گزیده خبر های 22 بهمن 90 قسمت –3
پلیس تهران : شکسته شدن شيشه فروشگاههای مسیر راهپیمایی به دلیل ترکيدن بادکنک تبليغاتي بود!
عجب شروع سالگرد سی وچهارمین سال گرد انقلاب با  مسأله  ومعجزه آفرینی شروع شده است .ون مترسک مقوایی خمینی شیاد در سال گرد ورودش از هواپیما برای سان دیدن در 12 بهمن بازی شد .همزمان در 22 بهمن که ماکت مقوایی هواپیمای جاسوسی بدون سر نشین آمریکایی وارد تظاهرات نمایش خیمه شب بازی ومعرکه گیری تظاهرات 22 بهمن شده  است .ولی گزارش شده بادکنک های تبلیغاتی موجب شکسته شده شیشه فروشگاه های مسیرر اهپیمایی شده  است .در صورتیکه گزرش خبر دیگری می گوید که انفجارر خ داده شده است . تا نشان داده شود وضعیت امنیت در کشور مدعی امن و آزاد ترین کشور جهان آنهم در روز بشدت امنیتی پلیسی و نظامی  چگونه می باشد؟
مرکز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در اطلاعيه‌اي اعلام کرد که حادثه روي داده در مسير راهپيمايي 22 بهمن تهران، مربوط به ترکيدن بادکنک تبليغاتي بوده است.به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مرکز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، در اطلاعيه‌اي در تشريح اين خبر گفت: بامداد امروز در تقاطع خيابان بهبودي تهران، يکي از بادکنک‌هاي تبليغاتي نصب شده در مسير راهپيمايي ( امروز 22 بهمن ماه) به دليل تزريق بيش از حد گاز ترکيد، که اين حادثه باعث شکسته شدن شيشه فروشگاه مجاور محل نصب بادکنک تبليغاتي شده است.به گزارش ايسنا، براساس اين گزارش، خوشبختانه اين رويداد هيچگونه حادثه جاني به همراه نداشته است.گزارش های تایید نشده؛ شنیدن صدای انفجار در خیابان آزادی.سحام نیوز: بنا به گزارش های تایید نشده، صبح‌ روز شنبه،۲۲بهمن؛ ۱۱ فوریه، صدای انفجار در غرب تهران محدوده دانشگاه صنعتی شریف شنیده است. این در حالی است که امروز برابر با بیست و دوم بهمن، قرار است که در خیابان آزادی تهران، مراسم بزرگ‌داشت، انقلاب سال ۵۷ در ایران برگزار شود.خبرگزاری های رسمی داخلی این خبر را تاکنون تایید نکرده اند.به گزارش هفت، دقایقی پس از شنیده شدن صدای انفجار حضور نیروهای گارد ویژه و آمبولانس در خیابان آزادی و نزدیکی دانش‌گاه صنعتی شریف محسوس بوده و ماموران اجازه نزدیک شدن مردم را به منطقه نمی‌دهند.پایگاه مقاومت بسیج مقداد نیز در نزدیکی همین منطقه واقع شده است و مسیری که هم اکنون توسط گارد ویژه، آمبولانس و نیروهای امداد مسدود شده است مسیر راه‌پیمایی حامیان نظام جمهوری اسلامی بوده است.تاکنون مسوولان و خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی این خبر را تایید نکرده‌اند و خبری هم مبنی بر لغو راه‌پیمایی اعلام نشده است.به گزارش سحام، گزارش دیگری محل انفجار را تقاطع خیابان بهبودی، روبروی مسجد صاحب زمان اعلام کرده است.در صورت تکذیب و یا تایید این خبر، اطلاعات دقیق منتشر خواهد شد.
