ورود سازمان بازرسي به پرونده كارخانه خواري اصلاح طلبان


اوین نامه ی کیهان 10 اسفند -96
ورود سازمان بازرسي به پرونده كارخانه خواري اصلاح طلبان
رسيدگي به پرونده رشت الكتريك كليد خورد

رئيس سازمان بازرسي کل کشور از ورود اين سازمان به موضوع خريد و فروش شرکت رشت الکترونيک خبر داد.
    ناصر سراج رئيس سازمان بازرسي کل کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت : اين کارخانه 14سال پيش به فروش رفته و در حال حاضر متروکه است.

    وي افزود: طي چند روز گذشته گزارش هايي از فروش مجدد اين شرکت به سازمان بازرسي رسيده است که دستور دادم سازمان بازرسي هرچه سريع تر به اين موضوع ورود پيدا کند.

    سراج گفت: بنده گزارش معاوضه شرکت رشت الکترونيک با 60 آپارتمان را ديده ام و دستور دادم هرچه سريع تر به موضوع رسيدگي شود.

    
    
ماجراي کارخانه خواري اصلاح طلبان
    گفتني است در سال 82 حدود 72 درصد شرکت رشت الکترونيک که يک شرکت بزرگ توليدي دولتي و با 50 سال سابقه کار در رشت بود ، براي اجراي اصل 144 قانون اساسي (خصوصي سازي) فروخته شد در اين معامله اسامي همسران چهار فعال سياسي اصلاح طلب به ميان آمده است. بعد از واگذاري سهام اين کارخانه توليدي، کم کم به مانند ديگر شرکت هاي واگذار شده به بخش خصوصي،چراغ هاي اين کارخانه هم خاموش شد و نزديک به 540 نفر از کارگران آن بيکار شدند.

    پس از تعطيلي شرکت رشت الکترونيک 12هکتار از زمين هاي اين کارخانه براي فروش قطعه بندي شد اما به دليل غير کاربري اراضي، صاحبان آن موفق به فروش زمين هاي کارخانه نشدند.

    با گذشت 14سال از تعطيلي شرکت رشت الکترونيک باز هم چند وقتي است که حرف اين شرکت تعطيل شده بر سر زبان ها افتاده است.

    گفته مي شود صاحبان رشت الکترونيک با مذاکراتي که انجام داده اند در نظر دارند به صورت مجدد اين شرکت تعطيل شده را به بخش دولتي بازگردانند و در مقابل آن 60 آپارتمان لوکس در تهران دريافت کنند.

    بر اين اساس غلامحسين کرباسچي شهردار اسبق تهران، که اين روزها، در اين دانشگاه و آن دانشگاه براي عدالت و آزادي و حق انتخاب سخنراني مي کند، سال 82 کارخانه رشت الکتريک را با حدود 600 کارگر براي همسر خود، همسر قبه، همسر عبدالله نوري و همسر شريعتي دهقان خريد ،کارگرانش را بيکار کرد و حالا مي خواهد زمين باقيمانده از آن کارخانه پررونق را با 60 آپارتمان لوکس در شمال تهران معاوضه کند!

    گفتني است در حالي که کشور با مشکلات فراوان اقتصادي درگير بود، و جوانان اين مرز و بوم دنبال کار و يک لقمه نان حلال هستند مدعيان اصلاحات با خيال راحت به کارخانه خواري مشغول بوده و با اصلي کردن موضوعات فرعي و بي اهميت به مسئله سازي هاي بيهوده براي جوانان از جمله حضور زنان در ورزشگاه ها مي پردازند.