تجهیز قطر و عربستان به سامانه‌های دفاع اسرائیلی

تجهیز قطر و عربستان به سامانه‌های دفاع اسرائیلی7-تیر-1405

مجهزشدن قطر و عربستان به سامانه‌های دفاع اسرائیلی دستآورد47 سال شعارنابودی اسراییل سردادن وتهدیدومداخله جویی درامورداخلی کشورمنطقه به خصوص امارات وقطروعربستان و.....ازسوی رژیم تروریست وجنگ افروزولایت فقیه بوده است.

کلاهخودهای رزمی JHMCS

 ارزش فروش کلاهخودها به عربستان سعودی به‌تنهایی حدود ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است، در حالی که قطر جداگانه ۱۶۰ کلاهخود را در قراردادی به ارزش ۳۵ میلیون دلار خریداری کرده است.هاآرتص نوشت:سامانه‌های دفاعی اسرائیلی به قطر و عربستان سعودی فروخته شده‌اند؛ با وجود اینکه هیچ‌یک از این دو کشور روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارند.این روزنامه اسرائیلی افزود: اسناد و تصاویر نشان می‌دهند که هواپیماهای سلطنتی قطر به سامانه دفاع موشکی C-MUSIC ساخت شرکت Elbit Systems اسرائیل مجهز شده‌اند؛ سامانه‌ای که برای محافظت از هواپیماها در برابر موشک‌های گرمایاب طراحی شده است. همچنین شرکت‌های اسرائیلی در برنامه جنگنده‌های F-15QA قطر نیز مشارکت داشته‌اند و قطعاتی از جمله کلاهخودهای رزمی JHMCS و عینک‌های دید در شب AN/AVS-9 را تأمین کرده‌اند.

تندروها از مشهد به تهران رفتند و محل عزاداری و نماز را به تعطیلی کشاندند

 تندروها از مشهد به تهران رفتند و محل عزاداری و نماز را به تعطیلی کشاندند/ آنجا تجهیزات مستقر کرده بودند!7-تیر-1405

این گروه که روز عاشورا از مشهد به تهران رسیدند، تحت عنوان «خون خواهی از رهبر شهید»، ضمن جلوگیری از برگزاری مراسم روزانه رواق و حضور عموم مردم عزادار رهبر شهید و با سردادن شعارهای تند علیه مسئولان، باعث بر هم خوردن فضای حضور عموم مردم شدند. به همین دلیل، برگزارکنندگان این مراسم تصمیم به تعطیلی رواق گرفتند.«رواق کشوردوست» به دلیل حضور ساختار شکنانه‌ جمعی از کفن‌پوشان تعطیل شد.به گزارش جماران، این گروه که روز عاشورا از مشهد به تهران رسیدند، تحت عنوان «خون خواهی از رهبر شهید»، ضمن جلوگیری از برگزاری مراسم روزانه رواق و حضور عموم مردم عزادار رهبر شهید و با سردادن شعارهای تند علیه مسئولان، باعث بر هم خوردن فضای حضور عموم مردم شدند. به همین دلیل، برگزارکنندگان این مراسم تصمیم به تعطیلی رواق گرفتند.یکی از برگزارکنندگان مراسم رواق کشور دوست در خصوص این واقعه نوشت: «تحصن سه‌روزه، رواق را از کارکرد اصلی خود خارج کرد. مکانی که محل دعا، توسل و عزاداری بود، به محل استقرار و اقامت شبانه، پذیرایی و استقرار تجهیزات مورد نیاز متحصنان تبدیل شد. شب‌ها همان‌جا می‌ماندند و استقرار طولانی‌مدت آنان، فضای رواق را از روال طبیعی خود خارج کرد؛ به‌گونه‌ای که برگزاری برنامه‌های ثابت رواق، از جمله نماز جماعت و مراسم‌های روزانه، با اختلال مواجه شد.هرچقدر با خواهش، درخواست و میانجی‌گری از آنها خواسته شد که حرمت این مکان حفظ شود و به تحصن پایان دهند، نتیجه‌ای حاصل نشد.در نهایت، برای جلوگیری از گسترش حاشیه‌ها و صیانت از حرمت مکانی که به نام رهبر شهید انقلاب، پناهگاه و مأمن عاشقان ایشان شده بود، تصمیم گرفته شد که رواق کشوردوست جمع شود و فعالیت آن متوقف گردد.»

سقوط یک فروند بالگرد در عربستان با 14 کشته

 سقوط یک فروند بالگرد در عربستان با 14 کشته7-تیر-1405

منابع رسمی در عربستان از سقوط یک فروند بالگرد و کشته شدن تمام سرنشینان آن خبر دادند.به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع مسئول در وزارت انرژی عربستان امروز یکشنبه از سقوط یک فروند بالگرد متعلق به شرکت آرامکو خبر داد.به گفته  این منبع مسئول، این بالگرد در منطقه راس تنوره در شرق عربستان سقوط کرده است.بر اساس گزارش العربیه سعودی این منبع اعلام کرده است که تمام 14 سرنشین بالگرد سقوط کرده سعودی بودند و همگی جان باخته اند.به گفته این منبع، تحقیقات در خصوص این حادثه و علت وقوع آن از سوی دستگاههای ذیربط در حال انجام است.

