گزیده خبرهای 4 دی – 96

گزیده خبرهای 4 دی – 96
 مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارشی کشور را طی روزهای آینده تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها در نیمه شرقی کرمانشاه، غرب همدان، مناطقی از کردستان، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.
"احد وظیفه" در گفت‌وگویی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سواحل مرکزی و شرقی خزر و شمال شرق کشور افزایش دما قابل توجه است و در برخی مناطق شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: در مناطقی از شمال غرب رشد ابر، بارش باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بارش در جنوب آذربایجان غربی شدت بیشتری خواهد داشت. از اواخر وقت در سواحل غربی نیز وزش باد و بارش پراکنده و کاهش دما شروع می‌شود.
به گفته "وظیفه" همچنین امروز (4 دی‌ماه) با ورود یک سامانه بارشی در مناطقی از غرب و شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت در مناطقی از شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در جنوب خوزستان نیز باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی دورانتظار نیست.
وی با بیان اینکه امروز بارش‌ها در نیمه شرقی کرمانشاه، غرب همدان، مناطقی از کردستان، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: روز سه‌شنبه (5 دی‌ماه) در غرب و شمال غرب کشور از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطقی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، البرز شرقی، سواحل مرکزی و شرقی خزر و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور فعال و سبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید در این مناطق می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: دراین روز بارش‌ها در شمال شرق خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و غرب اصفهان شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه روز چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش بادشده وبه تدریج از کشور خارج می‌شود.
"
وظیفه" اظهار کرد: از امروز دوشنبه تا چهارشنبه شاهد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود و بارش درروزهای دوشنبه و سه‌شنبه درارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود.
این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوّی تهران گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با وزش باد در بعدازظهر بارش باران، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای 16 و 10 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز سه‌شنبه (5 دی‌ماه) نیمه ابری همراه با بارش پراکنده در بعدازظهر کاهش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 14 و 8 درجه سانتیگراد خواهد شد.
*
هوای تهران "ناسالم" برای گروه‌های حساس
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس است.
"
حسین شهبازی" در گفت‌وگویی ضمن اشاره به وضعیت کیفی هوای تهران اظهارکرد: انتظار می‌رود همراه با کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها تا امروز (4 دی‌ماه) شرایط کیفی هوای اکثر مناطق پایتخت در محدوده بین شرایط "سالم" و "ناسالم" برای گروه‌های حساس قرار داشته باشد.
وی افزود: شاخص 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح دیروز 108 و در شرایط "ناسالم" برای گروه‌های حساس قرار داشت.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با تداوم این شرایط طی امروز برای برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی 8 تا 10 متربرثانیه از سمت نواحی شمال غربی پیش‌بینی می‌شود. در روز سه‌شنبه (5 دی‌ماه) نیز همراه با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار، وزش باد نسبتا شدید به بزرگی 5 تا 8 متربرثانیه و بارش پراکنده باران طی برخی ساعات به ویژه در شبانگاه دور از انتظار نیست.
وی تاکید کرد: طی دو روز آینده دمای تهران روند کاهشی خواهد داشت. 
معاون سابق دبير شوراي عالي امنيت ملي: ريشه فتنه نفاق بود نه انتخابات
علي باقري در جمع مردم ورامين گفت: برخي تلاش دارند تا فتنه 88 را در حد يک رقابت و يا حداکثر اختلاف انتخاباتي تقليل دهند، در حالي که انتخابات ريشه و منشا فتنه نبود، بلکه ريشه فتنه «نفاق» بود.
    علي باقري معاون سابق دبير شوراي عالي امنيت ملي در جمع مردم ورامين حاضر شد و به مناسبت 9 دي به ايراد سخن پرداخت. باقري گفت: «جريان نفاق در زمان حيات حضرت امام(ره) نيز بارها تلاش کرد تا انقلاب اسلامي را از مسير خود منحرف نمايد که در آخرين گام حضرت امام (ره) با عزل آقاي منتظري اين جريان و نيز دشمنان بيروني را از انحراف در مسير اسلام و انقلاب اسلامي نااميد نمود. پس از رحلت حضرت امام (ره) نيز جريان نفاق تلاش کرد تا رهبري انقلاب اسلامي را از پاي بندي به مباني انقلاب اسلامي و التزام به سيره حضرت امام بازدارد، اما وقتي که از همه راه ها براي انحراف مسير انقلاب اسلامي نااميد شد، سر از فتنه 88 برآورد و از مردم و رهبري که پاي انقلاب و خط امام ايستاده بودند، انتقام گرفت

