گزیده خبر های 19 آبان 91 . قسمت -2


اعتراض همسر يك زنداني به برخورد سودجويانه مافياي سبز (خبر ويژه)
به جای پاسخگویی به شکنجه وبه قتل رساندن ستار بهشتی از موضع فرار به جلوتوپ وارد زمینه رقیب مغلوب و سایت کلمه اش  شده است تا روشن گری شود چگونه از یک زندانی سوء استفاده تبلیغاتی می کند؟
همسر يكي از زندانيان اوين اصلاح طلبان و سبزها را متهم به سوء استفاده از بازداشت همسرش و برخي هم طيفان او كرد.كيوان- الف همسر «نسيم-س» با اشاره به برخي گزارش هاي جهت دار سايت هايي نطير كلمه نوشت: برخورد با موضوع زندانيان هميشه از سوي جريان هاي سياسي مختلف منطبق بر خواست و اراده زندانيان نيست. به عنوان مثال سايت هاي زنجيره اي اصلاح طلبان دو خردادي به گونه اي زننده مي كوشند از آب گل آلود ماهي بگيرند و از اعتراض همسرم و دوستانش به عنوان تبليغي عليه حاكميت استفاده نموده، و بر كوس انحصارطلبي خويش بكوبند. به عنوان مثال سايت به اصطلاح خبري- تحليلي كلمه در خصوص اخبار مربوط به اين اعتصاب غذا مي نويسد «اين اقدام[ مراجعه نيروهاي يگان حفاظت زندان به بند 350 نسوان] با واكنش اعتراضي فائزه هاشمي كه در حال حاضر نماينده و وكيل بند زندانيان و ساير زندانيان سياسي زن است، مواجه شد.» سركار خانم فائزه هاشمي و برادرشان به چه دلائل مشخص يا نامشخصي در مقطع فعلي مي كوشند زنداني بودن خود را به يك حربه تبليغاتي تبديل كنند.وي در ادامه اين نامه اعتراضي كه در سايت هاي مختلف ضد انقلاب باز نشر يافته، مي نويسد: سايت كلمه در جاي ديگري نوشت كه زندانيان شعار ياحسين ميرحسين و موسوي زنده باد، كروبي پايبنده باد داده اند. هركس از اصول اوليه ارتباطات و رسانه اي اندك اطلاعي داشته باشد متوجه مي شود كه اين خبر به گونه اي كاملاً ناشيانه و صرفاً با هدف مصادره اين اعتراض به نفع جريان اصلاح طلبان دوم خردادي تنظيم شده است. برعكس، اين زندانيان معترض از جمله همسر من در نامه اعتراضي به روشن ترين شكل ممكن آشكار مي سازند كه حركت صنفي با يك خواسته مشخص دارند. اما اگر اصلاح طلبان دوم خردادي مي كوشند با فرصت طلبي مثال زدني خود چنين اقدامات صنفي را به دستاويزي براي هياهوي رسانه اي خويش تبديل كنند وظيفه آن ها كه اين گونه نمي انديشند و اين گونه دست به عمل نمي زنند چيست؟ وي تصريح كرده است: گام نخست برخورد مسئولانه به موضوع است. به جاي به اشتراك گذاشتن خبر يا زدن لايك در فيسبوك و يا انتشار خبر از هر منبعي كه دريافت نموده اند، بايد كوشيد در وهله نخست اطلاعات درست و دقيقي در خصوص موضوع كسب نمود. به عنوان مثال حدود يك ماه پيش كه نسيم براي تحمل دوران محكوميت خود را به زندان اوين معرفي نمود در عرض چند ساعت خبر 6 سال محكوميت او در فضاي مجازي منتشر شد. حال آن كه محكوميت نسيم سه سال حبس تعزيري است. جاي شگفتي و شرمساري است كه دوستان و همفكران نسيم نيز به انتشار همين خبر ياري دادند. مايه سرافكندگي است كه خبر فلان سايتي را كه عمل و انديشه گردانندگانش هيچ ربطي به عمل و انديشه نسيم ندارد ملاك آگاهي خود از موضوع قرار دهيم. اگر سايت هاي نزديك به جنبش سبز اين قدر فرصت طلب هستند كه با انتشار اخبار كذب مي كوشند تبليغ خود عليه جناح حاكم را شديدتر كنند، ما به شيوه اي ديگر گونه، بر واقعيات درست آن گونه كه هستند تأكيد مي كنيم.
