گزیده ها قسمت پنجم

گزیده ها قسمت  پنجم  6 آذر- 96
اندیشکده نشنال اینترست درگزارشی تحت عنوان «قمار بزرگ عربستان» نوشت: نیروهای عربستان سعودی به رغم تجهیز نظامی مدرن از سوی آمریکا، به احتمال زیاد قادر نخواهند بود با ارتش مستحکم ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقابله کنند.

به گزارش ایرنا، «محمد ایوب» استاد روابط بین الملل دانشگاه میشیگان و از اعضای اندیشکده «گلوبال پالیسی» می نویسد: ریاض به گونه ای مداوم سعی در اغوای دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) برای رویارویی نظامی با ایران را دارد و همانطور که یکی از تحلیلگران آمریکایی به تازگی اشاره کرده است، «عربستان می خواهد حتی به قیمت کشته شدن آخرین سرباز آمریکایی با تهران بجنگد».

وی در بخش دیگری می افزاید: علی‌رغم اینکه ذخایر نفت عربستان سعودی حدود یک پنجم ذخایر جهان را تشکیل می دهند اما تلاش های اخیر ریاض برای نفوذ در منطقه به شکست انجامیده است. از جمله این تلاش ها؛ پشتیبانی از مخالفان سنی مذهب سوری بود ... همچنین تلاش عربستان سعودی برای قرنطینه و منزوی کردن قطر (در جهان عرب) نه تنها شکست خورده، بلکه دوحه را به سمت ایران سوق داده است. از همه این موارد گذشته، راه اندازی جنگ یمن برای به زانو در آوردن حوثی ها (جنبش انصارالله) خود شکستی بزرگ دیگری برای عربستان به شمار می آید.

در ادامه یادداشت آمده است: تلاش عربستان سعودی برای تحکیم ایدئولوژی وهابی، در واقع، نتیجه معکوس داده و پادشاهی سعودی را در معرض خطر بیشتری قرار داده است. زیرا شاخه های انشعابی افراطی و خطرناک وهابیت همچون داعش، به دشمنان خطرناک ریاض تبدیل شده اند. عربستان سعودی ممکن است بتواند در کوتاه مدت حمایت برخی گروه ها و کشورها را داشته باشد، اما اثر بخشی ناچیز عربستان نخواهد توانست آن را به قدرت بلامنازع منطقه (خاورمیانه) تبدیل کند. از سوی دیگر، ایران می تواند با داشتن سیاست خارجی موفق و با وجود اعمال تحریم های شدید اقتصادی، به اهداف منطقه‌ای خود دست یابد.

نویسنده می افزاید: موفقیت اتحاد ایران و حزب الله بر این واقعیت متکی است که تهران هیچ تلاشی برای تسلط بر تمام تصمیم های حزب الله ندارد و این جنبش خود یک بازیگر مستقل لبنان است که به دلیل داشتن ایدئولوژی های یکسان با ایران، در خطی موازی همکاری می کند. در نتیجه، سطح اعتماد موجود بین حزب الله و ایران، به طور کیفی در مقایسه با ریاض و حامیان منطقه ای آن بسیار متفاوت است و دومی نه بر مبنای همگرایی اهداف و پذیرش استقلال و خودمختاری متحدان توسط ریاض، بلکه در مسیری یک طرفه و در ازای حمایت مالی و اطاعت محض از ریاض قرار دارد.

در ادامه یادداشت آمده است: مهم ترین کشور غیر عربی و اهل سنت، یعنی ترکیه نیز در حال حاضر در مقایسه با پیش از بحران قطر، به ایران نزدیک تر شده است. به نظر می رسد عمان هم که در حال حاضر روابط خوبی با تهران دارد و دارای جمعیت 30 تا 40 درصدی شیعه است، به همراه کویت، کشور بعدی برای خارج شدن از مدار عربستان سعودی باشد. حملات لفظی اخیر شاهزاده محمد بن سلمان و سخنان تند و تحریک آمیز وی در مقابل تهران، می تواند روند رویارویی ایران و عربستان را با سرعت بیشتری به پیش ببرد.