کُشتن قاتلان خامنه ای بر همه واجب است

 در بیانیه 63 تن از فقهای خبرگان مطرح شد

کُشتن قاتلان خامنه ای بر همه واجب است7-تیر-1405

شورای آخوندی نه مردمی است ونه مشروعیت دارد تا چه رسدکه نقش اتخاذمواضعی کندکه ربط به سرنوشت کشور وملت داشته باشد. زیرایک جریان آخوندی-مافیایی آلت دست کانون های قدرت است و نه هیچ زن ونه هیچ غیرآخوندعضوش هستندکه شامل اکثریت جمعیت کشورمی شود.برای همین بدون آنکه بگویدسردادن شعار47 ساله نابودی اسراییل ومبارزه باآمریکا وحمایت مالی وتسلیحاتی  کردن ازگروه های نیابتی درمنطقه تامقابله جویی بااسراییل وآمریکاکنند.مکمل آن برنامه های بسیارپرهزینه هسته ای وموشکی پاسداران جنگ افروزوجنایتکارومخالفت بامذاکره باآمریکاموجب جنگ 12 و40 روزه وکشته شدن فرماندهان پاسداری وامنیتی واطلاعاتی ومهره های هسته ای والبته رهبرانتصابی ولی فقیه خامنه ای رمال شد.درمقابل 63 عضوشورای آخوندی بنابردستوردریافتی بالادستی ها دردفاع ازبرنامه واهداف هسته ای بیانیه داده است که کشتن قاتلان خامنه ای رمال برهمه واجب است.البته خودشان شامل همه نمی شوند.زیراحفظ جان شان برای شان اولویت اول است.

63 تن از فقهای مجلس خبرگان با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند: موضوع تعیین متجاوز و معرفی عاملان مهدورالدم جنایت‌های کم‌نظیر جنگ تحمیلی اخیر به‌ویژه رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا و نخست‌وزیر پلید رژیم صهیونیستی و مجازات آنها و انتقام خون امام شهید امت(رضوان‌الله علیه) به هیچ وجه مورد اغماض و بی‌توجهی قرار نگیرد و بر هر مکلفی که به آنها دسترسی پیدا کند واجب است که این جنایتکاران را به درک واصل کند.63 تن از فقهای مجلس خبرگان با صدور بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه که رعایت خطوط قرمز رهبری واجب شرعی است و تخطی از آنها به هیچ وجه جایز نیست، تصریح کردند: همگان به‌ویژه مسئولان محترم می‌دانند که در نظام ولایی نظر و دیدگاه ولی‌امر فصل الخطاب است و پس از اطلاع از نظر قطعی ولی‌فقیه هیچ مسئولی نمی‌تواند و نباید بر خلاف نظر ایشان اقدام نماید.متن این بیانیه بدین شرح است:بسم الله الرحمن الرحیم-مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی-با عرض تسلیت ایام عزای سالار شهیدان و اصحاب باوفای آن حضرت و آرزوی سلامت و طول عمر با عزت رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی و پیروزی قاطع رزمندگان فداکار و آرزوی عزت و سربلندی بیشتر برای شما مردم حاضر در صحنه، پیرو پیام راهگشای رهبر حکیم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی و حوادث اخیر نکات ذیل تقدیم می‌شود:۱. ضمن تشکر از مسئولان به‌ویژه مذاکره کنندگان محترم، که بنا بر تعبیر رهبری معظم از سر دلسوزی و حسن نظر به دنبال احقاق حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت هستند انتظار داریم که با ملاحظۀ تجربه‌های مذاکرات خسارت‌بار گذشته کاملاً‌ مراقب ترفندهای دشمن فریبکار و بد سابقه باشند و توجه داشته باشند که رعایت خطوط قرمز رهبری واجب شرعی است و تخطی از آنها به هیچ وجه جایز نیست.۲. موضوع تعیین متجاوز و معرفی عاملان مهدورالدم جنایت‌های کم‌نظیر جنگ تحمیلی اخیر به‌ویژه رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا و نخست‌وزیر پلید رژیم صهیونیستی و مجازات آنها و انتقام خون امام شهید امت (رضوان‌الله علیه) به هیچ وجه مورد اغماض و بی‌توجهی قرار نگیرد و بر هر مکلفی که به آنها دسترسی پیدا کند واجب است که این جنایتکاران را به درک واصل کند.۳. مطابق تعهد مسئولان محترم به رهبری و مردم، انتظار می‌رود که هرگونه پیمان شکنی و نقض بندهای تفاهم‌نامه سریعاً پاسخ داده شوداز این ‌رو با توجه به استمرار تجاوزات و جنایات رژیم پلید صهیونیستی در لبنان و عدم عقب‌نشینی از مناطق اشغالی که نقض آشکار بند اول تفاهم نامه محسوب می‌شود بازگشایی تنگه هرمز خلاف تعهدات مسئولان است و خطایی راهبردی شمرده می‌شود و دشمن را در ادامۀ پیمان‌شکنی‌ها و نقض تعهداتش گستاخ‌تر خواهد کرد.۴. مجدداً یادآور می‌شویم که بنابر رهنمود واجب الاتباع رهبری معظم مدظله‌العالی حقوق هسته‌ای کشور نباید مورد بحث و مناقشه قرار گیرد و بایستی از دایره گفت‌وگوها خارج شود.۵. تثبیت مدیریت تنگه هرمز و دریافت غرامت خسارت‌ها و بازگشت اموال بلوکه شده و رفع تحریم‌ها و خروج آمریکا از منطقه از مطالبات تخلف ناپذیر رهبری و مردم است که لازم است با حفظ عزت و کرامت ملت ایران دنبال شود و هرگونه سهل انگاری در این زمینه قطعاً با عکس‌العمل ملت مواجه خواهد شد.۶. مسئولان بایستی از هر سخنی که موجب گستاخی دشمن و ایجاد توهم ناتوانی کشور و عدم تاب‌آوری ملت باشد اجتناب کنند و اینک که مقاومت جانانۀ رزمندگان جان‌فدای ما، آمریکای مستکبر را به استیصال کشانده نبایستی سخنانی گفته شود که ضعف و ناتوانی کشور از آن استشمام گردد.۷. همگان به‌ویژه مسئولان محترم می‌دانند که در نظام ولایی نظر و دیدگاه ولی‌امر فصل الخطاب است و پس از اطلاع از نظر قطعی ولی‌فقیه هیچ مسئولی نمی‌تواند و نباید بر خلاف نظر ایشان اقدام نماید.۸. از آنجا که بر اساس شواهد فراوان دشمن به دنبال کسب فرصت برای تجدید قوا و خرید زمان برای برخی برنامه‌های خود از جمله انتخابات آینده است و پس از آن احتمال حمله مجدد بسیار خواهد بود بایستی در مهلت مقرر ۳۰ روزه و ۶۰روزه تکلیف موارد مطروحه در تفاهم‌نامه تعیین شود و از فرسایشی شدن این گفت‌وگوها جداً پرهیز گردد.۹. از ملت عزیز تقاضا داریم که کماکان حضور آگاهانه و با صلابت خویش را در میدان ادامه دهند و ضمن حفظ اتحاد مقدس و پرهیز از هر اقدام مخل این اتحاد، به سخنان تفرقه‌افکنانۀ برخی ناآگاهان که به دنبال محدودسازی این بعثت ‌الهی هستند اعتنایی نداشته باشند. حضور مردم تا زمانی که رهبری معظم مدظله‌العالی مصلحت بدانند ضروری و تعیین‌کننده است.۱۰. خادمان ملت در مجلس خبرگان نیز به عنوان بخشی از مردم در کنار رهبری عزیز و قاطبۀ ملت ضمن آرزوی موفقیت برای مسئولان محترم منتظر تحقق شروط و وعده‌ها می‌مانند و عنداللزوم به تکلیف شرعی خود عمل خواهند کرد.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته۰۶/۰۴/۱۴۰۵