یکی می مرد ز درد بینوایی یکی می گفت آهای زردک می خواهی. در این وانفسای  آشفتته دزد بازار واوضاع خرت وخر که خر صاحبش را بنده نیست و ظلم وستم وفقر و گرانی وبیکاری و... بی عدالتی وتبعیض  بیداد می کند . گزارش شده است که رئیس سیرک مجمع خبرگان رهبی در مراسم عمامه گذاری حضور یافته است !
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه مروي ديروز با حضور آيت الله مهدوي كني، رئيس مجلس خبرگان رهبري در مسجد مروي برگزار شد.حجت الاسلام سعيد رضايي، معاون امور طلاب و تهذيب حوزه علميه مروي در گفت وگو با خبرگزاري رسا با اشاره به اين كه در اين مراسم پنج نفر از طلاب دانش آموخته حوزه علميه مروي معمم شدند گفت: با توجه به اين كه در آستانه ماه محرم قرار داريم، اين طلاب براي شروع كارهاي تبليغي معمم مي شوند و برنامه اصلي عمامه گذاري حوزه علميه مروي در هفدهم ربيع الاول برگزار خواهد شد.معاون امور طلاب و تهذيب حوزه علميه مروي اظهار داشت: در حوزه علميه مروي، حضرت آيت الله مهدوي كني آزمون و مصاحبه براي عمامه گذاري انجام مي دهد و اين طلاب توانسته اند اين مراحل را با موفقيت بگذرانند و مجوز تلبس را دريافت كنند.حجت الاسلام رضايي با اشاره به هدف برگزاري اين مراسم ابراز داشت: مراسم عمامه گذاري در طلاب انگيزه ايجاد مي كند تا آنها هم براي رسيدن به معيارهاي علمي و اخلاقي ملبس شدن تلاش كنند.
آیا بازی سرکاری و  زهر چشم گرفتن از مردم  سنگسار کردن و شلاق زدن و قطع اندام ودار زدن متهمان نگون بخت در ملاء عام همراه با تحقیر کردن جوانان ناراضی  هم در لیست گنجانیده شده که جزو دستآورد 34 ساله حاکمان می باشد؟
اروميه-خبرنگار كيهان:رئيس فدراسيون ورزش هاي سنتي و بازي هاي محلي كشور گفت: 500 نوع بازي بومي در كشور شناسايي شده است.جعفري در جشنواره ورزشهاي سنتي و بازي هاي محلي آذربايجان غربي كه در منطقه گردشگري فيرورق شهرستان خوي برگزار شد افزود: اين بازي ها در قالب 2 هزار و 400 شكل در مناطق مختلف ايران ارائه و اجرا مي شود.وي افزود: تعدادي از اين بازي ها از جمله 25 نوع كشتي كه جنبه ملي و بين المللي دارند با تعامل ايجاد شده با سازمان يونسكو در مراحل تهيه اسناد و ثبت قرار دارند.جعفري ثبت اين بازي ها در فهرست ورزش هاي بومي و بين المللي را نيازمند همكاري همه جانبه در كشور دانست.در جشنواره ورزش هاي سنتي و بازي هاي بومي - محلي آذربايجان غربي كه به مدت يك روز برگزار شد 400 نفر زن و مرد از مناطق روستايي و عشايري در قالب 40 تيم در رشته هاي دال پلان، طناب كشي، هفت سنگ، اسب سواري و دو نوع كشتي با يكديگر رقابت كردند.
در ادامه دستآورد موهبت الهی جنگ  دریاچه ارومیه خشک شد و زلزله های زنجیره ای با مرگ ومیر و بی خانمانی و...  بدون امداد وخدمات رسانی تحویل مناطق زلزله زدگان داده شده است.
