گزیده خبرهای 25 بهمن 90 . قسمت -3
نتایج نظرسنجی استانی خبرگزاری فارس در نیمه نخست بهمن71درصد مردم استان همدان در انتخابات مجلس نهم شرکت می کنند/ شهر همدان 65.9 درصدخبرگزاری فارس: بر اساس نتایج نظرسنجی استانی مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس که در نیمه نخست بهمن ماه انجام شده است ۷۱درصد مردم حوزه‌های انتخابیه مختلف در استان همدان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد.
باا ین حساب بدلیل ساختن مترسک مقوایی خمینی شیاد در سال گرد ورودش  به ایران و سان دیدن  نمایشی این ماکت مترسک به خصوص دیداری که با وزیر آموزش وپرورش همدانی د اشت. گویا  موجب تقویت روحیه و انگیزه مردم این استان شده است . بهرحال 71% آرای دشمن شکن تقلبی این استان از هم اکنون آماده شده  است
به گزارش خبرنگار فارس، مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس در نیمه نخست بهمن‌ماه یک نظرسنجی سراسری در تمامی استانها و حوزه‌های انتخابیه کشور با موضوع انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام داده است که نتایج آن به صورت استانی به تدریج در این خبرگزاری منتشر می‌شود. بر اساس نتایج این نظرسنجی در کل استان همدان از بین ۲هزار و ۸۶۴ نفر نمونه آماری در پاسخ به این سؤال که «آیا در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنید یا خیر؟» 71 درصد گزینه در انتخابات شرکت می‌کنم، 19.2 درصد گزینه «شاید شرکت کنم» 2.9درصد گزینه «به احتمال زیاد شرکت نمی‌کنم» و 6.9 درصد گزینه «قطعا شرکت نمی‌کنم» را انتخاب کرده‌اند.نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد میزان مشارکت مردم در حوزه‌های انتخابیه مختلف استان همدان بیانگر حضور اکثریت قاطع مردم این استان در انتخابات آتی مجلس است.به عنوان نمونه در حوزه انتخابیه همدان از بین ۴۶۲نفر نمونه آماری 65.9درصد گزینه «در انتخابات شرکت می‌کنم»، 19.4 درصد گزینه «شاید شرکت کنم»، ۳درصد گزینه «به احتمال زیاد شرکت نمی‌کنم»، 11.7درصد گزینه «قطعا شرکت نمی‌کنم» را انتخاب کرده‌اند.در دیگر حوزه انتخابیه استان همدان یعنی اسدآباد از بین ۴۰۲نفر نمونه آماری 68.9درصد گزینه «در انتخابات شرکت می‌کنم»، 18.4  درصد گزینه «شاید شرکت کنم»، 4درصد گزینه «به احتمال زیاد شرکت نمی‌کنم» و 8.7درصد گزینه «قطعا شرکت نمی‌کنم» را انتخاب کرده‌اند.در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ نیز از میان ۴۰۰نفر نمونه آماری 72.45درصد گزینه «در انتخابات شرکت می‌کنم»، 25.1 درصد گزینه «شاید شرکت کنم»، 1.3درصد گزینه «به احتمال زیاد شرکت نمی‌کنم» و 1.3درصد گزینه «قطعا شرکت نمی‌کنم» را انتخاب کرده‌اند. همچنین در حوزه انتخابیه ملایر از بین ۴۰۰نفر نمونه آماری، 66.2درصد گزینه «در انتخابات شرکت می‌کنم»، 20.4 درصد گزینه «شاید شرکت کنم»، 4.3درصد گزینه «به احتمال زیاد شرکت نمی‌کنم» و 9.3 درصد گزینه «قطعا شرکت نمی‌کنم» را انتخاب کرده‌اند
سردار وحیدی در گفتگو با فارس:رژیم صهیونیستی با پاسخ‌های قوی ایران در آستانه فروپاشی است.خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمنی‌های رژیم صهیونیستی علیه انقلاب اسلامی با پاسخ‌های قوی جمهوری اسلامی، امروز آن رژیم را در آستانه یک فروپاشی داخلی و در 
ضعیف‌ترین حالات خودش در روابط منطقه و بین‌المللی قرار داده است.