نویسنده ادامه می دهد: آخرین حرکت عربستان سعودی برای رویارویی با ایران، دوستی با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است که خود شکستی دیگر برای ریاض محسوب می شود، چرا که عربستان از سوی دیگر همواره ادعای رهبری جهان اسلام و عرب را داشته است. حال اگر شاهزاده محمد بن سلمان، لفاظی های تند خود را ادامه دهد، شکستی دیگر برای عربستان رقم خواهد زد و خاورمیانه را در آتشی بزرگ‌تر فرو خواهد برد. در این صورت ممکن است نبرد کربلای دوم بین نیروهای یزید و حسین بن علی (ع) رخ دهد، هر چند احتمال دارد این بار پایان متفاوتی داشته باشد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: در سال 680 میلادی، کمتر از پنجاه سال پس از وفات پیامبر اسلام(ص)، ارتشی با بیش از سی هزار مرد جنگجو تحت خلافت یزید سی و سه ساله، به جنگ حسین بن علی (ع) نوه پیامبر و 72 تن از یارانش که مشروعیت حکومت موروثی «امویان» به چالش کشیده بود، رفتند. در نتیجه این نبرد که در کناره رود فرات در شهر کربلای عراق امروزی رخ داد، حسین بن علی (ع) و تمامی همراهانش کشته شدند. این رویداد در نخستین سال های تاریخ اسلام رخ داد و منجر به تثبیت هویت سیاسی شیعیان علوی، اولین امام شیعیان شد.

نویسنده می افزاید: وارث فعلی خلیفه «یزید بن معاویه»، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی است که او نیز سی و سه ساله است و به نظر می رسد در حال حاضر مبارزه برای پایان دادن به حضور شیعیان در خاورمیانه را همانند یزید در سال 680 میلادی، در برنامه کار خود دارد. «محمد بن سلمان» با توجه به تعادل قدرت در منطقه، به ویژه بین عربستان سعودی و قدرت پیشرو ایران شیعه، حزب الله لبنان را به عنوان اولین هدف خود انتخاب کرده است و قصد دارد با تکرار داستان کربلا و نابود کردن حزب الله که در مقایسه با ارتش عربستان، یک نیروی نظامی کوچک بشمار می آید، همان کاری را که یزید با حسین (ع) و یارانش کرد، با حزب الله کند. حصر خانگی «سعد حریری» نخست وزیر لبنان در ریاض، شلیک نخستین تیر برای آغاز این نبرد بود.

در ادامه یادداشت آمده است: از دیدگاه سعودی ها، گناه بزرگ حریری این بود که در حالی که از پشتیبانی عربستان استفاده می کند، حزب الله را به عنوان بخشی از دولت وحدت ملی لبنان پذیرفته است. در صورتی که حریری این سیاست را در قبال حزب الله در پیش نمی گرفت ... این امر می توانست پشتیبانی شیعه های لبنان را که کمتر از نصف جمعیت کشور را تشکیل می دهند، از دولت از بین ببرد.
نویسنده ادامه می دهد: هدف واقعی محمد بن سلمان این است که ایران را عقب براند و برتری سعودی را در خلیج فارس اثبات کند. همانطور که یزید امتناع حسین بن علی (ع) از خلافت اموی را چالشی برای حکومت خود می دانست، وهابیت سعودی امروزه معتقد است که مشروعیت مذهبی‌اش تا زمانی که ایران، کشور پیشرو شیعه باشد و برنامه های خود را به عنوان الگوی حکومت اسلامی، پیاده کند، در معرض خطر قرار دارد.

نشنال اینترست در سال 1985 کار خود را با تمرکز بر سیاست خارجی آغاز کرده و در طول چند دهه فعالیت خود با متفکران و دولتمردانی همچون «هنری کیسینجر» ارتباط داشته است. گرچه سیاست های بین المللی در چند دهه گذشته بطور قابل توجهی تغییر کرده، اما اساسنامه این اندیشکده در سومین دهه فعالیت آن همچنان بدون تغییر باقی مانده و این نهاد تمرکز خود را بر روی سیاست خارجی در راستای منافع ملی آمریکا قرار داده است.
نامه نیوز نوشت: عضو ارشد جامعه روحانیت معتقد است: در گذشته چهره آقای احمدی‌نژاد و همراهان ایشان برای جامعه کاملاً شناخته نشده بود، ولی به مرور زمان و از سال 1392 به این طرف، با اعلام و بیان برخی از مطالب، نتیجه کار معلوم شد.

