کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین: پرداخت‌ها عادلانه نیست/ فقط ۲۵ میلیون حقوق می‌گیریم

 کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین: پرداخت‌ها عادلانه نیست/ فقط ۲۵ میلیون حقوق می‌گیریم۱-تیر-۱۴۰۵

 برای باندهای مافیایی کاسبان تحریم های مخالف مذاکره وموافق جنگ اهمیتی نداردکه تحریم هاموجب روندرشد ادامه دارتورم وافزایش گرانی ها وکاهش ارزش پول وقدرت خریدمردم شده است.طوریکه باوجودارزیابی حداقل هزینه امرارمعاش بیش از۷۰ میلیون تومان می باشد.درمقابل کارکنان معترض  بهداشت دانشگاه پزشکی قزوین می گویند باوجودآنکه کارمان سخت است اما حقوق ناچیزی می‌گیریم.بنابراین  نسبت   به مشکلات معیشتی، وضعیت حقوق و مطالبات پرداخت‌نشده خود اعتراض کردند.

کارکنان حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین می‌گویند: کارمان سخت است اما حقوق ناچیزی می‌گیریم.کارکنان حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در تماس با ایلنا، به مشکلات معیشتی، وضعیت حقوق و مطالبات پرداخت‌نشده خود اعتراض کردند. این کارکنان می‌گویند: ما سال‌ها در شرایط سخت معیشتی و اپیدمی، مشغول ارائه خدمات سلامت به مردم بوده‌ایم اما امروز فشار گرانی، کاهش قدرت خرید و تأخیر در پرداخت مطالبات، شرایط زندگی‌مان را سخت کرده است.به گفته این نیروها، کارانه و اضافه‌کار نیروهای دانشگاه علوم پزشکی معمولاً با تاخیر چندماهه پرداخت می‌شود که در نتیجه معوقات مزدی ارزش خود را از دست می‌دهد.یکی از این نیروها می‌گوید: کادر درمانی که بیست و پنج میلیون حقوق می‌گیرد، چقدر انگیزه خدمت دارد؟این کارکنان در  هفته جاری به تهران آمدند و مقابل ستاد وزارت بهداشت تجمع کردند؛ آن‌ها خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند. 

بازنشستگان: مستاجریم و تاخیر در پرداخت حقوق، زندگی‌مان را به هم می‌ریزد

 حقوق برخی بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز واریز نشده؛

بازنشستگان: مستاجریم و تاخیر در پرداخت حقوق، زندگی‌مان را به هم می‌ریزد۱-تیر-۱۴۰۵

بازنشستگان تامین اجتماعی از تاخیر در پرداخت حقوق انتقاد کردند.برخی بازنشستگان تامین اجتماعی که نام خانوادگی‌شان با حروف آخر الفبا از جمله «گ» و «م» آغاز می‌شود، در تماس با ایلنا، از عدم واریز حقوق خرداد انتقاد کردند.این بازنشستگان با بیان اینکه «وقتی تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق، جدول و زمانبندی می‌‌دهد، ما روی آن حساب می‌کنیم و این تاخیرها زندگی‌مان را به هم می‌ریزد» تاکید کردند: نباید بار کمبود منابع تامین اجتماعی و مشکلات نقدینگی آن بر دوش بازنشستگان و مستمری‌بگیران کم‌درآمد بیفتد؛ چرا دولت به میدان نمی‌آید و بدهی سنگین خود به تامین اجتماعی را نمی‌پردازد؟یک بازنشسته که نام خانوادگی‌‌اش با حرف «میم» آغاز می‌شود؛ گفت: من مستاجرم؛ قسط بانک دارم؛ تاخیر در واریز حقوق زندگی‌ام را به هم می‌ریزد.این بازنشسته ادامه می‌دهد: داروهایم تمام شده ولی پول رفتن به داروخانه ندارم....به گفته او، هر روز تاخیر برای بازنشسته‌ای که زیر بیست میلیون تومان حقوق می‌گیرد، یک مصیبت است. 

تیراندازی مرگبار۸کشته وزخمی در یک مدرسه در فیلیپین

 تیراندازی مرگبار۸کشته وزخمی در یک مدرسه در فیلیپین۱-تیر-۱۴۰۵

تیراندازی مرگبار در فیلیپین ۸ کشته و زخمی برجای گذاشت.به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، تیراندازی مرگبار در فلیپین ۳ کشته و ۵ زخمی بر جای گذاشت.رسانه‌های محلی گزارش دادند که در این حادثه تیراندازی که امروز -دوشنبه- در مدرسه‌ای در فیلیپین رخ داد، دست‌کم سه تن جان باختند و پنج نفر دیگر  زخمی شدند.روزنامه اینکوایرر گزارش داد که این حادثه در دبیرستان ملی سن خوزه در شهر تاکلوبان رخ داده است و یکی از دو مظنون اکنون در بازداشت پلیس است.پلیس اعلام کرد که یکی از مظنونان اندکی پس از حادثه دستگیر شد، در حالی که مظنون دیگر همچنان متواری است.مقامات هنوز هویت قربانیان را منتشر نکرده‌اند. بازرسان هنوز در حال بررسی علل این حادثه، از جمله انگیزه حمله، هستند.رابطه بین قربانیان و مظنونان نیز هنوز مشخص نشده است و پلیس جست‌وجویی را برای یافتن و دستگیری مظنون دوم آغاز کرده است.

فیلم عکس العمل شدید پزشکیان به حی علی الاصول گفتن حاضرین

فیلم عکس العمل شدید پزشکیان به حی علی الاصول گفتن حاضرین۱-تیر-۱۴۰۵

سازمان دهندگان باندهای مافیایی کاسبان تحریم های مخالف مذاکره که ازسوی سعیدجلیلی بسیجی آلت دست پاسداران جنایتکاروجنگ افروزغارتگرقدرت طلب حامیان شان حمایت می شوند.حتی هنگام سخنرانی پزشکیان برای برهم زدن نشست اقدام به سردادن شعارتبلیغاتی مخالفت مذاکره باآمریکامی کنندکه موجب واکنش انتقادی پزشکیان شده است.البته پزشکیان اشاره افشاگرانه  به عوامل سرنخ اصلی سازمان دهندگان مخالفت بامذاکره باآمریکا واهداف شان نکرده است.


عکس العمل شدید مسعود پزشکیان در پاسخ به حی علی الاصول گفتن برخی حاضرین در یک نشست امروز که اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب دارد و در واقع درخواست عده‌ای برای لغو توافق ایران و آمریکا با تکیه بر نامه رهبری است را می‌بینید.

شباهت عجیب ترامپ به پنگوئن ها(نکته)

 شباهت عجیب ترامپ به پنگوئن ها(نکته)۱-تیر-۱۴۰۵

درشرایطی که ازدوران خمینی شیادوسپس جایگزین وی خامنه ای همراه همراه باپاسداران جنگ افروز وجنایتکارورسانه های خبری ومنابروتریبون های شان طی ۴۷ سال شعارپوچ تبلیغاتی نابودی اسراییل ومبارزه باآمریکا سرداده شده است.البته خمینی شیادجزروضه خوانی های تکراری دردیدارهایش درمجموع طی ۱۰ سال یک ساعت راه نرفت وخامنه ای رمال منقل نشین بدون تکیه بر عصایش نمی توانست راه یادستشویی برود.حال بماندکه افرادی همچون آخوندجنتی وعلی اکبرولایتی درچه شرایطی هستند؟ .مهمترخودسربازجوشریعت نداری سنگرنشین اوین نامه کیهان هم به زورروی زمین نسیه راه می رود.درحالی که درجنگ ۱۲ روزه و۴۰ روزه فرماندهان پاسداران ومهره های هسته ای همراه بارهبرمنفوروعوامفریب شان خامنه ای رمال دروشدندوخسارات چندصدمیلیارددلاری به زیرساخت های کشورواردگردید.ولی درمقابل پاسدارتابلوسربازجوشریعت نداری برای توجیه شکست وکشتاروخسارات وارده وپیگیری هدف مخالفت کردن بامذاکره لذا به سبک طنزهای هجواوین نامه کیهانش درمورد لاف وگزاف گویی ترامپ درستون نکته اوین نامه کیهانش نوشته است :پنگوئن‌ها پرندگان بی‌پروازی هستند که در مقایسه با سایر حیوانات، از قدرت و توان بسیار کمتری برخوردارند ولی حتماً دقت کرده‌اید که وقتی روی برف‌های قطب جنوب راه می‌روند، دست‌های خود (یعنی همان بال‌هایشان‌) را به گونه‌ای با فاصله از بدنشان حرکت می‌دهند که به راه رفتن باباشَمل‌های قدیم، یعنی همان بزن و بهادرهای کلاه شاپویی تهران خودمان که مداح شده اندشبیه است! طوری راه می‌روند که انگار چندتا شیر و ببر و پلنگ را لت و پار کرده‌اند و حالا دارند می‌روند برای رفع خستگی تنی به آب بزنند! لاف‌های گزاف ترامپ و قُمپز در‌کردن‌های همه روزه‌اش، به راه رفتن همان پنگوئن‌ها شبیه است.

