كيهان و خوانندگان

 دروغ نامه ی کیهان 3 دی - 96
كيهان و خوانندگان
باشیوه حلوا وچماق  و بازجویی با روحانی ودولت برخورد می شود .چون روش کار اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری این چنین است . برای اینکه دولت باید هم بطور مداوم بودجه جنگی وموشکی پاسداران را افزایش دهد . هم قراردادهای کلان بیشتر به قرارگاه خاتم پاسداران واگذار کند تا ساختمان های امثال مسکن مهر بسازد که در زلزله کرمانشاه بر سر ساکنانش آوار شذ .مهمتر اینکه حق انتقاد نداشته باشد . در غیراینصورت اگر انتقاد کند  باید این چنین از طریق پیام قلابی وساختگی اوین نامه ی کیهان پاسخگوی باشد:
بايد رسانه ها به مردم بگويند که در هنگام وقوع سوانح طبيعي همانند زلزله، سيل و ... چه نهادي موظف به ارائه خدمات و امدادرساني است. همان هايي که شايعه مي سازند و اتهام زني به مسکن مهر و ... را در اولويت قرار مي دهند، بايد پيشگيري کنند و سپس اقدام فوري امدادي و خدماتي داشته باشند. بايد از سازمان مديريت بحران پرسيد که در زلزله کرمانشاه چرا اين همه خلا در امور امداد و اسکان داشته اند؟

    * بايد رسانه ها به مردم بگويند که در هنگام وقوع سوانح طبيعي همانند زلزله، سيل و ... چه نهادي موظف به ارائه خدمات و امدادرساني است. همان هايي که شايعه مي سازند و اتهام زني به مسکن مهر و ... را در اولويت قرار مي دهند، بايد پيشگيري کنند و سپس اقدام فوري امدادي و خدماتي داشته باشند. بايد از سازمان مديريت بحران پرسيد که در زلزله کرمانشاه چرا اين همه خلا در امور امداد و اسکان داشته اند؟
    2811 - 021
    * با اين بودجه براي سال 97 مردم به اين نتيجه رسيده اند که برخي سعي در انتقام گيري را دارند نه خدمت به مردم.

    3061 - 013
    * دولت توهين و فرافکني چون ديگر نمي تواند به دولت قبل حمله کند به مواردي مي پردازد که ربطي به نان و شغل و ... جامعه ندارد. گويا راه فرار از مسئوليت جنجال آفريني است.

    شهابي

    * تجربه گذشته در رشد قيمت حامل هاي انرژي اين است که بسياري از کارگاه ها و کارخانه هاي توليدي به تعطيلي کشانده مي شوند. رکود در بازار و افزايش آمار بيکاري با گراني افسارگسيخته حامل هاي انرژي و در واقع افزايش هزينه هاي توليد در ارتباط بوده است.

    * قوه مجريه و قوه مقننه انگار فراموش کرده اند که بايد به مشکلات عمده مردم که معيشت دشوار فعلي است رسيدگي کنند! در بودجه 97 مردم سهم اصلي را بايد داشته باشند اما مرفهين به جاي حداکثر مردم تعريف شده اند تا «کاسبان بودجه 97» باشند.

    محمدتقي . ص

    * پس از برجامي که قرار بود رونق بياورد گويا طبقه حداکثري جامعه بايد هزينه هاي اشرافي برخي را تامين کنند! با پرداخت هزينه هاي سرسام آور در انرژي، اقلام خوراکي و پرمصرف و ... مي توان گفت مردم در خدمت همان 4 درصدي ها رعيتي مي کنند.

    فشنگچي

    * مجلس به اين کابينه راي اعتماد داده است. پس هم نمايندگان مجلس و هم آقاي روحاني بايد پاسخگوي اشتباهاتشان باشند نه اين که با عنوان کردن برخي موضوعات درصدد حاشيه پردازي در سطح افکار عمومي برآيند. اصل موضوع، مردم و وعده هاي بر زمين مانده هستند که مسئولان دولتي و مجلس از آن طفره مي روند.

    2545 - 0913
    * در سخنراني دولتمردان «کلمه مردم» از زبانشان نمي افتد ولي در عمل فشار و سختي معيشت نصيب ملت شده است. واقعا توقع دارند که مردم جواب اين نوع رفتار را چگونه بدهند؟

    0640 - 0917
    * اولين اولويت و بزرگ ترين حقوق شهروندي مردم تقسيم عادلانه درآمد و ثروت هاي کشور بين ملت است!

