فیلم پزشکیان وارد پاکستان شد

 فیلم پزشکیان وارد پاکستان شد2-تیر-1405

سفرپزشکیان به پاکستان مرتبط به نشست سوئیس میان تیم اعزامی رژیم تروریست وجنگ افروز ولایت فقیه ونمایندگان پاکستان وقطر وجی دی ونس معاون ترامپ است.


رئیس‌جمهور کشورمان ظهر امروز (سه‌شنبه) در رأس هیأتی عالی‌رتبه وارد پاکستان شد.به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان ظهر امروز (سه‌شنبه، دوم تیرماه) در صدر هیأتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد پاکستان شد و مورد استقبال آصف‌علی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر این کشور قرار گرفت.پزشکیان در این سفر رسمی قرار است با مقامات عالی‌رتبه پاکستان دیدار و گفت‌وگو کند.بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و منطقه‌ای از محورهای اصلی این سفر عنوان شده است.

امیرسرتیپ پوردستان: آماده عملیات پیش‌دستانه و غافلگیرکننده هستیم

امیرسرتیپ پوردستان: آماده عملیات پیش‌دستانه و غافلگیرکننده هستیم2-تیر-1405

سرتیپ احمدرضا پوردستان که  رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش است گفت‌وگو با خبرنگار پاسداران تروریست وجنگ افروز فارس گرده است تا درراستای هدف مخالفت با مذاکره وتفاهم باآمریکا مدعی شود. دکترین نظامی رژیم تروریست وجنگ افروز ولایت فقیه از حالت دفاعی به دکترین تهاجمی تغییریافته است، وتاکید کرده که در دکترین تهاجمی، عملیات پیش‌دستانه نیز تعریف شده است.پس چنانچه مصلحت نظام ایجاب کند، ممکن است با انجام عملیات‌های پیش‌دستانه در عرصه‌های ناشناخته، دشمن را به‌شدت غافلگیر کنیم.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان با ارزیابی شرایط منطقه و لفاظی‌های اخیر مقامات آمریکایی، ضمن تأکید بر آمادگی صددرصدی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بر تغییر راهبرد نظامی کشور تصریح کرد.امیر احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه دکترین نظامی ایران از حالت دفاعی به دکترین تهاجمی تغییریافته است، تاکید کرد: در دکترین تهاجمی، عملیات پیش‌دستانه نیز تعریف شده است و چنانچه مصلحت نظام ایجاب کند، ممکن است با انجام عملیات‌های پیش‌دستانه در عرصه‌های ناشناخته، دشمن را به‌شدت غافلگیر کنیم.وی افزود: نیروهای مسلح هنوز بخش مهمی از توانمندی‌های خود را عملیاتی نکرده‌اند و دشمن می‌داند که در صورت ارتکاب هرگونه خطایی، با پاسخی فراتر از مرزها و تنگه هرمز مواجه خواهد شد.پوردستان در تحلیل نبردهای اخیر (جنگ‌های ۱۲ روزه و ۴۰ روزه) اظهار داشت که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت یک جنگ کاملاً نابرابر را در برابر ائتلافی «عبری، غربی و عربی» به سرکردگی آمریکا را با موفقیت پشت سر گذاشتند.رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش مهم‌ترین نشانه پیروزی در این نبردها را درخواست آتش‌بس از سوی دشمن دانست و یادآور شد: در تاریخ جنگ‌ها، همواره کشوری که در حال شکست است درخواست آتش‌بس می‌دهد. ایستادگی رزمندگان ما با وجود ۴۶ سال تحریم همه‌جانبه، استیصال دشمن را به دنبال داشته و رجزخوانی‌های امروز مقامات آمریکایی نیز نه از سر قدرت، بلکه ناشی از همین استیصال و قرارگرفتن دنیا در پیچ تاریخی افول آمریکاست.امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات لبنان از آمادگی کامل ایران برای دفاع از مردم لبنان خبر داد.وی تصریح کرد: در مقطع یک‌ماهه اخیر، ما چند نوبت تا پای جنگ با رژیم صهیونیستی رفتیم؛ لانچرها آماده و دست‌ها روی ماشه بود تا در صورت عدم عقب‌نشینی اسرائیل، جنگ آغاز شود.به گفته رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش، تهدیدات قاطع ایران سبب شد تا آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ، به رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوزات به جنوب لبنان فشار بیاورد.امیر پوردستان در پایان با اشاره به لفاظی‌های چهره‌هایی نظیر ترامپ، پاسخگویی به این اظهارات سیاسی را وظیفه دیپلمات‌ها دانست، اما تأکید کرد که نیروهای مسلح با رصد دقیق واقعیت‌های میدانی، پاسخ‌های متناسب و عملیاتی را آماده کرده‌اند.وی همچنین نقطه قوت بازدارندگی کشور را وحدت ناگسستنی «ارتش و سپاه» عنوان کرد و افزود: این همدلی که از سال ۱۳۶۰ پایه‌گذاری شده، امروز به شکل‌گیری یک نیروی واحد، منسجم و قدرتمند انجامیده است که با دست بلند خود قادر است هر تهدیدی را در هر جغرافیایی خنثی کرده و دشمن را از اقدام خود پشیمان کند.#جنگ #ایران_قوی #رهبر_شهید #نیروهای_مسلح

یادداشت روز اوین نامه کیهان "از کربلای ۶۱ تا جنگ 12 روزه و رمضان"

 دروغ نامه کیهان 3 شنبه 2-تیرماه سال-1405

یادداشت روز اوین نامه کیهان "از کربلای ۶۱ تا جنگ 12 روزه و رمضان"