‫۱- تاکنون فقط در برنامه‌های تلویزیونی خودمان، صدها فیلم مستند از زندگی پنگوئن‌ها پخش شده است. بنابراین بعید است که راه رفتن پنگوئن‌ها را ندیده باشید. پنگوئن‌ها پرندگان بی‌پروازی هستند که در مقایسه با سایر حیوانات، ‬‬از قدرت و توان بسیار کمتری برخوردارند ولی حتماً دقت کرده‌اید که وقتی روی برف‌های قطب جنوب راه می‌روند، دست‌های خود (یعنی همان بال‌هایشان‌) را به گونه‌ای با فاصله از بدنشان حرکت می‌دهند که به راه رفتن باباشَمل‌های قدیم، یعنی همان بزن و بهادرهای کلاه شاپویی تهران خودمان شبیه است! طوری راه می‌روند که انگار چندتا شیر و ببر و پلنگ را لت و پار کرده‌اند و حالا دارند می‌روند برای رفع خستگی تنی به آب بزنند! لاف‌های گزاف ترامپ و قُمپز در‌کردن‌های همه روزه‌اش، به راه رفتن همان پنگوئن‌ها شبیه است.‬‬۲- همزمان با مذاکرات ایران و آمریکا در ژنو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پلید و کودک‌خوار آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز، علیه ایران و مسئولان کشورمان زبان به اهانت و تهدید گشوده است‌؛ «اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری نخواهید داشت. حتی نمی‌توانید به کشور خودتان برگردید.»!‌... «‌اگر مجبور باشیم، ممکن است تنگه را تصاحب کنیم‌»!... «ایران باید فوراً جلوی گروه‌های نیابتی خود را در لبنان که درحال ایجاد دردسر هستند، بگیرد‌»! و‌... ظاهراً ترامپ فراموش کرده و یا خودش را به فراموشی زده که با چه لاف‌های گزافی دست به حمله زده و چند روز بعد، با چه حقارتی به گدائی آتش‌بس آمده بود! نعره‌ها و تهدیدهای ترامپ به قول امام راحلمان در توصیف تهدید‌های رئیس‌جمهور وقت آمریکا، ترجمان وحشتی است که از شکست سخت در مقابله با ایران به جانش افتاده است. می‌خواهد شکست در میدان را با رجز‌خوانی و قُمپز در میز مذاکره تاخت بزند.۳- کمترین پاسخ به تهدیدهای ترامپ، تحقیر این عنصر بی‌شخصیت و ترک میز مذاکره است که خوشبختانه از سوی هیئت مذاکره‌کننده کشورمان صورت گرفته و به رئیس‌جمهور احمق و پلید آمریکا فهمانده‌اند که حقیر‌تر و پست‌تر از آن است که طرف مذاکره مردان و زنان بلند همت و پاکباخته ایران اسلامی باشد. اگرچه حتی در صورت ادامه مذاکره نیز سزاوار نبوده و نیست که بدون انتقام خون پاک رهبر شهیدمان، شهید سلیمانی و صدها شهید دیگر این مرز و بوم ‌گریبان کثیف او را رها کنیم و رها نخواهیم کرد! ۴- تهدیدهای توخالی ولی پر سر و صدای ترامپ به وضوح نشان می‌دهد که بیشترین ضربه را از بسته بودن تنگه هرمز متحمل شده است و با تاسف باید گفت که اگر در بستن تنگه هرمز کمترین نرمشی نشان نمی‌دادیم و اهمیت و جایگاه سرنوشت‌ساز این هدیه بزرگ الهی و اهرم قدرتمند را در حد و اندازه دریافت عوارض که کمترین دستاورد آن است پائين نمی‌آوردیم، دهان کثیف ترامپ به تهدید و اهانت باز نمی‌شد. اکنون وقت آن است که؛اول: تنگه باب‌المندب را هم به روی کشورهای متخاصم ببندیم. فاصله ما تا باب‌المندب ۲۳۰۰ کیلومتر است و موشک‌هایمان بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر برد دارند. دوم: کابل‌های اینترنتی زیر آب در خلیج‌فارس «شاهراه‌های فیبر نوری بین‌المللی» هستند؛ یعنی همان ستون فقرات اینترنت جهانی که بیشتر ارتباطات اینترنت، تماس‌های بین‌المللی، تراکنش‌های بانکی، سرویس‌های ابری و حتی ارتباطات هوش مصنوعی و دیتاسنترها از همین کابل‌ها عبور می‌کند. ایران می‌تواند و باید در مقابل تهدید‌های ترامپ، از عبور این کابل‌ها جلوگیری کند و حتی اقدام به قطع آنها نماید.سوم: دریافت حق عبور (ترانزیت‌) از تمامی شناورها بدون استثناء.چهارم: بستن تنگه به روی شناورهای آمریکایی و متحدان آن تا شکست کامل آنها و الزام به پرداخت غرامت.پنجم: بعد از شکست آمریکا و ‌متحدانش در جنگ نیز‌، بایستی تا دریافت خسارت‌های وارده از آمریکا و متحدان غربی و ‌عربی آن‌، برچیده شدن پایگاه‌های آمریکا از منطقه و در صدر آن کشتن ترامپ و دار و دسته جنایتکارش‌، تنگه هرمز را به روی آنها بسته نگه ‌داریم.ششم: مصادره تمام شناورهای متعلق به رژیم صهیونیستی و یا حامل نفت و کالا برای این رژیم منحوس. سربازجوپاسدارحسین شریعت نداری

یادداشت روزاوین نامه کیهان"پیروزی علی‌الاصول و تفاهم‌نامه ناپایدار"

دروغ نامه کیهان دوشنبه ۱-تیر-۱۴۰۵

یادداشت روزاوین نامه کیهان"پیروزی علی‌الاصول و تفاهم‌نامه ناپایدار"

همکاریادداشت نویس اوین نامه کیهان که به سبک سربازجوشریعت نداری  است برای پیگیری هدف ترسیم شده که مقابل مطالبات مردم ومنافع ملی کشورمی باشد .لذاقلم زنی اش شامل کیفرخواست بالابلند بیش از ۱۰ بندی است که تهیه وتنظیم می کند.اکنون وی مأمورشده است تا همگام باسربازجوشریعت نداری   وباندهای مافیایی کاسبان تحریم ها وحامیان شان هدف مخالفت بامذاکره هسته ای را دنبال کند.لذا پس از۱۱بندکیفرخواست خوددرراستای پیگیری هدف دربندپایانی دوازهم کیفرخواست خود،چنین اشاره به نگرانی مهم مذاکره کرده است که نکند برخی متولیان مذاکره و تفاهم نامه، دچار خطای محاسباتی فاحش شوند و به تصور اینکه در حال پیگیری آزادسازی اموال بلوکه هستند، دچار انفعال و تردید شوند و از مطالبه قاطع اجرای بند اول کوتاه بیایند. این در حالی است که طبق تفاهم‌نامه، باید اموال بلوکه به محض اجرا، آزاد شده باشد نه اینکه از نو، نیازمند مذاکره فرسایشی جدید باشد! به ویژه که آمریکا در برجام با وعده‌فروشی و شیرینی آدامسی، طرف  تیم رژیم تروریست وجنگ افروز ولایت فقیه  را به میز مذاکره چسباند تا نتواند اعتراض قاطع کند، از پای میز برخیزد و اجرای یک‌طرفه توافق را متوقف کند! پس آن عبرت را نباید دوباره آزمود. زیراگرفتار شدن در گروکشی و عملیات فریب دشمن، او را برای نقض تعهدات و ایراد خسارات جدید گستاخ می‌کند. الی کیفرخواست نویس سانسورچی ووارونه گوی توضیح نداده است محورتأکیدمخالفت بامذاکره موجب شد چگونه دشمن درجنگ ۱۲ و۴۰ روزه،باکشتن فرماندهان سپاه ورهبرولی فقیه  شد،در حال آزمودن عزم و اراده  دوباره است. امااراده قاطعی را که او را عقب راند، باید به همچنان به کاربست و معطل وعده و وعید‌ها نشد. البته کیفرخواست نویس بازهم نگفته است ادامه تأکیدبرمخالفت کردن مذاکره  عامل فرصت دیگربرای حمله دوباره دشمن وکشته شدن مابقی فرماندهان پاسداران وسایرمهره های همگام شان فراهم می نماید.

