کنایه فیاض به تلویزیون؛ زلزله گزارش کردید یا فوتبال؟

به جا بود یک نیشی هم به خامنه ای زده شود.چون مافوق صدا وسیماست  و پرسش می شد که برای چه با گله های محافظ  همراه و صرف سنگین سنگین اعزام مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شد و نتیجه اشب رای بازماندگان زلزله چه بود؟
الان در کرمانشاه مردم اصلا برای ساختن مشارکت نمی کنند. یعنی مردم منتظر نشستند تا کسی بیاید و برای آنها خانه بسازد. صداوسیما به جای آنکه آموزش دهد چه طور می شود آجرها، تیرآهن ها را جدا و از آنها در بازسازی مناطق زلزله زده استفاده کرد، هیچ کاری نمی کند. خیلی خنده آور است، همین طور خرابی ها مانده، دائم هم مردم می گویند «کانکس بده».
زلزله گزارش کردید یا فوتبال؟
ابراهیم فیاض عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: در زلزله تهران مشاهده کردیم که چقدر رسانه ملی دستپاچه بود. فکر می کردند فوتبال گزارش می کنند چون به مردم پیشنهاد می داد بیشتر هیجانی شوند و به خیابان بروند. مردم هم به خیابان رفتند و با ماشین جلوی پمپ بنزین صف کشیدند. همین خروج یک مرتبه مردم از منازل ایجاد ناامنی وحشتناکی می کند.
ابراهیم فیاض در گفتگو با خبرآنلاین درباره رفتار مسئولان و مردم بعد از وقوع زلزله تهران گفت: در قرآن آمده «ما زمین را آرام قرار دادیم»، آنقدر زمین آرام است که انسان تصور می کند هیچ خبری نمی شود، بر همین اساس روی آن خانه و جاده ساختند اما در جای دیگری از قرآن آمده که «کوه ها مثل ابر می گذرند اما شما درک نمی کنید» یعنی تحرک دارند و ما متوجه نمی شویم. حالا زلزله تمام این ساختارها به هم ریخته می ریزد و انسان ها به شدت از لحاظ روانی متزلزل می شوند.
وی با بیان اینکه نگاه مردم درباره زلزله به شدت حاد است چون حسی دارند که می گویند این زلزله تهران مقدمه ای برای لرزش های بعدی بود، افزود: اخیرا دانشمندان اعلام کردند سرعت چرخش کره زمین زیادتر شده است و پیش بینی آنها این بود که زلزله های قوی در کره زمین پیش می آید. همچنین مغناطیس زمین