    طاهري - بيرجند

    * وقتي حقوق نمايندگان بيش از کارمندان و کارگران افزايش مي يابد، طبيعي است که چنين نمايندگاني ديگر فقط منويات دولت را اجرا و تصويب خواهند کرد. بدين ترتيب زمينه براي تصويب 20 دقيقه اي بودجه سال 97 بدون توجه به محتواي آن فراهم مي شود.

    7977 - 0912 و نادري

    * اگر افزايش 70 درصدي حقوق نمايندگان در سال 97 تصويب شود، واقعا از چشم عامه مردم که دچار سختي معيشت در زندگي هستند خواهند افتاد.

    0097 - 0919
    * در شهر تبريز قريب يک هفته مدارس به علت آلودگي هوا تعطيل شد ولي والدين بچه ها از اين فرصت استفاده کرده و براي خريد و ... راهي خيابان ها شده و موجب شلوغي آن شدند! مسئولان امر هم که در جلسات پرخرج و دورهمي شان فقط به تصميمات شعارهاي بي اثر و تکراري بسنده مي کنند. آيا در اين ميان فرد کاربلدي پيدا نمي شود تا راهکار موثرتري از تعطيلي مدارس که به نظام آموزشي ضربه مي زند و تردد را نيز کم نمي کند ارائه دهد؟!

    بي نظير

    * در روز 96/9/27 که طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا مي شد براي انجام کاري از سه راه ضرابخانه، پل سيدخندان، شريعتي و ... عبور مي کردم متاسفانه خيابان ها از روزهاي ديگر شلوغ تر بود و خودروهاي متعدد زوج و فرد و تک سرنشين در حال تردد بودند و پليسي هم نديدم که افراد متخلف را جريمه کند. چرا؟!

    مرتضي

    * از رئيس مناطق آزاد درخواست مي شود با جابجايي مدير منطقه آزاد آبادان سروساماني به اين شهر محروم دهند. وقتي رئيس اين منطقه شروع به کار نمود قول اشتغال پنج هزار جوان جوياي کار را داد ولي تاکنون هيچ خبري از اجراي اين وعده نيست.

    حيدري - آبادان

    * يکي از جانبازان انقلابم که از سال 74 قرار است قطعه زميني به ما تحويل دهند. مديران يکي پس از ديگري مدت مديريت شان به سر رسيد و رفتند ولي به قول خود عمل نکردند! آخرين رئيس سازمان زمين شهري اردستان 5 سال قبل قول داده که زمين تحويل دهد ولي هربار که سوال مي کنم اظهار مي دارد تهران بايد دستور دهد! آيا اين قطعه زمين را در زمان حياتم تحويل من مي دهند؟!

    شباني - اردستان

    * چرا دولت نسبت به اجراي بند الف ماده 87 قانون برنامه ششم درمورد کارکنان جانباز به رغم گذشت 9 ماه از سال تعلل مي کند؟ آيا اين تعلل زيبنده نظام و دولت است؟!

    3718 - 0911
    * هزينه دريافتي کارشناسان دادگستري بسيار بالاست چرا اين هزينه ها به صورت متمرکز به حساب دادگستري واريز نمي شود تا اجحافي به مردم نشود؟ در حال حاضر براساس سليقه و ... هزينه دريافت مي کنند و مردم به شماره شخصي پول واريز مي کنند؟

    علي ميرزائي - قم

    پاسخ شرکت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه

    در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، سه شنبه مورخ 1396/8/16 با مضمون: «گلايه به حضور نوازندگان دوره گرد در مترو، ضمن تشکر از اين مسافر گرامي، به اطلاع مي رساند: فعاليت نوازندگان در ورودي هاي ايستگاه هاي مترو به صورت غيرمجاز بوده و درصورت مشاهده از فعاليت آنها جلوگيري به عمل مي آيد. لازم به توضيح است که با توجه به درخواست مسافرگرامي، مجددا از مسئولان ايستگاه ها خواسته شد که دراين خصوص دقت و نظارت بيشتري داشته باشند