1) تعبیر «یادداشت تفاهم»، یک مسامحه لفظی است وگرنه تفاهم با شیطان، هیچ معنایی ندارد. از نظر حقوقی، توافقی که متضمن «تعهدات اجرائی الزام‌آور» برای طرفین باشد، نامش قرارداد و موافقت‌نامه است، نه تفاهم‌نامه. از منظر دیپلماسی و آداب توافق هم، مذاکره و چانه‌زنی، مرحله ماقبل توافق است و اگر توافق، محکم و دقیق باشد، منطقاً نیازی نیست تا مجدداً مذاکره انجام گیرد و توقف نقض بند اول توافق در موضوع خاتمه جنگ، مطالبه شود. منطقاً در مذاکرات سنجیده و دقیق، اهرم قدرت و فشار خود (در اینجا انسداد تنگه هرمز) را همان ابتدا و پیش از اجرای اولین تعهد طرف مقابل (توقف جنگ و احترام به تمامیت ارضی لبنان) تعلیق نمی‌کنید تا دشمن مستأصل، نفس تازه کند و از مخمصه بگریزد. نمونه‌هایی از این دست در ماجرای تفاهم‌نامه، فراوان است و احتمالاً هرچه جلوتر برویم، به اعتبار خلل و فرج فراوان در متن و سوءنیت طرف آمریکایی، نقض‌ها بیشتر خواهد شد.2) ما دقیقاً و با جزئیات، نمی‌دانیم که چرا رهبر انقلاب در پیام عمومی اخیر فرمودند در مسیر رسیدن به تفاهم‌نامه، «علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم». اما روند نقض تعهدات دشمن در زمینه عدم توقف جنگ، عدم آزادی اموال مسدود در همان زمان شروع اجرای تفاهم‌نامه، و عدم توقف تهدیدات، می‌تواند توضیحی ولو محدود و ناقص در این‌باره باشد. همچنین، روشن می‌کند که چرا تاکید فرموددند: «از باب تعهّدی که رئیس‌‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌‌خواهی کند، زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌ شده خواهیم بود».3) ملت ما، داغدار رهبر شهید و مدیران و فرماندهان و دانش‌آموزان و شهروندان شهید جنگ است. این داغ، فراموش نخواهد شد. ملت ما از مظلومیت ولایت فقیه- در متن مظلومیت امامت معصومین علیهم‌السلام- بی‌خبر نیست. اما به حقانیت و اقتدار و استحکام نظام ولایت و امامت هم ایمان دارد. و چون ایمان دارد، در جنگ مهیب 40روزه (بلکه 114روزه)، با وجود همه مصائب بزرگ، خم به ابرو نیاورده و دشمن را از نفس انداخته است. همچنان، خامنه‌ای حکیم است که حکمرانی می‌کند وگرنه، دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو بعد از همه محاسبات دقیق، نباید به مذلّت می‌افتادند و استفراغ روح خود را دوباره می‌خوردند. مگر نه اینکه این دو شرور خبیث، همان آغاز جنگ گفتند کار ایران و جمهوری اسلامی ظرف دو تا سه روز تمام است؟ و مگر نه اینکه به تازگی با لحنی انکار‌آمیز گفته‌اند: «به تغییر رژیم اعتقاد ندارم؛ هرگز نتیجه نمی‌‌دهد»(ترامپ) و «سرنگونی جمهوری اسلامی هرگز از اهداف رسمی جنگ نبوده است. نمی‌‌توان زمانی برای سقوط حکومت پیش‌بینی کرد»(نتانیاهو)؟!4) هیچ توافق و تفاهمی نمی‌تواند ننگی را که دو نیرنگ‌باز آمریکایی- صهیونیستی به بار آوردند، کمرنگ کند. نتانیاهو، با فریبکاری توانست سال‌های طولانی در اسرائیل حکومت کند. اما حالا، تایمز اسرائیل خبر می‌دهد «۹۳.۱درصد اسرائیلی‌‌ها، ایران را برنده جنگ می‌دانند». چند ارزیابی محافل غربی درباره سرنوشت ترامپ را هم مرور کنید:- واشنگتن‌‌پست: «ترامپ با تصمیمی نسنجیده، جنگ را آغاز کرد، اما پایان دادن به آن در مقطع کنونی (پیش از خسارت بیشتر) تصمیمی درست بود. نگرانی اصلی این است که مهم‌‌ترین اهرم برای پیشبرد مذاکرات، «تهدید ترامپ به بازگشت به جنگ» است؛ که پس از چهار ماه جنگ دیگر معتبر به نظر نمی‌رسد. او نشان داده که از ترس سقوط بازارها (به‌ویژه در آستانه انتخابات) احتمالاً به سازش تن خواهد داد. ایران می‌‌داند که نقطه ضعف اصلی ترامپ، ترس از استفاده دوباره از نیروی نظامی است».- گاردین: «ترامپ، در هشتادمین سالگرد تولدش، با حریفی شکست‌ناپذیر به نام زمان می‌جنگد و توان قلدرمآبی در مقابلش را ندارد. او که تحت‌نظر ۲۲ پزشک است، در جریان مصاحبه با ان‌بی‌سی به قدری کنترل خود را از دست داد که با لحنی تند به خبرنگار حمله، و برنامه را نیمه‌‌کاره رها کرد. ترامپ، در وضعیت یک اردک لنگ گرفتار شده است».- روموال سیورا، تحلیلگر فرانسوی: «ترامپ برای رسیدن به توافق یا دست‌کم ظاهری از آن، به التماس افتاده است. آمریکا دچار شکستی شده که با شکست‌‌های قبلی قابل مقایسه نیست».- پروفسور مایکل کلارک، اسکای‌نیوز: «آمریکا، جنگ را به نحو تحقیر‌آمیزی باخت. واقعیت ترسناک این است که ایران، معادله قدرت در تنگه هرمز را کاملاً تغییر داد. آمریکایی‌ها در شب اعلام آتش‌بس، از موقعیت خود ترسیدند و این یعنی اینکه ما دیگر نمی‌‌توانیم ایران را وادار به انجام خواسته خود بکنیم و جنگ را واگذار کرده‌ایم».- سیتیرینوویچ رئیس سابق میز ایران در اطلاعات ارتش اسرائیل: «ایران، بی‌هیچ تردیدی برنده بزرگ جنگ است. ما باید مقابل آینه بایستیم و بگوییم با جنگ «شیر غرّان» چه اندازه احمق به نظر رسیدیم؛ جنگی که در بهترین حالت با «ناله گربه» پایان می‌یابد.5) مقتدای ما، آیت‌الله سید مجتبی خامنه‌ای(حفظه‌الله‌تعالی) به مدت بیش از نیم‌قرن، سیاست نظری و عملی را در محضر پدر مشق کرده است. آیت‌الله سید علی خامنه‌ای(اعلی‌الله مقامه‌الشریف) به شهادت رسید، اما با مهندسی حکیمانه خود، سطوت هشتادساله آمریکا را در هم شکست. تحقیرشدگی ترامپ، منحصر به امروز نیست، هر چند که ذلت امروزین رئیس‌جمهور آمریکا، نتیجه مهندسی حکیمانه امام شهید و مدیریت جانشین شایسته اوست. به یاد بیاوریم اظهارات «رائول مارک گرشت» (افسر پیشین سیا و عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها) را که ۴ مهر ۱۳۹۸، به نشریه فارن‌پالیسی گفت: «باید بگویم که گزینش اهداف از سوی ایرانی‌‌ها مرا بسیار تحت تاثیر قرار داده است. رهبر عالی ایران، این اقدام را آزمونی نهائی برای عقب‌‌نشینی آمریکا می‌‌داند... 30 سال رهبری او، هوشمندانه بوده است... برخی افراد، رهبر عالی ایران را بازیگری محتاط می‌‌دانند، اما واقعیت این است که او، رویارویی با محدودیت‌‌ها و کنار زدن آنها را دوست دارد. بدون شک، او قهرمانی جدی و موفق‌‌‌‌ترین رهبر خاورمیانه از جنگ جهانی دوم به این طرف است. او فوق‌العاده باهوش است و از مهارت‌های ممتاز و استعداد‌‌های عالی برخوردار است. من می‌‌توانم بر مبنای مستندات آماری بگویم که رهبر عالی ایران، قطعاً برتر از ترامپ و در نقطه مخالف او قرار دارد. من در این‌باره اطمینان دارم، چون سال‌ها درباره او مطالعه کرده‌‌ام».6) دونالد ترامپ، دیروز دوباره فشاری شد و با زبان تهدید گفت: «ایران باید فوراً جلوی دردسرسازی نیرو‌های نیابتی خود در لبنان را بگیرد. اگر این کار را نکنند، ما دوباره به ایران ضربه سختی خواهیم زد، درست مثل هفته گذشته، فقط شدیدتر!... (در پاسخ به اظهارات آقای پزشکیان درباره حفظ حق غنی‌سازی:) بهتر است مواظب حرف‌‌هایش باشد. بهتر است خودش را جمع‌ و جور کند، وگرنه، بقیه کشورش را هم می‌‌گیریم... (ضمن تهدید آقای قالیباف:) مقامات ایرانی اگر تنگه هرمز را ببندند، دیگر کشوری نخواهند داشت. حتی به کشور لعنتی‌شان هم برنمی‌‌گردند»!7) این لفاظی‌ها در حالی است که هم او اخیراً بارها با لحنی مستأصل، اعتراف کرده است:- «اگر توافق نمی‌‌کردیم، ذخایر استراتژیک نفت، ۴ هفته دیگر تمام می‌شد و زمانی خواهد رسید که شما قادر به تهیه آن نخواهید بود. - اگر به جنگ ادامه می‌دادیم، تنگه هرگز باز نمی‌شد. بمباران فایده‌‌ای نداشت؛ تنگه هرمز را باز نمی‌کرد. آدم‌های احمق می‌خواهند رکود جهانی باشد. اگر توافق نباشد، تنگه باز نخواهد شد. من هرگز نمی‌خواهم به هربرت هوورِ مرحوم و فقید تبدیل شوم [کسی که نامش با رکود بزرگ اقتصادی در آمریکا گره خورد]- می‌‌گویند چرا سختگیر‌تر عمل نمی‌‌کنی؟ تنها راهی که می‌‌توانستم سختگیر‌تر باشم، این بود که ۲ یا 3 هفته دیگر به بمباران ادامه می‌‌دادم. اما نتیجه‌ چه می‌‌شد؟ تنگه باز نمی‌‌ماند. کاملاً بسته شده بود. سراسر آن، پر از مین می‌‌شد و موشک‌‌ها بر فراز کشتی‌‌های میلیارد دلاری به پرواز درمی‌‌آمدند؛ بنابراین، کشتی‌‌ها هرگز حرکت نمی‌کردند و ماه‌ها نفتی در کار نبود.»8) حِلم و استقامت اولیای الهی است که در طول تاریخ تا به امروز، طاغوت‌ها را از پا درآورده است. این حلم حکیمانه، بدنه جامعه را رشد می‌دهد، منافقان سست‌عنصر را از اعتبار می‌اندازد، وحدت و همدلی می‌سازد، و پیچیده‌ترین نقشه‌های اردوگاه شیطان را نقش بر آب می‌کند. حلم در قاموس رهبران الهی، به معنای انفعال یا عقب‌نشینی از اصول نیست، بلکه مداومت پیشروانه بر اصول، در عین انعطاف‌های تاکتیکی است. صدور مجوز مشروط برای مذاکره، یکی از مصادیق حلم است. به تدریج، راز اینکه رهبر انقلاب، علی‌الاصول نظر دیگری داشتند، آشکار می‌شود. براساس تجربیات و شناخت از ماهیت دشمن مستکبر، ذات خبیث او، با تعامل و توافق و وفای به عهد ناسازگار است. این واقعیت مسلّم، چیزی نبود که نیازمند تجربه دوباره با تفاهم‌نامه یا سفر به ژنو و مذاکره مجدد باشد. ما غیر از دوبار خیانت دشمن در وسط مذاکره ظرف سال گذشته، عملکرد او در نقض پیاپی آتش‌بس را دیده بودیم و بنابراین عجیب است که تیم مذاکره‌کننده پذیرفت که بدون خاتمه قطعی جنگ در همه جبهه‌ها یا آزادسازی اموال مسدود ایران (و بدون تعیین تکلیف متجاوز و غرامت و خسارت و تضمین عدم تکرار جنگ)، تنگه هرمز را باز کند و سپس، در مذاکرات ژنو خواستار اجرائی‌شدن بندهایی شود که باید پیش از شروع مجدد مذاکرات، اجرا می‌شد!9) اجرای یادداشت تفاهم، از همان بند اول به بن‌بست خورد و با کارشکنی دشمن مواجه شد، چون در چارچوب‌بندی و رویکرد اصولی به مسئله اصلی (جنگ تحمیلی و کیفیت خاتمه آن) دچار خلل‌ها و خطاهای اساسی بود. با وجود تجربه پایمال‌شدن برجام و سپس دوبار خیانت ترامپ به مذاکرات، اعتماد بلاوجهی نسبت به طرف غدّار اتفاق افتاد و فشار از گلوی دشمن برداشته شد. این در حالی است که رهبر شهید ما، در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ (سه ماه قبل از امضای برجام) خطاب به مذاکره‌کنندگان درباره اعتماد به دشمن هشدار داده بود و این هشدار همچنان تازه است: «به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده نقد که می‌دهد- وعده‌ نقد، نه عمل نقد- اعتماد نکنید، [چون] وقتی خرش از پل گذشت، برمی‌گردد و به ریش شما می‌خندد! این‌قدر اینها وقیحند».10) بنابر پیام اخیر رهبر انقلاب، رئیس‌جمهور به نیابت از اعضای شورای عالی امنیت ملی، به ایشان برای «برای پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت» تعهد داده و «تصریح کرده‌‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند، زیر بار آن نخواهند رفت». اکنون، زمان عمل به این تعهد است. تفاهم‌نامه وقتی اعتبار دارد که دشمن را وادار به اجرای تعهدات خود کند وگرنه، مجوز اخذشده و امضای پای توافق، زیر سؤال خواهد رفت. یادآور می‌شود رهبر معظم انقلاب، در پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) توجه دادند: «دشمن خبیث، حال که دچار شکست شده و تحقیری پرمعنا و عمیق را تجربه می‌کند، کِید خود را در جنگ ترکیبی بر دو نقطه متمرکز ساخته است: یکی تاب‌آوری مردم؛ دیگری ایجاد خطا در دستگاه محاسباتی مسئولان کشور». 11) اعتبار و ارزش تفاهم‌نامه، به امضا نیست، به دفع تهدید دشمن و مطالبه تاوان و غرامت خسارت‌هاست. اگر بتواند، معتبر است؛ و الّا فلا. هنر، در تعهد دادن به دشمن نیست، بلکه در عمل به تعهدات داده شده به رهبری و مردم، و پایبندکردن دشمن به تعهداتش است. باید دقت داشت که تنگه هرمز، به خاطر تهدید موجودیتی، و جنایات بی‌سابقه دشمن بسته شده و عِدل و عوض محاصره دریایی نیست. بنابراین، بازگشایی آن قبل از رفع تهدید موجودیتی و تاوان دادن طرف متجاوز، نقض غرض و اشتباهی بزرگ است. حالا هم که آمریکا در حال نقض تعهدات است، تنگه باید با قاطعیت بسته شود.12) یک نگرانی مهم این است که برخی متولیان مذاکره و تفاهم نامه، دچار خطای محاسباتی فاحش شوند و به تصور اینکه در حال پیگیری آزادسازی اموال بلوکه هستند، دچار انفعال و تردید شوند و از مطالبه قاطع اجرای بند اول کوتاه بیایند. این در حالی است که طبق تفاهم‌نامه، باید اموال بلوکه به محض اجرا، آزاد شده باشد نه اینکه از نو، نیازمند مذاکره فرسایشی جدید باشد! آمریکا در برجام با وعده‌فروشی و شیرینی آدامسی، طرف ایرانی را به میز مذاکره چسباند تا نتواند اعتراض قاطع کند، از پای میز برخیزد و اجرای یک‌طرفه توافق را متوقف کند! آن عبرت را نباید دوباره آزمود. گرفتار شدن در گروکشی و عملیات فریب دشمن، او را برای نقض تعهدات و ایراد خسارات جدید گستاخ می‌کند. دشمن، در حال آزمودن عزم و اراده ماست. اراده قاطعی را که او را عقب راند، باید به همچنان به کاربست و معطل وعده و وعید‌ها نشد.محمد ایمانی

