گزیده ها قسمت پنجم

گزیده ها قسمت  پنجم  3  دی - 96
منصور غلامی، وزیر علوم اعلام کرد: «هر کدام از داوطلبان امسال که فکر می‌کنند به‌دلیل موانعی از جمله ستاره‌دار شدن نتوانسته‌اند وارد دانشگاه شوند، همراه با دلایل خود مستقیما با من مکاتبه کنند تا به پرونده‌شان رسیدگی شود.»
اصطلاح «ستاره‌دارشدن دانشجویان» از تابستان ۱۳۸۵ در اولین سال ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد باب شد. زمانی که تعدادی از دانشجویان داوطلب کنکور کارشناسی ارشد، به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی و صنفی شان با قرار گرفتن ستاره‌هایی در کنار نام خود در کارنامه کنکورشان به‌نوعی از تحصیل در دانشگاه منع شدند. 

به گزارش دنیای اقتصاد، منصور غلامی، وزیر علوم اعلام کرد: «هر کدام از داوطلبان امسال که فکر می‌کنند به‌دلیل موانعی از جمله ستاره‌دار شدن نتوانسته‌اند وارد دانشگاه شوند، همراه با دلایل خود مستقیما با من مکاتبه کنند تا به پرونده‌شان رسیدگی شود.»

او روز گذشته  در نشستی خبری که در حاشیه بازدید از باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، درخصوص اظهارات اخیر خود که عنوان کرده بود دانشجوی ستاره‌دار نداریم و آنان کسانی هستند که نقص پرونده دارند، اظهار کرد: آنچه تاکنون مطرح شده این است که بعضا در سال‌های گذشته برخی داوطلبان در تکمیل مراحل ورود به دانشگاه با برخی موانع از جمله مباحث گزینشی روبه‌رو شده‌اند. عملا این افراد هنوز دانشجو نشده بودند که اسم آنها را دانشجوی ستاره‌دار بگذاریم.

وزیر علوم چند روز پیش هم از حل شدن مشکل دانشجویان ستاره‌دار خبر داده بود و از کسانی که به عنوان داوطلبان سال تحصیلی ۹۶ مشکل داشته‌اند، خواست تا با مستندات برای حل مشکلشان به وزارت علوم مراجعه کنند.

اصطلاح «ستاره‌دارشدن دانشجویان» از تابستان ۱۳۸۵ در اولین سال ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد باب شد. زمانی که تعدادی از دانشجویان داوطلب کنکور کارشناسی ارشد، به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی و صنفی شان با قرار گرفتن ستاره‌هایی در کنار نام خود در کارنامه کنکورشان به‌نوعی از تحصیل در دانشگاه منع شدند.

از همین رو حل مشکل دانشجویان ستاره‌دار در دستور کاردولت حسن روحانی قرارگرفته است. در همین راستا، حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز سه‌شنبه هفته گذشته در نخستین اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی صراحتا از منصور غلامی وزیر علوم خواست تا مشکل دانشجویان ستاره‌دار را حل کند.

او همچنین طی سخنانی در این اجلاس گفت: «طرف می‌خواهد در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس تحصیل کند، چه کار داری به زندگی‌اش؟ می‌رویم از همسایه می‌پرسیم طرف می‌خواهد فوق‌ لیسانس بخواند! حراست می‌رود از همسایه می‌پرسد که این جوان، جوان خوبی است؟ اینکه در خانه‌اش زندگی می‌کند، همسرش است؟ به شما چه ربطی دارد؟ این غلط‌ها دیگر چیست؟»

به‌دنبال این سخنان لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با «ایلنا» از دستور صریح و روشن رئیس‌جمهوری در این خصوص خبر داد و گفت: آقای غلامی حتما پیگیری خواهند کرد و ما نیز با ایشان همکاری خواهیم کرد. ازسوی دیگر به گفته فاطمه سعیدی نماینده تهران در مجلس، پیگیری وضعیت دانشجویان محروم از تحصیل در دستورکار فراکسیون حقوق شهروندی قرار گرفته است.

روز گذشته نیز منصور غلامی در یک نشست خبری با اشاره به موضوع «دانشجویان ستاره‌دار» گفت: اشخاصی که مورد بحث بوده اصلا دانشجو نبوده‌اند بلکه داوطلب ورود به دانشگاه بوده‌اند.