برای توجیه  رسوایی وشکست جنگ 12 و40 روزه  وبدل کردنش به پیروزی زمین وآسمان بهم دوخته شده  وگریزبه صحرای کربلا زده شده است تاشبیه سازی واقعه کربلا با جنگ 12 روزه شود.البته سانسور شده که مکمل جنگ 12 روزجنگ هولناک ومخرب 40 روزه  هم بود که موجب کشته شدن رهبرولی فقیه خامنه ای رمال وتخریب  بسیارپرهزینه بخش عظیمی اززیرساخت های مهم کشورشد.البته ن فرزندش مجتبی ناپیدا به عنوان جانشین اش گردید. امابخشی ازهدف گریزبه صحرای کربلازدن هم قلم وهم کاریادداشت روزاوین نامه کیهان سربازجوشریعت نداری یقه گیری کردن از مدافعان مذاکره وتفاهم باآمریکا ازجمله سخنگوی دولت   است که چنین متهم شان به   همنواباغرب بودن نموده است .امروز نیز، جریان‌های داخلی که با غرب همنوا شده‌اند تا ارزش‌های دینی را در زیر چرخ‌دنده‌های مطالبات کاذب اجتماعی له کنند، دقیقاً همان مسیری را طی می‌کنند که جریان «خواص بی‌بصیرت» در کوفه طی کردند. در همین رابطه اظهارات سخنگوی دولت که دو روز پیش در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی با نقد از منتقدین تفاهم‌نامه ایران با آمریکا خواسته یا ناخواسته شعارهای مردم را درکف خیابان زیر سؤال می‌برد قابل تامل است. وی در این مصاحبه می‌گوید: «اداره کشور با شعار ممکن نیست؛ اگر مذاکره را نفی می‌کنند باید توضیح دهند برای حفظ منافع ملی و تثبیت دستاوردهای کشور چه برنامه‌ای دارند»؟