پاسخ غلط‌های زیادی ترامپ ترک میز مذاکره است

اوین نامه کیهان ۱-تیر-۱۴۰۵

عجله در بازگشایی تنگه هرمز دهان ترامپ را گشاد کرد

پاسخ غلط‌های زیادی ترامپ ترک میز مذاکره است

اوین نامه کیهان سربازجوشریعت نداری که بادریافت بابودجه دولتی اوین نامه کیهان راتبدیل به پیگیری اهداف ضدمردمی وضدمنافع ملی خودکرده است که همگامی کامل بااهداف پاسداران جنگ افروزوغارتگروجنایتکاروپادوهای تبلیغاتی باندهای مافیایی کاسبان تحریم هادارد.بنابراین درراستای پیگیری هدف  مخالفت بامذاکره ودفاع ازجنگ برای ویرانی کامل کشورازهرترفندتهدیدوتوهین واتهام زنی ولحن لمپنی استفاده می کند.برای همین دررابطه بامخالفت کردن بامذاکره وتأکیدبرمسدودماندن تنگه هرمز تیترگزارش خبری صفحه اول اوین نامه کیهانش را  که خطاب به ترامپ آذین کرده است که به عنوان عجله  دربازگشایی تنگه هرمزدهان ترامپ راگشادکرد وازموضع بازجویی وتوهین چاشنی یاضمیمه کرده پاسخ غلط زیادی ترامپ برای میزمذاکره است وهمین شگردراتاپایان این گزارش پیگیری کرده است.

