گزیده خبرهای 22 آذر ماه-91 قسمت -3



حجت الاسلام سعيدي: خواسته اصلي رهبري ايجاد آرامش و پرهيز از التهاب در جامعه است
همه چیز باید به سوریه ختم شود .چون حماس فاصله گرفته وهم پیمان اصلی حاکمان ایران  حکومت بشار اسد دیکتاتور جنایتکار در حال سرنگون شدن می باشد .
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: نبايد مسائل كشور را تفسير كرد؛ امروز آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب است، ايجاد آرامش و پرهيز از التهاب در جامعه است.حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي صبح ديروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان بسيج طلاب و روحانيون در خصوص لزوم ايجاد آرامش و ثبات و پرهيز از التهاب در جامعه گفت: نبايد مسائل كشور را تفسير كرد اما آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب است ايجاد آرامش و پرهيز از التهاب در جامعه است و سران قوا نيز در اين مسير نبايد اختلافات خود را رسانه اي كنند؛بلكه بايد در جمع خصوصي مشكلات را حل كنند.سعيدي در بخش ديگري از صحبت هاي خود به جنگ 8 روزه غزه اشاره كرد و گفت: اين جنگ قابل پيش بيني نبود و نشان داد كه اسرائيلي ها در تصورات خود دچار اشتباه شدند.نماينده ولي فقيه در سپاه افزود: آنها فكر مي كردند توانسته اند سوريه را از مقاومت جدا كرده و ايران را تضعيف كنند، همچنين با بمباران كارخانه اسلحه سازي سودان و قطع ماهواره ها و ايجاد تحريم فكر كردند پشتيباني از غزه كمرنگ شده و مي توانند كار فلسطيني ها را يكسره كنند؛ اما آنچه در اينجا اتفاق افتاد نشان داد كه سيستم امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل به خطا رفته است.گفتني است؛ در اين مراسم، حجت الاسلام علي رضايي طي حكمي از سوي نماينده ولي فقيه در سپاه به عنوان رئيس سازمان بسيج طلاب و روحانيون منصوب و از زحمات حجت الاسلام عليزاده رئيس اين سازمان تقدير به عمل آمد
در مصر علیه مسری تظاهرات است که چرا به سبک خمینی شیاد می خواهد قانون اساسی اش را تحمیل کند . اما اکنون ادعا می شود دبیر کل حزب کار مصر گفته می خواهیم در مسیر انقلاب خمینی شیاد و جانشین وی حرکت کند .
دبيركل حزب كار مصر گفت: بيداري اسلامي دشمناني فراتر از ديكتاتورهاي دست نشانده همچون مبارك و بن علي دارد كه آن آمريكا و رژيم صهيونيستي است.مجد احمدحسين اظهار داشت: خاورميانه قلب تپنده جهان است و آمريكا مي خواهد براي حكومت بر جهان اين قلب را تسخير كند.وي گفت: آنها در حال ايجاد انقلاب ساختگي در مصر براي ناكامي انقلاب مردم هستند. احمد حسين افزود: امريكاييها در اين توطئه به مرسي رئيس جمهور مصر تحميل مي كنند كه به غزه كمك نكند، به رژيم صهيونيستي گاز صادر و امنيت صهيونيست را تضمين كند.وي گفت: دشمن مردم و بيداري اسلامي فقط ديكتاتورها نيستند بلكه دشمني فراتر از بن علي و مبارك وجود دارد كه آن آمريكا و رژيم صهيونيستي است.دبيركل حزب كار مصر افزود: آمريكا و رژيم صهيونيستي نمي خواهند انقلاب هاي منطقه به ثمر بنشينند. وي دوشنبه شب در برنامه گفت وگوي ويژه خبري، گفت: بيداري اسلامي رابطه تنگاتنگي با ارزش هاي اجتماعي و كرامت انساني دارند كه در اسلام بر آنها تاكيد شده است.دبيركل حزب كار مصر اضافه كرد: مردم مصر اسلام را مي خواهند.«عمر الشاهد» نويسنده تونسي نيز در اين برنامه گفت: در پنج دهه گذشته ديكتاتورهاي حاكم بر تونس آموزه ها و ارزش هاي اسلامي را زير سوال بردند اما جواناني كه در حكومت فاسد بن علي متولد شدند و در دانشگاه هاي آن درس خواندند اين حكومت را سرنگون كردند.وي گفت: هيچ كس نتوانست ريشه و هويت اسلامي را در تونس از بين ببرد.الشاهد افزود: ما از انقلاب هاي اسلامي منطقه براي سرنگوني بن علي الگو گرفتيم. وي گفت: انقلاب تونس غربي ها را شوكه كرد و همان زمان گفتند كه چنين انقلابي در مصر نيز روي مي دهد اما نتوانستند جلوي آن را بگيرند.وي گفت: غربي ها مي خواهند انقلاب تونس را كم اهميت جلوه دهند.اين نويسنده تونسي افزود: آمريكا و صهيونيست ها مانند ايران هراسي مردم مصر را از اخوان المسلمين مي ترسانند كه مردم مصر نبايد به اين رسانه ها توجه كنند.از سوي ديگر؛ استاد دانشگاه مصر، نقش ايران در منطقه را محوري توصيف و تاكيد كرد انقلاب هاي عربي متاثر از انقلاب ايران است.«جمال زهران» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العالم گفت: « من معتقدم ايران يك كشور محوري و بزرگي در منطقه عربي و اسلامي است و نقش بسزايي در تحولات منطقه ايفا مي كند.»زهران افزود: «ايران مي تواند از انقلاب هاي عربي حمايت كند و در كنار امت عرب و اسلام بماند. ما تاكنون شاهد آن بوده ايم كه انقلاب هاي رخ داده در برخي از كشورهاي عربي و اسلامي از جمله در مصر، ليبي، تونس و يمن تحت تاثير انقلاب اسلامي ايران صورت گرفته است.»وي در همين حال به وقوع نسخه بدلي بيداري اسلامي در سوريه اشاره كرد و انقلاب در اين كشور را غيرواقعي دانست.