یادداشت روز اوین نامه "از خون دادن تا خون‌دل خوردن"

 دروغ نامه کیهان یک شنبه 7-تیرماه سال-1405

یادداشت روز اوین نامه "از خون دادن تا خون‌دل خوردن"

همکاروهم قلم سربازجوشریعت نداری برای پیگیری هدف مشترک باوی وباندهای مافیایی کاسبان تحریم های مخالف تفاهم باآمریکاازخمینی شیادیادکرده است  که موردمهندس مهدی بازرگان رهبردولت موقت گفته بودبه پیشنهاد شورای انقلاب ،جنابعالى را بدون در نظر گرفتن روابط حزبى و بستگى به گروهى خاص، مأمور تشكيل دولت موقت مى‏نمايم. درادامه هدف رادنبال کرده است که مجتبی خامنه ای ناپیدا مشابه خمینی شیاددرموردمهندس مهدی بازرگان، باپزشکیان برای پیگیری تفاهم باآمریکاموافقت کرد. هم چنین  برای همبستگی بامواضع باندهای مافیایی کاسبان تحریم های جبهه پایداری به ویژه آخوندمحمودنبویان پیرامون نظرمجتبی خامنه ای رمال درموردمذاکره وتفاهم باآمریکا بازهم ازخمینی شیاددرمورد مهندس مهدی بازرگان یادکرده است که سال‌ها بعد و در آخرین روزهای حیات  وی از این عبارت ساده رمزگشایی و مشخص شد که خمینی شیاد بر خلاف نظر شورای انقلاب با نخست‌وزیری مهندس بازرگان مخالف بوده است: «واللَّه قسم، من با نخست وزيرى بازرگان مخالف بودم ولى او را هم آدم خوبى مى‏دانستم.» لذا وی  تأکید کرده بود که در این مورد نظر دوستان در شورای انقلاب را پذیرفته‌ بود. یادداشت نویس برای زمینه سازی برکناری پزشکیان بازهم آویزان به موضع خمینی شیاددرموردبرکناری منتظری ازجانشینی خود شده است!همین طور برای شبیه سازی موافقت شرطی مجتبی خامنه ای ناپیدا باپزشکیان برای تفاهم باآمریکااشاره به سرکشیدن جام زهر قطعنامه 598 آتش جنگ باعراق ازسوی خمینی شیادکرده است که گفت: «قبول اين مسئله براى من از زهر كشنده‏تر است؛ ولى راضى به رضاى خدايم و براى رضايت او اين جرعه را نوشيدم‏.».دردنباله یادداشت نویس نتیجه گرفته است هیچ‌کس با رضایت خاطر جام زهر سر نمي‌كشد و خمینی شیاد هم از پذیرش قطعنامه 598 رضایت قلبی نداشت. در واقع مجموعه‌اي از عوامل و شرايط باز هم گزينه‌هاي پیش‌رو برای تصمیم‌گیری را محدود كرد.یادداشت نویس بازهم درراستای پیگیری هدف ترسیم شده ازبرجام یادکرده است.البته بدون آنکه بگویدکلیدبرجام چگونه زده شد؟چقدرپول بلوکه شده آزادگردید؟پس ازدریافت دلارها، چگونه سنگ اندازی ومخالفت بابرجام شروع وسخت پیگیری شدتامنجربه خروج ترامپ ازآن دردوره اول ریاست جمهوری خودباکشته شدن پاسدارتروریست قاسم سلیمانی ونیابتی عراقی اش مهندس ابومهدی شد؟  سرانجام درپایان یادداشت نویس مدعی شده که این تجربیات نشان می‌دهد آنچه منافع ملی و اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی را تأمین می‌کند؛ رهایت دقیق نظرات رهبری انتصابی ناپیدا است. پس مسئولان رژیم تروریست وجنگ افروز ولایت فقیه باید تمام توان خود را برای اجرای نظرات رهبرناپیدا به کار گیرند و مانند حسن نصرالله کشته شده  ولایت فقیه را مقابل دلارهاوسلاح های دریافتی اینگونه بفهمند: که گفته بود«از دیدگاه من [وقتی رهبری می گوید] «این نظر من است» یعنی تمام. این معنای ولایت حقیقی است. انسان نباید منتظر بماند تا امامش او را امر و نهی کند.»!! 