تبريز و اردبيل- خبرنگاران كيهان:زمين لرزه اي به بزرگي 1/5 در مقياس ريشتر ديروز صبح به مركزيت ورزقان مناطقي از استان هاي آذربايجان شرقي و اردبيل را لرزاند.به دنبال زلزله پرقدرت صبح ديروز زمين لرزه اي مقارن ساعت 9 و 56 دقيقه شهر ورزقان و مناطق اطراف آن را تكان داد.به گزارش خبرنگار ما، در شهرستان ورزقان مركز زمين لرزه كه در كمتر از نيم ساعت 12 بار لرزيد و باعث وحشت مردم در اين مناطق شد.اين حادثه تلفات جاني در پي نداشت اما حدود 50 نفر مصدوم شده كه غالبا از ناحيه دست و پا مصدوم شده اند و يا دانش آموزاني بودند كه در هنگام فرار از مدرسه دچار شكستگي شده اند.در همين رابطه شهر تبريز نيز لرزيد كه باعث تعطيلي مدارس و وحشت شهروندان شد و به همين خاطر بسياري از شهروندان ترجيح دادند شهر را ترك كرده و به مناطق امن تر بروند و همين امر باعث ايجاد ترافيك سنگين در خيابان ها شد.شايان ذكر است زلزله مذكور در شهرهاي ابهر، اردبيل و مشكين شهر نيز احساس شد و تعدادي از شهروندان نگران از اين موضوع خانه هاي خود را ترك كردند.
آنقدر اوضاع اقتصادی مردم خوب شده است و پیام های اقتصادی نوروزی رهبر شکوفایی و رونق اقتصادیی و بانکی داشته است . همچنین آنگونه  ضریب امنیت در کشور مدعی امن و آزاد ترین کشور جهان بالاست که نه همچون فیلم های وسترن تگزاسی که بطور واقعی با تفنگ شکاری به بانک رفته و بانک زنی می شود.
تبريز-خبرنگاركيهان:سارق مسلح پس از سرقت از بانكي در تبريز توسط مأموران پليس دستگير شد.رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي گفت: يك سارق مسلح با استفاده از سلاح شكاري دست ساز صبح چهارشنبه اقدام به سرقت از بانك صادرات در تبريز كرد. سرهنگ قنبر مداحي افزود: اين سارق كه «علي-غ» نام دارد پس از تهديد كاركنان بانك موفق شد مقداري از وجوه نقد را سرقت و از بانك خارج كند. وي اضافه كرد: سارق هنگام خروج از بانك توسط ماموران كلانتري 15 تبريز دستگير شد.
در ررژیم مرگ زا و مرگ زی آنگونه مرگ عادی و رایج شده است که خیلی ساده ومعمولی از سوی یک سربازجوی دژخیم ومنفور  زندان در چند سطر گزارش می شود 10 نفر طمئه مرگ شدند
حكم اعدام 10 نفر از قاچاقچيان عمده مواد مخدر سحرگاه روز چهارشنبه 17آبان به اجرا گذارده شد. بنا به پرونده متشكله از اين محكومان صدها كيلو مواد مخدر از انواع مختلف كشف شده بود.دادسراي عمومي و انقلاب تهران اسامي اين محكومان را به اين شرح اعلام كرد: «احمد تجري» فرزند علي اكبر، «شهرام يداللهي» فرزند علي، «يوسف كريم خاني زرنقي» فرزند محمود، «قادر ملكي» فرزند محرم، «عسگر فرجي نيري» فرزند سلمان، «عبدالقادر هادي تاجيك» فرزند عبدالله (عبدل)، «سيد جلال حسيني» فرزند عنايت الله، «حميد غلامي» فرزند يارولي، «قهرمان قاسمي كرم جوان» فرزند اصغر و «ابراهيم برآهويي» فرزند سياه خان.پرونده اتهامي اين محكومان پس از تكميل تحقيقات با صدور كيفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شده بود كه شعبات دادگاه هاي رسيدگي كننده با حضور نمايندگان دادستان و وكلاي محكومان به اتهامات آنان رسيدگي و با توجه به جرايم ارتكابي، آنان را به اعدام محكوم كرد كه راي صادره از سوي دادستاني كل كشور هم مورد تاييد و ابرام قرار گرفت.حكم در يكي از زندان هاي شهر تهران به اجرا گذارده شده است.