سرویس سیاسی-گسیل داشتن هیئت مذاکره‌کننده به سوئیس تحت عنوان نقد کردن مطالبات، سرابی بیش نیست. پاسخ تهدیدهای پوشالی ترامپ قمارباز و توله‌هایش، بازگشت به زبان اقتدار، قفل محکم بر تنگه هرمز و ترک فوری میز مذاکره است.نشستن پای میز مذاکره با دشمنی که همزمان با لبخندهای دیپلماتیک، چنگ و دندان نشان می‌دهد، فرجامی جز جری‌تر شدن آن را ندارد. در حالی که جنوب لبنان زیر آتش بمب‌های اهدایی واشنگتن غرق در خون است، گسیل داشتن هیئت مذاکره به بورگن‌اشتوک ژنو در سوئیس تحت عنوان «مطالبه‌گری»، بیش از آنکه ردی از واقع‌بینی سیاسی داشته باشد، بوی دلخوش کردن به تفاهم‌های کاغذی و بی‌فرجام را می‌دهد. تجربه تاریخی ملت ایران بارها ثابت کرده است که نقد کردن مطالبات بر زمین مانده از چنگال اهالی فاسد و قمارباز اپستین سرابی بیش نیست. پاسخ غلط‌های اضافه سگ زرد و توله‌هایش، گعده‌های دیپلماتیک نیست؛ بلکه بازگشت به زبان اقتدار، قفل محکم بر تنگه هرمز و ترک میز مذاکره است.مذاکره زیر باران تهدید روز یکشنبه (۳۱ خرداد ماه)، مذاکرات چهارجانبه میان جمهوری اسلامی ایران، آمریکا، پاکستان و قطر با محوریت پیگیری تعهدات مندرج در یادداشت تفاهم اسلام‌آباد، در هتل بورگن‌اشتوک سوئیس آغاز شد. این نشست پرابهام در حالی شکل گرفت که بر اساس ادعای مقامات دستگاه دیپلماسی، آقایان به اصطلاح رفته‌اند تا مطالبات بر زمین مانده ایران از طرف غربی را نقد کنند؛ مطالباتی که با توجه به سنت بدعهدی طرف آمریکایی، نقد کردن آن اسیر بیراهه دیپلماسی شده و حکایت عبور از هفت خوان رستم است!هیئت مذاکره‌کننده ایرانی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس ‌مجلس شورای اسلامی و با حضور سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی، کاظم غریب‌آبادی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، حمید قنبری معاون دیپلماسی اقتصادی، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه و حمید بورد معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شامگاه شنبه(30 خرداد) وارد زوریخ و محل برگزاری مذاکرات شد.دیپلمات‌ها و مقامات ارشد کشورمان در حالی پای به خاک سوئیس گذاشتند که علی‌رغم جنایات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی و بمباران‌های جنون‌آمیز جنوب لبنان توسط بمب‌های اهدایی ترامپِ قمارباز به نتانیاهوی جنایتکار، هیئت ایرانی در هتل بورگن‌اشتوک حاضر شد. در طرف مقابل، استیو ویتکاف نماینده ویژه ترامپ، جارد کوشنر مشاور و داماد صهیونیست او، و همچنین شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر (به عنوان تسهیل‌کننده) از قبل در محل حضور داشتند و جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز کمی بعد به آن‌ها پیوست. ونس مدعی شد: «امیدواریم در پرونده هسته‌ای و مسئله آتش‌بس در لبنان پیشرفت حاصل کنیم» و در موضعی وقاحت‌بار، بدون اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: «حزب‌الله باید حملات خود را متوقف کند!»با قاتلان عکس نمی‌گیریم!اما فضای نشست از همان ابتدا با سیلی محکم هیئت ایرانی به گوش مقامات کاخ سفید همراه شد. پس از ورود مقامات آمریکا، قطر و پاکستان، هیئت آمریکایی به همراه لشکر رسانه‌ای خود برای ورود تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران دقایقی در انتظار ماند. خبرنگاران و رسانه‌های آمریکایی دوربین به دست مستقر شده بودند تا تصویری از تقابل یا لبخند مشترک شکار کنند؛ اما هیئت ایرانی به ریاست قالیباف تا زمان حضور رسانه‌های آمریکایی کلا از ورود به محل نشست خودداری کرد.نکته مهم این بود که هیئت ایرانی حاضر نشد با مقامات واشنگتن عکس یادگاری بگیرد. خروج خبرنگاران از محل نشست چهارجانبه در پی شرط صریح قالیباف برای عدم حضور رسانه‌ها رقم خورد. مهدی رحیمی، رئیس خبرگزاری وابسته به پارلمان ایران، در گفت‌وگو با شبکه المیادین پرده از این عزت دیپلماتیک برداشت و خاطرنشان کرد:«به هیئت آمریکایی گفتیم که هیئت ایرانی نمی‌تواند همراه آن‌ها در عکس حضور داشته باشد. مقام‌های ایرانی نمایندگان ملت ایران هستند و با قاتلان [آیت‌الله شهید سید علی حسینی] خامنه‌ای عکس نخواهند گرفت. چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. نشست ۲۰ دقیقه به تأخیر افتاد. طرف سوئیسی مجبور شد خبرنگاران را از محل خارج کند. ما هیچ عکس مشترکی نگرفتیم و پس از آن هیئت ایرانی وارد شد. ما به دنبال روابط دوستانه با آمریکا نیستیم؛ بلکه به دنبال پایان جنگ و متوقف شدن حملات هستیم.»لفاظی‌های گستاخانه ترامپ همزمان با مذاکرات -اما همزمان با آغاز این نشست و در شرایطی که معاون ترامپ، جی‌دی ونس، در باغِ سبز نشان می‌داد و مدعی بود «در سه روز گذشته شاهد پیشرفت قابل توجهی در مورد آتش‌بس در لبنان بوده‌ایم و ترامپ از ما خواسته فصل جدیدی را برای تغییر روابط با مردم ایران آغاز کنیم»، شخص دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس‌نیوز، با ادبیاتی چاله‌میدانی و گستاخانه، ماهیت استکباری و بی‌منطق خود را به نمایش گذاشت و مسئولان و ملت ایران را صراحتاً تهدید و اهانت کرد.ترامپ در این مصاحبه با وقاحت مدعی شد که به طرف ایرانی گفته است: «اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری نخواهید داشت. حتی مذاکره‌کنندگان ایرانی نمی‌توانند به خانه برگردند».در پاسخ به ترامپ باید گفت: تنگه هرمز بمب اتم و سلاح آخرالزمانی ایران است. ایران از تنگه دست نخواهد کشید. او همچنین در واکنش به صحبت‌های پزشکیان مبنی بر اینکه ایران هرگز از حق قانونی غنی‌سازی دست نخواهد کشید، گستاخی را از حد گذراند و گفت: «او بهتر است مراقب حرف زدنش باشد؛ بهتر است رفتارش را درست کند، وگرنه بقیه کشورش را هم تصرف خواهیم کرد!»ترامپ اگر بخواهد به لفاظی‌ها و اهانت‌هایش به مقامات ایران اسلامی ادامه دهد، ایران با قدرت فزاینده خود تمام پایگاه‌های آمریکا و مبادی حملات علیه خود را تصرف خواهد کرد.این جرثومه فساد در ادامه زیاده‌خواهی‌هایش افزود: «ایران باید فوراً جلوی گروه‌های نیابتی خود را در لبنان که درحال ایجاد دردسر هستند، بگیرد. اگر این کار را نکنند، دوباره ضربه بسیار سختی به ایران خواهیم زد، دقیقاً مثل همان کاری که هفته گذشته کردیم، فقط این‌بار بسیار سخت‌تر!»تأکید می‌‎کنیم، حزب‌الله خط مقدم مقاومت، حافظ لبنان و جان ماست. آمریکا اگر بخواهد به تهدیدات خود ادامه دهد، جبهه مقاومت وارد بیت‌المقدس می‌شود و اسرائیل را به کلی زیر پای خود له می‌کند.ترامپ در نهایت با چشم طمع به تنگه استراتژیک هرمز گفت: «شاید تنگۀ هرمز را تصرف کنیم. ایالات متحده می‌تواند تبدیل به «فرشتۀ نگهبان» تنگۀ هرمز شود و ۲۰ درصد از نفت آن را برای خود بردارد. اگر مجبور باشیم، ممکن است تنگه را تصاحب کنیم. اگر ایرانی‌ها توافقی نکنند، ما عوارض دریافت می‌کنیم. آن‌ها را با خاک یکسان می‌کنم.» ترامپ در حالی مدعی است که «اگر مجبور باشیم، ممکن است تنگه را تصاحب کنیم» که پیش از این در لحظات دلهره و استیصال خود اعتراف کرده بود: «اگر توافقی با ایران صورت نمی‌گرفت رکود جهانی رخ می‌داد. گزینه جایگزین، رکودی جهانی بود... [تنگه هرمز] هرگز بازگشایی نمی‌شد.» ترامپ ظاهراً خود را به انتقام ایران نزدیک می‌بیند و این خط‌ونشان کشیدن‌های توخالی، صرفاً برای پنهان کردن ترس عمیق کاخ سفید از پنجه‌های قدرتمند سرسلسله جبهه مقاومت است.درس بزرگ بدعهدی دشمن-اراجیف اخیر ترامپ، آیینه تمام‌نمای خوی استکباری واشنگتن و درس عبرتی بزرگ برای دلبستگان به غرب است تا یک‌بار برای همیشه، رویکرد رمانتیک و خوش‌خیالی را در سیاست خارجی کنار بگذارند. حقیقت میدان نشان می‌دهد که در برابر منطق طرف غربی، صرفاً زبان زور است که می‌تواند منافع ملت ایران را محقق کند؛ چرا که هرگونه نگاه ساده‌انگارانه به مسئله، عایدی جز جری‌تر شدن و زیاده‌خواهی‌ بیشتر ترامپ قمارباز نخواهد داشت.کدام مذاکره؟ کدام تفاهم؟ تفاهمی که بند اول آن (پایان جنگ در تمام جبهه‌ها از جمله لبنان) «فی‌المجلس» توسط سگ‌هار آمریکا در منطقه نقض شده است؟ بند اول تفاهمنامه اسلام‌آباد به صراحت واشنگتن را موظف می‌کرد که صهیونیست‌ها را به توقف کامل عملیات و عقب‌نشینی از جنوب لبنان وادار کند. اما در چند روز گذشته، ارتش صهیونیستی با نادیده گرفتن کامل این تعهد صریح، به بمباران مداوم مناطق مسکونی و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم لبنان ادامه داده است. این یعنی آمریکا یا نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند متحد خود را مهار کند که در هر دو صورت، ادامه مذاکرات کاملاً بی‌معناست.از سوی دیگر، در حوزه مالی نیز اولین تست آزادسازی پول‌های ایران کاملاً ناموفق بوده است. با وجود اینکه طبق گفته وزیر امور خارجه قرار بود شنبه این هفته (30 خرداد) ۵۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران پرداخت بشود، بانک مرکزی اعلام کرد که این مبلغ (که تازه قرار بود در قالب سفارش خرید به بانک قطری باشد و نه پول نقد!) تا این لحظه پرداخت نشده و بدعهدی مکرر دشمن بار دیگر اثبات شد. این در حالی است که طبق تفاهم، آمریکا باید ۱۲ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را همزمان با اجرای تفاهم‌نامه آزاد می‌کرد. حضور همتی در سوئیس نیز صرفاً برای تعیین تکلیف سازوکار خرج‌کرد ۶ میلیارد دلار در قطر است، پولی که تا این لحظه نشانه‌ای از نقد شدن عملی آن دیده نمی‌شود.خوش‌خیالی را بی‌خیال و میز را ترک کنید!وقتی طرف مقابل بند اول توافق را نقض می‌کند و همزمان سر میز مذاکره پارس می‌کند، پاسخ جمهوری اسلامی ایران چیست؟ بدون شک، ترک فوری و محکم میز مذاکره است.کار از احتیاط گذشته؛ توصیه دلسوزانه و انقلابی ما به هیئت دیپلماتیک کشورمان این است سریعاً میز مذاکره را ترک کنید. پاسخ غلط‌های زیادی ترامپ، نشستن و شنیدن اراجیف گانگسترهای آمریکایی نیست. اتفاقاً عجله در بازگشایی گذشته‌ تنگه هرمز و خوش‌بینی‌های زودهنگام بود که دهان ترامپ را گشاد کرد!خوشبختانه جان برکفان ملت در نیروهای مسلح، زبان واقعی استکبار را به خوبی می‌دانند. در پی نقض مکرر تفاهمنامه از سوی رژیم صهیونیستی و بدعهدی آمریکا، قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) روز شنبه(30 خردادماه) با صدور اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته شد.این یعنی بازگشت به زبان اقتدار. وقتی قفل محکم بر تنگه هرمز بسته شود و پایگاه‌ها و منافع آمریکا در منطقه بار دیگر زیر ضرب برود و گلوگاه اقتصاد انرژی دنیا را در حد خفه کردن بفشاریم، آن موقع قمار دیگر هیچ معنایی برای ترامپ نخواهد داشت. بیش از ۲۰ درصد نفت خام جهان از این آبراه عبور می‌کند؛ همان‌طور که شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان اعتراف کرد: «خسارت اقتصادی انسداد این آبراه حیاتی، ماه‌ها بر اقتصاد جهان سایه خواهد افکند.»آقایان دیپلمات! تجارب تلخ گذشته جلوی چشمان ماست. معطل کردن کشور در هتل‌های لوکس سوئیس در شرایطی که دشمن شمشیر را از رو بسته، خطایی راهبردی است. با اتکا به قدرت موشکی و پهپادی و اقتدار بی‌نظیر دریایی ایران در خلیج‌ فارس، پرونده این مذاکرات بی‌فرجام را ببندید و به ماموریت مطالبه‌گری پایان دهید؛ چرا که در قاموس انقلاب اسلامی، پاسخ تهدید، کوبیدن مشت گره‌کرده بر دهان استکبار است و بس.هیئت ایرانی در اعتراض به تهدیدات ترامپ محل مذاکره را ترک کرد-یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده به تسنیم گفت: هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در اعتراض به تهدیدات ترامپ محل مذاکره را ترک کرد.قالیباف: آماده پاسخ هستیم-به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در واکنش به لفاظی رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«با خودشان فکر نمی‌کنند که اگر تهدیدهایشان نتیجه‌ای داشت، به استیصال امروز نمی‌رسیدند؟ ما تهدیدهای آمریکایی‌ها را به جایی حساب نمی‌کنیم. بهتر است مراقب اظهارنظرهای خود باشند، نیروهای مسلح ما آماده‌اند تا به نحوی دیگر پاسخ‌شان را بدهند. هر چه حرف بزنند، این ماییم که عمل می‌کنیم.»