او افزود: با همان اصطلاح رایج در شرایط فعلی و بدون اینکه به تاریخچه قضیه و سال‌های گذشته وارد شوم، بعد از ورود به وزارتخانه و در بررسی امور متوجه شدم هنوز پرونده پذیرش عده‌ای از افراد در دانشگاه تکمیل نشده و پشت خط ورود به دانشگاه هستند که به نظر من اشتباها به آنها دانشجو می‌گویند؛ زیرا آنها هنوز دانشجو نشده‌اند.

دانشجویان پس از گذراندن هر مقطع از دانشجویی خارج می‌شوند و بعد از ثبت‌نام در دانشگاه دوباره دانشجو خواهند شد. وزیر علوم تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که نیت همه مسوولان مربوطه بر این است که مشکل حل و پرونده افراد تکمیل شود و آنها وارد دانشگاه شوند.

به گزارش «ایسنا» غلامی گفت: تعداد محدودی از افراد بودند که به دلایل مختلف از جمله فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی برایشان سوال بود که در سابقه خود محکومیت دارند یا ندارند که مسائل این مجموعه هم با کمک مسوولان و نهادهای ذی‌ربط حل شده است و الان برای داوطلبان ورود به دانشگاه در مقاطع ارشد و دکترای سال ۹۶ مشکلی به لحاظ اصطلاح معروف دانشجوی ستاره‌دار نداریم.

او با اشاره به اینکه ممکن است عده‌ای از افراد مدعی شوند که در سال‌های گذشته به‌دلیل ستاره‌دار شدن نتوانسته‌اند وارد دانشگاه شوند، تصریح کرد: ضمن اینکه مسوولیت آن سال‌ها با من نیست، اما پیگیری درخواست‌های این افراد هم انجام می‌شود. وزیر علوم اضافه کرد: هر دانشجویی که خلاف مقررات دانشگاه اقدامی انجام دهد، کمیته انضباطی به آن تخلف رسیدگی می‌کند و براساس آیین‌نامه‌ رای صادر می‌شود؛ ممکن است بعضا رای‌ها منجر به اخراج دانشجو شود که این موضوع ربطی به ستاره‌دار شدن معروف ندارد.

فرارمغزها
بخش دیگری از سخنان وزیر علوم به موضوع فرارمغزها اختصاص داشت. به گزارش «ایسنا» غلامی با بیان اینکه رفتن به سایر دانشگاه‌ها و کشورها برای تحصیل فی نفسه بد نیست، اما باید هدف از رفتن تعریف شود،گفت: ما باید کمک و حمایت کنیم که از استعدادهای دانشجویان کشور در همین‌جا استفاده شود. البته باید آنها اول از همه فکرشان را در کشور مستقر کنند و تصمیم بگیرند در اینجا بمانند و کار کنند.

حذف کنکور
یکی دیگر از برنامه‌های وزارت علوم حذف کنکور است. قانون حذف کنکور سال ۸۶ به تصویب رسید و قرار شد در سال نخست برنامه پنجم توسعه اجرا شود، اما این قانون هنوز اجرایی نشده است.

شاید از همین رو علی لاریجانی رئیس مجلس ۲۹ آبان‌ماه سال‌جاری در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران طی سخنانی بابیان اینکه روش کنکور هم معضل جدیدی را در کشور ایجاد کرده است، به تصویب حذف کنکور اشاره کرد و به نوعی از سامان نیافتن سازو کار حذف کنکور انتقاد کرد.

در همین راستا منصور غلامی وزیر علوم روز گذشته در نشستی خبری که در حاشیه بازدید از باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، درخصوص حذف کنکور گفت: با همکاری سایر نهادها و براساس تکلیفی که هست برای سال ۱۴۰۰ مدل پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها عوض می‌شود و براساس آزمون سراسری نخواهد بود.

او همچنین با بیان اینکه باید با همکاری نهادهای ذی‌ربط مدل ارزیابی برای ورود به دانشگاه را تعریف کنیم گفت: در حال حاضر کارهایی درخصوص این موضوع در حال انجام است. او در گفت‌وگو با خانه ملت نیز با بیان اینکه برای حذف کنکور باید الگوی جدید پذیرش در دانشگاه‌ها تعریف شود، تصریح کرد: باید ۴ تا۵ سال قبل از زمان ورود به دانشگاه، این مدل را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها شرح داد تا بتوانند براساس آن الگو جلو آیند.

