دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 10 مرداد ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " مثلث فتنه ، تحريم و مذاكره "
" مگر رژیم ضد بشری که با بحران قدرت گرفته و با بحران ادامه داده است می تواند بدون بحران سازی به حیات ننگین خودش ادامه دهد؟"
قبل از انقلاب روزی یک دوست خوب لرم با لهجه شیرین لری برایم تعریف می کرد که یک روز تابستانی یک لر روستائی با خیک ماست خودش از روستا عازم شهر شد . چون تابستان ومسیر هم نسبتاً طولانی بود. لره وسط راه هم خسته و هم تشنه اش می شود . تا اینکه در مسیر راه چشمش به یک اسل یا سدخیلی کوچک خاکی یا مکان تجمع آب چشمه می افتد که برای گوسفندان وگله و گاهاً و آبیاری کشاورزی می باشد . همینکه می خواهد خم شود که آب بنوشد. نا گهان در خیک ماست شل می شود و مقداری از ماست درون خیک وارد آب می شود . لره یک نگاهی خیره به ماست درون آب می کند و بزبان لری می گوید تا سپیدی کنی اخورومت ( تا سفید بکنی ترا می خورم ) سپس زانو می زند و شروع به نوشیدن آب می کند .اکنون برای حاکمان رژیم ضد بشری و قلم بر دستان و جارچیان ومداحا نش داستان پروژه ی هسته ای و آمریکا و تحریم ها همینگونه مثل ماست و آب مخلوط شده است . یعنی هم پاسخگوئی به مطالبات مردم بطور دربست فراموش کرده اند . هم اینکه کرکره ی رسیدگی به معضلات نا بسامان اقتصادی کشور را پائین کشیده اند . خلاصه اینکه همه مسائل و موضوعات مهم روز کشور و جامعه همچون پدیده های شوم ضد انسانی تورم و گرانی و فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی و مصرف مواد مخدر جوانان و اعتیاد وتن فروشی و کودتان خیابانی یا کار و کار تن خوابان از یاد برده اند و آنچه برای شان مهم است و تیتر همه خبر ها و تر یبون های همه نهاد های حکومتی و حتی منابر نماز جمعه ها و خطبه ها یش شده است موضوع بحران هسته ای با ادعای بی اثر بودن تحریم ها به نمایندگی از سوی ملت شده است . آنهم بیان وتحلیل و تفسیرها هم به شکل طوطی وار و کلیشه ای و یکنواخت وکپی برداری شده است که همچون سوزن گیر کرده بر روی صحفه است که تکرار تکرار می شود. تازه ادعا می شود که از منظر های مختلف به این موضوع نگریسته و پرداخته می شود . در صورتیکه محتوا و پیام یکی است که فقط بازی با لفاظ می شود و میزان شاخ و برگ های دروغ های کم و بیش یا بالا وپائین و جا به جا می شود. البته ترجیح بند سران یا مثلث فتنه می باشد طوریکه با فاکتور گرفتن ترجیح بند فتنه که بدفعات در این یادداشت روز تکرار شده است . زیرا که طلبه پاسدار قلم بر دست یادداشت روز نویس بقول خودش اینگونه از مثلث فتنه از منظر گوناگون نگاه کرده تا اینکه از فتنه غافل نمانده باشد :
شرايط كنوني علاوه بر مقوله «تحريم» و «مذاكره» نبايد از ضلع سوم اين مثلث يعني «فتنه» غافل شد به عبارت ديگر، براي رسيدن به يك برداشت همه جانبه از كنش و واكنش هاي آمريكا و دو، سه كشور غربي در مواجهه با ايران بايد به ارزيابي مثلث «فتنه»، «تحريم» و «مذاكره» به عنوان يك بسته واحد پرداخت. بنابراين آمريكايي ها كماكان بر آنچه كه «مهار ايران» نام نهاده اند اصرار و پافشاري دارند تا به گمان خود نوار ناكامي هايشان را كه از چشم ايران مي بينند قطع كنند.اما به اصل موضوع اين نوشته برگرديم؛ بحث مذاكره را نبايد بدون تحريم و فتنه سال 88 نگريست.با توجه به شواهد و قراين كه در ادامه به آنها اشاره خواهد شد بايد گفت فتنه، تحريم و مذاكره ماهيتي يكسان دارند كه در سه ساحت مختلف به ميدان كشيده شده اند.با توجه به حوادث و وقايع پس از انتخابات كه ردپاي غربي ها بخصوص آمريكايي ها و انگليسي ها به گواهي اسناد متقن و غيرقابل انكاري آشكار و عيان است ساده لوحي است اگر بپنداريم كه صدور اين قطعنامه در آستانه سالگرد انتخابات اتفاقي بوده است.! در اينجا «تحريم» ارتباط تنگاتنگ و درهم تنيده اي با زنده نگه داشتن جريان فتنه پيدا مي كند..ج) آمريكا و اتحاديه اروپا بايد بدانند در شرايطي كه بحران اقتصادي بر آن كشورها حاكم است و هر روز بر شمار ورشكستگي شركت ها و بانك هاي بزرگ افزوده مي شود تحريم ايران مفهومي جز تحريم آمريكا و هم پيمانان غربي آن ندارد.
