بی احتیاطی در سیل یک مرگ و 3 مفقود بر جا گذاشت

 رئیس سازمان امداد و نجات در پاسخ به ایرنا:
بی احتیاطی در سیل یک مرگ و 3 مفقود بر جا گذاشت 7آذر-97
 همیشه سیستم خدمات وامداد رسانی دررژیم ولایت فقیه همین طوری بوده است
تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مرگ یک نفر و مفقود شدن 3 نفر در سیل و آبگرفتگی اخیر در شمال کشور خبر داد.
مرتضی سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام فوت یک نفر و مفقود شدن سه نفر در رودبار گیلان گفت: بی احتیاطی دلیل اصلی این اتفاق بوده است.
وی افزود: بارها اعلام شده با بارش کمتر از 10 دقیقه، امکان سیلابی شدن رودخانه وجود دارد. افراد باید از گذر و حتی ورود به کناره رودخانه در هنگام بارش باران جدا خودداری کنند.
سلیمی گفت: بسیاری از رانندگان خودروها در هنگام بارش باران تصور می کنند حجم آب زیاد نیست و قادر به گذر از رودخانه هستند اما واقعیت این است که حجم و فشار آب می تواند تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: عملیات سیل و آبگرفتگی که از اول تا هفتم آذر در ١٧ استان شامل اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان ادامه داشت.
سلیمی افزود: در این مدت 78 نفر به مناطق امن و 555 نفر نیز اسکان اضطراری شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در 303 واحد مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بود تخلیه آب صورت گرفت و 9 دستگاه خودرو که در مسیر سیلاب گرفتار شده بودند، رهاسازی شدند.