غلامی با اشاره به سخنان اخیر رئیس مجلس گفت: اگرچه رئیس مجلس به مزاح از انحلال سازمان سنجش گفتند، اما این شوخی پیامی در خود داشت و اینکه تصور می‌شود سازمان سنجش عامل اصلی ادامه کنکور است؛ در حالی که اینگونه نیست. او افزود: باید برای پذیرش دانشجو بدون کنکور در این رشته‌ها، مدل جدیدی تعریف شود و سپس اقدام به حذف کنکور در این رشته‌ها کرد.

وزیر علوم، همچنین سازمان سنجش را از گردش مالی چند هزار میلیاردی پیرامون کنکور بی‌نصیب خواند و گفت: این گردش مالی مربوط به کلاس‌های کنکور می‌شود و خانواده‌ها این هزینه را برای فرزندان خود قبل از ثبت‌نام در سازمان سنجش متقبل می‌شوند. 
گزاره نسبتا قطعی آن است که بعد از رویداد زمین‌لرزه با بزرگای ۲/ ۵ ریشتری در ۳ کیلومتری ملارد، تغییرات تنش در دو سوی شرقی و غربی گسل ماهدشت-جنوب کرج، اتفاق افتاده و سطح آن افزایش یافته است.
یافته‌های اولیه یک زلزله‌شناس درباره زمین‌لرزه ۲۹ آذر «ملارد» و تاثیر آن بر «احتمال زلزله بزرگ درتهران»، روز گذشته به‌صورت ناقص در شبکه‌های مجازی بازنشر شد و القای «در پیش بودن زلزله ۵/ ۷ ریشتری طی هفته‌های آینده» در فضای عمومی را به همراه داشت.

گزارش دنیای اقتصاد، از آنچه مهدی زارع –زلزله‌شناس- درباره رابطه بین «زمین لرزه چهارشنبه شب غرب استان تهران» و «آنچه سال‌هاست برای زلزله پایتخت گمانه‌زنی می‌شود»، به آن دست پیدا کرده است، حکایت از آن دارد که در حال حاضر برای موضوع «فرجام زلزله پایتخت»، یک گزاره نسبتا قطعی و به دنبال آن،‌ یک احتمال مشروط مطرح است.

گزاره نسبتا قطعی آن است که بعد از رویداد زمین‌لرزه با بزرگای ۲/ ۵ ریشتری در ۳ کیلومتری ملارد، تغییرات تنش در دو سوی شرقی و غربی گسل ماهدشت-جنوب کرج، اتفاق افتاده و سطح آن افزایش یافته است.

آنچه براساس یافته‌های مهدی زارع، در ادامه این گزاره قطعی، مطرح است، به رفتار آتی دو گسل مجاور گسل ماهدشت-جنوب کرج،‌ یعنی گسل‌های شمال تهران و اشتهارد برمی‌گردد به این معنا که مطابق اعلام مکتوب این زلزله‌شناس، «اگر گسل‌ شمال تهران، در وضعیت گسیختگی و آماده جنبش باشند»، در این صورت، این رفتار می‌تواند زلزله‌ای با بزرگای حداکثر ۵/ ۷ ریشتر را در پایتخت رقم بزند.

زارع در مطالعات خود، «احتمال مشروط» زلزله‌ ۷ ریشتری در تهران (ناشی از فعالیت گسل شمال تهران) را ۵۵ تا ۶۵ درصد برای بازه زمانی ۲ هفته تا ۴ ماه آینده،‌ تخمین زده است که این میزان احتمال، با لحاظ یک شرط، دو برابر احتمالات قبلی مربوط به این گسل برآورد می‌شود.

