گزیده خبر های 21 شهریور -91
هم اندیشی 6 کشور برای حل مشکلات سوریه
معلوم نیست سیاست حسن گفتن وحسین نوشتن یا بک تیر چند نشان زدن ناشی از چیست؟ اگر وزیر وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه علی اکبر صالحی برای رسیدگی به وضعیت نا بسامان زلزله زدگان آذربایجان  به تبر یز سفر کرده است .چرا به جای رسیدگی به عدم امداد وخدمات رسانی به با زماندگان زلزله مصاحبه مطبوعاتی برای حل مشکلات بحران هم پیمان رئیس جمهور جنایتکار سوریه بشار اسد کرده است؟ کدامیک ارجحیت دارد؟
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جمهور کشورمان دو کشور دیگر را به پیشنهاد مرسی برای برگزاری اجلاس هم اندیشی درباره سوریه اضافه کرده است که مقرر شد امروز عصر، در سطح کارشناسان در قاهره برای حل مشکلات سوریه هم اندیشی کنند.به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری  خود با اصحاب رسانه که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: علی رغم فعالیت های سیاسی بعضی از دشمنان چه در داخل و چه در خارج کشور، ایران یار و یاور همیشگی جمهوری آذربایجان است و خواهان افزایش تعاملات دو کشور در همه زمینه های سیاسی ، مذهبی ، فرهنگی و ... استوی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: گروگان های ایرانی در لیبی در سلامت کامل به سر می برند و با تعاملاتی که با وزیر امور خارجه کشور لیبی داشتیم قرار بر آن شد که با مسئولیت دولت لیبی گروگان ها هر چه سریع تر به کشور بازگردانده شوند.وی در این راستا ابراز داشت: خانواده های این افراد هفته قبل توانستند برای اولین بار با فرزندان خود به صورت تلفنی صحبت کنند که تاثیر بسیار مثبتی در التیام روحی خانواده های این افراد داشته است.وی در جواب یکی از خبرنگاران مبنی بر پیشنهاد مرسی برای حل بحران سوریه گفت: آقای مرسی 4 کشور برای حل مسائل سوریه پیشنهاد کرده بود که آقای احمدی نژاد نیز دو کشور دیگر را به ایشان پیشنهاد داد که قرار است امروز عصر ، کارشناسان در قاهره برای حل مشکلات سوریه هم اندیشی کنند.صالحی افزود: قرار بود در این جلسات ، وزرای امور خارجه شش کشور شرکت کنند که به دلیل برخی مسائل قرار شد اولین جلسه با حضور کارشناسان کشورها تشکیل شود.صالحی گفت: دو کشور پیشنهادی ایران برای شرکت در این جلسات  یکی عراق بود و دیگری به دلیل برخی مسائل نامبرده نمی شود.وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه در این نشست گفت: ایران آماده دریافت هرگونه کمک های دولت های دیگر برای زلزله زدگان منطقه آذربایجان شرقی است.
حضور نماینده ایران در اجلاس 4 جانبه مصر
سیاست شتر گاو پلنگی که از موضع خفت وخواری دنبال می شود . یعنی همین که از یک طرف 3 کشور ترکیه وعربستان ومصر متهم می شوند که پادوهای آمریکا واسراییل در منطقه می باشند . برای اینکه مخالف رئیس جمهور جنایتکار بشار اسد هم پیمان حاکمان ایران است وتأکید بر رفتنش می کنند . اما از طرف دیگر با تماس پیگیری والتماس وخواهش و تمنا تقاضای پذ یرش در جلاس 3 جانبه می کند تا مثلث تبدیل به مربع شود.
معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس 4جانبه قاهره برای بررسی بحران سوریه شرکت می کند.به گزارش مهر، حسین امیر عبدالهیان معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است در نشست 4جانبه ایران، مصر، عربستان و ترکیه برای بررسی بحران سوریه شرکت کند.این اجلاس امروز در قاهره برگزار خواهد شد.محمد مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس چندی قبل سازمان همکاری اسلامی در مکه پیشنهادی ارائه داد که بر اساس آن 4کشور مصر، ایران، ترکیه و عربستان برای حل بحران سوریه رایزنی و مذاکره داشته باشند که ایران از پیشنهاد مرسی استقبال کرده بود.
