گزیده ای از خبرهای کوتاه.19 آبان - 92

گزیده ای از خبرهای کوتاه.19 آبان - 92
گزیده ای از خبرهای کوتاه باز هم در کشور مدعی امن ترین کشور جهان که شامل  برخورد نفتکش با سواری در خوزستان  و واژگونی  خود رو همراه با مرگ  یک نفر و تصادف دیگر با مرگ 6 نفر   و کشف هروئین ومواد مخدر وتریاک با طعم گازوییل و  دستگیری مجرم فضای مجازی مجرم رایانه‌ای که  به دام افتاده است و کشف محموله اسباب‌بازی  و قاچاق ضبط محموله زغال‌سنگ . سئوال است در کشور قدرت برتر منطقه  دیگر چه قاچاق نمی شود ؟
برخورد نفتکش با سواری
اهواز- خبرنگار کیهان:‌ مدیر حوادث فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه نفتکش با یک دستگاه خودرو سواری در محور اندیمشک پل زال سه نفر کشته شدند.سید اسداله موسوی افزود: سه سرنشین خودرو سواری به علت شدت جراحات وارد شده در دم فوت کردند.
واژگونی خودرو
اراک- خبرنگار کیهان: واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پارس در جاده دلیجان- اصفهان یک کشته و یک مجروح داشت.در این سانحه رانندگی که به علت سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل خودرو روی داد، راننده در دم جان باخت و سرنشین خودرو نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.
مرگ 6 مسافر
زاهدان- فارس: رئيس پلیس راه سیستان و بلوچستان گفت: سانحه رانندگی در محور خاش- زاهدان بین سه دستگاه خودرو، پژو، پراید و کامیون کشنده شش کشته و دو مجروح بر جای گذاشت. مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.ایوب شرافتی خاطرنشان کرد: در این حادثه علت وقوع تصادف بی‌احتیاطی از جانب راننده خودرو پژو به علت انحراف به چپ تشخیص داده شد.
کشف 3 کیلو هروئین
گچساران- فارس: فرمانده نیروی انتظامی گچساران از کشف و ضبط 3 کیلو و 200 گرم مواد مخدر از نوع هروئین از یک باند اصلی قاچاق مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.سرهنگ علی‌کرم بازیان افزود: 3 قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان که از جمله توزیع‌کنندگان اصلی مواد مخدر در گچساران و شهرستان‌های اطراف بودند، امروز با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان دستگیر شدند.بازیان ادامه داد: یک دستگاه پژو 405 نیز در این زمینه ضبط و به مقامات قضایی تحویل شد. تحقیقات برای بررسی بیشتر در این زمینه ادامه دارد.
تریاک با طعم گازوئیل
سمنان- فارس: فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف یک محموله مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد و گفت: این محموله در باک ‌یک دستگاه کامیون به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود.محمدرضا میرزایی گفت: ماموران پلیس با دریافت اطلاعاتی در مورد حمل یک محموله مواد مخدر، موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار دادند و سرانجام موفق به شناسایی مسیر انتقال محموله شدند.
در این ارتباط یک نفر دستگیر شد.
ضبط محموله زغال‌سنگ
سمنان- فارس: برابر اعلام معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان، ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود روز گذشته در اجرای همین طرح، به یک دستگاه کامیون، مشکوک شده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.ماموران پلیس در بازرسی از خودروی مورد نظر، مقدار 2 هزار و 800 کیلو زغال درختچه کویری طاق را که به صورت قاچاق حمل می‌شد، کشف کردند.در این ارتباط، یک نفر دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
کشف محموله اسباب‌بازی قاچاق
بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر دیروز گفت: ماموران انتظامی این استان موفق به کشف محموله اسباب‌بازی خارجی قاچاق به ارزش 27 میلیارد ریال شدند.سرتیپ دوم حیدر عباس‌زاده، افزود: کالاهای یاد شده در 4 دستگاه تریلر بارگیری شده بود که در ایستگاه شهید سلاحی توسط ماموران منطقه انتظامی دشتستان کشف و ضبط شد.وی گفت: اسباب‌بازی‌های یاد شده فاقد هرگونه مدارک گمرکی بودند.فرمانده انتظامی استان بوشهر به تعداد متهمان اشاره نکرد ولی گفت: براساس اظهارات متهمان محموله یاد شده برای فروش در بازار تهران از یکی از بندرهای جنوب کشور بارگیری شده بود.
مجرم رایانه‌ای به دام افتاد
سمنان- فارس: فرمانده انتظامی سمنان از شناسایی و دستگیری مدیر یک گروه 5 هزار نفره که برای اعضا ایمیل‌های مستهجن ارسال می‌کرد از سوی تیم رصد پلیس فتای استان خبر داد و افزود: گروهی با عنوان «دختر پسر ایرانی» که بالغ بر پنج هزار نفر عضو داشت از سوی تیم کارآگاهان پلیس فتا شناسایی شد که مدیر آن برای اعضای گروه، ایمیل‌های مستهجن ارسال می‌کرد.
محمد رضا میرزایی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد فرد مورد نظر در یکی از شهرستان‌های استان سمنان ساکن است که پس از انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی، عملیات دستگیری وی اجرا شد.وی گفت: اقدام متهم که مهندس کامپیوتر است، مصداق هرزه‌نگاری در جامعه مجازی و اشاعه فحشا است و وی به همین جرم با تکمیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شد.
دستگیری مجرم فضای مجازی
اراک- خبرنگار کیهان: رئيس پلیس فتای استان مرکزی گفت: در پی اطلاعات مردمی مبنی بر فعالیت گروهی با راه‌اندازی وب‌سایت و عرضه فیلم و عکس غیرفرهنگی در فضای مجازی موضوع در دستور کار ویژه پلیس فتا استان قرار گرفت. سرگرد مصطفی نوروزی افزود: پس از تحقیقات گسترده و فنی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و دستگیر شد.