صبح روز 15 بهمن 1357 وقتی حکم امام خمینی(ره) برای نخست‌وزیری مهندس مهدی بازرگان و تشکیل دولت موقت منتشر شد؛ عبارتی ساده در آن وجود داشت که آن زمان کمتر مورد توجه قرار گرفت: «به پیشنهاد شورای انقلاب».امام(ره) در حکم خود آورده بودند: «”به پیشنهاد شورای انقلاب“... جنابعالى را بدون در نظر گرفتن روابط حزبى و بستگى به گروهى خاص، مأمور تشكيل دولت موقت مى‏نمايم.‏» همین عبارت روز بعد در سخنرانی امام طی مراسم معارفه مهندس بازرگان نیز وجود داشت. امام ضمن معرفی مهندس بازرگان به عنوان مردی صالح، متدین، امین و ملی باز هم بر نخست‌وزیری بازرگان به پیشنهاد شواری انقلاب تأکید کردند: «من ايشان را معرفى مى‏كنم كه ايشان رئيس دولت باشند. و ايشان وزراى خودشان را بعد تعيين خواهند كرد، و به ما معرفى مى‏كنند تا اينكه شوراى انقلاب ما، كه ”پيشنهادشان اين بوده است كه ايشان رئيس دولت باشند“، شوراى انقلاب وزراى ايشان را هم بررسى بكنند.»سال‌ها بعد و در آخرین روزهای حیات امام(ره) از این عبارت ساده رمزگشایی و مشخص شد امام(ره) بر خلاف نظر شورای انقلاب با نخست‌وزیری مهندس بازرگان مخالف بوده است: «واللَّه قسم، من با نخست وزيرى بازرگان مخالف بودم ولى او را هم آدم خوبى مى‏دانستم.» امام(ره) تأکید کردند که در این مورد نظر دوستان در شورای انقلاب را پذیرفته‌اند. شورایی که آن زمان یعنی در زمستان 1357 از افرادی متعهد، صادق و امین تشکیل شده بود که برخی از آنان مانند استاد مطهری، دکتر بهشتی، دکتر باهنر و سرلشگر قرنی در اولین سال‌های انقلاب به شهادت رسیدند، برخی دیگر روحانیون سرشناسی مانند آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله طالقانی، مهدوی کنی، موسوی اردبیلی و حجت‌الاسلام رفسنجانی بودند و به اعضای دیگری مانند آقایان بازرگان و سحابی هرگز نمی‌شد برچسب خیانت زد. همیشه تصمیم‌ها از سر خدمت یا خیانت نیست؛ گاهی شرایط زمانه عرصه را چنان تنگ می‌کند که دایره انتخاب‌ها به شدت محدود می‌شود. شهید بهشتی در تشریح انتخاب مهندس بازرگان به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت می‌گفت: «با علم و آگاهی ما از وضع ایشان، بعد از پیروزی انقلاب از روی «اضطرار»، ناچار شدیم آقای مهندس بازرگان را به‌عنوان «نخست‌وزیر» معرفی کنیم... چون ما تشکیلات قوی نداشتیم و شناسایی نیرو نکرده بودیم به اضطرار به دولت ایشان رأی دادیم.»اولین جلوه «ضد دیکتاتوری» نظام متعالی ولایت‌فقیه همانجا در 15 بهمن 1357 نمایان شد. جایی که امام(ره) به عنوان رهبر عالی‌مرتبه ایران علی‌رغم رضایت قلبی‌اش و با اینکه نظر دیگری داشت، پیشنهاد شورای انقلاب به عنوان نهاد قانون‌گذاری موقت را پذیرفت و حکم نخست‌وزیری مهندس بازرگان را صادر کرد. شاید همینجا بود که برای اولین بار فاصله میان «رضایت ولی‌فقیه» تا «اجازه ولی‌فقیه» در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران رخ نشان داد.سال 1364 یک بار دیگر این فاصله خودنمایی کرد. آبان همان سال بود که بحث تعیین آیت‌الله منتظری به عنوان قائم‌مقام رهبری کاملا جدی شده و قرار بود مجلس خبرگان رهبری برای این موضوع تشکیل جلسه دهد. آیت‌الله محمدی گیلانی با نگرانی از این موضوع و با اصرار توانست 14 آبان ماه وقت ملاقاتی با امام(ره) بگیرد. طی جلسه آیت‌الله گیلانی متوجه شد که امام(ره) اگر نه بیشتر از او که دست‌کم به اندازه او با قائم‌مقامی آقای منتظری مخالف است. او خطاب به امام(ره) گفت: «فردا قرار است موضوع قائم مقامی آقای منتظری در مجلس خبرگان مطرح شود... به آقای هاشمی بگویید مطرح نشود.» امام(ره) از یک طرف از آقای محمدی گیلانی می‌خواهد تا از این جلسه با کسی چیزی نگوید و از طرف دیگر نظر خود مبنی بر مطرح نشدن نام آقای منتظری برای قائم‌مقامی را با آقای هاشمی درمیان می‌گذارد اما به هر دلیلی نظر امام(ره) حتی با وجود نامه آقای منتظری به رئیس مجلس خبرگان برای معاف کردنش از این مسئولیت، پیگیری نمی‌شود! در نتیجه 18 آبان 1364 آیت‌الله منتظری به عنوان قائم‌مقام رهبری توسط مجلس خبرگان انتخاب شد. 6 فروردین 1368 امام(ره) در نامه‌ای سراسر درد و اندوه برای عزل آیت‌الله منتظری نوشت: «واللَّه قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم.» یک بار دیگر امام(ره) این کلام خود را که می‌گفت: «ولايت فقيه، ضد ديكتاتورى است؛ نه ديكتاتورى.» در عمل نشان داد و علی‌رغم نظر شخصی‌اش به تصمیمی که از مجاری قانونی اتخاذ شده بود پایبند ماند. امام عزیزمان نزدیک به 3 سال خون دل خورد تا وقتی که عدم کفایت آیت‌الله منتظری بر همگان آشکار شد و چاره‌ای جز عزل او وجود نداشت.