گزیده خبرهای 4 بهمن - 91


گزیده خبرهای 4 بهمن - 91
داروهاي وارداتي با ارز مرجع در چمدان‌هاي عربي خارج مي‌شوند
حتی از طریق دارو به عراقی های زوار مشهد باج داده می شود تا بیماری بیشتر ایرانی بدلیل کمبود وگرانی دارو جان بدهند تا عراق همچنان حیاط خلوت در راستای اهداف تروریستی وپشت جبهه دفاع از اهداف نظامی باقی بماند
عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني تهران از خروج حجم عظيمي دارو از سوي زائران كشورهاي عربي به مشهد خبر داد. سيد حميد حسيني در گفت‌وگو با تسنيم گفت: خبرهاي رسيده از خريد حجم بالايي دارو از سوي زائران كشورهاي عربي به ويژه عراق خبر مي‌دهد كه هر كدام يك چمدان دارو به كشورشان مي‌برند. وي افزود: اين داروها كه با ارز مرجع و به سختي وارد كشور شده‌اند، به راحتي از سوي مسافران از كشور خارج مي‌شوند. اين عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني تصريح كرد: زائران به اين ترتيب كل هزينه سفرشان را تامين مي‌كنند اما اين اتفاق براي كشور ايران كه در شرايط نرمال قرار ندارد، دشواري خاص خودش را در پي دارد
درآمد 236 ميليون دلاري اماراتي‌ها از 2 هايپراستار در ايران
 اینهم یک مورد دیگر ناشی از پیآمدد فاع از اداف هسته ای و تحریم ها وکاهش روز بروز ریال که موجب شده است چنین ارزی بعنوان سود دو فروشگاه خرده فروشی شامل حال شرکت اماراتی مجید الفوطین شود.
شركت اماراتي مجيد الفوطين از محل فعاليت دو فروشگاه خرده فروشي خود در تهران و شيراز 236 ميليون دلار درآمد در سال گذشته ميلادي بدست آورد. به گزارش تسنيم، شركت اماراتي مجيد الفوطين كه دو فروشگاه خرده فروشي در تهران و شيراز به نام هايپراستار دارد از افزايش 10 درصدي درآمد خود در سال 2012 خبر داد. بر اساس گزارش مالي شركت مجيد الفوطين، كل درآمد اين شركت در سال مذكور به 6/21 ميليارد درهم معادل 9/5 ميليارد دلار رسيد.ميزان سود اين شركت قبل از كسر سود سهام و ماليات‌ها و صرف نظر از استهلاك تجهيزات نيز بالغ بر 3 ميليارد درهم معادل 819 ميليون دلار محاسبه شده است كه نسبت به سال قبل از آن رشد 7 درصدي داشته است.اين شركت به زيان خود از نوسانات نرخ ارز در ايران اشاره كرده و نوشته است اگر اثرات كاهش ارزش ريال ايران را محاسبه نكنيم رشد سود شركت 9 درصد بوده اما با لحاظ كاهش ارزش ريال اين رقم به 7 درصد كاهش يافته است
كاهش 35 درصدي واردات نفت كره جنوبي از ايران
باز هم خامنه ای نشئه شود وسر منبر رود ودر دفاع از اهداف نظام هسته ای مدعی شود که تحریم ها اثر ندارد . البته اگر تحریم ها ادامه یابد این کاهش افزایش می یابد .
بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده از سوي شركت ملي نفت كره جنوبي، واردات نفت خام اين كشور از ايران در سال جاري نسبت به سال گذشته 35.6 درصد كاهش يافت.به گزارش عصر خبر به نقل از رويترز، پنجمين وارد‌كننده بزرگ نفت خام ايران در جهان در آذر ماه گذشته، 79/73 ميليون بشكه نفت وارد كرده است كه از اين ميان 5/72 ميليون بشكه از ايران بوده است. اين ميزان نسبت به مدت مشابه آن در سال 90- 24/8 درصد افزايش يافته است.اين در حالي است كه در آبان ماه گذشته صادرات نفت خام ايران به كره جنوبي 5/2 درصد نسبت به ماه آذر سال جاري كاهش داشته است.در آذر ماه گذشته آمريكا برخي از كشورهاي وارد‌كننده نفت از ايران از جمله هند، كره جنوبي و چين را به مدت 180 روز از تحريم‌هاي خود عليه مشتريان نفت ايران معاف كرد.پس از اين معافيت كره جنوبي بار ديگر واردات نفت خود از ايران را از سر گرفت.يكي از مسئولان شركت نفت كره جنوبي چندي پيش اعلام كرده بود كه واردات نفت اين كشور از ايران در سال جاري ميلادي نيز با كاهش روبرو خواهد شد.
سربازجو پاسدار شریعتمداری با وجود اینکه سایت خود نویس نیک آئین کوثر سوخته است .ولی بازهم از این سایت علیه ی مخالفان و رقیب مغلوب  استفاده کرده است .