در خاتمه اینکه مشخص است که رژیم ضد بشری که بابحران آمده است و با بحران سازی و تولید زنجیره ای انبوه بحران سازی ها توانسته است به بقای ننگین بحرانی خودش ادامه دهد. آنگونه که خاتمی شیاد بدون آنکه به ریشه و دلیل بحران آفرینی ها اشاره کند جزو بیلان 4 ساله ی اول ریاست جمهوری خودش از هر 9 روز یک بحران سخن گفت . همچنین در همین دروغ نامه ی کیهان سر بازجو حسین شر یعتمداری پس از قدرت گیری مد عیان اصول گرا از هر روز یک بحران یاد کرد تا که صدای اعتراضی رقیب مغلوب را را با اتهام بحران سازی کردن خاموش کند . تازه طلبکار و مدعی شد که ادعای بحران سازی های رقیب مدعی اصلاح طلبان ساختگی و غیر واقعی بود .در صورتیکه بحران آفرینی اینان علیه دولت مدعی امام زمان حقیقی می باشد . الته فراموش نشده است که از همان زمان اشغال سفارت آمریکا در تهران با ادعای مبارزه با آمریکا و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید که دامی برای حذف مخالفان از صحنه بود شروع شد و با جنگ ضد ملی و ضد میهنی موهبت الهی و راه قدس از کربلا می گذرد بحران سازی ها رو به رشد گذاشت . چونکه برای فرار از پاسخگوئی به مطالبات مردم همینطوری بحران آفرینی همراه با مترسک آمریکا و اسرائیل مطرح بوده است . به خصوص اینکه پس از فاش شدن اهداف پروژه ی هسته ای که دیگر تکیه کلام آمریکای دشمن با پسوند و پیشوندهای فراوان تبدیل به مسئله روز شده است . به خصوص که رقیب هم از صحنه حذف شده است که برای خفه کردنش نیاز استفاده کردن از آمریکا برای متهم کردنش به پیاده نظام و ستون پنجم و همکاران وجاسوسان در خدمت سازمان سیا هم ضمیمه شده است . اکنون که مسئله تحریم ها هم افزوده شده که قوز بالاقوز شده است .چونکه مثلث فتنه هم اختراع شده است که شامل رهبران رقیب مغلوب خاتمی و کروبی و موسوی می شود .یا اینکه به آمریکا و اسرائیل و انگلیس گفته می شود . گاهی هم به رهبران عربستان و مصر و اردن هم ربران مثلث ارتجاع و خائن و... اطلاق می شود. چونکه می بایست با بحران سازی هر طوری شده یک جورائی اذهان عمومی منحرف و مردم سر کار روند تا که به مسائل اصلی پرداخته نشود. ولی خوشبختانه اینگونه ترفند و شگرد ها نخ نما شده است . برای همین سیاست سرکوب و سانسور و خفقان و صدور احکام اعدام افزایش یافته است.

هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890510/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 10 مرداد ماه سال 1389
مثلث فتنه ، تحريم و مذاكره (يادداشت روز
)