گزیده خبرهای 17 اردیبهشت 91
 چهره‌های شاخصی که از تهران به بهارستان راه نیافتند.خبرگزاری فارس: در بین ۲۵ نامزدی که از تهران جواز ورود به مجلس نهم را کسب نکردند، ‌چهره‌های شاخص و مطرحی حضور دارند.
خمینی شیاد گفته بود هر گز عقد اخوت با کسی نبسته ام . برای همین  است که جانشین شیاد تر از خمینی دست به اینگونه  پاک سازی کر دن ها زد  تاکه تداعی کننده ی سیاست جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران وعراق باشدکه پاسداران از ز ائده ی بسیج بعنوان یکبار مصرفان مین پاک کن های میادین جنگ استفاده می کردند . اما اکنون  چون این مهره های آلت دست بازار مکاره فقط نقشی بیش از گرم کردن  آتش تنور نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره را نداشته اند . بنابراین پس از انجام وظیفه کنارگذاشته شدند وتازه واردین صفرکیلومتر که خوب سواری می دهند جایگزین شان شوند .
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، از بین 50 کاندیدایی که به مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه تهران، ری‌، شمیرانات، اسلامشهر راه یافته بودند، 25 نامزد از ورود به مجلس نهم بازماندند که در میان آنها چهره‌های شاخص و مطرحی که سابقه نمایندگی مجلس را هم دارند، به چشم می‌خورد.اسامی زیر جواز ورود به مجلس نهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر را کسب نکردند:حسین فدایی ‌آشتیانی دبیر‌کل جمعیت ایثارگران و نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم و عضو جبهه متحد‌حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری‌پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم و عضو جبهه متحد.‌زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم و عضو جبهه متحد‌حجت ‌الاسلام محسن کازرونی امام جمعه کرج و ‌عضو جبهه متحد‌.‌زهره سادات لاجوردی عضو جبهه پایداری.حجت‌الاسلام محمد‌ناصر سقای بی ریا عضو جبهه پایداری.‌الهام امین‌زاده نماینده مجلس هفتم و عضو جبهه متحد.‌اسدالله بادامچیان قائم‌مقام حزب مؤتلفه و نماینده تهران در مجلس هشتم و عضو جبهه متحد.‌حسن غفوری‌فرد نماینده مجلس هشتم.‌حسن حمید‌زاده عضو جبهه پایداری‌سهیلا جلودارزاده نماینده اصلاح‌طلب مجلس پنجم، ششم و هفتم.‌محمد‌نبی رودکی عضو جبهه متحد.‌محمدنبی حبیبی دبیر حزب مؤتلفه و عضو جبهه متحد.‌بتول نامجو عضو جبهه پایداری.‌محمد‌حسین استاد‌آقا عضو جبهه پایداری.‌فرهاد جوانمردی عضو جبهه پایداری.‌محمد‌جمال خلیلیان اشکذری عضو جبهه پایداری.‌علی‌اصغر خانی عضو جبهه متحد.‌محمد‌اسماعیل کفایتی عضو جبهه پایداری.‌علیرضا صفارزاده عضو جبهه پایداری.‌جواد محمدی عضو جبهه پایداری.‌علی خطیبی شریفیه عضو جبهه پایداری‌ابراهیم انصاریان عضو جبهه متحدمحمود دهقانی محمودآبادی عضو جبهه پایداری
تجمع خانواده‌هاي کارگران نساجی مازندران مقابل استانداری مازندران
مگر مسئولانی که سخت در گیر جنگ قدرت وثروت می باشد .گوش شان بدهکار اینگونه فریادی اعتراضی کار گران محروم وزحمت کش می باشد که استخوان های شان زیر بار وفشار هزینه های سنگین نیازهای زندگی خرد شده است ؟
 ایلنا: صبح امروز کارگران نساجی مازندران به اتفاق خانواده هایشان در مقابل استانداری مازندران تجمع كردند.به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، کارگران نساجی مازندران که طي‌ماه‌هاي اخير بلاتکلیف و سرگردان بوده‌اند، اعتقاد دارند نزد خانواده‌های خود شرمنده هستند و ماههاست که با دست خالی به خانه می‌روند.تعدادی از کارگران اظهار داشتند: امروز پس از مراجعه به فرمانداری قائمشهر و در نبود فرماندار مجبور به حضور در مقابل استانداری شدیم تا پاسخی بگیریم.حضور کارگران رسمی به اتفاق خانواده‌هایشان در مقابل استانداری مازندران بازتاب گسترده ای در شهر ساری داشته است.
