گزیده خبر های 13 دی -91 . قسمت -5



كشف 355 تن مواد مخدر و هلاكت 65 سركرده قاچاقچيان
مشخص نیست که مواد مخدر کشف شده کجا رفته است؟ همانگونه که گزارش نشده تعداد تلفات پاسداران و نیر وی انتظامی چه تعداد بوده است؟ یا اینکه چه تعداد از مخالفان ونا راضیان به جرم قاچاقچی و افراد شرور در درگیری کشته شده اند؟
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با اعلام كشف 355 تن مواد مخدر و هلاكت 65 نفر از سركردگان مواد مخدر طي 9 ماهه اخير از شهادت 12 مامور در راه مبارزه خبر داد.سردار علي مويدي افزود: امسال 50 درصد تعداد عمليات هاي انجام شده در پليس مبارزه با مواد مخدر افزايش يافته است و تاكنون 10 هزار و 50 عمليات بر عليه قاچاقچيان انجام شده است.وي با اشاره به اين كه 80 درصد از كشفيات مربوط به جدال هاي مرزي بوده گفت: در اين جدال ها 12 شهيد تقديم انقلاب كرده و 65 نفر از قاچاقچيان به هلاكت رسيدند.مويديان با اشاره به اين مطلب كه در راستاي مبارزه با مواد مخدر در 9 ماهه اول امسال 200 هزار نفر دستگير شده اند گفت: 30 هزار نفر از اين افراد كساني بودند كه در راستاي جمع آوري معتادان از سطح شهرها جمع آوري شدند.وي گفت: هزار و 700 باند مربوط به باند قاچاق مواد مخدر منهدم شدند كه براي 180 هزار نفر پرونده قضايي تشكيل شده است.رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اين مطلب كه 140 كارگاه توليد مواد مخدر صنعتي در اين مدت متلاشي شده اند گفت: اين آمار نسبت به سال گذشته 100 درصد افزايش داشته و اين در حالي است كه در اين مدت يك و نيم تن مواد مخدر صنعتي كشف شده است.سردار مويدي در بخش ديگري از سخنان خود به مبارزه با خرده فروشان اشاره كرد و گفت: 7 هزار نقطه در سطح كشور شناسايي شد كه اين نقاط آلوده تا امروز بيش از 6 هزار و 500 موردش پاكسازي شده و 54 هزار نفر دستگير شده اند.وي افزود: اين در حالي است كه بيش از هزار مكاني كه از سوي معتادان مواد مخدر و خرده فروشان براي استعمال پخش مواد مخدر استفاده مي شد يا تخريب شد يا به وسيله موانع فيزيكي راه دسترسي به آن مسدود شد.
جهت اطلاع
جا لب است نتیجه مبارزه با شبیخون فرهنگی غرب وبشقاب های ماهواره ای جمع کردن از بالای بام خانه ها ورشد صنعت مداحی گری اکنون به جایی رسیده است که موجب اعتراض انتقادی گزارشگر روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی شده است
قداست شكني‌هاي بعضي مداح نماها در آستانه اربعين حسيني موجب تأسف ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسين و شهداي كربلا شده است. صحنه‌هائي از مداحي يكي از اين افراد كه سن كمي دارد اين روزها بر روي سايت‌ها مشاهده مي‌شود كه با حالتي شبيه رقص اشعار موهني مي‌خواند و افرادي با بدن‌هاي برهنه درحالي كه حركاتي همانند او دارند و سينه مي‌زنند جملاتي از قبيل "رقاصم و رقاصم، رقاصه عباسم" را به زبان مي‌آورند! اين صحنه‌ها مايه تمسخر مخالفان شده و دشمنان با انتشار گسترده آن در اينترنت، عليه عزاداري حسيني تبليغ مي‌كنند. آيا نهادهاي مسئول نبايد براي جلوگيري از اين انحرافات اقدام كنند؟
 چرا گزارش نمی شود که در کشور مدعی امن و آزاد ترین کشور جهان در کجا وکدام مکانش هست که امنیت است وبوی  خبر مرگ نمی آید؟
شاهرود- خبرنگاركيهان:اسامي 3 تن از جان باختگان حادثه انفجار در كارخانه سيمان شاهرود اعلام شد.مديرعامل آتش نشاني شاهرود در گفت وگو با خبرنگار كيهان با اشاره به حادثه انفجار كارخانه سيمان اين شهرستان گفت: اين انفجار در يكي از كارگاه هاي متعلق به پيمانكار حمل مواد اوليه از معدن به سنگ شكن كارخانه رخ داد. سيد محمد حسيني افزود: در اين حادثه 3 نفر به نام هاي «حسين قاسمي» پيمانكار و اهل شاهرود، «عليرضا قاسمي» اهل شاهرود و «امير بيگي» اهل روستاي ابر از توابع اين شهرستان جان خود را از دست دادند. وي تصريح كرد: جان باختگان اين حادثه پس از تشييع در زادگاه خود به خاك سپرده شدند. حسيني در پايان اظهار داشت: علت اين حادثه منفجر شدن سيلندر گاز اكسيژن و گاز مايع بوده است.
سقوط كارگر ساختماني
خبر جان باختن کار گران محروم و زحمت کش که بدلیل عدم  امکانات ایمنی در محیط کار مختص یک مکان و دو مکان کارگری وساختمانی ومعادن وچاه ... نمی باشد ، بلکه همه گیر شده است .
زاهدان- فارس: يك كارگر ساختماني هنگام كار در طبقه پنجم ساختمان در حال احداث، سقوط كرد و جان خود را از دست داد. برابر اعلام كارشناسان آتش نشاني علت سقوط اين كارگر به هويت «يدالله .د» بي توجهي به نكات ايمني در حين كار بوده است 

درگيري خونين دو برادر
 اینهم گزارشی دیگر از ضریب امنیت  و آزادی وایجاد روابط سالم انسانی و اسلامی  مدل اصول گرایی که در جامعه وخانواده ها حاکم شده است .
اسفراين- خبرنگار كيهان: درگيري 2 برادر در منزل شخصي خودشان در شهرستان اسفراين منجر به فوت يكي از آنان شد. آن دو پس از فوت پدر و مادر با هم زندگي مي كردند.قاتل در حال حاضر به دستور قاضي دادسراي مشهد در اختيار پليس آگاهي اين شهر است