    پاسخ شرکت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه

    در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه چهارشنبه مورخ 1396/9/8 با مضمون «حذف شدن چند خط در نقشه جديد مترو، ضمن تشکر از اين مسافر گرامي، به اطلاع مي رساند؛ در نقشه هاي قديمي، نام ايستگاه هاي افتتاح نشده و در دست ساخت خطوط 6 و 7 مترو باعث سردرگمي وسوال مسافران محترم مترو مي شد که چگونه و به چه طريقي مي توانند از اين مسيرها استفاده نمايند. لذا تا رفع مشکل به صورت کامل و افتتاح و راه اندازي خطوط اعلام شده، دو خط موردنظر از نقشه ها حذف و نقشه هاي جديد با پنج خط فعال تهيه و در قطارها و ايستگاه هاي خطوط مترو نصب شد

    پاسخ شرکت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه

    در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، يکشنبه مورخ 1396/9/5 با مضمون: «گفت وگوي لفظي با يک مسافر در ايستگاه مترو، به اطلاع مي رساند: از مورخ 96/09/03 تا پايان زمستان سال جاري، مقرر گرديد که نماز جمعه در مصلي بزرگ امام خميني(ره) اقامه گردد. لذا با توجه به شلوغي ايستگاه هاي شهيد بهشتي و مصلي که پس از نماز جمعه در اين ايستگاه ها بوجود مي آيد، تعداد بسيار اندکي از نمازگزاران نسبت به اخذ بليت و شلوغي گيت ها اعتراض داشته و شروع به درگيري لفظي با پرسنل ايستگاه نمودند که طي بررسي به عمل آمده هيچ بي احترامي ازسوي پرسنل به هيچ يک از مسافران گرامي انجام نگرفته است. گفتني است که جهت تکريم بيشتر مسافران محترم مترو، تذکرات لازم به پرسنل ايستگاه هاي اعلام شد، داده شد.» 

    * وقتي آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهور تمام قد از کار دختر وزير آموزش و پرورش وقت در وارد کردن پوشاک خارجي به داخل کشور دفاع مي کند معلوم مي شود که بر سر توليد کشور چه مي آ يد؟ با چنين تفکري که بر دولت حاکم است حتي تصور عمل به اقتصاد مقاومتي هم سخت است چه رسد به تحقق آن.

    38620930
    * چگونه مي شود باور کرد که نيروهاي عراقي و سوري با اين حجم حضور ميداني در عمليات سرکوب و نابودي گروهک تکفيري داعش نتوانند ابوبکر بغدادي را دستگير کنند ولي نيروهاي آمريکايي به راحتي او را دستگير کنند؟! آيا غير اين است که بغدادي در طول مدت حضورش در منطقه زير نظر و کنترل خود آمريکايي ها به ايفاي نقش مي پرداخته 

    است؟!

    17090918
    * خوب بود جناب رئيس جمهور مي گذاشت مردم سيب و گلابي برجام را مي خوردند بعد اقدام به افزايش قيمت 50 درصدي حامل هاي سوخت مي کرد؟!

    39490912
    * دولت و وزرا لطف کنند هنگام ارائه گزارش به صورت شفاف و قابل لمس گزارش دهند نه دوپهلو و چند پهلو و غيرقابل تشخيص

    شکيبا- جانباز از آبادان

    * سخنراني آقاي رئيس جمهور در خصوص حقوق شهروندي پر از تناقض با واقعيات بود. عملکرد ايشان در اين چند سال با بسياري از اصول حقوق شهروندي که از آن صحبت کردند مطابقت نداشته است. چقدر زشت است که عملکرد ما خلاف حقوق شهروندي باشد ولي در مقام سخنراني به گونه اي ديگر با مردم حرف بزنيم!

    27700912 و 61580936

    * شوراهاي اسلامي کشور بايد به ايثاري که شهداي مدافع حرم کردند توجه بيشتري کنند و نام کوچه و خيابان و... با نام اين شهيدان آذين کنند تا ياد و راهشان ادامه يابد.

    5060021
    * اميدوارم مسئولين به اين نتيجه رسيده باشند که بايد از چادرهاي ضد آب در انبارها نگهداري کنند تا در مواقع بروز معضل آب گرفتگي، خود چادرهاي امدادي نياز به امدادرساني نداشته باشند.

    4241027
    * اميدواريم شهردار تهران برنامه شهرداري در مورد راهکار و رفع آلودگي هواي تهران را به مردم اطلاع رساني کند تا جامعه در روند اجراي برنامه ها براي داشتن هوايي پاک، قرار گيرند.

    9715021
    * خط 7 مترو به مناطق پرتراکم شهر وصل مي شود لذا تعلل مسئولين در بهره برداري از اين خط در موارد متعددي مثل آلودگي هواي شهر، نشانه اي از ميزان احترام واقعي به حقوق شهروندان به شمار مي رود. با بهانه گيري و به تعويق انداختن راه اندازي مجدد خط 7 مترو مردم اين مناطق از احقاق حقوقشان محروم مي مانند.