تاریخ، تکرار مداومی است که انسان را در مسیر یک انتخاب قرار می‌دهد. اگر در سال ۶۱ هجری، صحرای کربلا به عنوان میعادگاه تمیز سره از ناسره و «حق» از «باطل» برای همیشه در تاریخ بشریت تثبیت شده است‌، امروز نیز جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار جریان حسینی، در پیچ تاریخی سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵، در میانه همان میدان ایستاده است. وقایع این سال‌ها، تداوم همان «مواجهه راهبردی» است که در یوم‌الواقعه عاشورا کلید خورد. در این شباهت‌های تاریخی به این چند شاخص توجه کنید:۱- منطق عاشورا در واقع الگوی بصیرت در گردونه فتنه‌هاست.عاشورا، تنها یک واقعه تاریخی در تقویم نیست؛ بلکه یک «منطق حکمرانی» و «سنت الهی» برای شناخت دشمن و جریان نفاق است. در سال ۶۱ هجری، دشمنان امام حسین(ع) نه تنها لشکر کفر آشکار، که منافقانی بودند که با نقاب «دین» و «شریعت»، بر «حجت خدا» شمشیر کشیدند. در دی‌ماه سال گذشته هم جمهوری اسلامی با جریانی رو‌به‌رو شد که با شعارهای فریبنده و با ابزار جنگ شناختی و رسانه‌ای، تلاش می‌کرد «حقیقت انقلاب و نظام اسلامی و بلکه فراتر از آن ایرانیت یک نظام سیاسی» را ذبح کند. مؤلفه اصلی عاشورا، «بصیرت» بود. چنان‌که امام شهید انقلاب بارها تأکید می‌کردند که در غبار فتنه‌ها، آنچه راه را نشان می‌دهد، شناخت «مرز دشمن» است. اتفاقات و جنگ‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵، آزمونی بود که در آن دشمن با بهره‌گیری از پیاده‌ نظام فرهنگی و فشارهای اقتصادی تحمیلی، سعی در دوقطبی‌سازی میان «مردم» و «حاکمیت» داشت. دقیقاً مشابه همان کاری که دستگاه تبلیغاتی بنی‌امیه با کوفیان کرد.آن‌ها با پروپاگاندا، فرزند رسول خدا را «خارجی» معرفی کردند تا وجدان جامعه را برای جنایت بزرگ عاشورا تخدیر کنند. آنچه در فتنه 18 و 19 دی 1404 اتفاق افتاد و دست کمک به سوی دشمن خارجی دراز شد و زمینه آن جنایت بزرگ یعنی جنگ رمضان و شهادت رهبر حکیم و عظیم‌الشأن انقلاب و خیل عظیمی از فرماندهان نظامی، مردم و کودکان معصوم مینابی شد، محصول همین جریان تبلیغاتی بنی‌امیه منشی بود که صورت می‌گرفت۲- پیوند «اقتدار دینی» و « استقامت انقلابی» از دیگر شاخصه عاشورای حسینی با انقلاب امام خمینی و امام خامنه‌ای شهید است. آنچه در عاشورا‌، عامل بقای جریان حسینی شد، «پایداری بر اصول» در سخت‌ترین شرایط بود. امام حسین(ع) در اوج غربت، «مصلحت» را فدای «حقیقت» نکرد. جمهوری اسلامی نیز در سال‌های اخیر، به ویژه در مواجهه با توطئه‌های ۱۴۰۴ و 1405 و دو جنگی که در این دو سال رخ داد‌، دقیقاً از همین الگوی «استقامت فعال» تبعیت کرده است. دشمنان این نظام در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵، به دنبال «قبض روح انقلاب» از طریق تضعیف مؤلفه‌های اقتدار کشور؛ همچون قدرت موشکی و گرفتن توان دفاعی و منطقه‌ای ایران بودند. این همان راهبردی است که یزیدیان برای «تسلیم کردن اباعبدالله الحسین‌(ع) در سال 61 هجری» در ایجاد ترس و وحشت در امت رسول خدا برای همراهی با حسین بن علی‌(ع) پیش گرفتند. اما با نگاه عبرت آموز به حوادث سال 61 هجری، در جمهوری اسلامی ایستادگی نظام در برابر هجمه‌ها، ریشه در درک عمیق این حقیقت دارد که عقب‌نشینی در برابر باطل، نه تنها صلحی به ارمغان نخواهد آورد‌، بلکه جسارت دشمن را برای ضربه نهائی چند برابر می‌کند. اینکه امروز جریان دلسوز نظام و مردم کف خیابان- نه افرادی که با هیاهوهای سیاسی و توهین به مسئولین نظام می‌خواهند سخنان خود را حق جلوه دهند- نسبت به اتفاقاتی که در تفاهم‌نامه بین ایران و آمریکا و نقض اولین بند این تفاهم‌نامه یعنی توقف حملات به جنوب لبنان و بازگشت رژیم صهیونیستی به مرزهای قانونی‌، واکنش نشان می‌دهند‌، در واقع درسی است که از عاشورا و تسلیم ناپذیری در برابر دشمن گرفته شده است.3- نکته قابل تأمل دیگر در تحلیل وقایع عاشورا و فتنه کودتایی دی‌ماه و دو جنگ 1404 و ۱۴۰۵، شناسایی «بازیگران پشت‌صحنه» است. در عاشورا، کسانی بودند که ادعایی دینداری داشتند ولی در صف مقابل امام ایستادند. امروز نیز، جریان‌های داخلی که با غرب همنوا شده‌اند تا ارزش‌های دینی را در زیر چرخ‌دنده‌های مطالبات کاذب اجتماعی له کنند، دقیقاً همان مسیری را طی می‌کنند که جریان «خواص بی‌بصیرت» در کوفه طی کردند. در همین رابطه اظهارات سخنگوی دولت که دو روز پیش در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی با نقد از منتقدین تفاهم‌نامه ایران با آمریکا خواسته یا ناخواسته شعارهای مردم را درکف خیابان زیر سؤال می‌برد قابل تامل است. وی در این مصاحبه می‌گوید: «اداره کشور با شعار ممکن نیست؛ اگر مذاکره را نفی می‌کنند باید توضیح دهند برای حفظ منافع ملی و تثبیت دستاوردهای کشور چه برنامه‌ای دارند». این در حالی است که تاکید بر 10 بند مورد تاکید رهبر حکیم انقلاب و از جمله شرط توقف حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و تفاهم‌نامه و مذاکره‌، با همین نگاهِ تثبیت دستاوردهای کشور در جنگ رمضان بوده است و هیچ‌گاه چنین تاکیدی جنبه شعاری نداشته است که بیش از 110 روز حرکت مردم در کف خیابان صرفا شعار بدون دستاورد تلقی شود. جمهوری اسلامی ایران در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵، با تدبیرحکیمانه و بدون افتادن در دام خشونت‌های کور مدنظر دشمن، توانست «فصل نفاق» را از «بدنه انقلابی» جامعه جدا کند. این یک پیروزی بزرگ بود؛ چرا که در فرهنگ عاشورایی، «شناخت دشمن» از خود «نبرد» مهم‌تر است. چرا که نظام توانست با روشنگری، تبیین کند که دشمن به دنبال «ایران قوی» نیست، بلکه به دنبال «ایران ویران شده» است، اگر به پیام‌های ترامپ در شبکه اجتماعی «سوشال تروث» که در پیام به ملت ایران در آستانه دو جنگ 12روزه و جنگ رمضان مدعی شده بود دولتمردان ایرانی به ‌دنبال ویرانی ایران هستند و او می‌خواهد مردم ایران را نجات دهد‌، توجه داشته باشیم در خواهیم یافت که این خط باطل توسط جریانی ضد انقلاب در خارج و بعضا با ادبیات دیگر در داخل که نسخه تسلیم در برابر ترامپ را می‌پیچیدند‌، دنبال می‌شد و این همان خطی بود که 1346 سال پیش توسط جریان باطل یزیدیان برای بازگشت به عصر جاهلیت دنبال می‌شد و حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در مقابل آن ایستادند و جان عزیز خود و 72 یار وفادار خویش را فدا کردند تا آنجا که رنج اسارت نیز بر خاندان رسول خدا تحمیل شد.4- اکنون باید به این باور رسیده باشیم که نسبت امروز ما با عاشورا، یک نسبت وجودی است. عاشورا برای ما «پایان راه» یک اتفاق بزرگ نبوده و نیست‌، بلکه یک «نقشه راه» است. سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵، بخشی از فرآیند «تکامل تاریخی انقلاب» به سمت تمدن نوین اسلامی است که امام شهیدمان در گام دوم انقلاب در 22 بهمن 1397 این نقشه راه 50 ساله نظام را ابلاغ کردند و حرکت به سمت قله را به عنوان یک مطالبه جدی از ما خواستند. هر فتنه‌ای که در این مسیر رخ می‌دهد، چه عوامل نفوذی صحنه‌گردان آن باشند یا دشمن بیرونی با راه‌اندازی جنگ‌های تحمیلی با حمایت عوامل داخلی خود به ‌دنبال سد پیشرفت ایران عزیز باشد‌، در واقع «غربالگری» جدیدی است تا کسانی که در شعار «یا لیتنا کنا معک» صادق‌اند، از کسانی که فقط ظاهرسازی می‌کنند‌، جدا شوند.امروز اگر امام خامنه‌ای شهید نیست، امام خامنه‌ای جوان هست و باید ثابت کنیم برهمان عهدی که با اباعبدالله الحسین(ع) و امام شهید خود با شعار «یا لیتنا کنا معک» بسته‌ایم، وفاداریم.باید به این نکته ایمان داشت که امروز جمهوری اسلامی در جایگاه «خیمه‌گاه حق» قرار دارد. عاشورا به ما آموخت که اگر کسی در «خیمه امام» ایستاد، نباید از تهدید لشکر کفر هراسی به دل راه دهد. چرا که وقایع ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ و دو جنگ آن در فاصله کمتر از یک سال ثابت کرد که نظام، برخلاف تحلیل‌های سطحی دشمن و رسانه‌های معاند، نه تنها ضعیف نشده، بلکه به بلوغ جدیدی دست یافته است که حیرت و تعجب  دوستان و دشمنان را برانگیخته است. چراکه این نظام، با تکیه بر «ایدئولوژی عاشورایی»، در برابر تمدن مادی‌گرای غرب، ایستاده و نشان داده است که «حق»، شکست‌ناپذیر است، حتی اگر در ظاهر و به صورت کوتاه‌مدت، همچون شرایط حاضر فشارهای طاقت‌فرسایی را متحمل شود.5- در پایان‌، این یادداشت را مزین به این کلام نورانی امام شهید خود در‌باره این فراز مهم «کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا» می‌کنیم که فرمودند: «اینکه گفتند: «کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا» به معنای این است که زمان می‌گذرد، اما حوادث جاری در زندگی بشر، حقایق آفرینش دست نخورده است. در هر دوره‌ای انسانها نقشی دارند که اگر آن نقش را به درستی، در لحظه‌ مناسب، در زمان خود ایفا کنند، همه چیز به سامان خواهد رسید، ملّت‌ها رشد خواهند کرد، انسانیت گسترده خواهد شد». اکنون با این فراز از کلام گهر بار امام شهیدمان باید خود را در معرض ارزیابی قرار دهیم تا ببینیم در کجای فرهنگ عاشورایی حسین بن علی(ع) قرار داریم و آیا از نگاه ما همه روزها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست و به تکلیف خود به درستی عمل می‌کنیم یا خدای نکرده در وقت مقتضی پای دین و انقلاب نایستاده و عاشورای دیگری رقم می‌خورد.حسن رشوند