    باقري اظهار داشت: «جريان نفاق در سال 88 تصور مي کرد که نظام و رهبري ضعيف شده اند، لذا همه پوشش ها را کنار گذاشت و با همه توان به ميادن مقابله با مردم و انقلاب اسلامي آمد. آنها تصور مي کردند که با گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي و 20 سال از رحلت حضرت امام(ره)، انگيزه هاي مردم براي پاسداري از انقلاب و نظام تضعيف شده است

    معاون سابق دبير شوراي عالي امنيت ملي تاکيد کرد: «در فتنه 88 دو جبهه وجود داشت که وجه مميزه دو طرف اين جبهه برخلاف آنچه برخي القا مي کنند، طرفداري از يکي از دو نامزد نبود، بلکه در يک طرف رهبري و مردم بودند و در طرف ديگر جريان نفاق و ليبرال هاي داخلي و دلبسته هاي به دنيا و دلخستگان از مبارزه در کنار رژيم آمريکا، رژيم صهيونيستي، رژيم عربستان، تروريست هاي منافقين، سلطنت طلب ها، رقاصه ها و خوانندگان کاباره اي و... بودند

    عضو تيم مذاکره کننده هسته اي ادامه داد: «چنانچه گفته شود که اهميت 9 دي در روند انقلاب اسلامي از 22 بهمن و 13 آبان، کمتر نيست، سخني به گزافه نيست، چرا که در فتنه 88، هر دو جريان سلطنت طلب و جريان استکبار که به ترتيب در 22 بهمن 57 و 13 آبان 58 از ملت شکست خوردند، با تمام توان از جريان نفاق در فتنه 88 حمايت و پشتيباني کردند، لذا پيروزي ملت بر فتنه يعني تثبيت پيروزي 22 بهمن و تحکيم موفقيت 13 آبان

    به گزارش رجانيوز، باقري اظهار داشت: «شهوت قدرت طلبي جريان نفاق در فتنه 88 موجب شد تا آنها عملاً به مزدوران آمريکا و رژيم صهيونيستي تبديل شده و تمام قد در مقابل امام، رهبري، ملت، اسلام و انقلاب اسلامي بايستند
سناتور فرانسوي: ماكرون در سفر به ايران واقع بين باشد/ ايران در شكست تروريست ها نقشي حياتي داشت
عضو کميته امور خارجي سناي فرانسه با اشاره به نقش مهم ايران در شکست دادن تروريست ها در سوريه، مواضع ضدايراني دولت جديد آمريکا را يادآور دروغ هاي پيش از جنگ عراق دانست و به ماکرون توصيه کرد در سفر به ايران واقع بين باشد.
    «ناتالي گوله» عضو کميته امور خارجي سناي فرانسه در يادداشتي به مناسبت سفر احتمالي «امانوئل ماکرون» رئيس جمهوري فرانسه به ايران، به او توصيه کرده است که در سفر به ايران واقعيات را مد نظر قرار دهد.

    در بخشي از يادداشتي که در وبلاگ اين سناتور فرانسوي به فارسي منتشر شده، آمده است: «رئيس جمهور ماکرون بار ديگر فرصتي براي مبارزه طلبي پيدا نموده است، آن هم سفر به ايران است. اين سفر تعيين کننده است. رئيس جمهور بايد خود واقعيت اين کشور را که مخاطبان اخيرش تمام بدي ها را به او نسبت مي دهند، دريابد. او خود بايد بدون ساده نگري درخصوص واقعيت کشوري که تنها دولت- ملت در منطقه است، قضاوت کند. او خود بايد درباره اراده ايرانيان به رعايت يا عدم رعايت توافقنامه هسته اي که اروپا حامي آن است، داوري کند».

    گوله با بيان اينکه عربستان درک نکرده است که فرانسه «سياستي مستقل و مقتدر» دارد و حاضر به «گفت وگو با همه» است، افزود: «در اين زمان که محور مسکو- تهران-آنکارا به قدرتي بي سابقه دست يافته، فرانسه نبايد اين قرار [ملاقات] را از دست بدهد. اگر امروز ما مي توانيم نيروهاي خود را از سوريه بيرون ببريم، نبايد فراموش کنيم که اين پيروزي را مديون چه کساني هستيم. البته بمباران هاي هوايي نيروهاي ائتلاف تعيين کننده بود، ليکن سهم نيروهاي زميني کرد و ايراني ضروري مي نمود».