حاشیه‌های دولت‌مردان نهم و دهم، همچنان ادامه دارد؛ اما این‌بار احمدی‌نژاد تنها نیست. بقایی و مشایی هم وی را فعال‌تر از گذشته همراهی می‌کنند و همچون ادبیات دولت گذشته، تهدید به افشاگری کرده‌اند. در خصوص رفتارهای اخیر این گروه، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، گفت: ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید: الغرِيقُ يتشبَّثُ بكُلّ حَشيش (آدمی که در حال غرق شدن است، به هر چیزی دست می‌اندازد، شاید نجات پیدا کند.) به‌نظرم باید سه مطلب را در مورد این آقایان بپذیریم. مطلب اول این است که از روی تجربه، خلاف و تخلف در بین اینها به وفور دیده می‌شود؛ حالا به هر شکلی، از تخلف مالی گرفته تا ادعای خلاف واقع. بارها آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی‌هایش اعلام کرده بود که لیست مفسدین در جیب من است و اگر بخواهم اسم می‌برم، اما هیچ‌گاه چنین نکرد. یا صحبت از مافیا در کشور می‌کرد. اما هیچ‌گاه نه این موارد را مطرح کرد و نه آن لیست را به مراجع ذی‌صلاح قانونی تحویل داد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نکته دوم این‌که، در گذشته چهره آقای احمدی‌نژاد و همراهان ایشان برای جامعه کاملاً شناخته نشده بود، ولی به مرور زمان و از سال 1392 به این طرف، با اعلام و بیان برخی از مطالب، نتیجه کار معلوم شد. الآن دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید اینها اشکال نداشتند. به‌عبارت دیگر، چهره اینها به قدری شناخته شده که جای انکار باقی نمانده است.

عضو جامعه روحانیت، گفت: نکته سوم این‌که، اینها نگران مطلب بدتری هستند. پیش خود می‌گویند الآن که اعتبار و آبرویمان در خطر است، نکند بدهکار هم بشویم! الآن هم موارد تخلف‌شان در حال اعلام شدن است و نگرانند نکند وضع بدتر شود. لذا شروع کرده‌اند به بیان عباراتی نظیر «تمامش کنید» و یا «معلوم نیست نتیجه‌ای داشته باشد» و به قول ما طلبه‌ها «ثم ماذا؟» بعدش که چی؟ به‌نظرم می‌آید اینها به همین دلیل که وضع برای‌شان بدتر نشود، دست به چنین اقداماتی می‌زنند؛ وگرنه «آن که پاک است و حسابش با همه خلق درست / چه غم از پرسش فردای قیامت دارد؟»

اکرمی تأکید کرد: کسی که خلاف نکرده، محاکمه هم که بشود، نتیجه مشخص است و تبرئه خواهد شد. بنده وقتی در خیایان راه می‌روم اگر کسی فریاد بکشد «آی دزد، آی دزد» وقتی من نباشم، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهم، مگر غیر از این باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص نوع برخورد با این گروه در آینده گفت: یک زمان است که همه چیز مملکت از اقتصاد و سیاست گرفته تا اخلاق، روی روال است و وضعیت عادی است که در آن حالت برخورد با فردی که خلاف کرده است، یک‌جور است. گاهی هم هزار رقم مشکل در کشور هست. باید ملاحظه هم بکنیم و در این شرایط اگر بخواهیم یک مرتبه آقای احمدی‌نژاد را بکشانیم به دادگاه، چه می‌شود؟ باید مراعات کرد، بالاخره یک بدی هست، یک بدتری؛ آنانی که اهل مصلحت‌اندیشی و اهل شناخت مفید از غیر مفید هستند، می‌بایست قضایا را سبک سنگین کنند و تصمیم عجولانه‌ای نگیرند.