ترکیه الهاشمی را بر عراق تحویل نمی دهد
بدلیل این اقدام ترکیه که همه طرح های طراحی شده در جماران علیه طارق الهاشمی را خنثی کرده است که از طریق سفیر پاسدار تروریست حسن دانایی فر به مزدور دست نشانده نوری مالکی نخست وزیر عراق دیکته شده بود که باید  دادگاه غیابی فرمایشی  تشکیل دهد وطارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق را به مرگ محکوم کند که چرا مخالف سیاست تروریستی ومداخله گرانه حاکمان ایران درامور داخی عراق می باشد .بنابراین اکنون حاکمان ایران ورسانه های خبری و مطبوعاتی وابسته رژیم بانکار تروریست جهانی بیشتر به ترکیه تهاجم تبلیغاتی خواهند کرد چون استقلال عمل ندارند وتابع دستگاه فشار وتدید وخود سانسوری اند.
در پی صدور حکم اعدام طارق الهاشمی یک روزنامه امروز به نقل منابعی در وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا تحت هیچ شرایطی معاون رئیس جمهور عراق را به بغداد تحویل نخواهد دادروزنامه حریت، به نقل از منابعی در وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا تحت هیچ شرایطی طارق الهاشمی را به بغداد تحویل نمی دهد.خاطرنشان می شود دادگاه جنایی عراق روز گذشته در پی عدم حضور طارق الهاشمی در جلسات دادگاه و پس از بررسی های انجام شده، حکم اعدام وی را صادر کرد.روابط عراق و ترکیه چندی پیش نیز به علت پناه دادن آنکارا به معاون فراری رئیس جمهور عراق به تیرگی گراییده بود و احتمال می رود این روابط طی هفته های آتی با چالشهای متعددی روبرو شود.
انتقاد مدیر عامل تعاون سپاه از وعده های دولت در مناطق زلزله زده
شاکی شدن پاسداران کودتا وغارتگر که چرا دولت بودجه هنگفت زیر پوشش طرح مسکن سازی مناطق زلزله زده آذربایجان به این ارگان فایستی نداده است . یا اینکه چرا  همچون زلزله  ی بم  شرایط حضور برای پاسداران را هموار نکرده است تا همانگونه که همه  کمک وامکانات نقدی وغیر نقدی به زلزله زدگان بم  را با ولی فقیه بالا کشیدند . برای همین اکنون از موضع  دایه مهربان تر از مادر برای زلزله زدگان آذر بایجان  به دولت انتقاد کرده است که نباید وعده های توخالی به زلزله زدگان داده شود؟
مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی ضمن انتقاد از برخی وعده های مطرح شده در خصوص اتمام ساخت منازل زلزله زده در دو ماه آینده تاکید کرد: نباید به مردم وعده ای داد که عملی نشود، چرا که در صورت عدم اجرای آن آسیب های روانی بیشتری به آنها وارد خواهد شد.به گزارش مهر، سید پرویز فتاح روز گذشته طی بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی، ضمن دلجویی از زلزله زدگان از نزدیک در جریان روند کمک رسانی و ساخت و ساز در این مناطق قرار گرفت.وی در سخنانی ضمن قدردانی از همه مردم و مسئولانی که از دقایق اولیه برای امداد و یاری زلزله زدگان دست به کار شدند، از آنان خواست کیفیت را فدای سرعت نکنند تا مجددا شاهد چنین خساراتی نباشیم.فتاح ضمن تاکید بر اهمیت دادن به مسائل فنی و مهندسی در ساخت و سازها از مسئولان خواست فکری به حال اسکان موقت این افراد بکنند تا در سرمای پیش رو آسیب بیشتری به این افراد وارد نشود.وزیر سابق نیرو ضمن انتقاد از برخی وعده های مطرح شده در خصوص اتمام ساخت منازل زلزله زدگان در دو ماه آینده تاکید کرد: نباید به مردم وعده ای داد که عملی نشود، چرا که در صورت عدم اجرای آن آسیب های روانی بیشتری به آنها وارد خواهد شد.مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه اهمیت به کیفیت خدمات را مسئله ای جدی دانست و از همه دست اندرکاران خواست دراجرا به دقت و سرعت اهمیت ویژه ای دهند.در این بازدید جمعی از فرماندهان سپاه استان و تنی چند از کارشناسان مسکن و بیمه وی را همراهی کردند.