گزیده خبرهای 17 بهمن – 91. قسمت -2


گزیده خبرهای 17 بهمن – 91. قسمت -2
بازداشت تعداد دیگری از خبرنگاران
 برای اینکه کنترل  فضای انفجاری جامعه  از دست خارج نشود . بنابراین سرکوب و سانسور و اختناق هرروز بیشتر شتاب می گیرد واین سیاست تا 24 خرداد 92 شدت می گیرد. چون هدف کنترل و وادار کردن به خود سانسوری و لبیک گویی شبکه خبر پراکنی بی بی سی دارد. هم می باشد
فارس نوشت.وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای از بازداشت و احضار تعداد دیگری از عوامل مرتبط با رسانه بیگانه (BBC) خبر داد. وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای از بازداشت و احضار تعداد دیگری از عوامل مرتبط با رسانه بیگانه (BBC) خبر داد.وزارت اطلاعات پیش از این تعدادی از خبرنگاران وابسته به شبکه رسانه‌ای انگلیس BBC را بازداشت کرده بود
فارس : علت دستگیری مرتضوی تصرف غیرقانونی اموال دولتی است!
این دیگر خیلی مسخره است که محمد جواد لاریجانی پرونده گشوده شده رانت زمین خواری هکتاری دارد .از سوی دیگر احمدی نژاد هم پرونده فساد فاضل لاریجانی را فاش کرده است . ولی از سوی اخوی آخوند محمد صادق لاریجانی  رئی سانتصابی دستگاه فاسد قضاییه حکم بازداشت سعید مرتضوی به دلیل تصرف غیر قانونی اموال دولتی  داده است.
فارس، خبرگزاری سپاه: علت دستگیری سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی مشخص شد.سعید مرتضوی به علت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی بازداشت شده است.  پیش از این دیوان عدالت اداری و همچنین معاونت نظارت مجلس و برخی از نمایندگان مدیریت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی و قابل پیگرد قضایی عنوان کرده بودند. سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران، شب گذشته توسط دادستانی تهران دستگیر شد. سعید مرتضوی همچنین در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شد و پرونده مفتوحی داشته است پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود اسفندماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد. 
لاریجانی: دولت و مجلس ، درباره فاز دوم هدفمندی به توافق نرسیدند
این موضع گیری هم ادامه مخالفت وتنش ودر گیری میان دولت و بازار مکاره است . ضمن اینکه ادامه انتقام گیری علی لاریجانی از احمدی نژاد نیز می باشد.
عضو هیات رئیسه مجلس از برگزاری نشست غیرعلنی مجلس با موضوع بررسی توافق‌های صورت گرفته در نشست‌های مشترک میان مجلس و دولت خبر داد و گفت:رئیس مجلس گزارشی از هشت نشست‌ مشترک اخیر مجلس و دولت به نمایندگان ارائه کرد.  سید شریف حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ بهمن) گفت: در این نشست رئیس مجلس گزارشی از هشت نشست‌ مشترک اخیر مجلس و دولت به نمایندگان ارائه کرد. نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جلسه بدون حضور میهمان و یا نماینده دولت و با حضور تعداد کثیری از نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: کلیات توافق‌های صورت گرفته میان مجلس و دولت در نشست‌های اخیر این دو قوه بررسی شد. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از توضیحات رئیس مجلس درباره جمع بندی صورت گرفته در جلسات مشترک اقتصادی دولت و مجلس در جلسه غیرعلنی خبر داد. وی اظهار داشت: در این جلسه آقای لاریجانی گزارشی از روند گفتگوهای مشترک اقتصادی دولت و مجلس به نمایندگان ارایه کرد. عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: رئیس مجلس توضیح داد که دولت و مجلس هنوز درباره نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و زمان اجرای آن به توافق نرسیده اند.  نماینده اهواز تصریح کرد: رئیس مجلس درباره لایحه بودجه نیز گفت که دولت موظف است در شرایط فعلی لایحه دو دوازدهم بودجه را به مجلس ارایه دهد. وی گفت: آقای لاریجانی در باره این موضوع که یکی از مسئولان دولتی گفته بود مجلس باید خود را با شرایط تطبیق دهد و اشاره آن به وضعیت لایحه بودجه در دولت بوده است گفت که این حرف منطقی نیست. ارایه لایحه بودجه از وظایف دولت است و حال که دولت تاخیر داشته باید علاوه بر لایحه بودجه لایحه دو دوازدهم به مجلس ارایه شود. شریف حسینی گفت: در صورتی که دولت لایحه دو دوازدهم ندهد مجلس ناچار است مانند سال های قبل تنخواه برای دولت تصویب کند. 
