به داشتن زندگی لوکس عادت دارد، نیمی از حقوق او را پس از مرگ دریافت می‌کند. طبق گزارش‌ها، موگابه این بسته خروج برای خود و همسر ۵۲ ساله‌اش را از طریق رایزنی تیمی از مذاکره‌کنندگان دریافت کرده است.یک منبع مطلع در زیمبابوه به ایندیپندنت گفت: دولت به او ۳.۷۵ میلیون پوند به صورت یکجا می‌دهد و مابقی آن را به صورت اقساط پرداخت می‌کند. او همچنین از تمام امکانات پزشکی و نیز حقوق ماهانه برخوردار می‌شود. در صورت مرگ هم، همسرش گریس ماهانه نیمی از حقوق موگابه را می‌گیرد.