گزیده خبر های 22 دی -91


 گزیده خبر های 22 دی -91
سفر غیر منتظره احمدی نژاد به قم
بدلیل آزادیز یاددرکشور مدعی آزاد وامن ترین کشور جهان رئیس جمهور مجبور است بدون اطلاع قبلی یا آشکار کردن خبر به قم سفر کرده است .
 رئیس جمهور قبل از ظهر امروز به طور سرزده به قم سفر کرد.به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر پنج شنبه به طور غیر منتظره به قم سفر کرد و با حضور در محل استانداری این شهر با کرم رضا پیریایی استاندار قم دیدار و گفتگو کرد.رئیس جمهور پس از گفتگو با استاندار قم که به شکل محرمانه برگزار شد در حرم حضرت معصومه (س) حضور یافت و پس از زیارت بارگاه ملکوتی حرم حضرت معصومه (ع) قم را ترک کرد.احمدی نژاد روز شنبه هفته جاری نیز در سفری به قم پروژه میدان ذخیره‌سازی گاز در منطقه سراجه را افتتاح کرد.هنوز اطلاعات دقیقی از دلایل سفر غیر منتظره رئیس جمهور به قم و گفتگو با استاندار این استان منتشر نشده است.
تکلیف مدارس دارای بخاری نفتی  چه می شود که همچون مدرسه شین آباد  پیرانشهر که دانش آموزان در آتش سوختند و دو تن از دانش آموزان جان باخت و وضعیت سومی هم خطریست؟ همچون  وضعیت بازماندگان زلزله در آذربایجان به خصوص ورزقان که در زیر چادر بدن گرما زایی هستند چه می شود؟
  بارش برف سنگین که از2 روز پیش در بیشتر مناطق آذربایجان غربی آغاز شده ، محور ارتباطی 533 روستای استان را مسدود کرد.  هم اکنون ارتباط 144 روستا در شهرستان پیرانشهر ، 150 روستا در سردشت ، 100 روستا درچالدران ،76 روستا در شهرستان چایپاره و63 روستا در شهرستان تکاب با مرکز این شهرستانها قطع استتمـام جاده هـای ارتباطی استان هـم سفیدپـوش شده و تردد خودرها بـویژه در جاده ترانزیتی تبریز - بازرگان و چایپاره هم با زنجیرچرخ امکان پذیر استمرکز مدیریت راه های آذربـایجان غربی اعلام کرد جاده ترانزیتی پیرانشهر - تمرچین  براثـر بـارش برف بسته استفرماندار شهرستان پیرانشهر هم ارتفاع برف را در این شهرستان حـدود 2 متـر اعـلام کرد و گفت: بـر اثر بارش شدید برف برق و آب این شهرستان دچار اختلال و قطعی شده استآقای مجاهدی همچنین از بسته شدن راه ارتباطی تمام روستاها با مرکز شهرستان خبر دادهمچنین براساس گزارش اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی مـدارس شـهرستانهای پیرانشهر، سردشت، اشنویه و تکاب هم در همه مقاطع در نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد .
وقتی گفته می شود نا شناس یعنی اشاره به  سربازان گمنام امام زان رژیم فاشیستی مذهبی ایران شده است .چون اقدامات ترور درد اخل وعملیت تروریستی در برون مرز از سوی اینان انجام می گیرد.
 یک فروند زیردریایی آمریکا با یک کشتی ناشناس در خلیج‌فارس برخورد کردنیروی دریایی آمریکا از آسیب دیدن پریسکوپ (دستگاه دیده بانی) یکی از زیردریایی‌های خود در خلیج فارس در برخورد با یک قایق ناشناس خبر دادنیروی دریایی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ یک از خدمه و نیروهای آمریکایی در این برخورد که اواخر روز پنج شنبه رخ داده آسیب ندیده استزیردریایی «یو اس اس جکسون ویل» برای بررسی آسیب‌های احتمالی به سطح آب آمده است اما خسارت وارد باعث توقف آن نشده استبراساس این گزارش، یکی از دو پریسکوپ زیردریایی جکسون ویل که معمولا در خاورمیانه تردد می‌کند آسیب دیده است.