برادرانه با تیم مذاکره‌کننده کشورمان (نکته)

 برادرانه با تیم مذاکره‌کننده کشورمان (نکته)2تیر1405

سربازجوشریعت نداری تلاش پیگیرانه می کند که نکندترفندچنددهه  همگامی کاملش باپاسداران جنایتکار وجنگ افروزدفاع ازبرنامه هسته ای وهدف دست یابی به سلاح هسته ای  کرده است ودرمقابل مخالفت بامذاکرات هسته ای ودرادامه با برجام رادنبال کرده است .اکنون که این ترفندپیگیرانه  که منجربه جنگ 12 و40 روزه وکشته شدن رهبرولی فقیه خامنه ای رمال وناپیداشدن جانشین وی شده است ازطریق مذاکره وتفاهم باآمریکانتیجه ترفندمخالفت کردن چنددهه ای اش بامذاکره بربادرود.برای همین تلاش مذبوحانه می کندبرای پیشبردهدف خود نکته نویس ثابت روزانه اوین نامه کیهانش شود.

۱- ابتدا به اظهارات دو تن از مقامات بلند‌پایه آمریکایی که دیروز و بعد از مذاکرات ژنو بر زبان و قلم آورده‌اند توجه کنید؛* «جی‌دی ونس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری می‌گوید‌: «‌ایران موافقت کرده است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به کشور بازگرداند. بازرسان هسته‌ای احتمالاً این هفته کار خود را آغاز خواهند کرد‌»!* «‌اسکات بسنت‌»، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: «‌در راستای مذاکرات سازنده جاری در سوئیس، ایران متعهد به ترانزیت آزاد در تنگه هرمز و اجازه ورود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورش شده است‌»! و البته در ادامه می‌گوید: «‌در ازای ورود بازرسان آژانس، تحریم نفتی ایران موقتا لغو شده است‌». ۲- حالا فقط به چند نمونه از اخبار و اسنادی که به انگیزه و اهداف دشمن از ورود بازرسان آژانس و بازرسی‌های آنها اشاره می‌کند نیز نگاهی بیندازید!* «آنتونی بلینکن »، وزیر خارجه دولت جو بایدن سه هفته بعد از جنگ رمضان در مصاحبه‌ای می‌گوید: «‌تصمیم ترامپ برای خروج از برجام اشتباه بزرگی بود‌» و تاکید می‌کند که: ‌«اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود، اکنون آدرس و مشخصات اهداف نظامی بیشتری از ایران را برای بمباران در اختیار داشتیم»!* سال ۲۰۱۲، «جی کارنی» سخنگوی وقت کاخ سفید در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «ما چشم داریم و می‌توانیم برنامه ایران را زیر نظر بگیریم.» و هنگامی که از او می‌پرسند؛ منظور شما از این «چشم‌ها» چیست؟ می‌گوید: «بازرسان آژانس‌، آنها اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و نظامی ایران را در اختیار ما قرار می‌دهند‌»!* «جاشوا رونر» استاد دانشگاه و نویسنده وابسته به اندیشکده بروکینگز می‌گوید: «حضور بازرسان آژانس در ایران فرصتی طلایی برای کسب اطلاعات از دیگر حوزه‌های علمی و صنعتی ایران نیز هست»!* «اسکات ریتر» بازرس سابق سازمان ملل و تحلیلگر امنیتی آمریکایی، پس از جنگ 12 روزه در مصاحبه‌ای با «پرس تی‌وی» صراحتاً گروسی را مسئول خون شهدای هسته‌ای ایران دانسته و تاکید می‌کند: «اطلاعات حساس فنی و مکانی که از طریق بازرسی‌های آژانس به‌دست آمد، مستقیماً در عملیات ترور نخبگان ایرانی مورد استفاده قرار گرفت‌»!و ...۳- روز بیستم خردادماه امسال، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را با ۲۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع علیه کشورمان به تصویب رساند. در این قطعنامه که از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه شده و به تصویب رسیده است، از ایران خواسته‌اند تا به بازرسان آژانس اجازه دسترسی کامل به اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و ذخایر اورانیوم داده شود! این درخواست آژانس در حالی است که؛آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان تعدادی از مراکز هسته‌ای ‌ایران را بمباران کرده و شماری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان را به شهادت رسانده‌اند و ترامپ در جریان جنگ اخیر بارها اعلام کرده است که درپی حمله به مراکز هسته‌ای ایران است و رژیم صهیونیستی انکار نمی‌کند که شناسائی و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را در دستور کار داشته و دارد‌۴- اکنون این پرسش از تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان در میان است که آیا اظهارات جی‌دی ونس، معاون ترامپ و اسکات بسنت وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره اجازه ورود بازرسان آژانس و گشایش تنگه هرمز را تایید می‌فرمائيد؟! اگر پاسختان منفی است و اظهار‌نظر آنها را غیر‌واقعی می‌دانید، چرا در مقابل آن سکوت کرده و تکذیب نمی‌کنید؟! و اما، اگر اظهارات آنها صحت دارد که باید پرسید مگر از انگیزه آنها برای ورود بازرسان آژانس و کسب اطلاعات از مراکز حساس اتمی و نظامی کشورمان خبر ندارید؟! به یقین می‌دانید که گشایش تنگه هرمز به منزله خلع سلاح ایران اسلامی در مقابل حمله دشمنان است؟! و اما، بدیهی است که دست‌اندرکاران محترم تیم کشورمان اولاً از اخبار و گزارش‌هائی که از سوی مقامات رسمی و بلند‌پایه آمریکایی منتشر می‌شود باخبرند و ثانیاً از تعارض و تقابل آنچه دشمن ادعا می‌کند با خطوط قرمز رسماً اعلام شده ایران اسلامی بی‌خبر نیستند. از این روی انتظار آن است که اگر ادعای دشمن را غیر‌واقعی می‌دانند، چرا بی‌درنگ آن را تکذیب نمی‌کنند؟! و چنانچه -خدای نخواسته- ادعای آنها واقعیت دارد، باید در مسیر حرکت خود دقت بیشتری به خرج داده و تجدید نظر بفرمایند. با عرض پوزش.پاسدارسربازجوحسین شریعت نداری

دستاوردهای «نقد» میدان را با وعده‌های «نسیه» بر باد ندهید!