"حداقل دستمزدهای مصوب شورای عالی کار فقط می تواند ۴۰ درصد نیازهای آنان را تامین کند/ 50 درصد کارگران برای امرار معاش کار دوم دارند"
اکنون سئوال است در شرایطی که هرروز تعداد کار گران بیشتری ازکار اخراج می شوند و رشد تورم وگرانی وفقر وبیکاری مهار ناپذیر می باشد .60% کسری حد اقل دستمزد زیر خط فقر اقتصادی چگونه باید جبران شود؟
مهر : با افزایش شکاف بین حداقل دستمزد و سبد معیشت خانوار کارگری در سال‌های اخیر، مصوبه ۳۸۹هزار تومانی حداقل مزد امسال فقط ۴۰درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و کارگران با ۲۳۳ هزار تومان کسری مواجه‌اند که این مسئله باعث تحریک ۵۰ درصد آنان به انجام کار دوم شده است.به گزارش مهر، در سالهای گذشته با وجود افزایش ۹ تا ۲۰ درصد حداقل دستمزدهای کارگران و مشمولان قانون کار در هر سال، خانوار کارگری نتوانسته است تناسب چندانی بین هزینه ها و درآمد ماهیانه خود ایجاد کند و این وضعیت با جابه جا شدن قیمت ها و افزایش یکباره آن در بازار، بدتر نیز شده است.اگر در نیمه اول دهه ۸۰ خانوار کارگری می توانست از طریق دریاقت حداقل دستمزد ماهیانه تا ۵۰ درصد از هزینه های خود را تامین کند، این نسبت رفته رفته در بعد از سال ۸۶ و به ویژه با آغاز دهه ۹۰ برعکس شده است و کارشناسان بازار کار معتقدند، دستمزدهای مصوب شورای عالی کار در هر سال چیزی حدود ۴۰ درصد از نیازهای ماهیانه یک خانوار کارگری را تامین می کند و در این بخش ۶۰ درصد کسری وجود دارد.
خبر سازی برای توجیه کردن جنایاتی که روزانه پاسداران در استان بلوچستان مرتکب می شوند . از سوی دیگر نوعی تبلیغات جنگ روانی از موضع ضعف قدرت نمایی کرده است ووانمود شود که گویا منطقه زیر کنترل ونظارت پاسداران کودتاگر می باشد .همچنین نان قرض دادن به رئیس جمهور می باشد
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: عامل شهادت یکی از اعضای تیم حفاظت رئیس جمهور شناسایی و دستگیر شد. سردار حمید فهیمی راد در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سرباز در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند شرور و قاتل فراری معروف به "هیپتان. الف" را دستگیر کنند. به دنبال دستگیری این شرور فراری که پس از یک نزاع و درگیری مسلحانه شناسایی و دستگیر شد، راز چندین فقره سرقت مسلحانه و راهبندی در سطح شهرستان سرباز کشف شد.وی ادامه داد: این شرور مسلح در ادامه اعترافات خود گفت: در سال 84 13 در منطقه عمومی سرباز به سمت تیم حفاظت ریاست جمهوری که به این استان سفر کرده بودند، تیراندازی کردم که این عمل منجر به شهادت یکی از محافظان رئیس جمهور شد .متهم جهت بررسی و تحقیقات بیشتر با هماهنگی مقامات قضایی در اختیار پلیس است.
روایت‌ آیت ‌الله ‌یزدی از 11روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد
چگونه است که این آخوند فاسد با آقازاده ی فاسد تر از خودش تا کنون در این مورد سکوت کرده بود .ولی اکنون که رئیس جمهور احمدی نژاد ودولت وی از هر سو زیر سئوال وفشار وانتقاد است . این آخوند فرصت طلب هم وارد صحنه شده و دست به افشاگری زده است .تا انتقام فاش شدن نام آقازاده اش در لیست 44 نفره مفسدان اقتصادی گرفته شود که در دانشگاه همدان از سوی عباس پالیز دار حامی رئیس جمهور فاش شد .
خبر آنلاین : آیتالله یزدی از جمله افرادی است که در جریان 11 روز خانه نشینی به دیدار محمود احمدی نژاد رفته است.روایتی که در ادامه میآید، چكيدهاي از سخنرانیهای منتشر نشده ایشان درباره این ماجرا به نقل از هفته نامه پنجره است:در دیدار با احمدی نژاد خاطرهاي گفتم از اختلاف بین امام و آقا در بحث نخستوزیری آقای موسوی؛ و اینکه من به همراه آیتالله جنتی و آقای ناطق نوری که آن زمان وزیر کشور بود، تلاش کردیم این موضوع را با وساطت پیش خمینی حل کنیم.بعد برای احمدی نژاد توضيح دادم كه: «سيستم حاكميت ولايت فقيه اين است كه وقتي ولي امر حرفي را زد بايد خواند و عمل كرد.» ... آقاي دكتر من واقعاً نگران هستم. شما خدمات زيادي به اين كشور داشته ايد و پرتلاش بوده و هستيد، نگرانم كه ختم اين پرونده با رودررويي و درگيري با رهبري ختم شود. اين واقعا شايسته نيست و حيف خدمات شماست.در اواخر صحبتهايمان بود كه من گفتم: «خدا ميداند كه من آمدهام براي رضاي خدا مشكلي حل شود و هيچ قصد و غرضي ندارم شما به من جواب بده. نگران هستم.» دائماً اين عبارت را تكرار كردم.ايشان نهايتاً گفتند: «شما نگران نباشيد. من خودم با آقا صحبت ميكنم و موضوع را حل ميكنيم.» گفتم: «چگونه حل ميكني؟» گفت: «نهايتا منتهي ميشود به اينكه آقای مصلحي (وزیر اطلاعات احمدی نژاد که توسط وی برکنار شد ولی خامنه ای دستور احمدی نژاد را قبول نکرد و مصلحی بر سر کار ماند) استعفا ميكند و نفر ديگري مي آيد و بالاخره به شكلي كنار ميآييم.» من واقعاً مايوس شده بودم از این صحبتها. زيرا ميديدم به جايي نميرسد. خداحافظي كردم و ايشان هم خيلي احترام گذاشتند. احساس كردم كه هيچ تغييري در او ايجاد نشده است.