گزیده خبرهای 22 تیر- 92

گزیده خبرهای  22 تیر- 92
ضرب و شتم يك نماينده مجلس در مكه
هیچ بعید نیست چون شایعه شده که آخوند حسن روحانی قرار است به عربستان سفر کند .چون حامیان خامنه ای دشمن پادشاه عربستان هستند برای اینکه عربستان از مخالفان سوری وعراقی حمایت می کند طرح این حمله تدارک دیده شده تا این سفر انجام نگیرد.
 مرتضي حسيني يكي از نمايندگان روحاني مجلس ايران از سوي دو فرد نا‌شناس در شهر مكه مورد "ضرب و شتم" قرار گرفت.به گزارش بي‌باك،. اين اتفاق، روز شنبه 15 تيرماه و يك روز مانده به پايان سفر زيارتي نماينده قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي، براي وي روي داد.حمله به حجت‌الاسلام حسيني در هنگام بازگشت وي از نماز عبادت سحرگاهي، در حوالي 7 صبح اتفاق افتاد.در آن روز، وي هنگامي كه به تنهايي از حياط باب عمره مي‌گذشت تا به هتل محل اقامت خود برود، از سوي دو ناشناس كه سر و صورت خود را پوشانده بودند مورد هجوم قرار گرفت. آنان پس از وارد كردن ضرباتي به سر و كمر حجت‌الاسلام حسيني، وي را به زمين انداختند كه موجب آسيب‌ديدگي و شكستگي دست وي شده است.پس از اين اتفاق، تعدادي از زوار مصري به كمك حجت‌الاسلام حسيني آمدند و وي به هتل بازگشت تا همراه با رئيس كاروان به بيمارستان منتقل شود.عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي پس از اين آسيب‌ديدگي به ايران بازگشت و هم اكنون دوران درمان دست خود را طي مي‌كند.اكنون اين پرسش مطرح است كه ماموراني كه همواره تمام حركات زائران را به شدت تحت كنترل دارند، چگونه متوجه حمله به يك روحاني نشده‌اند يا بي‌اعتنا از كنار آن گذشته‌اند
دادگاه تجديدنظر دومداح تهراني برگزار مي‌شود
چگونه است پس از اینکه  دوران دولت احمدی نژاد به پایان می رسد و شاکیان دیگر در دولت وقدرت نیستند این دادگاه نمایشی – فرمایشی  از سوی  دستگاه فاسد قضاییه  قرار است تشکیل شود؟
 وكيل دو تن ازمداحان تهراني از برگزاري دادگاه تجديد نظر موكلان خود در تاريخ 30 مرداد در شعبه 54 دادگاه تجديدنظر مستقر در دادگاه انقلاب خبر داد.فرهاد شهبازوار در گفت‌وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: دادگاه سعيد حداديان و منصور ارضي ساعت 9:30 دقيقه صبح روز چهارشنبه 30 مرداد برگزار خواهد شد.وي افزود: جلسه رسيدگي به اين پرونده در شعبه 54 دادگاه تجديد نظر مستقر در دادگاه انقلاب و به رياست قاضي موحدي برگزار مي‌شود.در ارديبهشت سال 90 خبري در رسانه‌ها منتشر شد مبني بر اينكه از 2 مداح معروف تهراني به دادستاني تهران شكايت شده است.شكايت از منصور ارضي به اتهام تهديد به قتل بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامي و شكايت از سعيد حداديان بر اساس ماده 608 همين قانون و به اتهام توهين به مقامات دولتي صورت گرفت.در آبان سال گذشته بر اساس حكمي كه قاضي پيرعباسي رئيس شعبه 26 انقلاب هفته گذشته صادر كرده، حاج‌منصور ارضي از اتهام وارده تبرئه شده است.همچنين سعيد حداديان بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامي به اتهام توهين به مقامات دولتي به پرداخت 405 هزار تومان جريمه نقدي محكوم شده است.
تصور کنید با سابقه وقوع  10 زلزله های  سال های بیش  که 7 زلزله از هفت ریشتر در تهران  بیشتر بوده است .با این هشداری که  اکنون داده شده است . در صورت وقوع زلزله 7 ریشتری چگونه تهران با یک چشم برهم زدن تبدیل به گورستان مدفون شدگان چند میلیونی خواهد شد؟
معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله‌شناسی گفت: زلزله 2/2 ریشتری چهارشنبه گذشته صرفا نشان از فعال بودن گسل شمال تهران دارد.مهدی زارع، معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله‌شناسی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به زلزله 2/2 دهم ریشتری خیابان تجریش تهران در روز چهارشنبه و فعال بودن گسل شمال تهران، گفت: ثبت زلزله‌های کوچک در تهران نشان از فعال بودن سامانه اندازه‌گیری زلزله دارد. این در حالی است که این امکان در بسیاری از استان‌های کشور وجود ندارد. در حال حاضر بیش‌ترین تراکم دستگاه‌‌های ثبت زلزله در تهران است؛ چرا که به خاطر جمعیت بالا و قرار گرفتن روی گسل‌های زلزله حساسیت بیش‌تری نسبت به پایتخت دارد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا با فعال شدن این گسل احتمال زلزله بزرگ‌تری وجود دارد یا خیر، گفت: کسی زمان دقیق زلزله بعدی را نمی‌داند، چرا که پیش‌بینی زمان ممکن نیست. زلزله 2/2 دهم ریشتری چهارشنبه صرفا نشان از فعال بودن گسل شمال تهران دارد اما پیش‌بینی وقوع زلزله بزرگ‌تر دور از ذهن نیست.معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله‌شناسی با اشاره به این مطلب که تهران از نظر آمادگی برای مقابله با زلزله وضعیت خوبی ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر براساس آمار انتهای سال 91،جمعیت شب استان تهران 5/8 میلیون نفر است که از این تعداد 2 میلیون و 200 هزار نفر روی پهنه گسل شمال تهران قرار دارند.زارع در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مناطق استان تهران در خطر زلزله هستند اما مناطقی که دارای بافت فرسوده‌اند در شرایط خطرناک‌تری قرار دارند
اراک- خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد زنجیره‌ای 3 دستگاه خودرو، 3 نفر کشته و یک نفر مجروح شد.
کدام جاده های مرگ آفرین کشور است که روزانه خبرمرگ ومیر تولید نمی کند تا همچنان رکوردار اول جهانی  جاده های ایران حفظ شود.
در این سانحه رانندگی که در محور بویین‌زهرا بعد از پل راه‌‌آهن زرندیه استان مرکزی بین خودرو سواری پژو، بنز خاور و «کشنده هوو» اتفاق افتاد، راننده و سرنشین خودروی کشنده و سرنشین کامیون در دم جان باختند و سرنشین خودروی کامیون نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
شناسایی نوه و مادربزرگ قاچاقچی
شاهکار راندمان از این مهم وبی بدیل تر که با وجود تجربه ی  35 ساله مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین شرایط به جایی رسیده است که زن کهنسال با نوه 14 ساله اش اقدام به جا به جایی مواد مخدر  از تهران به زنجان می  کرده است ؟
زنجان- خبرنگار کیهان: زن کهنسالی که با همدستی نوه 14ساله خود اقدام به جابجایی مواد مخدر در اوزان بالا و توزیع آن در شهر زنجان می‌کرد، در حالیکه بوسیله اتوبوس مسافربری از تهران به مقصد زنجان در حرکت بود، شناسایی و هر دو متهم دستگیر شدند و مقدار 5/2 کیلوگرم ماده مخدر تریاک ازکوله پشتی آنان کشف شد.