رئيس سازمان زندان ها: 80 درصد زندانيان فقير هستند


رئيس سازمان زندان ها: 80 درصد زندانيان فقير هستند 7 خرداد – 97
اعتراف صریح به اوج ورشکستگی رژیم ولایت فقیه برای اینکه سهم آنانی که خمینی شیاد وعوامفریب  قرار بود صاحب حکومت شوند  اما  نصیب شان زندان  شده است .
معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور با بيان اينکه 80 درصد افراد زنداني، فقير و نيازمند کمک هستند، گفت: اين آمار نشان مي دهد که خانواده زندانيان با مشکلات عديده اي دست و پنجه نرم مي کنند.
    
به گزارش خبرگزاري فارس از کرمان، اصغر جهانگير ديروز در بزرگداشت روز نسيم مهر، ويژه حمايت از خانواده مدد جويان زندانيان اظهار داشت: در محيط زندان به دليل شرايط جديد، فاصله ميان خانواده زنداني ايجاد شده و شرايطي که در بيرون داشته باعث شده زنداني نقش هاي خود را از جمله پدري، همسري و مديريت را از دست بدهد.وي ابراز داشت: خانواده زندانيان که هيچ نقشي در وقوع جرم توسط زنداني ندارند، با گرفتار شدن سرپرست خانواده، گرفتاري مضاعفي پيدا مي کنند و بعضا در معرض نگاه هاي سنگين اجتماعي قرار گرفته و فرزندان آنها تحت الشعاع قرار مي گيرند.
    
جهانگير ادامه داد: زمينه هاي بدهکاري، افسردگي و بعضا بزهکاري خانواده زنداني نيز ممکن مي شود، لذا بايد اين افراد را مشمول حمايت هاي مادي و معنوي خود قرار دهيم تا از بابت نبودن سرپرست خود ضربه نخورند.
    
وي افزود: 64 درصد ميانگين کشوري جمعيت کيفري متاهل هستند اما اين آمار در استان کرمان 70 درصد است، پس بايد شرايط کمک براي آنها بايد بيشتر فراهم شود.
    
جهانگير اظهار داشت: آمار کيفري خانم هاي زنداني نيز در استان کرمان بالا و شش درصد را شامل مي شوند که ميانگين کشوري آن دو درصد است، اما آمدن زن به زندان، آسيب هاي بيشتري را براي خود و خانواده وي ايجاد مي کند.
    
وي خاطرنشان کرد: 40 درصد زنان زنداني ما هيچ ملاقا ت کننده اي ندارند و مشکلات بيشتري براي آنها ايجاد مي شود.