اکرمی در پایان گفت: همین کارهای اینها، موجب شناخت بیشتر افکار عمومی می‌شود. یاد دارم روزی که آقای احمدی‌نژاد یازده روز در خانه ماند، باور اولیه‌اش این بود که همه ایران قیام می‌کنند؛ بعد دید یازده نفر هم سراغ او نیامدند. این خودش نشان‌گر سقوط و افول است. هرشخصی خودش می‌داند که حرفش خریدار دارد یا نه. به‌نظرم این نوع کارها افکار عمومی را در جهت شناخت رویکرد منفی این افراد، بیشتر قانع می‌کند.
تیم ملی کشتی آزاد امید ایران در حالی با یک طلا و دو مدال برنز در جایگاه هشتم جهان قرار گرفت که اگر علیرضا کریمی بخت اصلی رسیدن به مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم به قرعه اسرائیل نمی‌خورد و به مدال طلا می‌رسید ایران با ۳۸ امتیاز بر سکوی سوم جهان قرار می‌گرفت.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان روزهای ۴ و ۵ آذرماه در شهر بیدگوشچ لهستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، یونس امامی و امین طاهری در اوزان ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. علیرضا کریمی نیز با توجه به برخورد با نماینده رژیم اشغالگر قدس از دور رقابت ها کنار رفت و شانس مسلم کسب مدال طلا را از دست داد .ایران در حالی با ۲۸ امتیاز در جایگاه هشتم جهان قرار گرفت که اگر علیرضا کریمی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران و شانس اصلی رسیدن به مدال طلا که بدلیل خودداری از مصاف با نماینده رژیم صهیونیستی از دور رقابت ها در عین شایستگی حذف شد به مدال طلا می رسید تیم ایران ۳۸ امتیازی می شد و بر روی سکوی سوم جهان می ایستاد.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این مسابقات و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست مقابل کازویا کویاناگی از ژاپن با نتیجه ۷ بر ۷ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، اطری حذف شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم ایمان صادقی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر یک شوتا فارتنادزه از گرجستان را شکست داد اما در دور سوم مقابل اسلام دودایف از روسیه با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف روسی مقابل کشتی گیر ژاپنی، صادقی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر یک میهایل گئورگیف از بلغارستان را مغلوب کرد وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر صفر یونیزاوا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل باجرانگ قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی های آسیایی از هند با نتیجه ۹ بر  ۴ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۶ ر ۴ یاووز از ترکیه را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برزن شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم حمیدرضا زرین پیکر در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود وی در دور دوم مقابل ذولفقار ماخاماتوف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، زرین پیکر از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد متقی نیا در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل یاجورو یاماساکی از ژاپن شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر ژاپنی مقابل حریف گرجستانی، متقی نیا از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال کشتی آزاد امید ایران در رقابت‌های جهانی و دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان ۲۰۱۵ در دور نخست مقابل جبرییلوف از روسیه قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۱۴ بر ۳ شکست خورد. کریمی در حالی که تا یک دقیقه مانده به پایان مبارزه از حریف روس خود پیش بود در نهایت ۱۴ بر ۳ شکست خورد. کریمی اگر این کشتی را پیروز می‌شد در دور بعد باید به مصاف حریف رژیم اشغالگرد قدس می‌رفت. یوری کالاشنیکوف کشتی گیر روسی‌الاصل از رژیم صهیونیستی با نتیجه ۴ بر صفر ساموئل بروکس از آمریکا را از پیش رو برداشته بود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ گئورگی نوگایف از اسلواکی را مغلوب کرد وی در در دور  دوم نیز واسیلی کاراس از رومانی را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد. گلیج در دور سوم رسول ماگومدوف از روسیه را با نتیجه ۱۰ بر سه پشت سرگذاشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر ۴ مورازی مچیدلیدزه از اوکراین را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار دزیانیس خرامیانکوف از کشور بلاروس را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امین طاهری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۸ کامیل کاسکیولک از لهستان را مغلوب کرد وی در دور بعد در مصاف با جری هینو از فنلاند با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل، ماگومدامین دبیراف از روسیه با نتیجه ۱۲ بر یک مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار میهالی ناگی از مجارستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

رده‌بندی انفرادی:

۵۷ کیلوگرم: ۱- رینری اورتگا (کوبا) ۲- میکای نایم (بلغارستان) ۳- سلیمان آتلی (ترکیه) و پرویز ابراهیم اف (آذربایجان) ... ۱۴- رضا اطری (ایران)

۶۱ کیلوگرم: ۱- رینیا ناکامورا (ژاپن) ۲- کوات امیرتایف (قزاقزستان) ۳- سدات اوزدمیر (ترکیه) و حسین شعبان اف (بلاروس) ... ۹- ایمان صادقی (ایران)

۶۵ کیلوگرم: ۱- ناچین کولار (روسیه) ۲- باجرانگ (هند) ۳- یونس امامی (ایران) و جوزف کنا (آمریکا)

۷۰ کیلوگرم: ۱- ریچارد لوئیس (آمریکا) ۲- وینود کومار (هند) ۳- میرزا سخولوخیا (گرجستان) و موحامت آکدنیز (ترکیه) ... ۱۳- حمیدرضا زرین پیکر (ایران)

۷۴ کیلوگرم: ۱- گادجی نبی اف (روسیه) ۲- اخسربیک گولایف (اسلواکی) ۳- واسیل میخایلوف (اوکراین) و آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) ... ۱۷- محمد متقی نیا (ایران)

۸۶ کیلوگرم: ۱- علیخان جبرائیلوف (روسیه) ۲- عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) ۳- ایراکلی متسیتوری (گرجستان) در این وزن علیرضا کریمی با توجه به حضور نماینده رژیم اشغالگر قدس به رقابت های خود ادامه نداد و سیزدهم شد و مدال برنز از آن نماینده رژیم صهیونیستی شد.