فاصله میان «رضایت» تا «اجازه» امام(ره) در تیرماه 1367 و در جریان پذیرش قطعنامه 598 (پایان جنگ) یک بار دیگر بیش از پیش خود را نشان داد. هیچ چیز بهتر از تعبیر امام(ره) نمی‌تواند تحمیل شدن قطعنامه 598 را به نظام تصمیم‌گیری جمهوری اسلامی ایران نشان دهد؛ وقتی گفت: «قبول اين مسئله براى من از زهر كشنده‏تر است؛ ولى راضى به رضاى خدايم و براى رضايت او اين جرعه را نوشيدم‏.». هیچ‌کس با رضایت خاطر جام زهر سر نمي‌كشد و خمینی عزیز هم از پذیرش قطعنامه 598 رضایت قلبی نداشت. در واقع مجموعه‌اي از عوامل و شرايط باز هم گزينه‌هاي پیش‌رو برای تصمیم‌گیری را محدود كرد. امام(ره) آگاهانه و مدبرانه قطعنامه٥٩٨ را پذیرفت و این منافاتي با تحميلي دانستن این قطعنامه ندارد. رهبر شهید انقلاب 14 خرداد 1375 در تشریح قسمتی از این شرایط فرمودند: «قبول قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادی کشورْ مقابلِ رویِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمی‌کِشد و نمی‌تواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود... آن، یک مسأله‌ داخلی بود؛ مسأله‌ دیگری بود.» با این وجود، خمینی عزیز حتی پس از پذیرش آگاهانه و تلخ قطعنامه 598 به دفاع از مسئولین پرداخت و گفت: «گمان نکنید که من در جریان کار جنگ و مسئولان آن نیستم. مسئولین مورد اعتماد من‏ ‏می‌باشند. آنها را از این تصمیمی که گرفته‌اند شماتت نکنید.»پس از رحلت امام و در دوران رهبر شهید انقلاب نیز مواردی از این دست می‌توان یافت. در جریان سال‌های آغازین پرونده هسته‌ای ایران و مذاکره با تروئیکای اروپایی، آقای شهید ایران بارها عدم رضایت خود را از توقف و تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ابراز کردند اما مسئولان وقت در پیشبرد این خواسته رهبر معظم انقلاب ناتوان بودند. به عنوان نمونه حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی در خاطرات مربوط 11 آبان 1383 می‌نویسد: «عصر در دفتر رهبری جلسه مشورت درباره مسائل هسته‌ای بود. سرانجام پذیرفته شد که با شرط بسته شدن پرونده ایران، تعلیق را بپذیریم. آیت‌الله خامنه‌ای مخالف تعلیق بودند، اما چون دیگران موافق بودند ایشان پذیرفتند.»اما شاید هیچ چیز به اندازه ماجرای برجام (توافق هسته‌ای در دولت حسن روحانی) صبر و تحمل رهبر شهید انقلاب را برای هدایت و عبور دادن ایران اسلامی از گردنه‌های حساس تاریخی نشان ندهد. جایی که ایشان برخلاف رضایت قلبی‌شان اجازه مذاکره با آمریکا تا سطح وزیر خارجه را صادر کردند. رهبر شهید انقلاب ناتوانی مسئولان وقت در حفظ خطوط قرمز نظام را دیدند و فرمودند: «وزیر خارجه‌ محترم ما در مواردی به بنده گفت که ما [مثلاً] اینجا را یا این خطّ قرمز را دیگر نتوانستیم حفظ کنیم.» اما با این حال طبق تدبیر همیشگی‌شان برای مصالح کشور به حمایت از مسئولان وقت ادامه دادند. کار به جایی رسید که حتی توافق خسارت‌بار برجام را هم به رهبری نسبت دادند و ایشان در دفاع از خود فرمودند: «یکی از دوستان گفتند تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ خب بله، امّا شما که چشم دارید، ماشاءالله هوش دارید، همه چیز را می‌فهمید!... نه، برجام را به آن صورتی که عمل شد و محقّق شد، بنده خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به خود مسئولانِ این کار - به آقای رئیس‌جمهور، به وزیر محترم خارجه، به دیگران- همین را گفته‌ایم و موارد زیادی را به آنها تذکّر داده‌ایم.»این تجربیات نشان می‌دهد آنچه منافع ملی و اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی را تأمین می‌کند؛ رهایت دقیق نظرات رهبری است. مسئولان نظام‌جمهوری اسلامی باید تمام توان خود را برای اجرای نظرات رهبر انقلاب به کار گیرند و مانند سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله ولایت فقیه را اینگونه بفهمند: «از دیدگاه من [وقتی رهبری می گوید] «این نظر من است» یعنی تمام. این معنای ولایت حقیقی است. انسان نباید منتظر بماند تا امامش او را امر و نهی کند.»سید محمدعماد اعرابی