    به گزارش فارس وي درباره اقدامات واشنگتن براي ايجاد ايران هراسي، نوشت: «نمايش هاي رنج آور مقامات آمريکايي براي نشان دادن نقش ايران در کشمکش هاي منطقه اي طعم و بوي خاطره تلخ مداخله [جورج] بوش [رئيس جمهور آمريکا] در عراق در سال 2003 را دارد. فرانسه امانوئل ماکرون بيشتر از دوران ژاک شيراک حاضر نيست فريب دروغ هاي ساختگي را بخورد. تجربه پيامدهاي حمله به عراق ما را به تامل وامي دارد، ليکن موضع ما يعني فرانسه به همان نسبت که رئيس جمهورش در همه زمينه ها حضور دارد، گران سنگ است
    افزون بر 3 تن مواد مخدر كشف شد
سرويس شهرستانها: مامورين پليس استان هاي سيستان و بلوچستان، اصفهان و هرمزگان 3 هزار و 748 کيلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.
    رئيس پليس موادمخدر استان سيستان و بلوچستان از کشف محموله سنگين يک تن و 777 کيلوگرمي مواد افيوني توسط جان برکفان نيروي انتظامي در استان سيستان و بلوچستان خبر داد

    سرهنگ «محمدرضا نصيري» گفت: يگان هاي عملياتي پليس موادمخدر استان سيستان و بلوچستان در اقدامي اطلاعاتي با ردزني هاي گسترده به سرنخ هايي از حمل محموله سنگين موادمخدر توسط سوداگران مرگ در منطقه «آشار» محور «مهرستان- سرباز» دست يافتند.

    وي افزود: پس از تكميل تحقيقات پوششي و نامحسوس، يگان هاي عملياتي پليس مبارزه با موادمخدر مهرستان در يک درگيري مسلحانه با قاچاقچيان، موفق به توقيف 3 دستگاه خودرو حامل مواد افيوني و دستگيري 5 قاچاقچي شدند.سرهنگ نصيري در ادامه اظهار داشت: ماموران در بازرسي از خودروهاي سوداگران، موفق به کشف يک تن و 623 کيلوگرم ترياک، 136 کيلوگرم مرفين، 18 کيلوگرم کراک ، يک قبضه سلاح کلاش و يک قبضه کلت کمري به همراه مهمات مربوطه از قاچاقچيان شدند.

    
    
كشف بيش از يك تن مواد افيوني توسط پليس اصفهان 
    همچنين فرمانده انتظامي استان اصفهان از كشف يك تن و 221 كيلوگرم مواد افيوني در نتيجه اجراي طرح عملياتي اقدام و عمل و دستگيري 25 سوداگر مرگ طي 24 ساعت گذشته خبر داد

    سرتيپ «مهدي معصوم بيگي» گفت : در راستاي برخورد با قاچاقچيان مواد افيوني و سوداگران مرگ، طرح عملياتي اقدام و عمل پس از انجام يك هفته كار تخصصي به مدت 24 ساعت توسط ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر، يگان تكاوري و ماموران انتظامي سراسر استان اصفهان اجرايي شد.

    وي ادامه داد: در نتيجه اجراي اين طرح 126 كيلو و 440 گرم هروئين توسط ماموران انتظامي شهرستان هاي خميني شهر و فلاورجان ، 256 كيلو و 242 گرم ترياك توسط يگان تكاوري ، 436 كيلوگرم ترياك توسط پليس مبارزه با مواد مخدر و 402 كيلو و 693 گرم ترياك نيز توسط ماموران انتظامي و مواد مخدر شهرستان نائين كشف شد.اين مقام ارشد انتظامي بيان داشت : در مجموع يك تن و 221 كيلو و 84 گرم انواع مواد افيوني كشف و 10 دستگاه خودرو سبك و تيزرو و يك دستگاه كاميون بنز توقيف شدند.

    سرتيپ معصوم بيگي از دستگيري 25 سوداگر مرگ در اين عمليات خبر داد و اظهار داشت : در اين رابطه پرونده تشكيل و همه متهمان براي انجام اقدامات قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شدند.

    کشف 750 کيلوگرم مواد افيوني در پارسيان 3 نفر دستگير شدند

     به گزارش ايلنا ماموران مرزباني پارسيان در استان هرمزگان 750 کيلوگرم مواد افيوني کشف کردند

    سرهنگ علي اصغر خرم روي افزود: اين مواد که در چند دستگاه خودرو سواري جاسازي شده بود در يکي از روستا هاي پارسيان کشف شد.

    وي گفت: موادمخدر کشف شده از نوع ترياک است.

    خرم روي عنوان کرد: در اين رابطه 4 دستگاه خودرو توقيف شد و 3 نفر دستگير شدند.
.