استاندار اردبیل: هنوز به وضعیت سفید در کرونا نرسیده‌ایم

استاندار اردبیل: هنوز به وضعیت سفید در کرونا نرسیده‌ایم 14اردیبهشت-99
استاندار اردبیل گفت: با توجه به شرایط سفید شدن وضعیت یک منطقه در مورد ویروس کرونا مبنی بر گذشت ۱۴ روز از درمان بیمار کرونایی و عدم ابتلای فرد دیگر، استان اردبیل هنوز به این وضعیت نرسیده است.
استاندار اردبیل: هنوز به وضعیت سفید در کرونا نرسیده‌ایم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به شرایط سفید شدن وضعیت یک منطقه در مورد ویروس کرونا مبنی بر گذشت ۱۴ روز از درمان بیمار کرونایی و عدم ابتلای فرد دیگر، استان اردبیل هنوز به این وضعیت نرسیده است.
وی افزود: البته طی هفته‌های گذشته وضعیت استان اردبیل سفید شده بود که با بی‌توجهی برخی افراد به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، هم‌اکنون به وضعیت زرد و در بعضی نقاط قرمز رسیده‌ایم.
استاندار اردبیل ادامه داد: این ویروس همچنان با سرعت بالایی در استان در حال انتشار است و در شهرستان‌هایی مثل کوثر و نمین هم که وضعیت سفید بود، چند نفر مبتلا و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.
بهنام‌جو بیان کرد: هم‌اکنون ۲۲۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که  ۴۵ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و روزانه نیز متأسفانه چهار یا پنج نفر فوت می‌کنند.
وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران، با شرکت در مراسم جشن یا ختم که در منازل و سایر محیط‌ها برگزار شده، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از مردم درخواست می‌کنیم از برگزاری مراسم ختم، عروسی، میهمانی و هر اجتماع غیرضروری پرهیز کنند.
استاندار اردبیل اظهار کرد: افرادی که در وضعیت شیوع کرونا بیکار شده‌اند منتظر سفید شدن وضعیت هستند که البته برای برخی از این افراد بیمه بیکاری و برای برخی نیز کمک معیشتی تعلق گرفته است.