گزیده خبرهای 16 فرودین – 92 . قسمت -2


بالاخره در رژیم  ضد بشری  که 34 سال است پیام آور مرگ بوده  است  هر طوری شد  ه حتی اگر بارندگی باشد می بایست که  روزانه مرگ تولید  کند.
ریزش ساختمان در خیابان شریعتی تهران، سه قربانی گرفت.به گزارش مهر، ساعت 9:46 صبح جمعه ریزش یک ساختمان در حال تخریب در خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد به سازمان آتش نشانی و اورژانس اطلاع داده شد. بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 89 ، 29 و 12 خود را به محل حادثه رساندنددر بررسی ها مشخص شد کارگران در حال تخریب یک ساختمان سه طبقه قدیمی بودند که ناگهان آوار بر روی آنها ریخته و زیرخروارها خاک گرفتار شده بودند. امدادگران بلافاصله عملیات نجات را آغاز کرده و هر سه کارگر را از زیر خاک خارج کردند. پس از معاینه آنها از سوی عوامل اورژانس مرگ هرسه نفر آنان تایید شد.جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در این رابطه گفت: 6 ماه قبل نیز در همین ساختمان آوار ریزش کرد و دو کارگر زیر آن گرفتار شدند که در آن حادثه خوشبختانه با امدادرسانی سریع آتش نشانان تلفات جانی نداشتیم. از آن زمان عملیات تخریب دراین خانه متوقف شده بود که پس از شروع دوباره این حادثه تلخ رقم خورد.وی افزود: قربانیان دو ایرانی و یک افغانی بودند که میانگین سنی آنها 30 سال بود.
خودداري روسيه از اعزام كارشناس براي تعمير زيردريايي‌هاي روسي ايران
چند سال است که سیاست موش وگربه بازی باج گیری روس ها محور نیروگاه اتمی بوشهر ادامه دارد و ثابت شده است که امید براین پایان سیاست باج دهی حاکمان ایران به روس ها در چشم انداز نیست.
روسيه مدعي است ايران براي دراختيارگرفتن فن‌آوري روسي ساخت زيردريايي تمايل نشان داده است. به‌گزارش انتخاب به نقل از ايتارتاس، معاون وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران، ضمن بازديد از نمايشگاه صنايع دفاعي روسيه در شهر "روبين"، به‌شدت ابراز علاقه كرده است كه ايران بتواند فن‌آوري ساخت زيردريايي‌هاي روسي را دراختيار داشته باشد. "ايگور ويلنيت"، مدير عامل مركز طراحي صنايع دريايي روبين، به‌ خبرگزاري نظامي "آرمز تاس"گفته است، از چهار سال پيش كه روسيه از اعزام كارشناس به ايران براي بازديد و تعمير زيردريايي‌هاي قديمي روسي خودداري كرد، ايران تمايل پيدا كرده است تا با دراختيار گرفتن فن‌آوري‌هاي روسي، خود به ساخت زيردريايي اقدام كند
عربستان روحانيون شيعه را ممنوع الخروج كرد
مشخص است که مقامات عربستانی این سیاست ممنوع الخروج کردن روحانیون شیعه به خارج بدلیل مانع شدن از سفرشان به ایران وخط و خطوط  گرفتن شان برای نا امن کردن عربستان می باشد.