 اوین نامه کیهان 2-تیر-1405

لزوم پاسخ قاطعانه دستگاه دیپلماسی به اظهارات توهین‌آمیز مقامات آمریکایی

دستاوردهای «نقد» میدان را با وعده‌های «نسیه» بر باد ندهید!

درراستای ترفندثابت مخالفت کردن با مذاکره باآمریکا اوین نامه کیهان سربازجوشریعت نداری نمی شود باجوسازی ودروغ تبلیغاتی وکتمان واقعیت؛ بابزرگ نمایی دروغ شاخدارجایگزین گردد.بنابراین سربازجوشریعت نداری نمی تواندازطریق اوین نامه کیهانش ادعای پوشالی شعارنابودی اسراییل ووعده دادن های دروغ  نسیه وسرخرمنی مبارزه باآمریکاکه تاریخچه 47 ساله دارد.باواقعیت میدان  درجنگ 12 روزه و 40 روزه راجابه جاکندکه موجب کشته شدن فرماندهان کلیدی پاسداران ومهره های هسته ای ومهمتررهبرولی فقیه خامنه ای رمال شد .پس برای وارونه کردن این واقعیت غیرقابل انکار نمی شودباترفند ادعاکرد لزوم پاسخ قاطعانه دستگاه دیپلماسی به اظهارات توهین‌آمیز مقامات آمریکایی ،دستاوردهای «نقد» میدان  که اشاره شدچه بوده است را با وعده‌های «نسیه» بر بادداد!یعنی  بایدبه جای تفاهم باآمریکاجنگ کردتامابقی فرمانده پاسداران بازمانده کشته  وبقیه زیرساخت های کشورهم تخریب ونابودگردند.

