گزیده خبرهای 25 آذر- 91 . قسمت -2



 گزیده خبرهای 25 آذر- 91 . قسمت -2
درس آموزش دفاعی معادل 2 ماه خدمت نظام وظیفه اردوی راهیان نور دانش‌آموزی به سپاه واگذار شد.
خبرگزاری فارس: بخشی از آموزش‌های درس آمادگی دفاعی که نیاز به حضور دانش‌آموزان در محیط های نظامی دارد، توسط سپاه و با مسئولیت سپاه در اردوگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی مناسب (مکان‌های هدف راهیان نور) برگزار خواهد شد 
.بدلیل جنایات زنجیره ای بسیج در مورد اعزام اجباری  دانش آموزان  همراه با کاروان زور و گور  به مناطق عملیات جنگی جنوب که از سوی بسیج دنبال می شد .سپس در جاده های مرگ آفرین دانش آموزان  جان می باختند که موجب انتقاد شدید به این سیاست جنگ افروزانه شد . بنابراین اکنون ارگان فاشیستی کودتایی پاسداران  با ترفند درس آموزش دفاعی معادل دو خدمت نظام ظیفه وارد صحنه شده  تا  با خلع ید کردن زائده اش بسیج مسئولیت کاروان زور وگور را خود بر عهده گرفته  است


 به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، با توافق وزارت آموزش و پرورش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هیئت وزیران «آیین‌نامه چگونگی اجرای برنامه درسی و محتوای دروس نظری و عملی آمادگی دفاعی (اردوهای راهیان نور)» تصویب شد.در ماده 7 این آیین‌نامه آمده است: آن بخش از آموزش‌های عملی که بنا به تشخیص وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قابلیت اجرا در محیط های آموزشی مدارس را دارند، با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش در همان محیط اجرا می‌شوند.بخشی که نیاز به حضور دانش‌آموزان در محیط های نظامی دارد، توسط سپاه و با مسئولیت سپاه در اردوگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی مناسب (مکان‌های هدف راهیان نور) برگزار خواهد شد.این آیین‌نامه که در 11 ماده و 9 تبصره در تاریخ هفتم آبان 91 به تصویب رسیده و توسط معاون اول ریاست جمهوری به دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ابلاغ شده است، آموزش دفاعی را معادل 2 ماه خدمت نظام وظیفه تلقی کرده و مسئولیت اجرای برنامه‌هایی که در محیط مدرسه انجام می پذیرد بر عهده وزارت آموزش و پرورش و بخش عملی آن را که خارج از مدرسه اردوگاه‌ها، محیط های نظامی(مناطق عملیاتی دفاع مقدس) برگزار می‌شود بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاده است.در تبصره ذیل ماده 7 آیین‌نامه مذکور آمده است: «مسئولیت امور اجرایی آموزش‌های عملی و تأمین امنیت و سلامت دانش‌آموزان، مربیان و سرپرستان آنها در مسیر رفت و برگشت، اردوگاه‌ها و مراکز آموزشی در مدتی که در اختیار سپاه قرار می‌گیرند، بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استبه گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، بر اساس مفاد آیین‌نامه اجرایی اردو و بازدیدها، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تمام اردوهایی که از طرف مدرسه طراحی و به مورد اجرا گذارده می‌شود صرفاً بر اساس رضایت ولی دانش‌آموزان صورت گرفته و با اعلام رضایت ولی، دانش‌آموز می‌تواند در اردوها شرکت کند.
دفتر كاترين اشتون اميدواريم به زودي با ايران بر سر نحوه ادامه گفت و گوها برنامه‌هاي هسته اي، به توافق برسيم
این امیدواری تداعی کننده ی این ضرب المثل کهگفته می شود بزک نمیر بهار کمبیزه با خیار میاد .یا یک قرون که ارزش داشت به آش توی صف نوبت باش.