شرط مطرح در این مطالعه، جمع‌بندی علمی و فنی درباره «آماده حرکت بودن گسل شمال» است که دستیابی به چنین برداشتی، خود نیازمند مطالعات تکمیلی از جمله «اندازه‌گیری تغییرات پوسته زمین» است. بنابراین، اگر چه احتمال زلزله، نسبت به قبل افزایش یافته اما زارع تاکید دارد، چنین برآوردهایی، به‌صورت مشروط، مطرح هستند. 
وزیر علوم: برخی هنوز دانشجو نشده‌اند که به آنها «ستاره‌دار» بگوییم. ممکن است برخی دانشجویان متخلف با رای کمیته انضباطی اخراج شوند؛ این موضوع ربطی به ستاره‌دار شدن ندارد. داوطلبان امسال که فکر می‌کنند «ستاره‌دارها» هستند با من مکاتبه کنند
وزیر علوم گفت: هر کدام از داوطلبان امسال که فکر می‌کنند به دلیل موانعی از جمله ستاره‌ دار شدن نتوانسته‌اند وارد دانشگاه شوند، همراه با دلایل خود مستقیما با من مکاتبه کنند تا به پرونده‌شان رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی امروز در نشستی خبری که در حاشیه بازدید از باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در خصوص اظهارات اخیر خود که عنوان کرده بود دانشجوی ستاره‌دار نداریم و آنان کسانی هستند که نقص پرونده دارند، اظهار کرد: آنچه تاکنون مطرح شده این است که بعضا در سال‌های گذشته برخی داوطلبان در تکمیل مراحل ورود به دانشگاه با برخی موانع از جمله مباحث گزینشی روبرو شده اند. عملا این افراد هنوز دانشجو نشده بودند که اسم آنها را دانشجوی ستاره دار بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه اشخاصی که مورد بحث بوده اصلا دانشجو نبوده‌اند بلکه داوطلب ورود به دانشگاه بوده‌اند، ادامه داد: با همان اصطلاح رایج در شرایط فعلی و بدون اینکه به تاریخچه قضیه و سال‌های گذشته وارد شوم، بعد از ورود به وزارتخانه و در بررسی امور متوجه شدم هنوز پرونده پذیرش عده‌ای از افراد در دانشگاه تکمیل نشده و پشت خط ورود به دانشگاه هستند که به نظر من اشتباها به آن‌ها دانشجو می‌گویند، زیرا آن‌ها هنوز دانشجو نشده‌اند. دانشجویان پس از گذراندن هر مقطع از دانشجویی خارج می‌شوند و بعد از ثبت نام در دانشگاه دوباره دانشجو خواهند شد.

وزیر علوم تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که نیت همه مسئولان مربوطه بر این است که مشکل حل و پرونده افراد تکمیل شود و آن‌ها وارد دانشگاه شوند.

غلامی عنوان کرد: تعداد معدودی از افراد بودند که به دلایل مختلف از جمله فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی برایشان سئوال بود که در سابقه خود محکومیت دارند یا ندارند که مسائل این مجموعه هم با کمک مسوولین ونهادهای ذی ربط حل شده است و الان برای داوطلبان ورود به دانشگاه در مقاطع ارشد و دکتری سال 96 مشکلی به لحاظ اصطلاح معروف دانشجوی ستاره دار نداریم.

وی با اشاره به اینکه ممکن است عده ای از افراد مدعی شوند که در سال های گذشته به دلیل ستاره دار شدن نتوانسته اند وارد دانشگاه شوند، تصریح کرد: ضمن اینکه مسولیت آن سال ها با من نیست اما پیگیری درخواست های این افراد هم انجام می شود.

وزیر علوم اضافه کرد: هر دانشجویی که خلاف مقررات دانشگاه اقدامی انجام دهد، کمیته انضباطی به آن تخلف رسیدگی می‌کند و بر اساس آیین نامه‌ رای صادر می‌شود؛ ممکن است بعضا رای ها منجر به اخراج دانشجو شود که این موضوع ربطی به ستاره دار شدن معروف ندارد.

غلامی در خصوص مهمترین برنامه‌های وزارت علوم عنوان کرد: دولت دوازدهم با چالش‌هایی همچون توسعه اقتصادی و مسائل مربوط به آن روبرو است. آموزش عالی کشور بدنه فکری جامعه است و علاوه بر آموزش دانش آموختگان باسواد و توانمند باید زمینه‌های همکاری محققین با بخش صنعتی کشور را برای ارتقای جایگاه صنعت و حضور در حوزه های فناوری را انجام دهد. این موارد ضرورت‌های حرکت در مسیر توسعه هستند.

وی افزود: حضور جامعه دانشگاهی در درون صنعت و از نگاه دیگر در داخل جامعه برای حل مشکلات صنعت و جامعه از برنامه‌های وزارت علوم است. ازمهمترین چالش‌های وزارت علوم ضعیف بودن این ارتباط و زمینه‌های اقتصادی این موضوع است. صنایع توانمند ما کم هستند و رقابت‌ها در عرصه اقتصادی ضعیف است و نیاز به بهره گیری از دانشگاه‌ها احساس می‌شود اما حرکت به این سمت کند است.