سرویس سیاسی-در حالی که اقتدار نقد میدان موازنه قدرت منطقه را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داده است، لفاظی‌های توهین‌آمیز مقامات دغل‌باز آمریکایی و اصرار بر معامله با دارایی‌های ملّت ایران در قالب وعده‌های نسیه، لزوم پاسخ صریح، انقلابی و قاطعانه دستگاه دیپلماسی را دوچندان کرده است.هیئت مذاکره‌کننده «میناب ۱۶۸» جمهوری اسلامی ایران پس از ساعت‌ها مذاکرات فشرده در سوئیس، روز دوشنبه (۱ تیرماه ۱۴۰۵) زوریخ را به مقصد تهران ترک کرد؛ مذاکراتی که با محوریت اجرای تعهدات آمریکا در چارچوب «تفاهم‌نامه اسلام‌آباد» برگزار شد و در پایان آن، طرف‌های میانجی از دستیابی به پیشرفت‌هایی برای ادامه روند گفت‌وگوها خبر دادند! هیئت ایرانی عصر شنبه(30 خرداد) وارد سوئیس شده بود و از صبح یکشنبه تا نیمه‌شب، نزدیک به ۱۸ ساعت گفت‌وگوهای فشرده دوجانبه، چندجانبه و یک نشست ۸۰ دقیقه‌ای چهارجانبه با حضور نمایندگان آمریکا، قطر و پاکستان را پشت سر گذاشت.مطالبه اصلی ایران چه‌ بود؟-براساس اعلام سخنگوی دستگاه سیاست خارجه، مهم‌ترین محور مذاکرات، پیگیری اجرای بند ۱۳ تفاهم‌نامه اسلام‌آباد و فراهم‌سازی مقدمات لازم برای ورود به مرحله نهائی مذاکرات بوده است. در همین چارچوب، تهران بر لزوم پایان جنگ در همه جبهه‌ها به‌ویژه لبنان، رفع محاصره، بازگشایی مسیرهای دریایی، صدور معافیت‌های نفتی و آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران تأکید کرده است.بر اساس بند ۱۳ باید بندهای اوّل (خاتمه جنگ در همه جبهه‌ها از جمله لبنان)، بند چهارم (رفع محاصره دریایی)، بند پنجم (آغاز بازگشایی تنگه هرمز)، بند دهم (صدور اسقاطیه‌های تحریم فروش نفت، پتروشیمی و مشتقات ایران) و بند یازدهم (آغاز آزادسازی اموال) اتفاق بیفتد تا مذاکرات بعدی برای توافق نهائی آغاز شود. بنابراین، اگر بند ۱۳ با اولویت ماده یک درباره لبنان اجرا نشود، ایران تعهدات خود را بازگشت‌پذیر می‌داند.توقف نشست چهارجانبه  پس از تهدید ترامپ در جریان مذاکرات، انتشار اظهارات تهدیدآمیز از سوی رئیس‌جمهور آمریکا موجب شد هیئت ایرانی از ادامه نشست چهارجانبه خودداری کند. اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در این باره اعلام کرد: «در زمان نشست چهارجانبه اظهارنظر تهدیدآمیز آمریکا منتشر شد که باعث شد ایران اعلام بکند در چنین شرایطی حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نیست. قطر و پاکستان تلاش کردند گفت‌وگوها ادامه پیدا کند و ما گفتیم به صورت چهارجانبه نخواهد بوداما حواشی این لفاظی‌ها چه بود؟ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اخیراً در گفت‌وگویی با فاکس‌نیوز مدعی شد که واشنگتن در صورت نرسیدن به توافق با ایران، ممکن است تنگه هرمز را «در اختیار بگیرد» و حتی از نفت عبوری از این مسیر عوارض دریافت کند. او با ادبیاتی مضحک گفت: «اگر لازم باشد، ممکن است تنگه را در اختیار بگیریم و نقش فرشته نگهبان را بازی کنیماینجاست که باید یک رونوشت دقیق از ترجمه این لفاظی‌ها را روی میز دوستان دیپلمات گذاشت؛ ترجمه ساده و روشن رفتار دشمن این است که کاخ سفید که در میدان، از خلق هرگونه دستاورد راهبردی عاجز مانده و عمق زخم‌های کاریِ میدان، توان کتمانِ شکست را از او سلب کرده است؛ اکنون در پی آن است تا از مجرای دغل‌کاری و دبه کردن، شکست میدان را جبران کند. اما این تهدیدها دیگر اثر روانی سابق را ندارد. در همین چارچوب، محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این فضاسازی‌ها و یاوه‌گویی‌های ترامپ گفت:«تهدیدهای آمریکایی‌ها را به جایی حساب نمی‌کنیم؛ آماده پاسخ هستیم. با خودشان فکر نمی‌کنند که اگر تهدیدهایشان نتیجه‌ای داشت، به استیصال امروز نمی‌رسیدند؟ بهتر است مراقب اظهارنظرهای خود باشند، نیروهای مسلح ما آماده‌اند تا به نحوی دیگر پاسخشان را بدهندآن روی سکه دشمن  به روایت ونس از همان ابتدا نیز این پرسش جدی مطرح بود که چرا در اوج عهدشکنی‌ها و رفتارهای خصمانه طرف مقابل، تیم مذاکره‌کننده راهی مذاکرات شد. بسیاری معتقد بودند که چنین اقدامی می‌تواند این پیام نادرست را به طرف مقابل منتقل کند که ایران به هر قیمتی خواهان توافق است؛ برداشتی که طبیعتاً طرف مقابل را در طرح مطالبات زیاده‌خواهانه و غیرواقع‌بینانه جسورتر می‌کند. اکنون اظهارات اخیر جی‌دی ونس، معاون ترامپ قمارباز نشان می‌دهد که این نگرانی‌ها بی‌دلیل نبوده و گستاخی مقامات کاخ سفید به اوج رسیده است، تا جایی که این روزها کم‌کم دارند آن روی خود را به نمایش می‌گذارند!ونس در یک نشست خبری در سوئیس با وقاحت تمام گفت: «دلیل اینکه اسرائیلی‌ها احساس می‌کنند باید در جنوب لبنان حضور داشته باشند، این است که نگران هستند نیروهای حزب‌الله به سمت این کشور شلیک کنند. ایران باید حزب‌الله را مهار کند و بر فعالیت‌های آن کنترل بیشتری اعمال کند.» این جملات ونس، اوج رذالت و وارونه‌سازی واقعیت است. آمریکا در حالی از مهار حزب‌الله سخن می‌گوید که این رژیم صهیونیستی است که به عنوان سگ‌هار آن‌ها در منطقه، دست به نسل‌کشی و تجاوز می‌زند. مهار حزب‌الله یعنی خلع سلاح مقاومت در برابر متجاوز، خط قرمزی که کاخ سفید باید بداند خواب تعبیرنشدنی آن‌هاست.شاهد عینی این مدعا، تکاپوی سراسیمه اسحاق هرتزوگ است؛ رئیس رژیم صهیونیستی با محکوم کردن انتقادات داخلی علیه توافق واشنگتن با تهران، التماس‌گونه اعلام کرد: «ترامپ شریکی قابل اعتماد برای اسرائیل است.» این اعتراف نشان می‌دهد لفاظی‌های سوئیس، اتاق عملیاتی برای نجات سگ‌هار منطقه از باتلاق میدان است.ونس همچنین در اظهاراتی توهین‌آمیز، در دفاع از یاوه‌گویی‌های ترامپ گفت: «به ایرانی‌ها گفتیم که وقتی شما حرف‌های بیخود می‌زنید نمی‌توانید انتظار داشته باشید که رئیس‌جمهور آمریکا پاسخی ندهد.» او با این ادبیات چاله-میدانی تلویحاً این انتظار را مطرح کرده که ایرانی‌ها باید توهین‌ها و ادبیات تحقیرآمیز دونالد ترامپ را نیز تحمل کنند! وی حتی مدعی شد که ایران برخلاف ادعاهایش، مذاکرات را به دلیل اظهارات توهین‌آمیز ترامپ ترک نکرده و این تنها یک ادعای رسانه‌ای بوده است.این ادعاهای سخیف، توهینی آشکار به شعور و عزت مردم ایران محسوب می‌شوند. سکوت در برابر چنین روایت‌سازی‌هایی می‌تواند به شکل‌گیری برداشت‌های غلط در افکار عمومی منجر شود و کام ملت را تلخ کند.کلاهبرداری واشنگتن  با فروش نسیه ذرت-یکی از خطرناک‌ترین ابعاد این دور از تحرکات دیپلماتیک، برنامه طراحی‌شده آمریکا برای «نسیه‌فروشی» و کلاهبرداری اقتصادی است. سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، بامداد دوشنبه یکم تیر ۱۴۰۵ طی پیامی در شبکه ایکس نوشتاین میانجی‌گری خستگی‌ناپذیر پاکستان و قطر باعث پیشرفت‌های بزرگی برای پایان دادن به جنگ در لبنان شد. همچنین تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد، محاصره دریایی برداشته شد، برخی از دارایی‌های مسدود شده، آزاد شدند و طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرائی شداما این ادعا درباره معافیت‌های فروش نفت در حالی است که OFAC (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا) هیچ اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر نکرده است. در واقع، وعده اسقاط تحریم‌های ایران تا این لحظه عملی نشده و هیچ اعلام رسمی در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر نشده است.در مقابل، مقامات آمریکایی با صراحت از مدل «نسیه‌فروشی» و کالا در برابر دارایی سخن می‌گویندجی‌دی ونس مدعی شد:«جرد کوشنر با همکاری مقام‌های قطری طرحی را ارائه کرده است که بر اساس آن، در صورت آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران، ایالات متحده و قطر بر نحوه مصرف این منابع نظارت خواهند داشت و باید آن را تایید کنند. این منابع مالی برای خرید محصولات کشاورزی آمریکایی از جمله سویا، ذرت و گندم اختصاص خواهد یافت تا در اختیار مردم ایران قرار گیرد؛ تا کشاورزان آمریکایی ثروتمندتر شوندآمریکایی‌ها می‌خواهند پول نقد و بلوکه‌شده ایران را که حق مسلم این ملت است، مسدود نگه دارند و در مقابل، ذرت و محصولات کشاورزی مازاد خود را به عنوان صدقه به ما بفروشندماجرا به این‌جا ختم نمی‌شود؛ اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا، تعلیق موقت و ۶۰ روزه را شرطی کرده و آن را منوط به باج‌دهی ایران و ورود بازرسان آژانس نموده است. اسکات بسنت اعلام کردتحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ و معاون رئیس‌جمهور، ما همچنان به امن‌تر و مرفه‌تر کردن جهان ادامه می‌دهیم. در راستای مذاکرات سازنده جاری در سوئیس، ایران متعهد به ترانزیت آزاد و باز در تنگه هرمز و اجازه ورود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورش شده است. به عنوان بخشی از این چارچوب، وزارت خزانه‌داری یک مجوز عمومی موقت ۶۰روزه صادر کرده است که تولید، تحویل و فروش نفت ایران را مجاز می‌کنداین یعنی نقد دادن و نسیه گرفتن! ورود بازرسان جاسوس آژانس و باز کردن چتر اطلاعاتی روی خطوط قرمز کشور در ازای یک مجوز معلق ۶۰روزه برای فروش نفت، چیزی جز یک خسارت محض دیگر مثل برجام نیست. انتشار مقاله‌ای با عنوان «ایران جنگ را برد، اما ممکن است صلح را ببازد» در نشریه «فارن افرز» دقیقاً تاییدکننده همین ترفند است. این مقاله ترجمان تلاشی است برای اینکه زمین بازی را از میدان نبرد به میز مذاکره منتقل کند و دستاوردهای واقعی ملت را در پشت میزهای زوریخ دزدی کند.اقتدار بی‌نظیر میدان -علاوه ‌بر این، ارزیابی روندها و داده‌های میدانی نبرد اخیر، نشان‌دهنده یک چرخش پارادایمی در موازنه قدرت منطقه است. برخلاف رویکرد سانسور قطره‌چکانی دولت ترامپ، اعترافات زنجیره‌ای رسانه‌ها و نهادهای اطلاعاتی غرب، فراتر از یک شکست تاکتیکی، نشان‌دهنده «فروپاشی دکترین بازدارندگی آمریکا» در مواجهه با جمهوری اسلامی است. این خطای محاسباتی واشنگتن را می‌توان در سه سطح راهبردی واکاوی کرد: کتمان ابعاد واقعی خسارت‌ها توسط پنتاگون و اعلام رقم ناچیز ۲۹ میلیارد دلاری، تلاشی عبث برای مدیریت افکار عمومی داخلی آمریکا بود؛ اما ارزیابی کارشناسان در سی‌ان‌ان مبنی بر هزینه یک تریلیون دلاری، عمق ضربه اقتصادی وارد شده به بدنه واشنگتن را برملا کرد. واکنش عصبی ترامپ در تروث‌سوشال و «خائن» خواندن رسانه‌های فاش‌کننده توان ایران، نشان از یک آشفتگی استراتژیک در بالاترین سطوح تصمیم‌گیری کاخ سفید دارد.در حوزه سخت‌افزاری، فرستادن ماشین جنگی آمریکا به این معرکه، به بهای سنگین نابودی هیمنه فناوری نظامی غرب تمام شد. وقتی نشریه دفاعی «وار زون» از انهدام ۳۹ فروند هواپیما و آسیب به ۱۰ فروند دیگر پرده برمی‌دارد و سرنگونی نمادهای پرهزینه‌ای چون جنگنده نسل پنجم F35 و هواپیمای راداری 3 Boeing E- Sentry را تایید می‌کند، به معنای بی‌اثر شدن پیوست پدافندی آمریکا در برابر شبکه یکپارچه مقاومت است.بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، اصابت دقیق موشک‌ها و پهپادهای ایران به حداقل ۲۲۸ سازه استراتژیک و فلج شدن ۱۶ پایگاه اصلی آمریکا در ۸ کشور، نشان داد که پایگاه‌های فرامنطقه‌ای واشنگتن، دیگر نه نقطه‌ای برای «تولید قدرت»، بلکه «سیبل‌هایی آسیب‌پذیر» هستند. کارشناسان غرب به درستی تحلیل کرده‌اند که پنتاگون عمق اشراف اطلاعاتی ایران روی زیرساخت‌های ثابت خود را به شدت دست‌کم گرفته بود.بزنگاه این تحلیل، اعتراف محرمانه نهادهای اطلاعاتی آمریکا در نیویورک‌تایمز است. رژیم آمریکا در حالی بخش اعظم ذخایر استراتژیک و حیاتی خود (نظیر تاماهاوک و پاتریوت) را بلعیده و مصرف کرده است که ایران با حفظ عملیاتی ۹۰ درصد شهرهای موشکی زیرزمینی و ۷۰ درصد پرتابگرهای متحرک خود، دست برتر را در تنگه هرمز دارد. این واقعیت عریان، اثبات پایداری استراتژی «ضربه دوم» ایران و پایانی قطعی بر دوران هژمونی نظامی آمریکا در غرب آسیاست.دستاوردهای نقد میدان را فدای ذرت و سویا نکنید!حال سؤال اصلی از دستگاه دیپلماسی و دولت محترم این است وقتی در میدان نبرد، هیمنه آمریکا این‌گونه به خاک مالیده شده، پایگاه‌هایشان فلج گشته و اعتراف به خسارت تریلیون دلاری می‌کنند، چرا باید در عرصه دیپلماسی منفعلانه عمل کرد؟دستاوردهای میدان ما افتخارآفرین، نقد، مقتدرانه و تاریخی است. موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده و آمریکا در موضع استیصال قرار دارد. در چنین شرایطی، حواسمان باشد که این دستاوردهای عظیم و خون‌آوردهای نقد میدان را با وعده‌های نسیه، دروغین و توهین‌آمیزی همچون معافیت‌های۶۰ روزه، واردات ذرت و سویا، و شرط و شروط‌های خزانه‌داری آمریکا بر باد ندهیم. دیپلماسی باید زبان گویای اقتدار میدان باشد، نه ابزاری برای احیای آمریکای شکست‌خورده.