حكومت عربستان سه نفر از علما و يك نفر فعال شيعي حقوق بشر را در ادامه سركوب منتقدين رژيم آل‌سعود ممنوع الخروج اعلام كرد.به گزارش تسنيم وزارت كشور عربستان سعودي شيخ محمد العبيدان، شيخ حيدر السعيد و طاهر الشميمي و همچنين الرمضان، فعال حقوق بشري، را ممنوع الخروج اعلام كرد.اين سه روحاني در سه شهر متفاوت در استان شرقي عربستان سكونت دارند. نفر چهارم مؤسس و دبيركل "مركز حقوق بشر العداله" است. به‌گزارش سازمان ديده‌بان حقوق بشر، رژيم رياض، "به‌طور مداوم منتقدين حكومت را سركوب مي‌كند". علاوه بر اين، فعالين عربستاني مي‌گويند بسياري از فعالان سياسي بدون برگزاري دادگاه ويا صدور حكم در زندان‌هاي سعودي به‌سر مي‌برند.از بهمن 1390 تاكنون، تظاهرات كنندگان اعتراضات ضدرژيمي را در عربستان سعودي، عمدتاً در قطيف و شهر عواميه در استان جنوبي، برگزار كرده و خواهان آزادي زندانيان سياسي، آزادي بيان و تجمعات و همچنين پايان تبعيض گسترده شده‌اند.بااين‌حال پس از كشتار 5 نفر از معترضين توسط نيروهاي امنيتي سعودي در استان شرقي، اين اعتراضات تبديل به تظاهرات ضدسعودي شدند
شكست طرح كودتا در عراق
اینگونه طرح های شکست خورده کدتا در عراق از سوی سفیر پاسدار سفیر حسن دانایی فروسپاه قدس کشف می شود .زیرا هدف داشتن بهانه ی سرکوب مخالفان ومنتقدان وبهانه برای بازداشت یا ترور کردن شان است .همچنین محدود ایجاد کردن تظاهرات مخالفان نوری مالکی مزدور ودست نشانده است.
منابع امنيتي از افشاي كودتايي خبر دادند كه با تلاش‌هاي يك كشور عربي و عزت الدوري و معاونان وي طراحي شده بود.
شبكه خبري العالم گزارش داد كه نيروهاي امنيتي عراقي توطئه‌اي را براي كودتا در اين كشور كه از سوي سران حزب بعث به سركردگي عزت الدوري در استان بابل در جنوب بغداد طراحي شده بود را ناكام كردند. يك منبع امنيتي به شبكه خبري العالم گفت كه اين عمليات با بازداشت شش نفر از معاونان الدوري همراه شده و نيروهاي امنيتي در اين راستا مقررات منع آمد و شد در منطقه جرف الصخر ايجاد كردند تا بتوانند 12 تن از سران گارد رياست جمهوري سابق عراق را بازداشت كنند. اين منبع امنيتي ادامه داد كه اين افراد متهم به همكاري با سازمان القاعده هستند و گروههاي مسلح را به صورت پيشرفته‌اي آموزش مي‌دادند تا زمينه براي انجام كودتاي نظامي در اين كشور را فراهم كنند. بر اساس اين گزارش افراد فوق از كساني هستند كه در عمليات تروريستي عليه شهروندان دست داشته‌اند و از يك كشور عربي كه اين منبع نام آن را ذكر نكرد، مورد حمايت قرار گرفته‌اند. اين منبع مي‌افزايد كه نيروهاي امنيتي بعد از بازداشت اين افراد مقررات منع آمد و شد را در ناحيه جرف الصخر افزايش دادند. 
تجمع مجدد در مقابل دادگاه انقلاب سنندج در اعتراض به بازداشت فعالان کارگری
34 سال از دروغ وعده حکومت از آن مستضعفان و پابرهنگان می گذرد وکار گران محروم وزحمت کش در حال اعتصاب و فریاد زدن برای مطالبات و  تعویق دستمزد نا چیزشان  هستند یا اعتراض به اخراج شدن شان دارند.
جمعی از فعالان کارگری و خانواده های فعالان کارگری بازداشتی عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری در سنندج در اعتراض به بازداشت این فعالان در مقابل دادگاه انقلاب شهر سنندج تجمع کردند.به گزارش تارنمای کمیته ی هماهنگی، تجمع کنندگان ضمن درخواست آزادی فعالان کارگری همچنین خواهان ملاقات با دادستانی جهت پیگیری وضعیت پرونده شدند که متاسفانه موفق به ملاقات با دادستان نشدند.تجمع کنندگان ضمن اعتراض به این نحوه برخورد و عدم پاسخگویی، به مسئولین مربوطه اعلام کردند که تا زمان آزادی فعالان کارگری بازداشتی به تجمعات خود ادامه خواهند داد.