گزیده خبرهای 28 دی -91

گزیده خبرهای 28 دی -91
آيت الله مصباح: مخالفت برخي با نظام به خاطر مخالفت با اسلام است
مگر اسلامی که تو ولی فقیه وحامیان مفت خور حوزوی وپاسداران کودتاگر مدافع ومبلغ آن هستی جز ساندیس خوران بدلیل نیاز مالی حامی ومدافع دیگری هم دارد؟
رئيس مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني گفت: مبلغان ديني كه به دنبال ايفاي نقش انبيا در جامعه هستند بايد از آمادگي در برابر انواع خطرات به عنوان لوازم اصلي ادامه اين مسير برخوردار باشند.آيت الله محمد تقي مصباح يزدي در ديدار دبير كانون هاي فرهنگي هنري مساجد سراسر كشور و اعضاي كميته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي ايران ابراز كرد: قرآن كريم در آيات فراواني بهره گيري از تعاليم انبيا را منوط به خشيت الهي دانسته است. وي با بيان اينكه برخي اشخاص نمي توانند ترويج حقيقت و دين الهي را تحمل كنند ادامه داد: مشاهده مي كنيم امروز بعضي افراد دليل مخالفت خود با جمهوري اسلامي را مخالفت با اسلام مي دانند و به همين دليل با نظام دشمني دارند.مصباح يزدي آمادگي در برابر انواع خطرات را براي كساني كه به دنبال تبليغ دين هستند مورد تأكيد قرار داد و گفت: اين افراد كه به دنبال ايفاي نقش انبيا در جامعه هستند بايد لوازم آن را نيز به جان بخرند و در غير اين صورت از ادامه دادن مسير ناتوان مي مانند.به گزارش فارس، استاد برجسته حوزه علميه علما را وارثان انبياي الهي دانست و تصريح كرد: علم پيامبران ميراثي است كه براي دانشمندان باقي مانده و بهره گيري از آنها در گرو خشيت الهي است.
دانش آموزان نيشابور هر روز با يك شهيد آشنا مي شوند
بسیج اینگونه مخ دانش آموزان را در راستای جنگ افروزی و مرگ آفرینی می زند تا سپس از طریق کاروان گور راهی مناطق عملیات جنگی شوند تا در جاده های مرگ آفرین رهسپار گورستان شوند
نيشابور- خبرنگار كيهان:با اجراي طرحي در نيشابور، دانش آموزان هر روز با يك شهيد آشنا مي شوند و از همان دوران ابتدائي ياد و خاطره شهداء را به ذهن خود مي سپارند.ابراهيم شبان مدير اجرايي اين طرح در نيشابور با اعلام اين خبر گفت: نيشابور بيش از 2هزار و 300شهيد و 6هزار جانباز و آزاده و 40هزار رزمنده دوران دفاع مقدس را تقديم انقلاب اسلامي نموده و وظيفه داريم ياد شهداء را در فضاي جامعه زنده نگه داريم.وي افزود: يكي از مهمترين آثار باقيمانده از جنگ دست نوشته هاي شهداء است و بسياري از اين دست نوشته هاي شهدا و ايثارگران شهرستان نيشابور آنقدر زيبا جنگ و تاريخ زندگي در جنگ را به نگارش درآورده اندكه به يقين مي توان براي نگارش تاريخ دفاع مقدس به آنها استناد كرد.شبان درباره طرح ابتكاري اظهار داشت: با همكاري سازمان بنياد شهيد و آموزش و پرورش شهرستان نيشابور طرح اوليه مورد موافقت قرار گرفت و براي اولين بار در مدرسه سردار شهيد احمد عابدي به اجرا گذاشته شد و مورد استقبال مديران، معلمان و دانش آموزان قرار گرفت.شبان اذعان داشت: در اين طرح هر روز قبل از شروع كلاس درس، يكي از دانش آموزان آثار يكي از شهدا را براي همكلاسي ها قرائت مي كند و درباره خصوصيات ويژه شهدا گفت وگوي مختصري انجام مي شود.
گودبرداري غيراصولي جان يك كارگر را گرفت
بازهم کارگران محروم وتهی دست بدون حمایت ایمنی زیر آوار ماند وجان باخت تا کارنامه ننگین رژیم ظالم پرور ومظلوم کش سنگین تر شود.
