روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 10 مرداد ماه 1389
نقد و بررسی : سر مقله روزی نامه ی حکومتی جمهوری "خواب شوم صهيونيست‌ها براي لبنان"
"سفر پادشاه عربستان به لبنان و دیدارش با رئیس جمهور سوریه و گشوده شدن پرونده ترور رفیق حریری که حزب الله لبنان در مظان اتهام این ترور قرار گفته عجیب موجب آشفتگی و سراسیمگی رژیم ضد بشری شده است "
عجیب است که سر مقاله نویس همچون رهبران و مسئولان رژیم ضد بشری همگی ترمز بریده وبی دنده عقب شده در مسیر در سراشیب جاده ی یک طرفه رفتن آنچنان اعتیاد مزمن یافته اند که چون تاریخچه و قدمت 32 ساله دارد. هم فراموش کرده و هم باورشان شده است که گفته می شود هر سر پائینی یک سر بالائی دارد واقعی نیست . برای همین خیالاتی شده که نیاز به داشتن انرژی و آمادگی برای سر بالائی رفتن نمی باشد و امکان ندارد که روزی فرا می رسد که عدم تحمل پذیری کشش شان در سر بالائی مصداق اسبان کالسکه ای خواهد شد که چون سر بالائی فشار به اینان وارد می شود شروع به گاز گرفتن همدیگر می کنند . بهمین دلیل است اکنون که اوضاع رژیم ضد بشری کودتائی و دیکتاتوری بحرانی شده است . همینطور بدلیل جنگ قدرت و ثروت که منتهی به کودتای پاسداران شد. نه اینکه با وجود رژیم ضد بشری یک پارچه شده که منجر به حذف رقیب شد بعلاه با تسلط کامل یافتن بر تأسیسات هسته ای بطور تخته گاز تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای می شود . همچنین از طف دیگر با شدت گرفتن هر چه بیشتر سرکوب و خفقان و سانسور و ضرب و شتم داخلی دنبال می شود . همیننطور گسترش سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز را بدنبال داشته است که منتهی به تشدید سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه شده است تا مشکل گشای عبور از بحران هسته ای شود که نه اینگونه نشده، بلکه منجر به حاد تر شدن شرایط شده است . زیرا که در سر بالائی پس از سرا زیری طولانی اکنون موجب روغن سوزی و ریپ زدن شده است . یعنی اینکه اکنون که رژیم ضد بشری راه پس و پیش ندارد .
زیرا که پس از وقایعی که پس از 22 خرداد 88 اتفاق افتاد و ضریب تنفر و خشم و کینه ی مردم معترض و ناراضی به نمایش گذاشته شد به خصوص میزان عمق نفرت و خشم مرذم ناراضی در فریاد های مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه گفتن مردم نا راضی سنبلیزه و متبلور شد . هم اینکه میزان گستردگی مخالفت شان هم از نظر کمیتی اعداد و ارقام هم هویدا و نمایان شد . در نهایت موجب شد تا که زیرآب ادعای پوچ و وارونه گوئی رهبر لوطی جماران زده شود که مدعی بر خورداری 85% پشتیبانی مردم شد . بلکه عدم مشروعیت رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی عیان شد که در نهایت هم توازن نیرو در داخل چرخید . هم معادله ی توازن قووا در برون مرز بر هم زده شد. یعنی اینکه پیام بیرونی این تظاهرات ضد حکومتی چنین بود که اکنون مهدی خزعلی پیرامون صدور حکم اعدام جعفر کاظمی به رقم حضور 5 میلیونی معترض محارب مستحق اعدام همچون خودش مثل حکم اعدام محارب جعفر کاظمی اعتراف کرده است. یعنی بوضوع گفته است که این رژیم ضد بشری از پایگاه اجتماعی نه بر خوردار نیست، بلکه ضریب آنانی که خواهان تغییرات دمکراتیک در ایران می باشند برای غرب ثابت شد که بس بالاست . برای همین کودتا گران وحشت زده بموازات شدت بخشیدن به سرکوب و سانسور و خفقان داخلی و روی آوری و پیگیری سیاست صدور تر وریسم به برون مرز بر شدت تلاش دسترسی به سلاح هسته ای هم افزوده اند . چونکه برای تضمین بقای ننگین اشان می خواهند . مشروط بر اینکه اگر در گذشته فقط اسرائیل را تهدید به نا بودی می کردند . اکنون آشکارا هم از تاریخ ظهور امام زمان و هم از مدیرین ولایت فقیه بر جهان سخن رانده می شود که این هدف شدنی نیست مگر با در اختیار داشتن بمب اتمی و استفاده کردن از آن باشد. بنا براین غرب اینگونه خطر واخطار ها با تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای را جدی گرفته است و تصصمیم به شدت اعمال تحریم ها نمموده است . البته همزمان هم سیاست خنثی کردن فعالیت های برون مرزی و صدور تروریستی و ارتجاع و بحرانش هم دنبال می کند . از جمله تلاش برای جدا کردن سوریه است که تنها هم پیمان رژیم ضد بشری در خاور میانه می باشد . بنابراین سفر پادشاه عربستان به بیروت و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه هر گز نمی تواند خوشایند حاکمان رژیم ضد بشری باشد به خصوص اینکه پرونده ی ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق سوریه هم گشوده و برروی میز آمده است که متهم نه سوریه که حزب الله لبنان می باشد که مشکل قوز بالا قوز شده است. آنگونه که از سوی سرمقاله نویس بدون اینکه نامی از سوریه برده شود با آدرس غلط دادن و صورت مسئله پاک کردن اینگونه از گشوده شدن پرونده ی ترور رفیق حریری از سوی حزب الله لبنان " خواب شوم صهيونيست‌ها براي لبنان " تعبیر شده است . یعنی اینکه اکنون تق تهدید های شیخ حسن نصر الله نه اینکه در آمده است ، بلکه تبدیل به تیغ دولبه ای شده است که اکنون علیه ی حزب الله لبنان وحامی اصلی اش بیت جماران و پاسداران چر خیده است که سر مقاله نویس مجبور شده است سفر پادشاه عربستان و امیر قطر به لبنان را بهانه کند و این چنین از موضع فرار به جلو عقده گشائی با تهدید از طریق حزب الله لبنان کند :
"ماموريت سفر غيرمنتظره و اعلام نشده سران كشورهاي عربستان، قطر و سوريه به لبنان نيز در همين چارچوب قرار دارد. روز جمعه ملك عبدالله پادشاه عربستان، بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه و ميشل سليمان رئيس‌جمهور لبنان در بيروت گرد آمدند و در زمينه آنچه كه تلاش براي حفظ آرامش در لبنان عنوان شد گفتگو كردند. در اين جلسه همچنين توافق شد كه شركت كنندگان با كميته تحقيق ترور رفيق حريري "تعامل" كنند. در اين ميان مشاركت سوريه در نمايش اخير جاي شگفتي دارد چرا كه سوابق دولتمردان كنوني سوريه با اين اقدام مغايرت اصولي دارد. گمانه‌زني‌ها درباره اين مشاركت بيشتر بر دادن وعده‌هائي به دولتمردان سوري در ماجراي رفيق حريري استوار است، نكته مهم در تحولات اخير اينست كه تاريخ منطقه نشان مي‌دهد كه در نهايت صهيونيستها هرگز به هيچ يك از طرف‌هاي مقابل خود امتيازي نخواهند داد و تنها در انديشه اجرايي كردن برنامه‌ها و طرحهاي شوم خود در منطقه هستند. توجه به تحولات جاري نشان از خطرناك بودن اوضاع و شرايط براي لبنان دارد"