اعطای شارژ رایگان به مشترکان موبایل در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن
رژیم بی در وپیکر وقرون ونا متعارف یعنی همین که از یک سو اینترنت را فیلتر  وتلفن ها را شنودو کنترل می کند تا کسی عکس خبری تصویری روشنگر  از طریق اینترنت وتلفن منتقل نکند . از طرف دیگر برای اینکه ساندیس خوران بیشتری را وارد صحنه ی نمایش خیمه شب بازی بعنوان سیاهی لشکر بکشاند در مسیررا ه پیمایی سیم کارت های تافن های همراه تظاهر کنندگان را رایگان شارژ می کند.
اپراتور دوم تلفن همراه به شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن 25 درصد شارژ رایگان برای سیم کارتهای اعتباری هدیه می دهد. به گزارش خبرنگار مهر، تمامی شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی بزرگ 22 بهمن که مشترک ایرانسل هستند می توانند در مسیرهای مشخص شده راهپیمایی از 25 درصد شارژ شگفت انگیز به صورت رایگان بهره مند شوند.مشترکان سیم کارتهای اعتباری ایرانسل ساکن شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، مشهد و کرج با شارژ سیم کارتهایشان از طریق شماره گیری رمز # رمز شارژ*189* در مسیرهای راهپیمایی، از 25 درصد شارژ بیشتر به صورت رایگان بهره مند می شوند.
بازداشت دوباره اکبر امینی.وی در یکی از خیابان‌های تهران با نماد سبز بالای یک جرثقیل رفته بود.
برای اینکه متهم یادش نرفته باشد که پس از آن بالا رفتن کجا رفت و برای اینکه هوس نکند اون بالا بره برایش اتفاقی بی افتد . به خصوص اینکه گفتگویی هم کرده است . بنابراین برای اینکه در آستانه ی سی وچهارمین سال گر انقلاب به وی داده شود .همینطور برای تأمین حفاظت جانی وی دوباره باز داشت وبه همان جایی فرستاده شد که قبلاً رفته بود تا به شیوه ای دیگر نشان داده شود آزاد ی و امنیت در کشور مدعی آزاد وامن ترین کشور جهان چگونه می باشد؟
خانه حقوق بشر ایران : نیروهای امنیتی با هجوم به خانه اکبر امینی پس از تفتیش خانه پدری وی بازداشت و به نقطعه نامعلومی انتقال داده شد .بازداشت کنندگان با استناد به حکم قاضی رشته احمدی و به دلیل مصاحبه اکبر امینی در طی روزهای گذشته با رسانه‌ها اقدام به بازداشت دوباره وی کرده اند.به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» اکبر امینی اولین بار در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال گذشته در اعتراض‌های خیابانی در یکی از خیابان‌های تهران با نماد سبز بالای یک جرثقیل رفته و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودامینی  به مدت شش ماه در بندهای ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین در بازداشت به سر برد. سرانجام و در زمانی که او به قید وثیقه آزاد شده بود در دادگاهی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی از همه اتهامات خود تبرئه شده بود
.اعتراض كانون وكلای مركز به رد صلاحيت‌ها
مشخص است بازار مکاره ای که  به یک مشت مفت خور اطلاعاتی وامنیتی و بسیجی وپاسدار و آخوند های حوزوی بی اراده وبله قربان گوی مطیع  و سر سپرده ی علی خائنه ای  نیاز دارد . مشخص است که دیگر جایی برای وکلای غیر وابسته نمی ماند وبایدنه تأیید که رد صلاحیت شوند
.ایسنا: رييس كانون وكلاي دادگستري مركز از اعتراض به رد صلاحيت 28 نفر از نامزدهاي بيست و هفتمين دوره هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز خبر داد. سيد محمد جندقي كرماني پور درباره انتخابات هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز گفت: در آخرين ساعات روز چهارشنبه هفته گذشته (19 بهمن ماه ) از طريق دادگاه انتظامي قضات اسامي 88 نفر، نامزدهاي ورود به بيست و هفتمين دوره هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز اعلام شد. وي با اشاره به اين كه از مجموع 118 نفري كه براي تاييد صلاحيت به دادگاه انتظامي قضات فرستاده بوديم، دو نفر آقاي كشاورز و شافعي انصراف دادند، اظهاركرد: 28 نفر صلاحيت‌شان تاييد نشد و رد صلاحيت شدند كه مورد اعتراض هم هيات مديره و هم رد صلاحيت شده ها بود كه در اين خصوص روز يكشنبه 23 بهمن ماه با دادگاه انتظامي قضات گفت‌وگو خواهيم كرد.
