اندک اندک جمع مستان می رسند


اندک اندک جمع مستان می رسند (۱)
بقلم آقای علیرضا یعقوبی
اندک اندک داریم به ۳۰ خرداد، سالروز آغاز مقاومت مسلحانه در سال ۶۰ نزدیک می شویم. در ابتدا قصد داشتم بحثی تحت عنوان «عوارض دوران فترت و راه برون رفت از آن» را در طی ۲ مقاله بسیار کوتاه به رشته تحریر در آورم. در تعمق بیشتر صلاح دیدم که با دوستان بخصوص نسل جوان و حامیان مقاومت ایران بحثی را از مقطع روی کار آمدن خمینی و راهی که تا امروز طی شده است را به اشتراک بگذارم. یعنی ما با این بحث ها سوار قطاری می شویم که ما را در انتها به گردهمایی روز ۲۲ ژوئن در پاریس، جمع عاشقان آزادی ایران می رساند. تا آن روز تقریبا تقریبا ۷۵ روز وقت داریم. می خواهیم با تعمیق و درک عظمت راهی که طی شده و شکوه مقاومتی که در جریان بوده، با ایمان به پیروزی نهایی خلق مان بر تمامی دشمنان درونی و بیرونی اش به جمع مستان رهایی و آزادی ایرانزمین از شر بلیه خانمانسوز «بنیادگرایی» بپیوندیم. لذا فرصت داریم در ۴۰ بحث که مطالعه هر قسمت از آنها ده دقیقه بیشتر از دوستان وقت نمی گیرد به یک جمع بندی جامع از «راه طی شده» برسیم. ۳۹ قسمت آن بحث تئوریک و گفتگو و بخش آخر بزرگداشت یارانی خواهد بود که بعد از سی و اندی سال مبارزه بی امان در پاریس در انتظار دیدارمان هستند.
یک نکته:
دوستان، اصولا مقالات بنده با سایر دوستان حاضر در عرصه مقاومت و یاران شورایی مقاومت یک تفاوت اساسی دارد. دوستان درگیر در مبارزه، مقالات و نوشته هایشان در مسیر روشنگری از مواضع مقاومت و دشمن ضد بشری و اذناب آن است و دقیقا برخاسته از ضرورتهای مبارزاتی است. امری که همواره لازمه یک جنبش انقلابی است اما نگارنده این سطور سعی دارد بنا به جایگاه غیر سیاسی خود از موضع آموزش با مقولات برخورد کند و از دیدی آکادمیک آنها را مورد بررسی قرار دهد لذا گاها مقالات بنده، خواندنش از حوصله خواننده خارج می شود. با اعتراف به این امر و با عذر تقصیر از دوستان سعی می شود این سری از مقالات کوتاه و آموزنده و مفید باشد و زمان لازم هم برای این کار در اختیار داریم. تمامی مباحث آماده و سعی بر این شده که مطالب جذاب و در عین حال ساده و همچنین بسیار مختصر باشند.
یک خواهش:
از دوستان خواهش دارم که در بحث ها شرکت فعال داشته و اظهار نظر نمایند. غنای عنصر مبارز و آزاد سازی نیروی بیکرانش در مبارزه با عوامل بازدارنده و سد تکاملی جامعه، با غنای فکری و شناخت تئوریک او رابطه مستقیمی دارد. تلاش بر این است که در پایان، این بحث ها در یک کتابچه جمع آوری شده و در اختیار دوستان قرار بگیرد. با شرکت فعال در مباحث به غنای فکری یکدیگر کمک کنیم. اینچنین باد.