وزیر علوم عنوان کرد: از طرف دیگر در سطح دانشگاه‌ها هم با پشتیبانی‌های مالی بیشتری باید وارد این عرصه شویم که فناوری روز را در اختیار محققان‌مان قرار دهیم تا برای حل مسائل و ایجاد شرایط رقابت در سطح بین المللی با فناوری روز کار کنند. آنها سواد این کار را دارند اما باید تجهیزات را فراهم کنیم. برای تقویت و تجهیز امکانات دانشگاه‌ها باید بیش از پیش کمک کنیم.

وی افزود: دانشگاه‌ها در برخی زمینه‌ها همچون
IT کاملا به‌روز هستند. اکنون شرکت‌های دانش بنیانی داریم که در طی هفت سال به شرکت‌های بزرگ دنیا تبدل شده‌اند. بیش از 3000 شرکت دانش بنیان در کشور داریم که برخی از آن‌ها در نوع خود در سطح دنیا در بالاترین سطح‌ها قرار گرفته‌اند.

غلامی در خصوص نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: این نقشه از برنامه‌های کلان آموزش عالی کشور است و درحال حاضر در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود. نقشه جامع علمی کشور سندی دراز مدت است اما هدف گذاری این است که تا سال 1400 بخش‌های اصلی آن اجرا شود.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت علوم برای جلوگیری از فرار مغزها عنوان کرد: رفتن به سایر دانشگاه‌ها و کشورها برای تحصیل فی نفسه بد نیست، اما باید هدف از رفتن تعریف شود.اکثر افرادی که از کشور رفته‌اند دوست دارند برگردند زیرا به آنچه که در ذهنشان بوده نرسیده‌اند و مجبور هستند کار سنگین و زیادی انجام دهند و پس از مدتی احساس کرده‌اند به آب و خاک آن کشورها تعلق خاطر ندارند.

وزیر علوم ادامه داد: باید ببینیم آن افراد با چه انگیزه‌ای رفته‌اند و آن انگیزه‌ها را در کشور ایجاد کنیم. تاکنون تصور بر این بود که دولت باید کار ایجاد کند اما در حال حاضر نمونه‌هایی در نسل جدید میبینیم که با چشم پوشی از شغل‌های دولتی خودشان کار ایجاد کرده‌اند. شرکت‌های دانش بنیان نمونه‌هایی از این موارد است.ما باید کمک و حمایت کنیم که از استعدادهای دانشجویانمان همینجا استفاده شود. البته باید آن‌ها اول از همه فکرشان را در کشور مستقر کنند و تصمیم بگیرند در اینجا بمانند و کار کنند. در سال‌های اخیر شرایط برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و...فراهم شده است.

وی افزود: توصیه می‌کنم دانش آموختگان توانمند ما به صورت گروهی ایده پردازی کنند و مطمئن باشند در کشور خود موفق‌تر خواهند بود. نمی‌توان رای رفتن یا ماندن آنها نسخه واحد پیچید، اما دانشجویان بروند شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ ها و... را ببینند و بررسی کنند آیا خودشان نمی‌توانند از این مدل کارها انجام دهند.

غلامی در خصوص جذب دانشجویان خارجی گفت: یکی از برنامه های ما توسعه تعاملات بین المللی از جمله جذب دانشجویان خارجی است؛ حتما وزارت علوم هم در مواردی که نیاز به پشتیبانی دارد از جمله مقررات، تسهیلات و... کمک خواهد کرد.

وی در خصوص حذف کنکور گفت: با همکاری سایر نهادها و بر اساس تکلیفی که هست برای سال 1400 مدل پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها عوض می‌شود و بر اساس آزمون سراسری نخواهد بود. باید با همکاری نهادهای ذی ربط مدل ارزیابی برای ورود به دانشگاه را تعریف کنیم. در حال حاضر کارهایی در خصوص این موضوع در حال انجام است.
جمالی بیان کرد: آقای احمدی نژاد شما به قول مهران مدیری اشتباهی آمده بودی، این کت بر تنتان گشاد بود و اکنون دچار توهم و یک چالش خود بزرگ بینی هستید.
نماینده مردم فسا به عنوان یک شهروند سوال‌های جنجالی را رئیس دولت‌های نهم و دهم مطرح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا با تاکید براینکه دولت بهار و آقای احمدی‌نژاد باید چند موضوع را به عنوان یک شهروند به بنده پاسخ دهند، گفت: در صورت پاسخ صادقانه و اثبات راستگویی با وی همنوایی می‌کنم.

