دوخبر مهم مرتبط بهم با پیام یا پیآمدهای مهمتر

 دوخبر  مهم مرتبط بهم با پیام یا پیآمدهای مهمتر
دو خبر  کوتاه  زیر مهم  و مرتبط بهم دیگر است  . زیرا که  از یک سو ناشی از انصراف  محمد رضاعارف است که موجب تقویت حسن روحانی شده است . از طرف دیگر بدلیل توصیه یادداشت روز  دیروز سربازجو شریعتمداری ناشی از شکستن آرا بدلیل تعدد نامزد ها وریزش آرا به نفع رقیب می باشد که منجر به انصراف غلام علی حداد عادل شد . مهمتر اینکه بدلیل اشتباهی بود که روز گذشته  آخوند شیخ محمد یزدی در سفر ولایتی به قم مرتبک شد . چون با حمایتی که از  ولایتی کرد هم موجب اعتراض  آخوندهای حوزه علمه قم حامی مصباح یزدی از این حمایت ولایتی شد . بعلاوه  مهدوی کنی چون حامی قالیباف است . بدلیل فشاری که به وی آورده شد تا ازولایتی جمایت کند .ولی حاضر به حمایت از وی نشد .  بدلیل ادامه فشار گویا قهر کرده است . بنابراین شایع بستری شدن وی شد اما اکنون گزارش شده است که خبر تکذیب شده است . بهرحال  برای اینکه  خامنه ای  زیر فشار 3 جانبه مصباح یزدی –مهدوی کنی  و رفسنجانی  واقع  شده شده  و نگران بر ملا شدن  طرح و مهندسی طراحی شده اش هست ترجیح داده است تا که ولایتی همچون  حداد عال انصراف دهد وصحنه را ترک نماید . بعید نیست که محسن رضایی هم به نفع قالیباف انصراف دهد. بنابراین رقابت 3 جانبه بین روحانی و قالیباف و جلیلی انجام می شود  و  احتمال  اینکه  انتخابات به مرحله دوم کشیده شود زیاد است . برای اینکه سردار نقدی مشنگ  رئیس سازمان بسیج مستضعفان رابطه خوبی با قالیباف ندارد و از نامزدی جلیلی حمایت می کند که باتوجه به نقش بسیج  زائده پاسداران در  سوم تیر 84 و 22 خرداد 88 در کنار وحماسه تقلبات ایفا نموده است .ممکن است که بازهم دست به معجزه حماسه تقلبات 24 خرداد خلق شود تا بقول آخوند حمید رسایی  عضو بازار مکاره و جبهه متحد اصول گرایی مصباح یزدی در همان دور اول کار یکسره و تمام شود.
فرارو- خبرها حاکی از آن است که به احتمال بسیار زیاد علی اکبر ولایتی نیز از صحنه رقابت ها کنار خواهد رفت.خبرنگار فرارو از برخی نزدیکان آقای ولایتی کسب اطلاع کرد که وی، عمدتا به علت کسالت قلبی و خستگی مفرط ناشی از فعالیت های انتخاباتی، به نفع اصولگرایان کناره گیری خواهد کرد.اخیرا یکی از سفرهای ولایتی، به علت ناراحتی قلبی لغو شده بود.همچنین شنیده ها حاکی از آن است که آیت الله هاشمی رفسنجانی طی یک پیام شفاهی، از آقا ی ولایتی خواسته است که تا آخر در عرصه رقابت ها باقی بماند. در پیام ایشان آمده است که ادامه حضور ولایتی در عرصه رقابت ها موجب تقویت انقلاب خواهد شد.با انصراف هوشمندانه ی آقای محمدرضا عارف از رقابت های انتخاباتی و حمایت آقای سید محمد خاتمی، عدم ائتلاف اصولگرایان موجب تفرقه آرای آنان و افزایش شانس تنها نامزد اصلاح طلبان خواهد شدمحسن رضایی و سعید جلیلی تا کنون از کناره گیری به نفع اصولگرایان امتناع کرده اند
یکی از نزدیکان آیت الله مهدوی کنی اخبار منتشر شده مبنی بر بستری شدن دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در بیمارستان را رد کرد.به گزارش ایسنا، این فرد نزدیک به آیت‌الله کنی با تاکید بر اینکه شایعه منتشر شده در این زمینه کذب محض است گفت: حال ایشان الحمدالله خوب است هیچ مشکلی ندارند و به فعالیت روزانه خود مشغول هستند.