 

اعتراض کارگران گروه ماشین‌سازی تبریز/ حقوق‌ها پرداخت نشد

 اعتراض کارگران گروه ماشین‌سازی تبریز/ حقوق‌ها پرداخت نشد2-تبر-1405

کارگران گروه ماشین‌سازی تبریز نسبت به‌ عدم پرداخت حقوق معترض شدند.کارگران ماشین‌سازی تبریز در تماس با خبرنگار ایلنا، از اعتراض امروز (دوم تیر) خبر دادند.این کارگران با بیان اینکه برای پیگیری حقوق قانونی خود دست از کار کشیدیم؛ گفتند: حقوق اردیبهشت و خرداد حدود ۱۶۰۰ کارگر گروه ماشین‌سازی پرداخت نشده؛ این در حالیست که تورم و افزایش قیمت‌ها، زندگی کارگران را دشوار کرده است.این کارگران افزودند: امروز نشست کمیسیون کارگری در استانداری آذربایجان شرقی برای رسیدگی به مشکلات کارگران ماشین‌سازی در حال برگزاری‌ست؛ امیدواریم در این جلسه، تصمیماتی بگیرند که مشکلات کارگران را حل و بحران معیشت را برطرف کنند.به گفته این کارگران، پرداخت به موقع حقوق، حق قانونی کارگران است.