۹۷ کیلوگرم: ۱- مجتبی گلیج (ایران) ۲- دزیانیس خرامیانکوف (بلاروس) ۳- تی ریان والز (آمریکا) و مورازی مچدلیدزه (اوکراین)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲- ماگومدامین دبیراف (روسیه) ۳- دانیلو کارتاوی (اوکراین) و امین طاهری (ایران)

رده‌بندی تیمی:
۱- روسیه ۵۵ امتیاز ۲- قزاقستان ۴۱ امتیاز ۳- گرجستان ۳۶ امتیاز ۴- آمریکا ۳۳ امتیاز ۵- اوکراین ۳۳ امتیاز ۶- بلاروس ۳۲ امتیاز ۷- ترکیه ۳۰ امتیاز ۸- ایران ۲۸ امتیاز ۹- هند ۲۴ امتیاز ۱۰- ژاپن ۲۳ امتیاز




تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر اطلاعات درباره علت شکایت این وزارتخانه از پرستو فروهر که منجر به تشکیل پرونده در دادگاه انقلاب برای وی شده، طرح سوال کردند.

سیدفاطمه حسینی با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: سوال من، خانم‌ها مافی، سیاوشی، اولادقباد و آقایان پارسایی و محمود صادقی از آقای علوی این است که چرا وزارت اطلاعات به جای رسیدگی و تعقیب و مجازات قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش فروهر و همسرش پروانه اسکندری، از دختر ایشان که برای برگزاری مراسم بزرگداشت آنها فعالیت کرده شکایت کرده است.

به گفته فاطمه حسینی در شرح این سوال آمده است:

«بنا بر شواهد و دلایل موجود آقای داریوش فروهر و همسرش در تاریخ اول آذر 77 توسط بعضی از ماموران وزارت اطلاعات به طرز فجیعی در منزل ایشان به قتل رسید. این عمل که آشکارا و خلاف موازین شرعی، قانونی، انسانی و اخلاقی بود و همان زمان صریحا مورد مذمت و تقبیح رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت آسیب زیادی را به وجهه نظام جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی وارد کرد. رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه مورخ 18 دی 77 فرمودند مرحوم فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود، بعد از پدید آمدن فتنه‌های سال 60 دشمن ما شد اما دشمن بی‌خطر و دشمن بی‌ضرر، دشمن بی‌خطری بود، انصافا آدم نانجیبی هم نبود، حالا شما فکر می‌کنید کسی که مثل فروهر را می‌کشد آیا این فرد می‌تواند دوست نظام باشد؟

متاسفانه وزارت اطلاعات و بعضی از مراجع امنیتی دیگر که باید حافظ امنیت و آزادی‌های مشروع شهروندان باشند طی سال‌های گذشته نه تنها در کشف و تعقیب رسیدگی و برخورد با آن جنایت دهشتناک که قلم از بیان آن شرم دارد کوتاهی کرده بلکه همه ساله از برگزاری مراسم یادبود برای ایشان جلوگیری کرده است.

البته امسال خوشبختانه اجازه برگزاری مراسم را داده‌اند ولی بنابر اظهار خانم پرستو فروهر فرزند ایشان، سه روز پس از سالگرد آنها وزارت اطلاعات از او شکایت کرده و پرونده‌ای برای رسیدگی به اتهامات مطروحه در شعبه 28 دادگاه انقلاب تشکیل داده‌اند. اکنون سوال از وزیر محترم اطلاعات این است که اولا وزارت اطلاعات تاکنون چه اقدامی برای شناسایی، تعقیب و مجازات عامران و مباشران آن جنایت فجیع انجام داده است و ثانیا چرا به جای دلجویی از بازماندگان همه ساله برای بازماندگان ایشان مزاحمت ایجاد می‌کند و چرا پس از برگزاری مراسم از دختر ایشان در دادگاه انقلاب شکایت کرده است؟»