جمالی بیان کرد: از رئیس جمهور سابق می‌پرسم آقای احمدی نژاد شما اگر دلسوز و عدالت خواه هستید که پایه آن تنها صداقت است یادتان می‌آید که در یک مصاحبه مطبوعاتی درباره نمره عملکرد خانم دستجردی وزیر بهداشت دولتتان پرسیدند و شما اعلام کردید؛ بگم؟ بگم؟ و گفتید نمره‌اش ۲۰ است، اما تنها ۲۰ روز بعد نمره خانم دستجردی صفر شد و شما حقیقت را نگفتید، حتی سخنگوی دولت نهم در واکنش به صحبت شما آن را دروغ ۱۳ برشمرد.

نماینده مردم فسا ادامه داد: آیا شما برای آیت‌الله جوادی آملی که فیلم آن هم موجود است، نگفتید که عده‌ای در زمان سخنرانی تان در سازمان ملل سخنرانی نوری را در اطراف شما دیده‌اند و خود شما هم اعلام کردید، دیدم افراد حاضر در سازمان ملل پلک هم نمی‌زدند و آیت‌الله جوادی آملی تنها یک پاسخ کلی به شما داد.

وی تاکید کرد: چندی بعد از انتشار این فیلم یک خبرنگار خارجی از شما درباره این سخنان پرسشی را مطرح کرد و شما اعلام کردید بنده چه زمانی این صحبت را گفته‌ام که این خبرنگار با تعجب از این که یک مسلمان اظهارات خود را به دروغ انکار می‌کند، خنده‌ای کرد که دارای هزاران شماتت بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه شما اعلام کردید هیچ کسی از اطرافیان بنده حق دخالت در انتخابات سال ۹۶ را ندارد، اما دیدیم که بقایی از همان دَم و دستگاه بیرون آمد، در صورتی که حتی مقام معظم رهبری شما را از حضور در انتخابات منع کرده بود باز هم در انتخابات ثبت نام کردید؛ اگر این موضوع‌ها دروغ واضح نیست بفرمایید چیست.

جمالی با اشاره به اینکه در ماجرای یارانه‌ها هم یک دروغ بزرگ گفتید، تصریح کرد: گفتید یارانه
ها از جانب امام زمان (عج) مدیریت می‌شود و با ایمان مردم بازی کردید، آیا اکنون با وجود این مشکلات، مردم نمی‌گویند که چرا این مشکلات به وجود آمده است؟

نماینده مردم فسا اظهار کرد: شما خورشیدی دامادتان را که پزشک عمومی است به عنوان مسئول سازمان استاندارد انتخاب کردید و ۲۰ روز هم نتوانست دوام بیاورد و سپس رئیس بیمارستان بزرگ و با تجربه فیروزآبادی در شهر ری شد، شما آمده بودید حلقه‌ها را بشکنید، اما برادرتان رئیس دفترتان، مشایی پدرخانم پسرتان همه کاره و دامادتان هم این‌طور شد؛ اشکالی ندارد که کسی برای رفیق خود داد و فریاد کند، اما چرا برای رحیمی اینکار را انجام ندادید؟

وی ادامه داد: نمی‌گویم تو چیزی را میل کردی و برای خود بردی، اما بسیاری از منابع کشور را حیف کردی؛ هر شخصی که برایتان نامه‌ای می‌نوشت تنها پولی را درون پاکت برای وی قرار می‌دادید و حالا ما باید جوابگوی این زیربنای غلط باشیم، یک قاضی خراسانی تنها برای درد دل از اطاله دادرسی برای شما نامه‌ای نوشت که نخوانده ۳۰۰ هزار تومان در پاکت برایش فرستادید و آن قاضی متعجب می‌گفت: من چه گفتم و ایشان چه فکری می‌کند؟

جمالی بیان کرد: آقای احمدی نژاد شما به قول مهران مدیری اشتباهی آمده بودی، این کت بر تنتان گشاد بود و اکنون دچار توهم و یک چالش خود بزرگ بینی هستید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:‌ همین جا به عنوان یک پزشک پیشنهاد می‌کنم شورای نگهبان با کمک مجلس افرادی را که می‌خواهند در این سطح مسئولیتی قبول کنند حتما توسط یک تیم روانپزشکی و روانشناسی مصاحبه و بررسی شوند که آیا این فرد ظرفیت پذیرش این مسئولیت‌ها را دارد یا خیر؟ و چه شخصیتی دارد؛ دعا می‌کنیم که خداوند اگر پول، مقام، شهرت و ثروت می‌خواهد بدهد ابتدا ظرفیت آن را به بدهد.