دفتر كاترين اشتون مسئول سياسي اتحاديه اروپا در بيانيه‌اي اعلام كرد: اميدواريم به زودي با ايران بر سر نحوه ادامه گفت و گوها براي دستيابي به پيشرفت جدي در جهت حل نگراني‌هاي بين‌المللي در مورد برنامه‌هاي هسته اي، به توافق برسيم. گفته مي‌شود گروه 1+5 به دنبال دستيابي به يك اجماع داخلي بر سر بسته پيشنهادي به ايران در نشست آتي است. در همين حال بلومبرگ گزارش داد آمريكا و شركايش بسته پيشنهادي تجديدنظر شده‌اي را براي ارائه به ايران آماده كرده‌اند كه جمهوري اسلامي را براي محدود كردن برنامه‌هاي هسته‌اي خود متقاعد مي‌كند. به گفته يك مقام آمريكايي اين بسته در دور بعدي مذاكرات به ايران ارائه خواهد شد. به گفته اين مقام آگاه اين بسته، نسخه به روز شده پيشنهادهايي است كه در جريان مذاكرات بغداد به ايران ارائه شد و در آن تغييرات جدي انجام نشده و شامل يك معامله بزرگ براي حل تمامي نگراني‌هاي مربوط به برنامه‌هاي هسته‌اي ايران نيست. به گفته تحليلگران، بسته پيشنهادي كه به ايران ارائه شده بود،‌يك بسته واقع گرايانه به شمار نمي‌رفت تا ايران آن را جدي بگيرد.
اين برده هاي آمريكا و اسرائيل و انگليس از تروريست هاي سوريه حمايت مي كنند
همین ادعای پوچ ووارونه رهبریت جنبش بیداری اسلامی منطقه که فرصت طلبانه تلاش برای مصادره تغییر وتحولات منطقه است که بشار اسد دراز گوش سیاه شد وبا طناب پوسیده ی خامنه ای وسپاه قدس توی چاهی فتاده شد که دفن می شود ، بلکه سوریه ویران وگورستان شد .
امام راحل ما(ره) از «اسلام آمريكايي» با عنوان يك جريان موازي براي مقابله با اسلام ناب محمدي(ص) ياد كرده و بارها خطر آن را گوشزد مي فرمودند.امروزه موج بلند بيداري اسلامي كه به بركت انقلاب اسلامي ايران پديد آمده، پرده نفاق از چهره سران وابسته و خودفروخته برخي از كشورهاي اسلامي فرو انداخته است. سران كشورهايي نظير عربستان، قطر، تركيه و... در حالي دم از اسلام مي زنند و در همين پوشش از تروريست هاي كودك كش در سوريه حمايت مي كنند و آنان را به انواع سلاح ها مسلح مي كنند كه خود در سوي ديگر با سركردگان آمريكا و اسرائيل و انگليس باده مي نوشند! و هزينه آموزش تروريست ها زير نظر متخصصان اسرائيلي براي قتل عام مردم مظلوم سوريه، عراق، بحرين و افغانستان را از كيسه ملت هاي مسلمان مي پردازند... در كلام خدا آمده است« منافقين از آن مي ترسند كه سوره اي نازل شود و مردم را از آنچه در دل دارند باخبر سازد»... و امروز نفاقي كه برخي سران خودفروخته كشورهاي اسلامي از آن وحشت داشتند، از پرده بيرون افتاده است. فاعتبروا يا اولي الابصار.
واكنش ها به سخنان عارف مقايسه رفتار اصولگرايان و اصلاح طلبان قياس مع الفارق است
به نظر می رسد عارف معاون سابق رئیس جمهور خاتمی که بدلیل ماهیت سازشکارانه یا طبع خاکشیری مزاجش  که عضو یت وی در مجمع مصلحت تحمل شده است . با زد وبندهای پشت پرده و برای داغ کردن  آتش تنور  نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری دوره ی یازدهم وارد گود شود وشانس خود را از موضع خیال خوش خام رؤیایی برد آزمایش نماید. برای همین زیر تیغ انتقاد دروغ نامه ی کیهان پاسدار سربازجو شریعتمداری رفته است.