یک انفجار مهیب اهواز را لرزاند
بعید نیست که دست فاسد قضاییه و نیروی انتظامی ووزارت بد نا اطلاعات با پرونده سازی چند تن از جوانان عرب زبان خوزستانی  را به اتهام خرابکار و جاسوس آمریکا و اسراییل و عربستان و... اعدام وقربانی شوند.
مهر: یک انفجار مهیب ساعت 12 امروز غرب شهرستان اهواز را لرزاند. این انفجار در منطقه کمپلو در غرب شهرستان اهواز رخ داد و در اثر آن یکی از ساختمان های متعلق به شهرداری منطقه 2 اهواز آسیب جدی دید . گفته می شود این انفجار بر اثر ترکیدگی لوله گاز شهری بوده است. شدت انفجار به حدی بود که ساختمان های کل منطقه غرب اهواز لرزیدند و شیشه های ساختمان های اطراف نیز شکسته شد. هم اکنون جمعیت فراوانی از مردم در کنار محل این حادثه تجمع کرده اند و نیروهای امدادی در حال مهار این سانحه هستند. 
وزیر صنعت و تجارت : تحریم ها فلج کننده است
معلوم نیست ولی فقیه چه فتوایی صادر خواهد نمود؟ آیا همچون رئیس جمهور  که در کنفرانس خبری فاش ساخت تحریم ها برروی افزایش ارز اثر داشت است وی را متهم کرد که حرف دشمن را می زند وزیر صنعت ومعدن متهم به همسویی با دشمن خواهد شد؟
ایلنا: وزیر معدن و صنعت گفت: چند سال پیش برخی از سرمایه‌داران از ما می‌خواستند تا ارز را به ۲۵۰۰ تومان افزایش دهیم اما ما با آن مخالفت کردیم در خلال این تحریم‌ها خود ما مشکل نظام بانکی را درست کردیم که برگرفته از تحریم نبود.به گزارش خبرنگار ایلنا، غضنفری در شصت وسومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها حضور یافت  درباره وضعیت اقتصادی کشور به مقوله تحریم و آثار آن پرداخت و گفت: متاسفانه در حال حاضر جنس تحریم‌ها با تحریم‌هایی که در گذشته بر کشور ایران اعمال می‌شد فرق کرده است اگرچه به لطف خداوند این تحریم‌ها بر ما غلبه نکرده است اما جنگی که در تحریم‌ها مطرح است جنگ مرز جغرافیایی نیست و باید مردم را به گونه‌ای آماده کنیم که انتظاراتی از ما داشته باشند که این انتظارات قابلیت اجابت داشته باشد.غضنفری تحریم خرید نفت ایران را یکی از تحریم‌های اساسی علیه ایران دانست و گفت: ارزی که از طریق فروش نفت، کشور تامین می‌کرد با این تحریم تحت تاثیر قرار گرفت از سویی در هیچ جای دنیا بانک مرکزی آن کشور را تحریم نمی‌کنند چرا که این بانک، بانک سودآور نیست اما تحریم این دو  بر اقتصاد کشور فشار آورد و مانع از آن شد تا ما بتوانیم نیازهای اقتصادی خود را در بخش‌های مختلف تامین کنیم چرا که نه ارزی داشتیم نه بانک مرکزی می‌توانست ارز را منتقل کند و نه حمل و نقلی که بتواند کالاهای مورد نیاز را به کشور وارد کند.غضنفری با بیان اینکه این تحریم‌ها را ما به عنوان تحریم فلج کننده می‌دانیم، گفت: خوشبختانه به لطف و عنایت خداوند و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری تدابیری برای حل این تحریم‌ها اتخاذ کردیم و امروز اعلام می‌کنم که وضعیت اقتصادی ما در بسیاری از کالاهای اساسی به نسبت سال گذشته از رشد خوبی برخوردار است. چرا که با جهت گیری‌های اقتصادی و اولویت بندی کالاهای اساسی و تعیین ارز مرجع و مبادله‌ای از ورود کالاهای لوکس و غیر ضروری جلوگیری کردیم.