با سخنراني صفار هرندي و مصلحي اتفاق افتاد: استقبال دانشجويان از مستندي درباره تاثير فتنه 88 بر تحريم اقتصادي

با سخنراني صفار هرندي و مصلحي اتفاق افتاد: استقبال دانشجويان از مستندي درباره تاثير فتنه 88 بر تحريم اقتصادي  3 دی - 96
مهره های منفور اطلاعاتی و سانسور که از دولت نهم اخراج شدند اکنون به خاطر نزدیک شدن 9 دی سال گرد معرکه گیری آتش به اختیاران در 88  کهعلیه معترضان وناراضیان بود  دست  به معرکه گیری  جو سازی علیه رقیب با اتهام فتنه  زده اند تا انتقام  ازسخنرانی تند اخیر روحانی علیه سیاست شنود وحامیانش گرفته شود.


سرويس ادب و هنر- مستند «گيلن باره» با موضوع تاثير فتنه سال 88 بر تحريم هاي اقتصادي غرب عليه ايران روز گذشته با حضور حسين صفار هرندي و حجت الاسلام مصلحي در دانشگاه اميرکبير رونمايي شد.
    در اين مراسم که با استقبال دانشجويان همراه شده بود، حسين صفار هرندي، وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بازخواني حوادث فتنه براي نسل هاي بعد ضروري است و بايد براي آنها حوادث را مرور کرد، اين بخش کوچکي از ماجراست، اما اگر بتوانيم چرايي وقوع فتنه را به درستي کشف کنيم و به جامعه مخاطب انتقال دهيم کمک شاياني به آسيب ناپذيرشدن جامعه در قبال فتنه هاي مختلف کرده ايم.

    وي افزود: حق جامعه ماست که بداند در آن سال فضا ناامن و ملتهب بود و از اقدامات ناحق و رفتار برخي آگاه شوند که وجاهت ملي و سابقه مسئوليت در جمهوري اسلامي داشتند، نخست وزير و رئيس مجلس جمهوري اسلامي بودند؛ چيز هايي که از صدقه سر نظام نصيب اين افراد شده بود.وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه داستان فتنه داستان ساده اي نيست گفت: از ميان کلامِ خودِ افرادي که به خيابان ريختند، مي شود فهميد انتخابات، بهانه و نظام نشانه بود و در راس آنها ايالات متحده آمريکا قرار داشت، چون اين ها جمهوري اسلامي را در نقطه تضاد موثر با خود يافتند و احساس کردند هماورد جدي با اين نظام دارند و براي سرنگوني آن اقدام کردند.

    صفار هرندي ادامه داد: در يکي از نشريات آمريکايي آمده بود براي تغيير سياست در ايران نياز به ميانجي گري افرادي است که براي نظام وجاهت داشته باشند و آنها هم به آمريکا دلبسته باشند.

    وي تصريح کرد: فتنه نقطه تلاقي دو اراده پليد بيروني و دروني بود.

    صفار هرندي گفت: هميشه ممکن است اراده ناپاک اجنبي ما را رصد و عناصر سست عنصر داراي تحليل هاي غلط دچار خودشيفتگي و جاه طلب ما را پيدا کند، اين عناصر هميشه سوژه هاي خارجي ها هستند وقتي استعدادهاي داخلي با رفتارهايي چون رسيدگي نکردن به وضع اقتصادي مردم و... پالس هايي را به جريان بيروني بدهد، فتنه رخ مي دهد.

    وي تاکيد کرد: اجازه ندهيم عناصر سست عنصر در جايگاه هاي رفيع مملکت بنشينند و اجازه ندهيم محيط پيام رساني به مردم توسط اين افراد آلوده شود به گونه اي که خائنان در نظر مردم خادم بيايند، اگر جامعه دچار چنين نگاهي بشود فتنه قريب الوقوع است.

    حجت الاسلام حيدر مصلحي، وزير سابق اطلاعات نيز در اين مراسم گفت: قبل از انتخابات، هنگامه شهيدي ۱۲ نفر را به لندن مي برد و آموزش هاي لازم را در فضاي رسانه اي مي داد و عملکرد روزنامه هاي زنجيره اي قبل از انتخابات به خوبي گواه اين موضوع بود.

    وي با اشاره به اينکه در انتخابات هنگامه شهيدي در کنار سران فتنه قرار مي گيرد، گفت: فردي که از نزديکان آقايان بوده در ملاقات با سفير آلمان مي گويد ايران را از لحاظ اقتصادي در مضيقه بگذاريد.

    مصلحي تصريح کرد: فکر نکنيد فتنه ۸۸ تمام شد، فتنه تمام نشده و ادامه دارد و هدف آن براندازي نظام است.

    وي گفت: فتنه خيلي ملايم در حوزه اجتماعي و اقتصادي پيش مي رود.

    
    
واکنش دانشجويان به مستندي درباره فتنه 88
    داوود مراديان، کارگردان مستند «گيلن باره» در گفت وگو با خبرنگار کيهان گفت: مراسم رونمايي از اين فيلم که به فتنه سال 88 مي پردازد، در فضايي آرام و با استقبال خوب جوانان و دانشجويان برگزار شد. آنچه درباره اين مراسم براي من قابل تامل بود، برقراري ارتباط نسل سوم با موضوع مستند است. ما در اين مستند در فضايي غيرشعاري و بي طرفانه سعي کرديم تا به مخاطب بگوييم که وضعيت تحريم ايران از ابتداي انقلاب تا سال 88 چگونه بود و پس از فتنه وضعيت چگونه شد. وي همچنين درباره چرايي انتخاب اين عنوان براي فيلم خود هم توضيح داد: گيلن باره نام سندرومي است که منجر به فلجي مزمن براي بيمار مي شود که اگر مورد درمان قرار نگيرد به فلج دايم يا مرگ ختم خواهد شد. گيلن باره به هر علت ساده اي ممکن است در يک بيمار به وجود بيايد. حتي يک سرماخوردگي! علت استفاده از اين نام براي اين مستند، چرايي رسيدن ايران به فلج تدريجي قطعنامه هاي شوراي امنيت پس از فتنه 88 بوده و به تاثير تبعات اقتصادي فتنه هشت ماهه تهران مي پردازد.