شنیده شدن صدای انفجار در حلب سوریه

 شنیده شدن صدای انفجار در حلب سوریه۱-تیر-۱۴۰۵

منابع سوری از شنیده شدن صدای انفجار در شهر حلب واقع در شمال سوریه خبر دادند.به گزارش تابناک به نقل از الاخباریه، امشب انفجاری مهیب شهر حلب در شمال سوریه را لرزاند.هنوز گزارشی درباره علت وقوع این انفجار منتشر نشده است.

فیلم لحظات تحقیر جی دی ونس توسط قالیباف

فیلم لحظات تحقیر جی دی ونس توسط قالیباف۱-تیر-۱۴۰۵

اگرفرار پاسدارفاسدورانت خوارقالی باف واداربه فرارشدتاباجی دی ونس معاون ترامپ حین مذاکره دست ندهد.چون ناشی  ازواکنش اعتراضی واتهام زنی باندمافیایی کاسبان تحریم های جبهه پایداری واوین نامه کیهان سربازجوشریعت نداری  بوده است که مخالف مذاکره وموافق جنگ اند.این فراربزدلانه پاسدارقالی باف بمنزله تحقیرکردن جی دی ونس است.پس موردتحریم تقریباًجهانی واقع شدن رژیم عوامفریب  تروریست وجنگ افروز ولایت فقیه طی ده هاسال همراه بامعلق بودن بین زمین وآسمان مکزیک ولُس آنجلس تیم فوتبالش چیست؟


در حالی که هیات آمریکایی به ریاست جی دی ونس شویی در ابتدای مذاکرات راه انداخته بود، محمدباقر قالیباف در این بخش در صحنه حاضر نشد و پس از پایان این شو در حالی که جی دی ونس منتظر رئیس تیم مذاکره کننده ایران بود، قالیباف وارد شد. این لحظات تحقیر ونس و تیم آمریکا و تعیین صحنه مذاکرات توسط هیات ایرانی را می‌بینید.

فیلم لحظات شلیک از پشت صداوسیما به تیم مذاکره کننده ایران را ببینید

فیلم لحظات شلیک از پشت صداوسیما به تیم مذاکره کننده ایران را ببینید۱-تیر-۱۴۰۵

هنگامی که صداوسیمای میلی وضدملی درانحصارباندجبلی-جلیلی باشدکه همگام باباندهای مافیایی کاسبان تحریم هاوموافقان جنگ می باشدکه ازسوی پاسداران جنایتکاروغارتگروجنگ افروزپشتیبانی می شوند.بنابراین بایدمجریان به خدمت گرفته شده درصداوسیمای میلی وضدملی نقش بلندگوی تبلیغاتی ضدمذاکره باآمریکارابرعهده داشته باشند.


در حالی که تیم مذاکره کنندگان ایران برای وادار کردن دشمن به اجرای بندهای تفاهنامه ایران و آمریکا راهی زوریخ سوئیس شده و بلافاصله پس از فرود هواپیمای ایران در زوریخ اسرائیل مجبور به برقراری آتش بس در جبهه لبنان شد، شلیک از پشت به تیم مذاکره کننده ادامه دارد. با وجود تغییرات، خط حمله به تیم مذاکره کننده ایران ادامه دارد و امروز امیرحسین طهماسبی مجری شبکه صداوسیما روی آنتن شبکه سه اساساً نفس سفر هیات ایرانی به زوریخ را زیرسوال برد و سایر تصمیمات عالی را نیز به چالش کشید. ظاهراً از این به بعد قالیباف و مقامات عالی نظام قبل از سفر باید تاییدیه امثال صحنه گردان‌های این تحرکات را بگیرند. بخشی از این شلیک از پشت به تیم مذاکره کننده که ساعتی پیش پخش شد را می‌بینید و می‌شنوید.

ممدانی شهردارنیویورک خطاب به لابی اسرائیل در آمریکا: شما هیولا هستید

 ممدانی شهردارنیویورک خطاب به لابی اسرائیل در آمریکا: شما هیولا هستید۱-تیر-۱۴۰۵

شهردار نیویورک که به مواضع ضداسرائیلی خود معروف است، در اظهاراتی، کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل (ایپک) را «هیولا» توصیف و تأکید کرد که این کمیته با صرف «میلیون‌ها دلار پول مشکوک» به تفرقه میان آمریکایی‌ها دامن می‌زند.به گزارش تابناک به نقل از فارس، زُهران ممدانی که انتخابش به عنوان اولین شهردار مسلمان نیویورک بسیار سر و صدا به پا کرده بود، در تجمعی انتخاباتی، دایره انتقادات خود را به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و نحوه مدیریت او بر جنگ غزه گسترش داد و گفت: «هیولاهایی که با آن‌ها روبرو هستیم، اشکال گوناگون و متفاوتی دارند» و سپس کمیته «ایپک» را هدف انتقادات مستقیم قرار داد.شهردار نیویورک، کمیته ایپک را به جابه‌جایی «میلیون‌ها دلار پول مشکوک» برای حفظ نفوذ سیاسی خود متهم و تأکید کرد که از این پول‌ها برای ایجاد تفرقه استفاده می‌شود، نه برای هدایت رهبران سیاسی به سوی آنچه او «تغییر اخلاقی ضروری» نامید.ایپک، یکی از گروه‌های نفوذی و قدرتمند حامی اسرائیل در پایتخت آمریکا، واشنگتن دی.سی، است. این گروه هر ساله کنفرانسی برگزار می‌کند که در آن شخصیت‌های سیاسی برجسته‌ای عموماً به نفع سیاست‌های اسرائیل سخنرانی می‌کنند.این کمیته با لابی قدرتمند خود بسیاری از تصمیمات در سطح کلان در آمریکا را هدایت و کنترل می‌کند.ممدانی همچنین اسرائیل و لابی حامی این رژیم را به خاطر جنگ غزه و «نسل‌کشی» در این جنگ مورد انتقاد شدید قرار داد.به عقیده تحلیلگران، این اظهارات بار دیگر بر شکاف رو به رشد درون حزب دموکرات بر سر جنگ غزه تأکید کرد، به‌طوری که جناح مترقی خواستار مواضع سخت‌گیرانه‌تر در قبال اسرائیل است، در حالی که شماری از رهبران سنتی دموکرات به حمایت از روابط نزدیک با اسرائیل ادامه می‌دهند.سناتور برنی سندرز نیز در همین رویداد، حملات خود را به کمیته آیپک تشدید کرد و گفت: «بخش بزرگی از سیاست خارجی آمریکا تحت تأثیر تأمین مالی ایپک است.»به عقیده کارشناسان، همه این اظهارات از نفوذ عمیق گروه‌های فشار اسرائیلی در داخل واشنگتن حکایت دارد.

سقوط هواپیمای اسرائیلی در نزدیکی واشنگتن

 سقوط هواپیمای اسرائیلی در نزدیکی واشنگتن۱-تیر-۱۴۰۵

گزارش‌های اولیه از سقوط یک هواپیما متعلق به رژیم صهیونیستی در شرق واشنگتن دی‌سی خبر می‌دهد؛ حادثه‌ای که به کشته شدن خلبان و دو سرنشین آن انجامید.به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ گزارش‌های اولیه از سقوط یک هواپیما متعلق به رژیم صهیونیستی در شرق واشنگتن دی‌سی خبر می‌دهد؛ حادثه‌ای که به کشته شدن خلبان و دو سرنشین آن انجامید.

هیچ عکس یا فیلمی از مذاکرات منتشر نخواهد شد

 هیچ عکس یا فیلمی از مذاکرات منتشر نخواهد شد۱-تیر-۱۴۰۵

بر اساس هماهنگی‌ها و توافقات قبلی هیچ تصویر و فیلمی از برگزاری مذاکرات چهارجانبه و سالن گفت‌وگوها در هتل بورگن‌اشتوک منتشر نخواهد شدبه گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ بر اساس هماهنگی‌ها و توافقات قبلی هیچ تصویر و فیلمی از برگزاری مذاکرات چهارجانبه و سالن گفت‌وگوها در هتل بورگن‌اشتوک منتشر نخواهد شد.

مقام سابق پنتاگون:جنگ علیه ایران ۴۰ میلیارد دلار برای پنتاگون هزینه داشت

 مقام سابق پنتاگون:جنگ علیه ایران ۴۰ میلیارد دلار برای پنتاگون هزینه داشت۱-تیر-۱۴۰۵

 چرامکمل گزارش که مقام سابق پنتاگون گفته است جنگ آمریکاعلیه رژیم تروریست وجنگ افروز ولایت فقیه  ۴۰ میلیارد دلار برای پنتاگون هزینه داشته است.درمقابل ضمیمه نشده است که موازی کشته شدن فرماندهان پاسداران ورهبرکشته شده حداقل ده برابرهزینه جنگ برای ایرات مقابل ۴۰ میلیارددلارهزیه جنگ آمریکادربرداشته است؟!


مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گزارش داد جنگ علیه ایران حدود ۴۰ میلیارد دلار برای وزارت جنگ آمریکا هزینه داشته است.به گزارش ایسنا، مارک کانسیان، مقام سابق پنتاگون و تحلیلگر ارشد «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی» روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت: این رقم شامل هزینه مهمات، تجهیزات تخریب‌شده و خسارت به پایگاه‌ها می‌شود، اما هزینه‌های عملیاتی که قبلا در بودجه بیش از یک تریلیون دلاری سال مالی ۲۰۲۶ این وزارتخانه لحاظ شده بود را شامل نمی‌شود.بر اساس ارقام اولیه مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، در حالی‌که وزارت جنگ آمریکا بیشترین هزینه‌ها را متحمل شد، جنگ علیه ایران برای سایر سازمان‌ها مانند امنیت داخلی و امور کهنه‌سربازان، ۱ میلیارد دلار هزینه داشت.این مقام سابق پنتاگون در ادامه این گزارش تاکید کرد: در همین حال برای مصرف‌کنندگان آمریکایی، قیمت بنزین در بیشتر دوران جنگ در سراسر کشور از میانگین کمتر از ۳ دلار در هر گالن به بیش از ۴ دلار افزایش یافت. بر اساس تحلیل و نمودارهای هزینه انرژی از دانشگاه براون، خانوارهای آمریکایی بیش از ۲۵۳ دلار بیشتر از آنچه در صورت عدم وجود جنگ می‌پرداختند، هزینه کرده‌اند.در بخش دیگری از گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمده است: نفت تقریبا چهار ماه است که از خاورمیانه خارج نمی‌شود و طبق گزارش موسسه کپلر، در مجموع، جهان در طول جنگ ۱.۱۵ میلیارد بشکه از عرضه نفت خود را از دست داد. و طبق داده‌های اخیر اداره آمار کار، تورم سالانه برای اولین بار در سه سال گذشته بیش از ۴ درصد بوده که ناشی از قیمت انرژی بوده است.مارک کانسیان در این گزارش به افزایش قیمت‌ها در سرتاسر ایالات متحده اشاره کرد و گفت: قیمت‌ها اکنون سریع‌تر از میانگین حقوق آمریکایی‌ها در طول سال گذشته افزایش می‌یابند. به عبارت دیگر، تورم، افزایش حقوق شما را در ماه‌های آوریل و مه از بین برد، که این اولین بار از سال ۲۰۲۳ بود.آمریکا و رژیم صهیونیستی ۹ اسفند سال گذشته در حالی‌که گفت‌وگوهای غیرمستقیم با طرف آمریکایی در جریان بود، تجاوز علیه ایران را آغاز کردند و ایران نیز در پاسخ به تجاوز علیه خاک کشور و دفاع از خود، عملیات وعده صادق ۴ را با هدف‌گیری پایگاه‌های آمریکایی در منطقه و اهدافی مشخص در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. ایران و آمریکا در نهایت پس از صد روز به تفاهمی برای خاتمه جنگ دست یافتند، هر چند این تفاهم به خاطر عدم جدیت آمریکا در اجرای همه بندهای آن و ادامه حملات رژیم صهیونیستی به لبنان سرنوشت نامشخصی دارد.

محسن رضایی: در صورت تهدید علیه ایران، آمریکایی‌ها را پاسخگو می‌کنیم

 محسن رضایی: در صورت تهدید علیه ایران، آمریکایی‌ها را پاسخگو می‌کنیم۱-تیر-۱۴۰۵

فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی با بیان اینکه آمریکا باید نسبت به اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی در لبنان پاسخگو باشد، تصریح کرد: در صورت تهدید علیه ایران، آمریکایی‌ها را پاسخگو می‌کنیم.به گزارش ایسنا، محسن رضایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ایالات متحده بر اساس تفاهم با جمهوری اسلامی ایران، مسئول تجاوزات و اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی در لبنان است و باید پاسخگو باشد. در صورت تهدید علیه ایران، آمریکایی‌ها را پاسخگو می‌کنیم.»

حجت‌الاسلا​م محمد قمی:خون‌خواهی رهبر کشته شده تکلیف قطعی و از اولویت‌های تصمیم‌گیران است

حجت‌الاسلا​م محمد قمی:خون‌خواهی رهبر کشته شده تکلیف قطعی و از اولویت‌های تصمیم‌گیران است۱-تیر-۱۴۰۵

آخوندقمی که مسئول خبرگزاری تبلیغات اسلامی مهرمدافع گروه های نیابتی برون مرزی است.موظف بوده است تاهمگام باسپاه تروریست قدس اهداف تروریستی وجنگ افروزی برون مرزی درراستای شعارنابودی اسراییل ومبارزه باآمریکارادنبال کند.برای همین همگام  بادیدارمذاکره باتیم آمریکایی ومخالفت کردن باآن تهدیدکرده است که خون‌خواهی رهبر کشته شده خامنه ای رمال تکلیف قطعی و از اولویت‌های تصمیم‌گیران است؟!

حجت الاسلام محمد قمی در صفحه شخصی خود با انتشار نماد نهضت پرچم سرخ اثر استاد مسعود نجابتی و سید محمد میری، خون‌خواهی رهبر شهید را تکلیف قطعی و از اولویت‌های موثران و تصمیم‌گیران دانستند.به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در صفحه شخصی خود با انتشار نماد نهضت پرچم سرخ اثر استاد مسعود نجابتی و سید محمد میری، خون‌خواهی رهبر شهید را تکلیف قطعی و از اولویت‌های موثران و تصمیم‌گیران دانستند.گفتنی است این نهضت نه صرفاً یک پویشِ مقطعی، بلکه تلاشی برای تبیینِ «خون‌بهای امام شهید» است. این پرچمِ سرخِ خون‌خواهی که مزین به شعار «یا لثارات الحسین» و نمادِ «مشت گره‌کرده» است که حرکتِ این پرچمِ نمادین، آیینی است که با الهام از ظرفیت‌های محرم و صفر، در سراسر کشور طنین‌انداز خواهد شد. این آیین با شروعی نمادین از حسینیه‌ اعظم زنجان آغاز شده و در مسیرِ تشییعِ پیکرِ مطهرِ رهبرِ شهید، با همراهی اقشارِ مختلفِ مردم، در شهرهای ایران به اهتزاز در می‌آید. این حرکت در نهایت، با پیوند خوردن به طومارِ عهدِ مردمی که حکایت از ایستادگیِ بی‌وقفه‌ی امت دارد، در میعادگاهِ مقدسِ جمکران و بر فرازِ نمادِ مشتِ گره‌کرده‌ی امام شهید قرار می‌گیرد؛ تا به عنوانِ نشانی زنده بر حافظه‌ تاریخ باقی بماند.

قالیباف: تهدیدهای آمریکا را به جایی حساب نمی‌کنیم/ آماده پاسخ هستیم

قالیباف: تهدیدهای آمریکا را به جایی حساب نمی‌کنیم/ آماده پاسخ هستیم۱-تیر-۱۴۰۵

پاسداررانت خواروفاسدوبغایت فرصت طلب قالی باف بی ربط مدعی نشده است که تهدیدهای آمریکا را به جایی حساب نمی‌کنیم و آماده پاسخ هستیم.چون کشته شدن فرماندهان سپاه پاسداران همراه بارهبرولی فقیه خامنه ای رمال به حساب آورده نشد.زیراموجب هموارکردن جاده قدرت نمایی کاذب وجوک گویی تبلیغاتی وتهدیدکردن پوشالی وی شده است.

رییس‌ مجلس در واکنش پیام اخیر رئیس جمهور آمریکا نوشت: با خودشان فکر نمی‌کنند که اگر تهدیدهایشان نتیجه‌ای داشت، به استیصال امروز نمی‌رسیدند؟ ما تهدیدهای آمریکایی‌ها را به جایی حساب نمی‌کنیم.به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به لفاظی رییس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: با خودشان فکر نمی‌کنند که اگر تهدیدهایشان نتیجه‌ای داشت، به استیصال امروز نمی‌رسیدند؟ ما تهدیدهای آمریکایی‌ها را به جایی حساب نمی‌کنیم.وی افزود: بهتر است مراقب اظهارنظرهای خود باشند، نیروهای مسلح ما آماده‌اند تا به نحوی دیگر پاسخشان را بدهند. هر چه حرف بزنند، این ماییم که عمل می‌کنیم.هادی رضایی

نعیم قاسم: پروژه حذف ایران و مقاومت در منطقه شکست خورده است

نعیم قاسم: پروژه حذف ایران و مقاومت در منطقه شکست خورده است۱-تیر-۱۴۰۵

آخوندنعیم قاسم رهبرحزب الله لبنان موظف است تا کپی پیام های دیکته شده به وی ازسوی پاسداراسماعیل قاآنی فرمانده سپاه تروریست قدس رارله یاتکرارکند.برای همین گفته است  پروژه حذف رژیم تروریست وجنگ افروزولایت فقیه وایران و مقاومت یاگروه های نیابتی  در منطقه که شامل حزب الله لبنان می شودشکست خورده است!