چهره هاي اصولگرا با اشاره به سخنان اخير عارف، از نحوه برخورد اصولگرايان با جريان انحرافي دفاع كرده و اعلام كردند اين ادعاها، شعارهاي انتخاباتي است.چندي پيش محمدرضا عارف درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت: اگر قرار باشد شرط ورود ما، توبه از فتنه گران باشد، اصولگرايان هم بايد از جريان انحرافي اعلام برائت و توبه كنند.اين سخنان عارف با واكنش برخي چهره هاي اصولگرايي مواجه شد.حجت الاسلام احمد سالك، عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز اين نوع قياس را غلط و به اصطلاح مع الفارق خوانده و افزود: اين موضوع را نبايد فراموش كرد كه اصولگرايان كساني بودند كه وقتي متوجه جريان انحرافي شدند، مقابل اين جريان موضع گيري بسيار قوي و قابل توجهي داشتند.نماينده اصفهان در مجلس تصريح كرد: ما شاهد بوديم از دو سال قبل كه جريان انحرافي بوجود آمد علما و شخصيت ها و دست اندركاران جريان اصولگرا در مقابل آن مواضع دقيق، با مطالعه و قدرتمندي اتخاذ كرده اند.عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينكه بروز جريان فتنه در داخل جريان اصلاح طلب ريشه هاي خارجي داشت بيان كرد: بروز فتنه در جريان اصلاح طلبان بحث قابل توجهي است. فتنه ريشه هاي خارجي داشت و خود آمريكايي ها اذعان كردند كه حدود 10 سال براي آن برنامه ريزي و با آموزش هاي جرج سوروس براي آن كادرسازي كردند كه دو هدف مشخص از جمله براندازي نظام و ضربه زدن به ولايت فقيه در كشور را دنبال مي كرد.حسين نجابت، عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي نيز در اين مورد گفت: اگر واقعا بايد اعلام برائت شود اصولگرايان اين كار را كرده اند و اصولگرايان جريان انحرافي را معادل فتنه مي دانند.عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اين گونه صحبت ها را شعارهاي انتخاباتي دانست و افزود: مردم ما فهيم تر از آن هستند كه فريب اين شعارها را بخورند. حتي اگر مردم از عوامل فتنه بگذرند، حاكميت مطالباتي از جريان فتنه 88 دارد. اگر جريان انحرافي نيز اينگونه امكانات مردم را بر باد دهند بايد پاسخ گوي نظام و مردم باشند.نماينده تهران در مجلس با بيان اينكه بعد از سخنان رهبري اولين گروهي كه از جريان انحرافي برائت جست اصولگرايان بودند، ادامه داد: مطبوعات و رسانه ها سرشار از تبرئه و اعلام برائت اصول گرايان از جريان انحرافي است.گفتني است محمدرضا عارف در جديدترين اظهارات خود از شروط قبلي عقب نشيني كرده و گفته است هيچ شرطي براي ورود به انتخابات ندارد.وي درباره شروطي كه برخي براي حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات مطرح كرده اند نيز گفت: من كه مي گويم قانونمدارم نمي توانم شرط بگذارم كه اگر مثلا زندانيان آزاد شوند وارد انتخابات مي شوم. من راه حل مشكلات كشور را حضور پرشور مردم مي دانم و با اين كه كسي بخواهد شرط بگذارد مشكلات حل نخواهد شد.همچنين وي در اظهاراتي متناقض با سخنان پيشين خود، جريان انحرافي را ساخته و پرداخته ذهن اصولگرايان دانست و مدعي شد آنها براي اين كه مسائل را بر دوش ديگران بگذارند چنين موضوعي را مطرح مي كنند.عارف در مورد وضعيت سران فتنه نيز اظهار داشت؛ ما بايد طبق قانون عمل كنيم.
