رئیس‌جمهوری عراق برخلاف اصول قانون اساسی تحت فشار است


نیچروان بارزانی:
رئیس اقلیم کردستان عراق امروز- شنبه- تأکید کرد که رئیس‌جمهوری این کشور برخلاف مکانیزم‌ها و اصول قانون اساسی تحت فشار است.
به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «اوضاع و تحولات کشور را که از بحرانی عمیق رنج می‌برد، از نزدیک و با نگرانی شدید پی گیری می‌کنم،‌ عدم ثبات و پیچیده‌تر شدن اوضاع، کشور را به سمت سرنوشتی مبهم و مجهول سوق می‌دهد. بنابراین وظیفه همه است که در شرایط موجود با تفاهم و روحیه ملی و مسئولیت‌پذیری به دور از فشارهای سیاسی برای عبور از این مرحله بر اساس قانون همکاری کنند». 
بارزانی در ادامه افزود: «در موضوع تکلیف نخست‌وزیر آینده به نظر می‌رسد که برهم صالح، رئیس جمهوری برخلاف مکانیزم‌ها و اصول قانون اساسی تحت فشار شدید است».
وی تأکید کرد که هر راه حلی باید مبتنی بر قانون اساسی و بر اساس ساختارهای قانونی باشد
رئیس اقلیم کردستان عراق توضیح داد که انتخاب یک نامزد ملی و غیر جنجالی برای نخست‌وزیری مورد قبول نیروهای اثر گذار است و باید خواسته‌های مشروع و قانونی تظاهرکنندگان و اوضاع و منافع کشور هنگام انتخاب این شخصیت در نظر گرفته شده و به دولت آینده برای عبور از مرحله انتقالی آینده و برگزاری انتخابات جدید کمک شود».