در خاتمه اینکه سران رژیم ضد بشری چون تجربه ی افغانستان را دارند که قبل از سقوط طالبان هرچه سر مایه گذاری کردند به نیت اینکه پس از سقوط طالبان بتوانند جای حکومت طالبان را با مدل حکوت ولایت فقیه تهران پر نمایند .ولی با شکست مواجه شدند و سهمی در حکومت جدید در افغانستان نصیب شان نشد. لذا تلاش کردند که این نقیصه را در عراق تلافی و جبران کنند . البته گرچه در عراق هم موفق نشدند که حکومت مدل ولایت فقیه تهران را در بغداد پیاده و حاکم کنند . ولی از طریق جریانات شیعه و دولت دست نشانده ی نوری مالکی و حضور پا سداران به خصوص سپاه قدس ضمن با تلاق و ناامن و بی ثبات کردن عراق توانستداین کشور را تبدیل به حیات خلوت خود کنند تا در راستای اهداف باج گیری و چانه زنی سیاست وقت کشی مذاکرات هسته ای استفاده نمایند . هم اینکه این کشور را تبدیل به کانون صدور بحران و تروریست و ارتجاع به خاورمیانه کنند . بنابراین از طریق پیگیری این سیاست تسلط بر روی حزب الله لبنان در لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین و با باج دادن های کلان به سوریه وجلب حمایت آن جای پای اعمال نفوذ خود را تقویت کردند . سپس با تهدید و تحریک حزب الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین دست به بر پائی دوجنگ 33 و 22 روزه با اسرائیل زدند که حاصل این دوجنگ ویرانگر لبنان و نوار غزه منتهی به عبور از بحران هسته ای بطور مقطعی برای حاکمان تهران شد . اما اکنون که بدلیل جدیت و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای با خطر از دست دادن هم پیمانی سوریه مواجه شده اند . از سوی دیگر مسئله تحریم ها هرروز جدی تر می شود . پس با تجربه ی گروگان گیری مردم عراق و فلسطین و لبنان، پاسداران در مانده و ولی فقیه مستأصل شده همانگونه که سر مقاله نویس هم تلویحاً اعتراف نموده تلاش مذبوحانه خواهند نمود تا هر طوری شده با تحریک کردن شیخ حسن نصر الله اقدام به پرخاشگری و تهدید رهبران اسرائیل کند تا که مقدمه جنگی دیگر در خاور میانه فراهم شود ، به امید آنکه همچون گذشته راه موقت عبور از بحران هسته ای امکان پذیر شود . پس می بایست که غرب با فشار تحریم ها برروی رژیم ضد بشری و تشویق اسرائیل و رهبران کشور های عربی به فعال کردن مذاکرات صلح خاور میانه همت نمایند که روند تحریم ها گفتگو ها ی مذاکرات صلح و نظارت هشیارانه بتوانند این توطئه جنگ افروزی رژیم ضد بشری در خاور میانه را خنثی نمایند
.

هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890510/13890510_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 10 مرداد ماه 1389

خواب شوم صهيونيست‌ها براي لبنان