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: پروژه حذف ایران و مقاومت در منطقه شکست خورده است. ما در مرحله شکست پروژه اسرائیلی به سر می بریم.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم در سخنانی در مراسم عاشورایی گفت: امروز دو موضوع را مورد بحث قرار خواهیم داد: موضوع اول مربوط به آموزش و پرورش بر اساس آموزه‌های امام حسین (علیه السلام) و موضوع دوم درباره وضعیت سیاسی کنونی است.شیخ نعیم قاسم به انتقاد از رویکردهای آموزشی در برخی کشورها پرداخت که رژیم صهیونیستی تلاش کرده است با اعمال نفوذ، متون آموزشی مرتبط با تاریخ یهود را تغییر دهد تا نسل‌های جدید از حقایق تاریخی دور نگه داشته شوند، در حالی که آگاهی آموزشی زیربنای اصلی جوامع است.دبیرکل حزب‌الله ضمن اشاره به شکست پروژه حذف مقاومت در منطقه، تأکید کرد که علی‌رغم انجام حدود ۱۰ هزار حمله هوایی در نبرد «العصف المأکول» در لبنان، مقاومت همچنان استوار و پابرجا باقی مانده است.وی با بیان اینکه پروژه آمریکا و اسرائیل برای پایان دادن به محور مقاومت به شکست انجامیده، تأکید کرد که اکنون وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که می‌توان آن را «نتایج شکست پروژه آمریکایی-اسرائیلی» نامید.دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به شرایط لبنان گفت: تجاوز شکست خورد و نتوانست به اهداف خود برسد اما اسرائیلی ها همچنان روی تغییر شرایط حساب باز کرده اند.ایران پس از فداکاری‌های عظیم، قوی‌تر ظاهر شد و ثابت کرد که از حقوق خود دست نخواهد کشید. پروژه حذف ایران و مقاومت در منطقه شکست خورده است. اسرائیل و دیگران باید اذعان کنند که پروژه‌ای برای حذف ایران، حزب‌الله و مقاومت در سراسر منطقه داشتند.وی با اشاره به اینکه ده هزار حمله انجام شده علیه لبنان و استقامت مقاومت لبنان گفت: با توجه به آزادی عمل اسرائیل چیزی به نام آتش بس وجود ندارد. آتش بس یعنی توقف کامل حملات هوایی، زمینی و دریایی و عدم ویرانگری و عدم استقرار در مناطق اشغالی.نعیم قاسم گفت: ما در مرحله شکست پروژه اسرائیلی به سر می بریم و بحث درباره موضوعاتی که یک یا دو سال قبل مطرح بودند، قابل قبول نیست. امروز ما از حمایت بسیار قوی جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، رهبری و ملت ایران برخورداریم.شیخ نعیم قاسم گفت: به ایران بزرگ نگاه کنید، تنگه هرمز را به خاطر لبنان می‌بندد. این سلاحی در دست شماست، ای دولت لبنان.وی افزود: آمریکا باید به پروژه اسرائیلی پایان دهد و اسرائیل متجاوزی است که باید عقب‌نشینی کند. ماندن در خاک لبنان غیرممکن است. هیچ منطقه امنی وجود ندارد و ما یک ارتش ملی داریم که مستقر شده و مسئول حفظ حاکمیت است. من مطمئن هستم که اسرائیل از درون فرو خواهد پاشید و آنچه انجام می‌دهد، ظلمی شدید علیه بشریت است.نعیم قاسم گفت: ما به هرگونه آتش‌بس تحت عنوان توقف تجاوز همه‌جانبه در صورت وقوع، پایبند خواهیم بود. ما نقض آتش بس را برنمی تابیم و با آن مقابله خواهیم کرد و آنطور که صلاح بدانیم با آن برخورد خواهیم کرد. ما از آنچه قبل از ۲ مارس اتفاق افتاد، عبور کرده‌ایم.دبیر کل حزب الله لبنان گفت: من از مقامات لبنانی می‌خواهم که از تفاهم‌نامه با ایران استفاده کنند. ای مقامات سیاسی لبنان، به حل و فصل اوضاع خود با ایران بپردازید، زیرا حتی آمریکا نیز در حال حل و فصل اوضاعش با ایران است. هر کسی که دستور قطع روابط لبنان با ایران را داده است، باید این روابط را از سر بگیرد.وی افزود: احدی در لبنان بر دیگری غلبه نخواهد کرد. ما نمی‌خواهیم بر احدی غلبه کنیم و اجازه نمی‌دهیم احدی بر ما غلبه کند. لبنان تنها از طریق همزیستی پابرجا می ماند و ما برای همزیستی آماده‌ایم. کشور با انحصارگرایی و اتکا به قدرت‌های خارجی نابود می‌شود. ما باید دخالت خارجی در لبنان را قطع کنیم و مسائل خود را بین خودمان حل خواهیم کرد.شیخ نعیم قاسم گفت: من از مقاماتی که مشتاق پایان دادن به وضعیت خصومت و دشمنی با اسرائیل هستند، می‌خواهم که خصومت با بیش از نیمی از مردم لبنان را ابیشتر نکنند. ما از مقامات لبنان می‌خواهیم که اقداماتی را برای بازگرداندن اعتماد و وحدت ملی انجام دهند تا بتوانیم با دشمن مقابله کنیم، حاکمیت خود را بازیابیم و کشورمان را بازسازی کنیم.دبیر کل حزب الله لبنان در پایان گفت: من به وزیر سلیمان فرنجیه درود می‌فرستم و به او می‌گویم به این دلیل تو را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند زیرا یکی از ارکان مباهات لبنان هستی.

پزشکیان: امروز همدلی بین همه ارکان کشور است

پزشکیان: امروز همدلی بین همه ارکان کشور است۱-تیر-۱۴۰۵

پزشکیان که مواجه با بحران های شدیدمی باشد.ازجمله بحران اقتصادی ورشدتورم وگرانی ها وافزایش نارضایتی عمومی همراه باتهدیدهای جدی باندهای مافیایی کاسبان تحریم های جبهه پایداری مخالف مذاکره باآمریکااست.بنابراین مجبوراست تاباخودسانسوری و کتمان واقعیت وارونه گویی کند.برای همین مدعی شده: امروز همدلی بین همه ارکان کشور است!

ثنایی و بی‌نظیر استرئیس جمهور گفت: امروز هماهنگی و همدلی میان همه بخش‌ها و ارکان نظام استثنایی و بی‌نظیر است و باید این سرمایه ملی برای حل مشکلات مردم و پیشبرد اهداف کشور حفظ و تقویت شود.به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیات دولت، ظهر یکشنبه سی‌ویکم خرداد ۱۴۰۵، به ریاست مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور برگزار شد.در ابتدای این نشست، پزشکیان ضمن قدردانی و تشکر از رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تأکید بر حفظ وحدت، انسجام ملی و همبستگی، اظهار داشت: تمام مباحث و روند مذاکرات خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده است و اعضای شورای عالی امنیت ملی نیز دیدگاه‌های خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. اتفاق بزرگ و استثنایی که امروز شاهد آن هستیم، هماهنگی و همدلی بی‌نظیر میان تمامی بخش‌های سیاسی، اجرایی، نظامی، امنیتی و قضایی کشور است.رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این دوره حساس، وحدت و انسجام ویژه‌ای در میان تمام گروه‌ها و در سطح سران شکل گرفته که دستاوردی ارزشمند و پیروزی‌ بزرگی به شمار می‌رود. با این حال، دشمنان به‌ویژه رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا با اقدامات خود بر روند مذاکرات تأثیر بگذارند؛ اما هوشیاری و همدلی ملت ایران، توطئه‌های آنان را بی‌اثر خواهد کرد.پزشکیان با اشاره به تعمیق تعاملات و گسترش روابط با کشورهای منطقه تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، کشورهای منطقه آماده گفت‌وگو و تعامل هستند و جمهوری اسلامی ایران همواره از این فرصت برای تحکیم صلح و ثبات منطقه استفاده کرده است.رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هیچ واهمه‌ای از دفاع از حقوق مشروع خود نداریم، افزود: پایان هر جنگی، آتش‌بس و صلح است؛ زمانی که بتوانیم حقوق خود را از مسیر گفت‌وگو و دیپلماسی به دست آوریم، نباید در جنگ باقی بمانیم. اکنون با تقویت تجارت، ارتباط با همسایگان، افزایش تاب‌آوری و انسجام داخلی، باید بیش از پیش برای رفع مشکلات و کمبودها تلاش کنیم و سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز در این فرصت، توانمندسازی و بازتوانی خود را دنبال کنند.پزشکیان با تأکید مجدد بر حفظ وحدت و انسجام داخلی خاطرنشان کرد: من هیچ‌گاه نظرات خود را به گونه‌ای بیان نکرده‌ام که با دیدگاه مقام معظم رهبری زاویه داشته باشد؛ چراکه همواره بر این باور بوده‌ام که وحدت، قدرت‌آفرین است. از این رو، باید انسجام داخلی را بیشتر از گذشته حفظ و از هرگونه اظهارنظر تفرقه‌انگیز در جامعه پرهیز کنیم.رئیس‌جمهور در ادامه، معیشت، امنیت اقتصادی و غذایی را از مهم‌ترین اولویت‌ها برشمرد و اظهار داشت: به عنوان مسئول و دولت، نمی‌توانم بپذیرم که کسی در این جامعه با مشکل مواجه باشد؛ بنابراین باید به فکر تمام آحاد جامعه و معیشت آنان باشیم. خدای را شاکریم که در جریان جنگ اخیر، مقاومت، ایثار و فداکاری نیروهای هوافضا، ارتش و عناصر امنیتی، افتخارآفرین بود. شهادت مقام معظم رهبری و خون‌های ریخته‌شده در کنار ایستادگی بی‌نظیر ملت، موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران در منطقه سربلند و عزتمند باشد. همه باید دست در دست یکدیگر دهیم و وحدت و قدرت انسجام را هرچه بیشتر تقویت کنیم.پزشکیان ضمن تشکر و قدردانی از گروه اقتصادی دولت، بر افزایش مبلغ کالابرگ و توجه ویژه به معیشت مردم تأکید کرد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز موظف است پیگیر مسائل و مشکلات خانواده معظم شهدا باشد و کمبودها به هر نحو ممکن برطرف شود و مبادا خانواده شهدا فراموش شوند. ما باید ادامه‌دهنده راه شهدا و تمام فداکاران این مسیر باشیم.رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تشکر از خدمات و تلاش های دکتر قالیباف و حجت‌الاسلام اژه‌ای، همراهی و همدلی سران قوا را عامل نتیجه‌بخشی و پیروزی در میدان دانست و خاطرنشان کرد: اگر این پیروزی تثبیت شود، افتخار آن برای تمام ملت ایران و مقام معظم رهبری خواهد بود. عزت و سربلندی با تعامل و همدلی ایجاد می‌شود و ما آماده‌ایم تا مشکلات مردم را با تمام توان حل کنیم.در ادامه جلسه، استاندار تهران گزارشی از روند آماده سازی برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکر مطهر رهبر شهید ارائه داد و ضمن بیان همدلی و حضور پرشور اقشار مختلف مردم در این آیین، بر تداوم راه شهیدان و پاسداشت آرمان‌های والای ایشان تأکید کرد.