تنگه هرمز راه تنفس آمریکاست گلوی دشمن را رها نکنید

 دروغ نامه کیهان 7تیر1405

گزارش خبری تحلیلی  اوین نامه کیهان

تنگه هرمز راه تنفس آمریکاست گلوی دشمن را رها نکنید

سانسورچی حرفه ای وتبلیغاچی  هوچی گرسربازجوپاسدارحسین شریعت نداری تابلوی وارونه گوی  که درراستای پیگیری هدف مشترک باباندهای مافیایی کاسبان تحریم های مخالف تفاهم باآمریکا وپاسداران جنگ افروز وغارتگروجنایتکارکه می خواهد برای پشتوانه بقای خود به سلاح هسته ای دست بابد .زمین وآسمان را بهم می دوزد.چون برای اینان که منافع غارتگرانه بادآورده خودرادنبال می کنند. نه مطالبات مردم ونه منافع ملی کشور،هیچ جایگاهی نداشته ونخواهدداشت. لذا پاسدارسربازجوحسین شریعت نداری مدام دراوین نامه کیهانش درحال  طوفان برپاکردن درفنجان می باشد.برای همین برای زدن زیرآب تفاهم باآمریکا، تیترخبری-تحلیلی صفحه اول اوین نامه کیهانش رامزین به شعارتنگه هرمزراه تنفس آمریکاست گلوی دشمن رارهانکنیدکرده است.چون هدفش  تلاش مذبوحانه  است تاهرطوری شده جنگ دیگری باآمریکاآغازگردد ونه مابقی فرماندهان سپاه پاسداران کشته شوند که باتخریب زیرساخت های کشور،ایران مشابه غزه شخم زده وجنوب لبنان نیمه ویران شده گردد.

سرویس سیاسی ـتنگه هرمز گلوگاه حیاتی اقتصاد جهان است. آمریکا می‌داند اگر ایران تنگه را ببندد، تنفس اقتصادی غرب قطع می‌شود. به مسئولان تأکید می‌کنیم که نباید گلوی دشمن را رها کرد.تنگه هرمز تحت تسلط، مدیریت و امنیت جمهوری اسلامی ایران است. میدان حضور و بازی آمریکا نیست. حمله‌ای شود، پاسخ فراتر از تصور می‌گیرد. امروز این قانون در تنگه هرمز اجرا می‌شود. ایران به نقض عهد و آتش‌بس، پاسخ کوبنده داد.تنگه هرمز گلوگاه حیاتی اقتصاد جهان است. آمریکا می‌داند اگر ایران تنگه را ببندد، تنفس اقتصادی غرب قطع می‌شود. به مسئولان تأکید می‌کنیم که نباید گلوی دشمن را رها کرد. وقتی ترامپ می‌گوید اگر با ایران توافق نمی‌کردیم، ذخایر نفت ما 4 هفته دیگر تمام می‌شد یا در مصاحبه با آکسیوس می‌گوید طولانی کردن جنگ با ایران باعث رکود جهانی می‌شد، چرا باید در تفاهم و توافق، تعهد به بازگشایی تنگه هرمز بدهیم و هدیه بدهیم به دشمنی که هرچند نتوانست به اهدافش در سرنگونی نظام، تجزیه ایران و تصاحب نفت ایران و... برسد اما رهبر انقلاب، جمعی از مردم و مسئولان و فرماندهان را ترور کرد و خسارت وارد کرد. مسئولان باید مطابق دستورات رهبر انقلاب عمل کنند وگرنه باید پاسخگو باشند.هزینه‌ خطای آمریکا بسیار سنگین است. آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند اراده‌ ایران را بشکنند. آنها با قدرتی رو‌به‌رو هستند که نه از تهدید می‌ترسد نه از جنگ. ما بر روی خاک خود و آب‌های خود حاکمیت مطلق داریم. نیروی دریایی سپاه مرزها را مشخص کرده است. هر کشتی متخلفی که بخواهد از مسیرهای غیرمجاز استفاده کند، با پاسخ سنگین ایران رو‌به‌رو می‌شود.نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد-روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حمله هوائی ارتش آمریکا به سواحل جمهوری اسلامی ایران نقاط استقرار ارتش ترورستی آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار داد.به‌گزارش سپاه نیوز، متن این بیانیه به شرح زیر استبسم الله قاصم الجبارین فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ-به دنبال نقض آتش‌بس رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، ساعاتی پیش رژیم پیمان‌شکن آمریکا نیز مانند همیشه دست به نقض تعهدات خود زد و به بهانه‌ ممانعت از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز، به حمله هوائی به سواحل جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد. نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این تجاوز نقاط استقرار ارتش تروریستی آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار داد. بر اساس بند ۵ تفاهم نامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است؛ لکن آمریکا با تحریک جهات مختلف درصدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من بعد چنین خواهد بود. در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما گسترده‌تر از این خواهد بود».ادعای ترامپ درباره نقض آتش‌بس از سوی ایران -ترامپ روز جمعه مدعی شد که ایران اقدام به شلیک چهار فروند پهپاد به سمت کشتی‌های در حال عبور از تنگه هرمز کرده و آتش‌بس را نقض کرده است.او نوشت: «جمهوری اسلامی ایران دست‌کم چهار «پهپاد تهاجمی یکطرفه» به سمت کشتی‌های در حال عبور از تنگه هرمز کرد. یکی از پهپادها برخورد محکمی با عرشه بالایی یک کشتی باری بسیار گران‌قیمت داشت».آمریکا جمعه شب به نقاطی در سیریک و قشم حمله کرد. سازمان تروریستی سنتکام جمعه شب اعلام کرد که مواضع ذخیره‌سازی موشک و پهپاد و همچنین تاسیسات راداری ساحلی ایران را هدف حملات خود قرار داده است.طبق ادعای این سازمان، این اقدام در تلافی حمله پهپادی روز ۲۵ ژوئن ایران به کشتی باری «اور لاولی» (M/V Ever Lovely) با پرچم سنگاپور انجام شد؛ کشتی‌ای که در حال خروج از تنگه هرمز در امتداد سواحل عمان بود.به گزارش الجزیره، مرکز مشترک اطلاعات دریایی Joint Maritime Information Center، نهاد تحت نظارت نیروی دریایی ایالات متحده، مدعی شد که مسیر نزدیک سواحل عمان در تنگه هرمز در حال گسترش است تا امکان تردد در هر دو جهت (کشتی‌های ورودی و خروجی) فراهم شود.اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داده که تنها مسیر امن همان مسیر ایرانی‌ست و با شناورهای متخلف برخورد می‌شود.شنبه ۳۰ خرداد، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده بود که «با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و نقض تعهدات آمریکا در برقراری آتش بس، تنگه هرمز بر روی همه شناورها بسته می‌باشد. تاکید می‌گردد تنگه هرمز بسته است و شناورها به تنگه هرمز نزدیک نشوند؛ در غیر این صورت امنیت آنها به مخاطره خواهد افتاد».نظم جدید با قدرت ایران و زوال دوران سلطه‌گری آمریکا-نظم قبلی دنیا فرو ریخته است. ایران با قدرت خود و روش جنگ نامتقارن در جنگ رمضان، ابزارهای نظامی آمریکا و اسرائیل را به چالش کشید و تنگه هرمز را بست. هر کشتی بخواهد با تخلف و بی‌قانونی عبور کند، با شلیک ایران رو‌به‌رو می‌شود. آنچه در تنگه هرمز جریان دارد، نظم جدید با قدرت ایران و زوال دوران سلطه‌گری آمریکاست. رژیمی که بخواهد به امنیت ما آسیب بزند، با ضرباتی کوبنده مواجه می‌شود.ما با الگوی مقاومت پیش می‌رویم. استقلال، عزت، ظلم‌ناپذیری، قدرت موشکی، و... معامله‌شدنی نیست. تنگه هرمز، نمادی از قدرت، امنیت و استقلال ما است. آمریکا باید از منطق سلطه‌جویی دست بکشد و نظم جدید را بپذیرد وگرنه 
فروبپاشد.