تعطیلی «سرجین بافت» زنجان/ بلاتکلیفی ۳۵۰ کارگر با ۳ ماه حقوق معوق

 در تماس با ایلنا مطرح شد؛

تعطیلی «سرجین بافت» زنجان/ بلاتکلیفی ۳۵۰ کارگر با ۳ ماه حقوق معوق2-تیر-1405

در پی اعتراض صنفی کارگران واحد ریسندگی «سرجین‌بافت» زنجان به عدم پرداخت سه ماه حقوق و حق بیمه، کارفرما واحدهای این کارخانه را تعطیل کرد و حدود ۳۵۰ کارگر را در بلاتکلیفی مطلق قرار داد.به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی اعتراض صنفی کارگران شیفت عصر واحد ریسندگی کارخانه «سرجین بافت» زنجان به دلیل‌عدم پرداخت مطالبات مزدی، کارفرمای این واحد تولیدی اقدام به تعطیلی کامل کارخانه کرده است. این تصمیم ناگهانی، حدود ۳۵۰ کارگر این کارخانه را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده است. یکی از کارگران سرجین بافت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تشریح جزییات این اتفاق گفت: « از ابتدای سال جاری تا به امروز، سه ماه است که ما هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ایم و حق بیمه ما نیز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. به دلیل همین مشکلات، روز یکشنبه کارگران شیفت عصر واحد ریسندگی دست به اعتراض زدند؛ اما کارفرما در واکنش به این اقدام، کل شرکت را تعطیل کرد و مدعی شد که توان مالی ندارد و موجودی کارخانه صفر است.» تولید فراتر از انتظار، دستمزدِ صفر-این کارگر با انتقاد از بدقولی‌های مدیریت مجموعه افزود: «کارفرما هر بار وعده می‌داد و برای پرداخت حقوق، شرطِ میزان تولید می‌گذاشت. مثلاً می‌گفت اگر در هفته ۳۰ تا ۳۵ تن تولید داشته باشید، معوقات را پرداخت می‌کنم. کارگران با تمام توان کار کردند و حتی میزان تولید را به ۴۰ تن رساندند تا کارخانه سودآوری داشته باشد و حقوق ما پرداخت شود. این واحد تولیدی از مرحله پنبه تا پوشاک را خودش تولید می‌کند، اما با وجود این حجم از تولید، به یک‌باره کل کارخانه را خواباندند و تعطیل کردند.» لغو بازدید مقامات قضایی-این فعال کارگری با گلایه از لغو بازدید مقامات ارشد قضایی استان به دلیل گزارش‌های نادرست، گفت: «قرار بود روز گذشته مقامات قضایی استان برای بازدید از وضعیت کارخانه در محل حاضر شوند. حدود ۳۵۰ نفر از پرسنل کارخانه از ساعت ۸ صبح تا ۴ عصر مقابل شرکت جمع شده بودند تا این مسئولان را حضوری ببینند و بگویند که فشار کاری ما چقدر است و کارفرما چگونه با سرنوشت ما بازی می‌کند. اما متأسفانه به دلیل تجمع صنفی کارگران، گزارش نادرستی به مقامات دادگستری داده و به آن‌ها گفته بودند که در کارخانه شلوغی شده است!  در نتیجه بازدید را لغو کردند و رفتند در داخل یکی از ادارات، بدون حضور کارگران جلسه گذاشتند و ما را راه ندادند.» ۹۰ درصد کارگران مستأجر و سرپرست خانوار هستند-او در پایان به تشریح وضعیت معیشتی همکاران خود پرداخت و گفت: «از روز گذشته استانداری و اداره کار درگیر شرایط سرجین بافت هستند. امروز صبح هم کارگران مقابل استانداری و اداره کار تجمع کردند اما پاسخ روشنی دریافت نکردیم. مسئولان می‌گویند دادگستری و استانداری پیگیر هستند و بررسی‌ها تا روز چهارشنبه زمان می‌برد تا به نتیجه برسد.  اما سوال ما این است که چطور صبر کنیم؟ ۹۰ درصد  کارگران متأهل، سرپرست خانوار و مستأجر هستند. در این شرایط اقتصادی، با سه ماه بی‌حقوقی چگونه شکم بچه‌هایشان را سیر کنند؟ کارخانه کاملاً تعطیل است و ما چشم‌انتظار اقدام فوری مسئولان هستیم.» گفتنی‌ست در پی اعتراض صنفی کارگران واحد ریسندگی «سرجین‌بافت» زنجان به‌عدم پرداخت سه ماه حقوق و حق بیمه، کارفرما تمامی واحدهای این کارخانه را تعطیل کرد و حدود ۳۵۰ کارگر را در بلاتکلیفی مطلق قرار داد

قیمت نان در تهران افزایش یافت

 ایلنا بررسی کرد؛
قیمت نان در تهران افزایش یافت2-تیر-1405

قیمت نان از عصر روز گذشته در تهران افزایش یافت.به گزارش خبرنگار ایلنا، قیمت نان در تهران دو برابر شد. محمدجواد کرمی، رئیس کارگروه آردو نان اتاق اصناف ایران نیز این افزایش قیمت نان را تایید کرد. طبق بررسی‌های ایلنا، قیمت لواش ۲۷۰۰ تومان، بربری ۱۰ هزار تومان و سنگک ۱۵۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده و از عصر دیروز روی دستگاه‌های نانو در نانوایی‌ها قیمت‌های جدید اعمال شده است. موضوع افزایش قیمت نان از چند وقت پیش مطرح بود و برخی استان‌ها هم قیمت را غیر رسمی گران کرده بودند اماغلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی دو روز پیش در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرده بود که افزایش قیمت نان در دستور کار نیست و انتقال یارانه نان از نانوا به خانوار و افزایش کالابرگ در دستور کار است. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۵ یارانه آرد و نان برای خرید تضمینی داخلی و واردات گندم، ۲۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال (جدید) مشخص شده که نسبت به یارانه آرد و نان سال گذشته افزایش داشته است.