مدير مسئول روزنامه شرق: نقدهاي كيهان در طول مذاكرات كار خوبي بود

مدير مسئول روزنامه شرق: نقدهاي كيهان در طول مذاكرات كار خوبي بود 5 دی – 96
محمد عطریانفر تیغ گذاشته زیر دم سربازجو شریعت نداری تا ذوق زده جفتک زنی ناشی از خوشحالی کند چون  نمی خواهد همچون دفعه قبل روزنامه اش توقیف وسر اززندان اوین درآورد .برای همین بطور تاکتیکی نظری داده که مورد خوشحالی سربازجوشریعت نداری شده است.
مدير مسئول روزنامه شرق درباره نقدهاي کيهان در طول مذاکرات هسته اي گفت: برخي دوستان مي گفتند که کيهان نبايد اين کار را انجام دهد، که من هم پاسخ دادم اتفاقا کار خوبي مي کنند، کيهان اگر اين نقدها را انجام ندهد، اينها در آن معاهده اي که امضاء مي کنند [ممکن است] گافي دهند که قابل برگشت نباشد.
    مهدي رحمانيان، مدير مسئول روزنامه شرق در گفت وگو با خبرگزاري دانشجو، اظهار داشت: کيهان آن روز ها [مذاکرات را] بي رحمانه نقد مي کرد؛ برخي دوستان مي گفتند که نبايد اين کار را انجام دهد، که من هم پاسخ دادم اتفاقا کار خوبي مي کنند، کيهان اگر اين نقدها را انجام ندهد، اينها در آن معاهده اي که امضاء مي کنند [ممکن است] گافي دهند که قابل برگشت نباشد. وقتي کيهان اينها را نقد مي کند، آنها آنجا حواسشان هست که کاري انجام ندهند که بعدا نتوانند جواب بدهند.

    وي در پاسخ به اين سوال که آيا مي پذيريد که رسانه ها در مسئله برجام رفتاري اغراق گونه داشتند؟ گفت: من قبول دارم و اتفاقا رد نمي کنم. بحث آب خوردن را که صحبت آقاي رئيس جمهور بود

    رحمانيان بيان داشت: مي توانيم اين را بگويم که وقتي آقاي رئيس جمهور مي گويد که حتي آب خوردن ما هم وابسته به تحريم ها بوده است مبالغه کرده اند، اما ما در روزنامه مبالغه اي نکرديم!

    مدير مسئول شرق خاطرنشان کرد: من مي پذيرم که روزنامه شرق اگر گزارشي درخصوص برجام به صورت اغراق آميز نوشته باشداشتباه بوده و از آن دفاع نمي کنم.

    برخلاف اين اظهارات، مدير مسئول شرق در گفت وگو با حسين دهباشي به صراحت گفته بود: «من مبالغه را قبول دارم. اين مبالغه ها بايد مي شد به اين خاطر که فضا خيلي فضاي تنگ و ترشي بود، دولت بايد در حقيقت اين موضوع را قدري بزک مي کرد که بتواند حرفش را به کرسي بنشاند.» وي گرچه در جملات خود بزک را به دولت نسبت داده اما اين روزنامه هاي اصلاح طلب بودند که بزک برجام از سوي دولت را با تيترهاي درشت همراهي و رسانه اي مي کردند. موضوعي که رحمانيان هم در مصاحبه با اشاره به تيترهايي از قبيل «فروپاشي سازمان تحريم ها» و «امضاي کري تضمين است» بدان اشاره کرده و آنها را پوشش اظهارات مقامات دولت دانسته که در روزنامه شرق هم تيتر شده است. البته گفتني است، همين جريان رسانه اي که با مبالغه هايشان انتظار آفرينان ديروز بودند، پس از اينکه کشتي برجام به گل نشست، براي توقع زدايي از برجام بسيج شدند. اکنون بايد پرسيد اگر قرار بوده تحريم هاي اصلي لغو نشود و توقع گشايش اقتصادي از برجام نداشته ايم، پس چرا اين همه از دستاوردهاي هسته اي را تعطيل کرده ايم؟ آيا ملت ما بدهکار آمريکا و غرب بودند و طيف ترويج کننده خوش خيالي خواستند ملت ما مديون غرب نمانند؟!

    وي البته در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اصلا مي پذيريد رسانه ها در برجام اغراق کردند؟ پس از کمي تفکر، در اظهارنظري متناقض نما گفت: نه!

    مدير مسئول شرق در بخش ديگري از مصاحبه خاطرنشان کرده است که به آمريکايي ها نمي توان اعتماد کرد.