توقیف تمام اموال «ساعدی‌نیا» در نوشهر

 توقیف تمام اموال «ساعدی‌نیا» در نوشهر7-تیر-1405

رئیس دادگستری شهرستان نوشهر از توقیف و پلمب اموال تعدادی از افراد متهم به حمایت از اغتشاشگران و همکاری با جریان‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا خبر داد.به گزارش خبرگزاری فارس شهرستان نوشهر، حامد سروی رئیس دادگستری شهرستان نوشهر صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص توقیف اموال حامیان اغتشاشگران و افرادی که از جنایات وحشیانه دشمنان کشورمان در جنگ تحمیلی اخیر حمایت کردند، اظهار کرد: ساعدی‌نیا همزمان با فراخوان گروهک‌های ضدانقلاب در حوادث تلخ و خونین کودتای صهیونیستی _ آمریکایی دی‌ماه سال گذشته مردم را به آشوب در سراسر کشور دعوت کرده بود که به‌حکم قضایی تمامی اموال و حساب‌های بانکی نامبرده در نوشهر نیز توقیف شده است.وی افزود: از جمله کافه معروف وی که یک ملک استیجاری در یکی از مناطق گردشگری شرق این شهرستان بوده پلمب شد و در واقع اموال مربوط به افرادی بوده که در پرونده‌های مرتبط با حمایت از گروهک ضدانقلاب و دشمنان در ایام اغتشاشات سال قبل و برخی دیگر اقدامات مجرمانه تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و این اقدامات در چارچوب دستورهای قضایی انجام شده است.سروی همچنین در خصوص صیانت از حقوق بیت‌المال و منابع طبیعی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار و ۲۹۷ مترمربع از اراضی به منابع طبیعی اعاده و رفع تصرف شد و از متصرفان خلع‌ید شد و همچنین در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، بیش از ۲۳ هزار و ۹۹۹ مترمربع از اراضی یاد شده نیز رفع تصرف شد.وی همچنین از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به جرایم خشن و انواع سرقت در نوشهر خبر داد.