«ما هر چهارسال يك بار اميدهايمان را مي ريزيم روي هم و وارد يك قمار سياسي بزرگ با رژيم مي شويم. و بعد آخرش مي بازيم، همه چيزمان را مي بازيم و باز فقط يك آرزو برايمان مي ماند؛ يك قمار ديگر، يك باخت ديگر!»اين مطلب را يك پايگاه وابسته به عناصر ضدانقلاب منتشر كرد و افزود: سناريوي رژيم اين گونه پيش مي رود كه به جاي تحريم انتخابات، مسئله انتخابات آزاد و غيرآزاد مطرح مي شود و به طور كلي تحريم انتخابات از سوي اپوزيسيون كنار گذاشته مي شود. ما سه ماه قبل از انتخابات 88 نيز صحبت از تحريم مي كرديم.نويسنده فراري خودنويس مي افزايد: چند روز مانده به انتخابات سال 88 مقاله اي نوشتم و ابراز ناراحتي ام از راي دادن اطرافيانم نمودم. همچنين تقلب [؟!] را پيش بيني كردم. نمي دانم چند ماه آينده، آن خاطرات تكرار خواهد شد يا اين بار شاهد تحريم همگاني و گسترده خواهيم بود. ما هر چهار سالي يك بار اميدهايمان را مي ريزيم روي هم و وارد يك قمار سياسي بزرگ مي شويم. و بعد آخرش مي بازيم، همه چيزمان را مي بازيم.نويسنده با اذعان به اينكه اپوزيسيون در تحريم انتخابات قبلي هم شكست خورده، مي نويسد: اين انتخابات پيش رو رنگ ديگري دارد و بسيار سرنوشت ساز است. ما هم تحريم و هم مشاركت را تجربه نموده ايم و نتيجه اي كه بايد را نگرفته ايم. آيا راه سومي وجود دارد كه تا به حال تجربه نكرده ايم؟ اين راه چه مي تواند باشد؟ رژيم نشان داده كه براي ايجاد انگيزه در مردم براي شركت در انتخابات از هيچ تلاشي دريغ نمي كند و ثابت كرده، در اين كار تبحر خاصي دارد.خودنويس افزود: اين بار حاكميت بازي را به داخل برده و مي گويد انتخابات آزاد رمز فتنه است.[ر] مي گويد انتخابات بايد برگزار شود و حاكميت تودهني به او مي زند كه همه انتخابات جمهوري اسلامي آزاد بوده. جالب است كه به موازات داخل، در خارج كشور نيز اصلاح طلبان و اپوزيسيون كاذب، همين بحث انتخابات آزاد را پيش مي كشند و سناريو اين گونه پيش مي رود كه به جاي تحريم (عدم شركت) يا شركت در انتخابات، مسئله «انتخابات آزاد» و «انتخابات غيرآزاد» مطرح مي شود و به طور كلي تحريم انتخابات كنار گذاشته مي شود.وقتي شما از يك حكومتي خواستار انتخابات آزاد هستيد، به اين معني است كه حكومت قادر است اين انتخابات آزاد را برگزار نمايد. اما آيا جمهوري اسلامي چنين حكومتي است؟ قطعا خير. اما پروژه انتخابات آزاد باتلاقي است براي اپوزيسيون برانداز كه طرح رفتن جمهوري اسلامي و تحريم، به حاشيه رود و رژيم به دنيا بگويد ببينيد در ايران دمكراسي است.نويسنده در پايان مدعي شد: نكته اساسي اين است كه ما با يك «نه» به انتخابات، ضربه بزرگي به جمهوري اسلامي مي توانيم وارد كنيم. ولي مهم استفاده از فضاي باز قبل از انتخابات است و اين پيام را به جهان برسانيم كه اين انتخابات را قبول نداريم و خواهان براندازي هستيم.
سایت های وابسته به بخش اطلاعاتی وزارت بدنام اطلاعات و سپاه قدس در عراق کشف کرده اند افسران گارد رياست جمهوري در رژيم صدام به ميزباني قطر مشغول توطئه براي براندازي دولت ملي نوري مالكي مزدور ودست نشانده  هستند. حتماً برای اینکه تقام گرفته شود  در قطر یا اقدام تروریستی می شود یا اینکه از سوی بی ترمز ودنده عقب کنده شان ساندس خوران در جلوی سفارت قطر در تهران  یا از سوی حزب الله در بیروت تجمع اعتراضی برگزاری می شود
افسران گارد رياست جمهوري در رژيم صدام به ميزباني قطر مشغول توطئه براي براندازي دولت ملي نوري مالكي هستند.پايگاه اطلاع رساني نهرين نت با انتشار اين خبر نوشت: منابع مطلع تاكيد مي كنند دو هفته پيش افسران گارد رياست جمهوري منحل شده و افسران سابق اطلاعات رژيم بعث بعد از موفقيت سياستمداران طرفدار نظام سابق در برپايي تظاهرات و تحصن نشستي در دوحه برگزار كرد و به بررسي تحولات اين كشور پرداختند.اين گزارش افزود: آنان مايلند تشكيل منطقه سني نشين در عراق را اعلام كنند.اين منابع به نهرين نت گفتند كه نشست مذكور با حضور «طارق الهاشمي» كه به طور پنهاني به دوحه سفر كرده و «حارث الضاري» روحاني نماي نزديك به صدام برگزار شده است.گفته مي شود در اين نشست ها افسران اطلاعاتي تركيه و قطر نيز حضور داشتند و راه هاي تشكيل گروه هاي مسلح به نام «ارتش آزاد عراق» و يا به عنوان نيروهاي سازمان يافته تحت نام نيروهاي مسلح استان سني نشين در صورت اعلان تشكيل منطقه اهل سنت مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.اين منابع تاكيد كردند، امارات اكنون به شدت از تظاهرات و اعتراضها در استان الانبار حمايت مي كند به طوري كه «محمد بن زايد» وليعهد ابوظبي و معاون فرمانده كل نيروهاي مسلح در امارات دستور حمايت كامل از توسعه اعتراضها و تظاهرات در مناطقي كه اكثريت آنان از اهل سنت هستند به خصوص در مناطق الانبار و صلاح الدين و نينوي را صادر كرده است.