آيت الله جنتي: فتنه گران حتي توهم حضور مجدد در انتخابات را نداشته باشند
بیچاره هرچه برخی از مدعیان تشنه وچشم بقدرت دوخته هرچه خوض رقصی می کنند به امید آنکه  سهمی از قدرت  نصیب شان شود .ولی نا گهان امثال آخوند جنتی وارد صحنه می شود و با متهم به فتنه وهمکاری با فتنه گران ودشمن بیگانه کاسه وکوزه شان را بر هم می ریزد.
دبير شوراي نگهبان گفت: امكاني براي حضور مجدد فتنه گران در صحنه انتخابات وجود ندارد و آنها حتي نبايد توهم اين حضور مجدد را داشته باشند.آيت الله احمد جنتي در گفت وگو با مجله آدينه تهران ارگان ستاد نماز جمعه افزود: فتنه گران بزرگترين خيانت را به نظام اسلامي و مردم كردند و لطمه سنگيني به كشور زدند. وي ادامه داد: اينها نشان دادند نه به قانون اساسي، نه به فقه اسلامي و نه به اخلاق اسلامي اعتقاد و التزامي ندارند.آيت الله جنتي گفت: امروز ارتباط فتنه گران با خارج و دشمنان انقلاب كاملا محرز شده است و اين مسئله در پرونده هاي اين افراد كه در دادگاه ها تشكيل شده در اعترافات آنها كاملا روشن است. دبير شوراي نگهبان افزود: آيا اين افراد حائز شرايط سنگين اصل 115 هستند كه مجددا بخواهند در عرصه انتخابات حاضر شوند؟ آيت الله جنتي همچنين گفت: اينها به نظام و مردم خيانت كردند، دشمنان انقلاب را شاد كردند، مساجد و پايگاه هاي بسيج را آتش زدند، به دستگاه عزاداري اباعبدالله (ع) در عاشورا جسارت و به ساحت مقدس امام خميني(ره) اهانت كردند و مطمئنا امكان حضور مجدد اينها در صحنه انتخابات وجود ندارد.وي ادامه داد: مردم اين افراد را به عنوان مجرم مي شناسند و هيچ وقت حاضر نمي شوند حضور دوباره آنها را بپذيرند.آيت الله جنتي در مورد كساني كه از فتنه برائت نجستند نيز گفت: اين افراد هم امكان حضور در صحنه انتخابات را نخواهند داشت، چرا كه «من رضي بفعل قوم فهو منهم». ما قاتلين امام حسين(ع) را در زيارت عاشورا لعن مي كنيم به كساني هم كه به اين جنايت در عاشورا رضايت دادند لعن مي فرستيم.آيت الله جنتي در بخش ديگري از سخنان خود به نامزدها و جريانات سياسي توصيه كرد: از ريخت وپاش و اسراف به شدت پرهيز كنند، در شرايط كنوني كه كشور در معرض تحريم هاي بين المللي است همه بايد به حداقل ها اكتفا كنند، اگر نامزدي بخواهد پول هاي بي حساب و كتاب خرج بكند، راي بخرد، تبليغات بيش از حد لازم بكند و راه درستي را براي حضور در انتخابات و كسب محبوبيت در پيش نگرفته است. لذا جريانات سياسي حتما از اسراف و تبذير پرهيز كنند.دبير شوراي نگهبان ادامه داد: جريانات و نامزدها در آشكار و پنهان رعايت قانون را بكنند، از بيت المال به هيچ وجه براي تبليغات انتخاباتي استفاده نكنند، استفاده از آب، برق، تلفن و بيت المال براي انتخابات خلاف شرع و قانون است. حتي افراد از وقت اداري براي استفاده انتخاباتي بايد پرهيز كنند چرا كه براي اين وقت از دولت حقوق مي گيرند كه هيچ ربطي به انتخابات ندارد.