اگر نگاه به تیتر خبری این پاسدار تروریست وزیر دفاع شو د  که به جای  قرار می گیرد . یا قبل از پاسخ قوی در آستانه فروپاشی است . بیان گر این واقعیت است که جایگاه وی وموقعیت رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی متزلزل می باشد . برای همین از موضع ضعف قدرت نمایی کرده است .
سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص استراتژی تهدید در برابر تهدید، اظهار داشت: فرمایش رهبر معظم انقلاب بیانگر این نکته است که ما هیچ‌وقت و در هیچ‌شرایطی در مقابل تهدیدات دشمن نه تنها کوتاه نخواهیم آمد و تسلیم نخواهیم شد بلکه آن‌ها را با همان سازوکارهای متناسب خودمان تهدید خواهیم کرد.وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین به حمایت ایران از جبهه‌های مقابله با رژیم صهیونیستی که توسط فرمانده معظم کل قوا مطرح شد، اشاره و تاکید کرد: دشمنی‌های رژیم صهیونیستی علیه انقلاب اسلامی با پاسخ‌های قوی جمهوری اسلامی، امروز آن رژیم را در آستانه یک فروپاشی داخلی و در ضعیف‌ترین حالات خودش در روابط منطقه و بین‌المللی قرار داده است و این در واقع یعنی تحقق عملی بیان و فرمایش مقام معظم رهبری.
دومين حكم قصاص براي عامل قتل جوان در رباط كريم
باز همم اشین کشتار دستگاه فاسد وتبعیض آمیز قضاییه فعال شده است و حکم قصاص برای کسی صادر کرده است قاتل جوانی است که با همسرش رابطه نامشروع داشته است. تا قاتل هم همچون مقتول قربانی شرایط تحمیلی رژیم هنجار وقانون شکن شود که همه ارزش های اجتماعی رادگر گون  و آلوده کرده  است
.مردي كه پسر جواني را به خاطر رابطه نامشروع با همسرش به قتل رسانده بود، براي بار دوم به قصاص محكوم شد.مرد جوان كه پس از اطلاع از ارتباط همسرش با پسر جواني او را به قتل رسانده و جسدش را به آتش كشيده بود پس از محاكمه در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران براي دومين بار به قصاص محكوم شد.چهارم شهريور امسال كشف جسد سوخته مردي در بيابان هاي اطراف رباط كريم به ماموران اطلاع داده شد. پس از اين تماس ماموران در محل حاضر شده و در بررسي ها دريافتند، مرد ياد شده كه ناصر نام دارد پس از قتل در محل ديگري به آنجا منتقل و جسدش به آتش كشيده شده است.بنابراين گزارش ماموران با رديابي هاي تخصصي متوجه ارتباط او با زني مي شوند. زن جوان در نخستين بازجويي ها منكر اطلاع از ماجرا مي شود اما در بازجويي هاي بعدي به روابط پنهاني با مقتول اعتراف كرده و تصريح مي كند: وقتي شوهرم متوجه ارتباط من و ناصر شد او را با ضربه هاي كارد كشت. بعد هم جسدش را به خارج شهر منتقل كرد و به آتش كشيد.پس از اين اعترافات كارآگاهان پليس آگاهي در عملياتي ضربتي پويا را شناسايي و دستگير كردند. او هم در بازجويي ها با اعتراف به قتل گفت: مدتي بود به رفتارهاي همسرم مشكوك شده بودم. اين موضوع آزارم مي داد. روز حادثه خواهرم با من تماس گرفت و مدعي شد همسرم با پسر جواني به خانه رفته اند. سريع خود را به خانه رساندم و با ديدن ناصر شوكه شدم اما او به جاي توضيح درباره رابطه اش از من خواست تا همسرم را طلاق دهم تا بتواند با او ازدواج كند. با شنيدن اين حرف كنترلم را از دست داده و ناصر را با ضربه هاي كارد كشتم. بعد هم جسدش را در صندوق عقب گذاشته و در بيابان هاي اطراف رباط كريم آتش زدم.در ادامه پرونده براي محاكمه به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد كه متهم با تكرار ادعاهاي قبلي خود گفت: من مرد جوان را به خاطر ارتباط پنهاني با همسرم كشتم. روز حادثه او قصد فرار از خانه را داشت كه او را در خيابان گرفته و به خانه آوردم. بعد هم در جريان يك درگيري او را كشتم.قضات دادگاه هم با توجه به اعتراف پويا و درخواست اولياي دم او را به قصاص محكوم كردند.در ادامه پرونده به ديوان عالي كشور فرستاده شد كه قضات ديوان حكم را نقض كرده و پرونده را براي رسيدگي دوباره به شعبه 74 دادگاه كيفري فرستادند.هفته گذشته محاكمه پويا به رياست قاضي عبداللهي برگزار شد كه قضات دادگاه  از شنيدن اظهارات متهم و همسرش وارد شور شده و صبح ديروز او را با اكثريت آرا به قصاص نفس-اعدام-محكوم كردند.
