روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 15آبان ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی "آموزش و پرورش بنگاه تجاري نيست"
"در ادامه ی هدفمندی نقدی یارانه دولتی اکنون خیز برای خصوص کردن مدارس آموزش و پرورش از سوی دولت بر داشته شده است "
وقتی یارانه های دولتی با حقه و کلک حوزوی و پاسداری و دولتی به هدفمندی کردن نقدی یارانه های دولتی تبدیل شده است . یعنی اینکه مبلغ جزئی دولتی دادن ، تبدیل به زیر مجموعه ی شیادی بازپس گیری مبالغ هنگفت از جیب و کیسه محرومان می شود تا که سفره های خالی محرومان هرچه بیشتر خالی تر گردد . زیرا قیمت کالاهی مورد نیاز دولتی به قیمت آزا د بازار عرضه می گردد .البته هدف این است تا که بخشی از کسری بودجه ی دولت از طریق تسمه از گرده ی محرومان کشیدن هدفمندی کردن یارانه های دولتی جبران شود . در ادامه ی این طرح چرا نباید که آموزش و پرورش دولتی که به نیمه دولتی و انتفاعی تبدیل شده است و حاصل تا کنونی این سیاست در بستر عمیق تر شدن شکاف تبلیغاتی بوده است که موجب شده است بیش از 4 میلیون دانش آموزان بدلیل فقر مالی و اقتصادی خانواده مجبور به ترک تحصیل شوند و از نعمت سواد خواندن ونوشتن محروم گردند. اکنون در ادامه ی زدودن یارانه ها و خدمات دولتی نوبت پیگیری طرح انتفاعی کردن مدارس در دستور کار دولت نا مشروع شیاد مدعی ساده زیست عاشق خدمت گزاری به مردم ایران قرار گرفته است. تا لگد محکم دیگری بر گور خمینی شیاد کوبیده شود که چگونه اوایل انقلاب بطور دجالانه و فریبکارانه قول دروغین و وارونه ی حکومت مستضعفان و پا برهنگان داد و مردم ساده باور را سیاه کرد که اکنون این گول خوردگان می بایست از سوی جانشین و پیروان خمینی شیاد که حاکم شده و قدرت را قبضه و انحصاری کرده اند. بهای سنگین خوش باوری و ناآگاهی خود را این چنین به پردازند. بهرحال آنگونه این قانون اساسی بی اعتبار شده است که هر روز طرح تبعیض آمیز ضد و خلاف آن به تصویب می رسد. طوری که اکنون در راستای انتفاعی یا خصوص کردن مدارس مورد اعتراض نمایندگان بازار مکاره واقع شده است . زیرا که بقول سرمقاله نویس طرح پیشنهادی این چنین مخالف اصل 30 قانون اساسی بی ارزش شده می باشد:
"اين ماده، با مخالفت شديد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مواجه شد و مخالفت‌ها عموماً بر مغايرت اين ماده با قانون اساسي جمهوري اسلامي متكي بود. اصل 30 قانون اساسي مي‌گويد: "دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رايگان را براي همه‌ي ملت تا پايان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصيلات عالي را تا سرحد خودكفائي كشور بطور رايگان گسترش دهد."
مهمتر اینکه حامیان حوزوی و شرکای غارتگر حاکم تابع فلسفه ی حوزوی هستند که گفته می شود دیگی که برای اینان نجوشد . بهتر است که در آن کله ی سگ بجوشد . به خصوص اینکه زمانی که دوغ و دوشاب با هم قاطی شده است . آنچنانکه گربه ی دزد عابد و زاهد و مسلمان و شریک دزد و رفیق قافله شده است ودر کنار غارتگر ان حرفه ای و عوامفریبان حاکم دین فروش عادل شده قرار گرفته اند و محرومان متهم و مجرم و ظالم شده اند . طوریکه آشکارا عالان و آمران قتل های زنجیره ای که کودتا هم کرده اند از ظالم مظلوم و مقتول قاتل می سازند. چرا نمی بایست که مقوله ی انتفاعی و غیر انتفاعی یا دولتی و خصوصی اینگونه در یک ردیف قرار نگیرد و معنانی مشابهی ناشته باشند:
"مخالفت اصولي و مستدل نمايندگان مجلس متأسفانه با مقاومت نماينده دولت، سخنگوي كميسيون تلفيق مجلس و بعضي از اعضاي هيأت رئيسه كميسيون مواجه شد و در جريان گفتگوهاي مخالف و موافق، نكاتي مطرح شد كه دور از انتظار بود. محور اصلي استدلال طرفداران ماده 26 اين بود كه تصويب واجراي اين ماده هيچ منافاتي با اصل 30 قانون اساسي ندارد و درصورت غيردولتي شدن مدارس، آموزش و پرورش همچنان رايگان خواهد بود! . براي آنكه اين سخن رئيس مجلس شوراي اسلامي با واقعيت منطبق شود، چاره‌اي جز اين نيست كه معناي خصوصي‌سازي را تغيير دهيم و تعريف ديگري غير از آنچه عرف از آن ميفهمد براي آن وضع نمائيم. آنچه از عنوان خصوصي‌ سازي فهميده مي‌شود به زبان ساده "غيردولتي" بودن است. دقيقاً همين تعبير در ماده 26 برنامه پنجم آمده و نكته اصلي مخالفت نمايندگان نيز همين است. اينكه توضيح سخنگوي كميسيون تلفيق و نماينده دولت چگونه مي‌تواند در ماهيت غيردولتي بگونه‌اي تصرف كند كه بتوان آنرا در عين حال كه غيردولتي است "دولتي" دانست، از عجايب زمانه است! در شرايط كنوني كه هيچ قانوني براي گرايش يافتن دولت به سوي غيردولتي كردن مدارس وجود ندارد، مسئولان مدارس معروف به غيرانتفاعي هرچه ميخواهند از اولياء دانش آموزان مي‌گيرند و اعتنائي به دستورالعمل‌هاي وزارت آموزش و پرورش ندارند، تصور كنيد اگر ماده 26 تصويب شود چه بر سر اولياء دانش آموزان خواهد آمد. آيا از دست دولت در آن شرايط كاري ساخته است؟! اگر قرار است، طبق استدلال آقاي رئيس مجلس، دولت متوسط هزينه‌اي را كه براي افراد مي‌كند به مدارس غيردولتي شده بدهد، چرا مدارس را غيردولتي كنيم؟ همان هزينه را دولت براي مدارسي كه در اختيار خود دارد بكند و جامعه را نيز از مشكلات و عوارض منفي مدارس غيردولتي در امان نگهدارد. آنچه در مقوله مدارس مهم است و بايد به آن توجه داشت اينست كه تعليم و تربيت از جنس بنگاه‌هاي تجاري و كارگاه‌هاي توليدي نيست كه بتوانيم آنرا در رديف مقولات بخش خصوصي قرار دهيم و با اين استدلال كه ميخواهيم دولت را كوچك كنيم حاكميت را از مسئوليت مهم و حساس آموزش و پرورش معاف نمائيم. "
در خاتمه اینکه اکنون ثابت شده است که هر چه زمان به جلو رفته است بیشتر ماهیت پلید و ضدانسانی رژیم قرون وسطائی فاشیستی مذهبی در آمده است و عملکرد تناقض آمیز سیاست شتر گاو پلنگی اش نمایان شده است. زیرا که با بودن ولی وقیح که مقوله ای من در آوردی از قوطی عطاری اعماق تاریخ و ما دون دوران فئوالی و برده داری می باشد . نه قانون سرش می شود و نه به آن باور دارد . چونکه از منظر رژیم ولایت وقیح انسان دارای منزلت و جایگاه و اعتباری نمی باشد که دارای اراده ی مستقل باشد . زیرا که ولی وقیح غیر پاسخگوی و مسئول همکاره است و به جای قانون و همگان تصمیم گیری می کند . البته نهاد های سرکوبگر به نام داروغه ها و گزمکان در اختیار دارد که میر غضبان آماده به گردن زدن و زبان بریدن و انسان را دریدن و پاره کردن وخام خام خوردن و حتی سوزاندن هستند . همینطور از سوی دیگر ولی وقیح مشتی مهره های دست آموز و غلامکان حلقه بر گوش آماده به خدمت بله قربان گوی در رأس نهاد دارد که این پادوها موظف هستند تا نقش اجرائی کردن فتواهای حکومتی ولی وقیح را اجرا نمایند . برای همین است که این دلالان و متملقان جیره خوار چاپلوس بی اراده مبلغان و بازار گرم کنندگان تحجر و خرافات و غارتگری و دین فروشی شده اند که رهبرش ولی وقیح است . صد البته اینان بیشترین دشمنی با دانشگاهیان وداشجویان و فرهنگیان و دانش آموزان را دارند . برای اینکه از همان شکل گیری این رژیم ضد بشری خرافاتی طرح پاک سازی در آموزش و پرورش و تهاجم به دانشگاه ها و دانشجویان را شروع کردند وتا کنون این دشمنی را حفظ و با شدت تمام ادامه داده اند.
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890815/13890815_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 15آبان ماه سال 1389
آموزش و پرورش بنگاه تجاري نيست