فاضل لاریجانی: دوربین‌ها ۴۸ ساعت قبل نصب شده بود
چرا اکنون که علی لاریجانی  اکنون هوارش بلند شده است که غیر اخلاقی و قانونی است دستگاه بکار بردن ولی نگفته است چرا آن زمان که رئیس صدا وسیما بود دست به جاسوسی و فیلم گرفتن از کنفرانس برلین رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلب نه از صدا وسیما پخش کرد که افتخارهم می کرد؟
روزنامه شرق : پس از آنکه احمدی نژاد کلیپ تصویری سخنان فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی در مجلس پخش کرد، برادر لاریجانی ها گفت که دوربین‌ها ۴۸ ساعت قبل نصب شده بود.در پی اظهارات سعید مرتضوی، فاضل لاریجانی در گفت‌وگو با «شرق» اعلام کرد: توضیحات جناب آقای مرتضوی که در سایت‌های خبری منتشر شده را کاملا رد کرده و اعلام می‌دارم که از مندرجات اظهارات ایشان بی‌اطلاع بودم و روز دوشنبه شکایتم را علیه آقای مرتضوی شخصا به مراجع قانونی ارایه کرده‌ام و خواستار رسیدگی مجدانه به آن هستم تا حقیقت روشن شود.آقای مرتضوی با انگیزه و اغراض شخصی سیاسی به منظور ایجاد مصونیت و حریم امن برای پرونده‌ها و اتهامات خویش سعی در طراحی این نشست و دیدار با اینجانب را داشتند و سپس طبق اظهارات یکی از مسوولان فعلی شستا از ۴۸ ساعت قبل از این دیدار مبادرت به نصب غیرقانونی دوربین‌های مخفی در محل دیدار برای ضبط تصویری و صدا به طور غیرمجاز کردند در حالی که من اصلا متوجه دوربین‌های نصب شده نبودم و ایشان هم حرفی در این خصوص نزد و بخش اعظم این دیدار به صحبت‌های ایشان و توجیه گذشته عملکردشان و درخواست تبرئه و ملاقات با ریاست قوه‌قضاییه اختصاص یافت. ایشان دروغ می‌گوید که دعوتی از من به عمل نیاورده است و واسطه این دیدار هم معاون سابق‌شان آقای ح. میم بود.ایشان چون پرونده‌ای در قوه‌قضاییه داشتند می‌خواستند من را وجه‌المصالحه اخوی قرار دهند که در پرونده‌شان تخفیف قایل شوند وهم بنده و هم اخوی را در مجلس تهدید کردند که اولا استیضاح صورت نگیرد و بعد نسبت به پرونده ایشان نگاه مثبتی پیدا شود وگرنه افشاگری می‌کنند یعنی همان کاری که با پخش فیلم کردند. من به ایشان گفتم که نمی‌توانم کمک کنم و تنها می‌توانم منتقل‌کننده درخواست ایشان باشم که همین کار را کردم و پذیرفته نشد و همین سبب کینه‌توزی ایشان و گروه‌شان شد. پیش از اینکه نزد آقای مرتضوی بروم با برادران خود در دو قوه‌مقننه و قضاییه مشورت نکردم و این اشتباه من بود چون نگاه انسانی به قضیه داشتم و فکر نمی‌کردم ایشان در نهایت چه قصدی دارند. ایشان اصلا هم نگفته بود محتوای دیدار چیست. کاش آقای رییس‌جمهوری صحبت‌های مرتضوی را هم پخش می‌کرد تا مردم و نمایندگان قضاوت کنند چون در پخش این فیلم سانسور و جعل صورت گرفته بود و بیشتر صحبت‌های انجام شده هم مربوط به ایشان بود و کل جلسه سه ربع طول کشید در حالی که فقط بخش کمی از آن را منتشر کردند. از این بابت رییس‌جمهور بر بنده ظلمی فاحش روا داشته که هرگز او را در پیشگاه خدا نخواهم بخشید.اگرچه این حادثه ناگوار و تلخی برایم بود و می‌توان گفت به گونه‌ای قربانی شدم ولی ‌ای‌کاش در جامعه ما اصول اخلاقی ورفتاری‌ای حاصل شود که به قول یکی از استادان بزرگوار دروغگویی و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها از نظام معاشرتی در جامعه ما حذف شود و همچنین به این باور برسیم که برای کسب قدرت به اصل رقابت و فرصت برای دیگران اعتقاد داشته باشیم و پس از رسیدن به قدرت قایل به این باشیم که فقط برای دوره محدودی صرفا برای تحقق کارهای بزرگ در قدرت خواهیم ماند نظیر مهاتیر محمد در مالزی که بعد از دوره حکومتش به نحو خوشایندی این فرصت را برای دیگران قایل شد. نه‌اینکه با تمسک به هر شیوه ناجوانمردانه سعی در تخریب رقیب سیاسی خود کنیم و برای خود و گروه خود رسالت ابدی ازلی قایل باشیم.
فیلم / لحظه تحقیر شدن شدید احمدی نژاد توسط لاریجانی و قهر او در مجلس (روز گذشته)
این فیلم افشاگر موجب  استیضاح وزیر کار و صدور حکم بازداشت سعید مرتضوی و شروع بحران جدیدی شده است که تا 24 خرداد 92 با شتاب بیشتر فزونی می گیرد .