جوسازي‌هاي پادشاه بحرين عليه ايران
بطور سیستماتیک هرروز از سوی هر ارگان ونهادی در رژیم فاشیستی مذهبی ایران  مداخله گری آشکار در اموری داخلی بحرین می شود .ولی اکنون ادعا شده که پادشاه بحرین جو سازی  کرده ست . در صورتیکه  روشنگری علیه ی مداخله گری حاکمان در امور داخلی بحرین کرده است.
پادشاه بحرين با تهديد خواندن ايران خواستار حضور نيروهاي خارجي در اين كشور حاشيه خليج فارس شد. به گزارش ايسنا، ملك حمد بن عيسي آل خليفه در گفت‌وگو با روزنامه آلماني اشپيگل مدعي شد كه در صورتي كه ايران مواضع خصمانه‌اي در پيش بگيرد، براي حمايت از تاسيسات استراتژيكش (در مقابل ايران) از كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس درخواست كمك نظامي خواهد كرد. وي در ادامه گفت: مخالفان متحد به اين معنا كه از يك جناح واحد باشند و يك فكر و انديشه داشته باشند، وجود ندارد. برعكس كشورهاي ديگر مثل انگلستان، چنين مفهومي از مخالفان در قانون اساسي بحرين وجود ندارد. در بحرين افرادي با ديدگاه‌هاي مختلف وجود دارند كه اين مساله خوبي است. پادشاه بحرين با اشاره به فريادهاي اعتراض‌آميز عليه خود اذعان كرد كه فريادهاي اعتراضي مبني بر سقوط وي شنيده مي‌شود، اما ادعا كرد، اين امر دليلي براي زنداني‌كردن اين افراد نيست. در اينجا تنها مساله رفتارها مطرح است. اما زماني‌ كه آنها فرياد "مرگ بر پادشاه و زنده‌باد خامنه‌اي" را سر مي‌دهند، اين مساله يك مشكل براي وحدت ملي كشور به شمار مي‌رود.
حمله به سفارتخانه‌هاي اسرائيل درهند و گرجستان
چرا سانسور شده و اشاره نشده است که  مخالفان اسراییل کیستند که دست به اقدام تروریستی در هند وگرجستان زدند؟ مگر 33 سال در ایران فریاد نابود باد اسراییل سر داده نشده است . همچنین رابطه حزب الله لبنان با حاکمان ایران چگونه می باشد؟ مگر این اتفاق در سال گرد ترور عماد مغنینه  رخ داده نشده که ادعا می شود از سوی اسراییل ترور شد؟
رسانه‌هاي خارجي روز گذشته از حملات مخالفان رژيم اشغالگران قدس به سفارتخانه‌هاي رژيم صهيونيستي در گرجستان و هند خبر دادند. به گزارش مهر، شبكه‌هاي الجزيره و العربيه و رويترز در خبري فوري گزارش دادند: وزارت امور خارجه اسرائيل از وقوع دو انفجار در نزديك سفارتخانه‌هاي اين رژيم در هند و گرجستان خبر داده است. براساس اين گزارش، دو بمب در نزديكي سفارتخانه‌هاي رژيم صهيونيستي در تفليس و دهلي نو منفجر شده است. وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي اعلام كرده است كه هدف از انفجار اين بمبها، كاركنان سفارتخانه‌هاي اسرائيل در گرجستان و هند بوده است. اين شبكه‌ها به جزئيات بيشتري درباره اين خبر اشاره نكرده‌اند.