لغو گسترده پروازها در کره جنوبی براثر مه سنگین

لغو گسترده پروازها در کره جنوبی براثر مه سنگین 5دی-96
پکن - ایرنا - به دلیل وجود مه سنگین و کاهش دید در مناطقی از کره جنوبی و با هدف حراست از جان مسافران، دهها پرواز در این کشور لغو و هزاران مسافر سرگردان شده اند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، هوای مه آلود، حدود سه روز است باعث اختلالات گسترده پروازی در فرودگاه بین المللی اینچوان شده است.
مقام های فرودگاهی گفته اند تاکنون بیش از 280 پرواز از این فرودگاه یا لغو شده و یا به تاخیر افتاده است و بعضا در مواردی که هوا برای مدتی بهتر شده پروازها به طور متناوب از سرگرفته شده است.
این اتفاق در شرایطی می افتد که هزاران مسافر در فرودگاه دچار مشکلات گسترده شده اند و از اینکه اطلاع رسانی برای آنها ضعیف بوده است، گلایه کرده اند.
از سوی دیگر شماری از رسانه های گروهی کره جنوبی شمار پروازهای تاخیر کرده و یا لغو شده را بیش از یکهزار پرواز بر آورد کرده اند.
فرودگاه اینچوان در 60 کیلومتری پایتخت قرار دارد و از مهمترین پایانه های مسافری هوایی کره جنوبی و کل منطقه محسوب می شود و لغو پروازها باعث بروز اختلالات زیادی در کشور شده است.
در روز یکشنبه این هفته برای مدتی وضعیت هوا بهتر شد و با کاهش مه و دید بیشتر، خلبانان توانستند شماری از پروازها را انجام دهند اما دیروز دوشنبه بار دیگر دهها پرواز لغو و با تاخیر انجام شد.