شناسایی ۸ بیمار کرونایی جدید در خراسان‌جنوبی

شناسایی ۸ بیمار کرونایی جدید در خراسان‌جنوبی/ ۵۱۰ بیمار بهبود یافتند 14اردیبهشت-99
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی هشت بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.
شناسایی ۸ بیمار کرونایی جدید در خراسان‌جنوبی/ ۵۱۰ بیمار بهبود یافتند
کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ نمونه آزمایش مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شد که نتیجه هشت مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.
وی با بیان اینکه با شناسایی هشت مورد جدید مجموع مبتلایان کرونا (بهبودیافتگان، فوت‌شدگان و بستری‌شدگان) در استان به ۵۶۱ نفر رسید، بیان داشت: از هشت مورد جدید سه نفر در بیرجند، سه نفر در درمیان و دو نفر در طبس هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: از روز اول شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون سه هزار و هشت نمونه آزمایش در استان انجام شد که از این تعداد دو و ۴۴۷ نفر تست‌‍شان منفی و ۵۶۱ نفر جواب تست‌شان مثبت شد.
مهدی‌زاده به آمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: طبس ۱۴۷ مورد، بیرجند ۱۹۳ مورد، قاین ۶۳ مورد، زیرکوه ۳۸ مورد، فردوس ۲۶ مورد، سرایان ۳۶ مورد، بشرویه ۱۹ مورد، درمیان ۲۲ مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار مورد ابتلا به کرونا داشته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران کرونایی در استان، ۵۱۰ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص، ۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری و تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در استان همان ۴۲ نفر هستند.