    3152021
    * با حقوق يک ميليون و صد هزار تومان همسرم در اين تورم و گراني کمرشکن که توان نيمرو درست کردن هم نداريم چگونه با مستاجري، داشتن دختر دانشجو و فرزند محصل، بيماري و خرج و دخل زندگي بسازيم؟ آيا رئيس جمهور واقعا به وضعيت قشر مستضعف جامعه که با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي دارند واقفند؟! اين پيام ميليون ها خانوار ايراني را به گوش رئيس جمهور برسانيد!

    40120919
    * ماموران اداره گاز شهرستان قائمشهر از يک زوج پير به بهانه اينکه مقدار گاز مصرفي آنان پايين است مبلغ يک ميليون و 350 هزار تومان پول براي تعويض کنتور گاز گرفته و گاز خانه را وصل کرده اند. بنويسيد روز روشن زورگيري مي کنند و کسي پاسخگو نيست. چرا؟

    52810911
    * من يک پزشک اورژانس هستم. طي 16 ماه کارکرد خودم در طرح سلامت، يک ريال دريافت نکرده ام. ساير همکاران نيز همين وضع را دارند. چرا؟!

    پزشک هموطن از استان گيلان

    * مدتي است بانک ملي براي انتقال وجه از دو حساب در يک شعبه بانک مبلغ 2500 ريال از حساب مشتري کم مي کند. آيا دريافت اين کار وجهه قانوني دارد؟

    26420916
    * مسئولين سازمان تامين اجتماعي چرا حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران را هر ماه با تاخير واريز مي کنند؟ سال ها حق بيمه کارگران از حقوقشان کسر مي شود تا در دوران بازنشستگي با آرامش نسبي اين آب باريکه را به موقع دريافت کنند.

    منتظري

    * چرا بايد مسافراني را که سالي چند بار براي ديدن پدر و مادر پير و بيمار و دچار عسرت خود که تنها دلخوشي شان ديدن يکديگر است با اين چند برابر شدن عوارض از صله رحم محروم مي کنند؟! هيچ کجاي دنيا چنين عوارض چند برابري وجود ندارد. ترکيه با آن وضع نابسامانش 8 دلار بيشتر نمي گيرد! آن وقت در ايران با اين همه ثروت نفت، گاز و... شايسته نيست چنين عوارضي به يکباره 3 برابر شود. بهتر است براي جبران کسري بودجه راه ديگري بيابند و مسافران را آزار ندهند.

    حسين پور

    * احياي مراکز تربيت معلم دو ساله بهترين راهکار است تا بخشي از مشکلات فرهنگي آموزش و پرورش را حل کند.

    71090915
    * آيا فروش پول خرد با قيمتي بيش از ارزش واقعي در پايانه هاي اتوبوسراني درون شهري به راننده ها قانوني است؟! مسئولان امر چه پاسخي دارند؟!

    ترکاشوند- راننده اتوبوس

    * حذف کارت پايان خدمت براي اخذ گواهينامه در حالي اجرايي شده است که هيچ گونه نظارتي بر عملکرد آموزشگاه هاي رانندگي نيست. افزايش هزينه هاي ثبت نام، عدم مسئوليت مربيان در آموزش صحيح به متقاضيان و... بخشي از تخلفاتي است که در اکثر آموزشگاه ها اتفاق مي افتد

    2643021
    * خيلي ها انتظار عيد را دارند ولي ما حقوق بگيران بازنشسته يک ميليوني و کلي قرض و بدهي و قطع يارانه از 94 و هزينه هاي بالاي زندگي نه تنها انتظار عيد را نمي کشيم بلکه از خدا مي خواهيم هرگز عيد نوروز نيايد! اميدي به دولت و مجلس هم نيست تا تدبيري نمايند که ما بازنشستگان شرمنده خانواده 

    نشويم!

    36480913
    * در دوره مديريت قبل شهرداري، در ايستگاههاي مترو، پيام هاي فرهنگي از جمله توصيه رهبر معظم انقلاب بر کتابخواني و ... در مقابل ديدگان مسافران بود ولي در دوره جديد از اين پيام ها خبري نيست بلکه به جاي آن با عباراتي از قبيل؛ بودن يا نبودن، مسئله اين است! و... مواجه مي شويم!

    78640913