انبار كارخانه كوكاكولا مشهد در آتش سوخت
عجیب است  خبرهای  آتش سوزی در  کارخانه های تولید ی همراه با انبار های کالا ها بطور  زنجیره ای بازتاب داده می شود . عجیب اینکه در مدت کوتاه این دومین خبر آتش سوزی از کار خانه های تولیدی مشهد است که گزارش می شود .
مشهد- خبرنگار كيهان:انبار كارخانه كوكاكولا واقع در ميدان پژوهش مشهد در ميان شعله هاي آتش سوخت. رئيس اورژانس مشهد با اعلام خبر فوق گفت: هنوز اطلاع دقيقي از نحوه بروز آتش سوزي و تعداد آسيب ديدگان احتمالي در دست نيست.به گزارش خبرنگار ما، رضا وفايي نژاد افزود: پس از بررسي هاي دقيق تر اطلاعات كامل تري را اعلام خواهيم كرد.گفتني است در آتش سوزي كه از ساعت 21 دوشنبه شب روي داده و تا ساعت مخابره خبر از سوي خبرگزاري مهر، (30/7 دقيقه صبح) هنوز توسط آتش نشاني مهار نشده بود، نگهبانان كارخانه مدعي شده بودند كه تنها چند تكه كاغذ آتش گرفته و اتفاق خاصي رخ نداده است!
تبلیغات زود رس ریاست جمهوری
 مشخص است که این برگزاری  دوره  نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری با دوره های مشابه گذشته اختلاف اساسی دارد  زیرا که گذشته از شرایط ویژه بحرانی که رژیم ضد بشری دارد . از طرف دیگر رقابت وچالش اصلی میان باند های مافیایی کودتایی غالب می باشد . برای تبلیغات زود رس شروع شده است .
* با اينكه هنوز حدود 6 ماه تا انتخابات رياست جمهوري يازدهم وقت باقي است، منابع سياسي خبر مي‌دهند محفل‌هاي كوچكي مركب از افرادي كه درصدد مطرح كردن خود به عنوان نامزد رياست جمهوري هستند تشكيل شده كه با برگزاري جلسات متناوب در حال رايزني و فراهم ساختن زمينه براي خود هستند. يكي از اين محافل، از سه نامزد احتمالي رياست جمهوري تشكيل شده كه با هم قرار گذاشته‌اند هر سه وارد صحنه شوند ولي در نهايت هر كدام زمينه بيشتري داشت، دو نفر ديگر به نفع او كنار بروند. طرفه اينكه از اين سه نفر يكي رجل نظامي است، ديگري رجل طبابت و سياست و سومي رجل دانشگاهي ولي هيچكدام از آنها رجل مذهبي نيستند. بدين ترتيب، معلوم نيست شوراي نگهبان با توجه به اينكه نامزدهاي رياست جمهوري بايد از "رجال مذهبي و سياسي" باشند درباره صلاحيت اين افراد چه تصميمي خواهد گرفت!
 محمد رضا رحيمي عذرخواهي كرد
گفته می شود شانس که بر گردد پالوده دندان می شکند . معاون رئیس جمهور تلاش کرد با گنده کردن رهبر البته پس از نام خدا  جایگاه ویژه ای برای رئیس جمهور  ترسیم کند .ولی از بس مورد اتتقاد و فشار وتهدید واقع شد مجبور به عقب نشینی واعتراف به مرتکب شدن اشتباه کند .
 محمد رضا رحيمي عذرخواهي كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، معاون اول رئيس‌جمهور به دنبال انتشار خبر انتقادآميز رسانه‌ها به نقل از مردم درخصوص "كنار هم قرار گرفتن نام خداوند، رهبري و رئيس جمهوري" كه در جريان سخنراني معاون اول رئيس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح توسعه سيمان بوكان اتفاق افتاد، ضمن پوزش و پذيرش اين انتقاد سازنده، تاكيد كرد كه "اشتباه لفظي و سهوي مذكور به دور از هر نوع انگيزه و قصد اغراق گويي و ناشي از فشردگي و تغيير ناگهاني برنامه‌ها بوده است." رحيمي در مراسم افتتاح كارخانه سيمان بوكان به جاي بسم‌الله الرحمن الرحيم گفته بود: به نام خدا و به نام مقام معظم رهبري و به نام رئيس جمهور!