جاده‌ یک‌طرفه مهاجرت دانشجویان مهاجرت 60 هزار نفر از نخبه‌های کشور در سال گذشته.
وقتی که 33 سال است که حاکمان رژیم بربر منش وتاریک اندیش ودین  فروش وعوامفریب جنگ افروز وغارتگر با سیاست سنگ بستن وسگ رها کردن حکومت کرده اند . به ویژه اینکه دشمن دانشگاه ودانشجویا ن و قشر آگاه ومتخصصان تحصیل کرده می باشند. دیگر جای شک باقی نماند که چرا بدلیل برنامه ی اشتغال در  کشور فضا برای سوی دادن مغز های کشور به برون مرز سوق داده نشود و تبدیل به پدیده ی عادی نشود؟
قانون : صندلی‌های دانشگاه فقط از نخبه‌ها و المپیادی‌ها خالی نشده است، بلکه بیش از 200 هزار صندلی در دانشگاه‌های کشور خالی است. باز هم مسئولان وزارت علوم از دانشجویان ایرانی خارج از کشور دعوت به نشستن بر روی این صندلی‌ها را کرده‌اند، اما غافل از اینکه این جاده دیگر راه برگشتی ندارد. به گزارش قانون، چند روز پیش مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که برای بیش از 200 هزار نفر، صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد تا دانشجویانی را که در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل می‌کنند، در نزدیک‌ترین محل سکونت و با اولویت خود دانشجویان پذیرش شوند.چندماه قبل هم معاون دانشجویی وزیر علوم نیز با بیان اینکه 20 درصد دانشجویان ایرانی خارج از کشور، در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، گفت که این دانشجویان می‌توانند از طریق سایت وزارت علوم، تقاضای پذیرش در دانشگاه‌های داخل را دهند.در حال حاضر بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند که حدود 10 درصد در مقاطع تحصیلات تکمیلی و بقیه در سایر مقاطع تحصیلی هستند. فرار مغزها هم دیگر عادی شده است.اگرچه پدیده فرار مغزها یکی معضلات اجتماعی، اقتصادی و آموزشی کشورمان است، اما ظاهراً این پدیده آنقدر برای مسئولان امر عادی شده است که هم اکنون نگرانی جای خالی صندلی‌های دانشگاه هستند. برخی از مسئولان وجود پدیده فرار مغزها از ایران را منتفی می‌دانند و می‌گویند که سطح کیفی دانشگاه‌ها و مراجع علمی ایران در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. با این وجود آمار مجلس شورای اسلامی در سال گذشته نشان می‌دهد که 60 هزار نفر از نخبه‌های کشور مهاجرت کرده‌اند. بیشتر این افراد دارای مقام‌هایی در المپیادهای علمی و یا جزء نفرات برتر کنکور و یا دانشگاه‌ها هستند. در حال حاضر در میان دانشجویان داخل کشور برخی دانشگاه‌های صنعتی ایران و به خصوص دانشگاه صنعتی شریف پدیده فرار مغزها امری عادی شده است.البته در میان انواع دانشگاه‌های ایران که در دو دهه اخیر رشد قارچ گونه‌ای داشته‌اند، توجهی به ارتقاع سطح کیفی و علمی نشده است و دانشگاه‌هایی که صلاحیت علمی داشته باشند، انگشت شمارند. جالب اینکه مرور رتبه بندی‌های اعلام شده دانشگاه‌های جهان از اول سال جاری تاکنون هم نشان داده که از ایران تنها دانشگاه‌های تهران و صنعتی‌شریف صلاحیت حضور رتبه‌بندی‌ علمی را داشته‌‌اند.