سخنگوي سازمان آتش نشاني گفت كه ريزش آوار در نياوران باعث فوت يك كارگر ساختماني شد.جلال ملكي در گفت وگو با فارس با اشاره به گودبرداري غيراصولي در نياوران خيابان صادقيه قمي گفت: اين حادثه در يك قطعه زمين بزرگ هنگام گودبرداري به عمق 8 متر رخ داده است.وي گفت: كارگران مشغول كار بودند كه به يكباره ديواره تخريب و 4 نفر زير آوار گرفتار شدند.به گفته سخنگوي سازمان آتش نشاني ماموران هر 4 كارگر گرفتار در زير آوار را خارج كرده اند اما يك نفر در اين حادثه فوت كرد.
ريزش ساختمان در مشهد قرباني گرفت
این خبر هم مکمل  خبر قبلی می باشد . زیرا که این کارگر زحمت کش بدلیل عدم رعایت شرایط ایمنی کار زیر ریزش ساختمان مانده و جان باخته است
مشهد-خبرنگار كيهان:ريزش ساختمان پنج طبقه در مشهد يك نفر را به كام مرگ فرو برد.اين حادثه شامگاه سه شنبه (شب) در محل بلوار شهيد فرامرز عباسي مشهد رخ داد و طي آن يك كارگر ساختماني كه مشغول كار در اين ساختمان نيمه تمام بود بر اثر ريزش مصالح جان سپرد و دو تن ديگر نيز مجروح شدند كه توسط مأموران اورژانس به بيمارستان منتقل شدند.تاكنون علت ريزش اين ساختمان اعلام نشده است.

دو ذوقه خوری با روش سیاست توبره و آخور خوری چون در ستون گفت و شنود بطور مضاعف سربازجو شر یعتمداری عقده گشایی کرده است
ارگان طيفي از عناصر ضد انقلاب اعلام كرد نسبت به مواضع تاج زاده و طيف متبوع وي بدگمان است و تناقضات حرف هاي آنان را متوجه نمي شود.پايگاه اينترنتي خودنويس با بيان اينكه «آقاي تاج زاده تكليف ما با شما مشخص نيست، شما شربت نشان داده و شرنگ در كام ما مي ريزيد و به اسم آزادي، از اجراي بدون تنازل قانون اساسي سخن مي گوييد»، نوشت: فارغ از اينكه ما از سال 1376 و بر سر كار آمدن خاتمي تا چه اندازه سر كار رفته ايم و در نظر نگرفتن اين نكته كه اكثر زندانيان گمنام و بي نام و نشان هزاران بلا در زندان ها بر سرشان آمده و باز با غمض عين بر اين نكته كه اين چه نوع زنداني است كه شما از داخل آن دستورالعمل براي انتخابات آزاد صادر مي كنيد، لطف بفرماييد و به اين چند سوال جواب دهيد. اطمينان دارم شخصي كه در زندان توانايي ارسال پيام در بزنگاه هاي اضطراري را دارد، توان پاسخگويي به اين سوالات را نيز خواهد داشت.»نويسنده آنگاه پرسيده است: آقاي تاج زاده! با توجه به صراحت قانون اساسي مبني بر نظارت و تعيين صلاحيت كانديداها توسط شوراي نگهبان لطف فرموده و منظور خود را از انتخابات آزاد بيان كنيد. براي مثال آيا هنوز شوراي نگهبان بايد صلاحيت ها را تاييد كند يا نه؟ ديگر اينكه در 8 سال دوره اصلاحات خاتمي تداركاتچي بود و عده اي به نام اصلاحات در راس قرار گرفتند و بار خود را بستند. با اين وصف به فرض كه دوباره روي كار آمديد، با قانون اساسي چه خواهيد كرد؟ معناي بازگشت به دوران طلايي امام و اجراي بدون تنازل قانون اساسي را طوري توضيح دهيد كه خودتان هم متوجه شويد. آيا با حكم حكومتي مخالفت مي كنيد يا نه؟ ولايت فقيه ركن قانون اساسي است. از نظر ما امثال مصباح يزدي يك مزيت بر شما دارند و آن اينكه صريح حرف مي زنند و تكليف ما هم با آنها مشخص است ولي تكليف شما مشخص نيست. شما اگر راست مي گوييد اول بايد از گذشته خود در حاكميت طلب عفو كنيد(!)