لاهوتی: منابع بلوکه‌شده به ریال تبدیل نشود

 لاهوتی: منابع بلوکه‌شده به ریال تبدیل نشود7-تیر-1405

نبایدوسط دعوانرخ تعیین کرد.چون هنوزمشخص نیست با مخالفت هایی کاسبان تحریم ها باتفاهم باآمریکامی کنندوموازی آن  پاسداران که آمریکا راتهدیدمی کنندوحزب الله لبنان راهم ترغیب وتحریک به مخالفت آتش بس اسراییل ولبنان می کنند.لذاچنانچه پول های بلوکله شده آزادشدند نبایدبه ریال تبدیل شوندتامواجه بارشدتورم وکاهش ادامه دارارزش ریال نشود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت مدیریت صحیح منابع ارزی بلوکه شده، گفت: این منابع نباید صرف هزینه‌های جاری کشور شود، بلکه باید در مسیر سرمایه‌گذاری‌های مولد، توسعه زیرساخت‌ها و رفع ناترازی‌های اساسی اقتصاد به کار گرفته شود.مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس خبرگزاری فارس، درباره نحوه هزینه‌کرد منابع بلوکه‌شده ایران در صورت آزادسازی، اظهار کرد: بخش عمده این منابع از ابتدا متعلق به بانک مرکزی بوده و در حال حاضر نیز معادل ریالی آن در داخل کشور پرداخت شده است. بنابراین باید توجه داشت که تبدیل این منابع ارزی به ریال، خود می‌تواند آثار تورمی به همراه داشته باشد.وی افزود: بخشی از این منابع نیز مربوط به صندوق توسعه ملی است که مطابق اساسنامه آن، باید برای پرداخت تسهیلات ارزی و سرمایه‌گذاری‌های مولد مورد استفاده قرار گیرد؛ به‌ویژه در حوزه جبران خسارت واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری‌هایی که در جریان جنگ یا حوادث آسیب دیده‌اند.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: منابع ارزی کشور باید صرف سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های اقتصادی زاینده شود و نباید از این منابع برای تأمین هزینه‌های جاری و عمرانی دولت استفاده کرد. عضو فراکسیون مستقلین با تاکید بر اینکه باید دقت شود که این منابع تا حد امکان به ریال تبدیل نشود؛ گفت: زیرا اگر دولت معادل ریالی آن را در داخل کشور هزینه کند، آثار تورمی قابل توجهی خواهد داشت و حتی ممکن است نرخ تورم را به شکل چشمگیری افزایش دهد.لاهوتی با اشاره به نیازهای زیرساختی کشور بیان کرد: امروز  در حوزه انرژی  با مشکلاتی مواجه هستیم؛ حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز بود که ۲۳۰ میلیون مترمکعب اضافه شد و نزدیک به ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق در زمان اوج مصرف وجود دارد. بنابراین منابع آزادشده باید در پروژه‌هایی مانند توسعه نیروگاه‌ها، زیرساخت‌های انرژی و سایر طرح‌های زیربنایی هزینه شود تا بتواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند.وی درباره افزایش قیمت برخی کالاها نیز اظهار کرد: آثار اقتصادی جنگ و فضای روانی ناشی از آن هنوز به طور کامل از بین نرفته است. باید اجازه داد آثار روانی و اقتصادی جنگ فروکش کند و همزمان اصلاحات ساختاری اقتصاد نیز دنبال شود. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت آثار تورمی به صورت فوری از بین برود.#مجلس #سیاست #جنگ #مذاکرات #اقتصاد #پول‌های_بلوکه_شده #آمریکا

سپاه: پایگاه‌های آمریکایی جهنم را تجربه خواهند کرد

سپاه: پایگاه‌های آمریکایی جهنم را تجربه خواهند کرد7-تیر-1405

ادامه سناریوی هذیان گویی های پوچ تبلیغاتی پاسداران جنایتکاروجنگ افروزمقابل آمریکاکه منجربه سقوط بشاراسدجنایتکاردرسوریه گردید.مکمل آن رهبران حماس بارهبران حزب الله لبنان  وغزه شخم زده وجنوب لبنان نیمه ویران شده کشته شدند.مهمتر همراه باکشته شدن ده هافرماندهان پاسدارورهبرولی فقیه خامنه ای رمال وخسارات سنگین وارده به زیرساخت هاکشوربوده است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: شلیک‌های کور آمریکا به سیریک معمای اشراف ما بر تنگه را حل نمی‌کند. اما شلیک‌های ما به متخلفین، راه روشن عبور را به باقی شناورها یادآوری می‌کند.نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:شلیک‌های کور آمریکا به سیریک معمای اشراف ما بر تنگه را حل نمی‌کند. اما شلیک‌های ما به متخلفین، راه روشن عبور را به باقی شناورها یادآوری می‌کند. حساب پایگاه‌های آمریکایی منطقه جداست. جهنم را در این روزها تجربه خواهند کرد.

گرمای «بی‌سابقه»، جان ۱۰۰۰ فرانسوی را گرفت

 گرمای «بی‌سابقه»، جان ۱۰۰۰ فرانسوی را گرفت7-تیر-1405

مقامات بهداشت فرانسه از مرگ‌ومیر مازاد حدود ۱۰۰۰ نفر در مقایسه با ماه‌های گذشته به دلیل گرمای «بی‌سابقه» حاکم بر این کشور خبر داده‌اند.گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ مقامات فرانسوی در بیانیه‌ای تأکید کرده‌اند که «از ۲۴ ژوئن، تقریباً ۱۰۰۰ مورد مرگ اضافی در مقایسه با تعداد مرگ‌های ثبت‌شده در ماه‌های پیشین مشاهده شده است.»فرانسه از جمله کشورهایی بود که بیشترین آسیب را از گرمای شدید روزهای گذشته، موسوم به «گنبد گرمایی»، دید. گنبد گرما به حالتی گفته می‌شود که اتمسفر زمین هوای گرم اقیانوس را به دام می‌اندازد و حالتی شبیه به یک درپوش یا کلاه را به وجود می‌آورد.این گرمای شدید، هفته گذشته در اروپای غربی آغاز شده و تنها از روز یکشنبه روند کاهشی آن شروع شد.این دومین دوره از هوای به‌شدت گرم در سال جاری میلادی برای فرانسه به شمار می‌رود. پیش از این در ماه می نیز یک هفته گرمای سوزان، رکورد دمایی را در نیمی از مناطق این کشور شکست.دمای هوا در برخی مناطق فرانسه روز چهارشنبه به ۳۷ درجه سانتی‌گراد رسید و روز شنبه در برخی نواحی به اوج ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید.سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اسپانیا هم با ده‌ها مرگ‌ومیر بر اثر گرمای شدید مواجه شده‌اند. مرگ‌ومیر بر اثر گرما در مناطق مختلف اروپا در حالی ادامه دارد که سازمان ملل نسبت به افزایش میانگین دمای جهانی و شکسته‌شدن رکوردهای دمایی جهانی در سال جاری میلادی و چهار سال آینده هشدار داده است.#گرما#مرگ_و_میر#فرانسه#گنبد_گرما