تشدید محاصره غزه

تشدید محاصره غزه 8 فروردین-98
غزه- ایرنا - رژیم صهیونیستی که از 13 سال پیش شهر بندری غزه را در فسطین اشغالی از زمین و دریا محاصره کرده، در روزهای اخیر با اعزام نیروهای نظامی جدید این محاصره را تشدید کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا در غزه، در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی با اعزام دو تیپ جدید زرهی به همراه ادوات مختلف اقدام به تشدید محاصره غزه کرده و آن را منطقه بسته نظامی اعلام کرده اند و از ورود و خروج افراد به آن جلوگیری می کنند.
گذرگاه «کرم ابو سالم» ویژه ورود کالاها از جنوب شرق نوار غزه به آن نیز در روزهای اخیر بسته شده است و تنها در برخی شرایط به افراد اجازه خروج از این باریکه از طریق گذرگاه «بیت حانون» داده می شود.
ماهیگیران فلسطینی نیز این روزها اجازه ورود به دریا و فعالیت روزانه ندارند و اکنون این ممانعت وارد پنجمین روز خود شده است.
همزمان با این محاصره، تجاوزات متعدد هوایی از سوی جنگنده ها و بالگردهای متجاوز رژیم صهیونیستی به غزه افزایش یافته و به 50 مورد در چند روز گذشته رسیده است که از نظر گروه های مبارز فلسطینی این اقدامات با هدف تحریک آنان صورت می گیرد.
علاوه بر غزه، منطقه خان یونس در جنوب غزه نیز در روزهای اخیر مورد حمله هوایی این رژیم قرار گرفته است.
این گروه ها نیز با ایجاد یک اتاق عملیات مشترک تهدید به مقابله به مثل کرده و گفته اند که بمباران برابر بمباران، تخریب برابر تخریب و خون در برابر خون .
تشدید تدابیر امنیتی علیه غزه به دنبال حملات هوایی این رژیم و پاسخ گروه های مبارز فلسطینی به آن با شلیک 30 فروند موشک آغاز شد که برخی از این موشک ها نیز به منطقه «هشارون» در شمال تل آویو اصابت کرد.
قرار است روز جمعه نیز همزمان با فرارسیدن اولین سال آغاز راهپیمایی بازگشت با بسیج امکانات و فراخوانی مردم این راهپیمایی به صورت میلیونی و بعد از اقامه نماز جمعه برگزار شود.
تاکنون در جریان برگزاری هفتگی این راهپیمایی ها 240 فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی شده اند که در بین آنان برخی نیروهای امدادی نیز وجود دارند.
امروز نیز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) از مردم دعوت کرد تا در راهپیمایی فردا به صورت گسترده تر حضور یابند.
گروه های مدنی فعال در لبنان نیز در حمایت از راهپیمایی بازگشت وارد عمل شده و قرار است روز شنبه با کاشت 240 درخت به نام شهدای این راهپیمایی در نقطه صفر مرزی با فلسطینی ها ابراز همدردی کنند.
پیش بینی می شود نماز جمعه این هفته در مناطق مختلف فلسطین اشغالی از جمله بیت المقدس به صورت گسترده تر برگزار شود.
در هفته های گذشته نماز جمعه در قدس با حضور نزدیک به 40 هزار نفر از فلسطینی ها برگزار می شد که این هفته با توجه به فرارسیدن اولین سال راهپیمایی بازگشت و اقدامات رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه و محاصره آن از هم اکنون انتظار می رود تا نماز جمعه فردا به صورت گسترده تر برگزار شود.